Γ.Δ.
1416.75 +0,23%
ACAG
+0,52%
5.82
CENER
-0,43%
9.36
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+0,11%
9.52
NOVAL
+0,77%
2.62
OPTIMA
+1,08%
13.06
TITC
-0,31%
31.9
ΑΑΑΚ
0,00%
4.78
ΑΒΑΞ
+1,49%
1.358
ΑΒΕ
-2,57%
0.455
ΑΔΜΗΕ
+0,70%
2.16
ΑΚΡΙΤ
-3,80%
0.76
ΑΛΜΥ
-0,87%
2.835
ΑΛΦΑ
+0,70%
1.511
ΑΝΔΡΟ
+0,93%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-1,36%
10.87
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.82
ΑΣΤΑΚ
+1,45%
7.02
ΑΤΕΚ
0,00%
0.356
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.7
ΑΤΤ
-18,05%
7.72
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.33
ΒΙΟ
+1,26%
5.62
ΒΙΟΚΑ
-0,78%
1.92
ΒΙΟΣΚ
+1,98%
1.805
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+0,90%
2.24
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.515
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,12%
17.06
ΔΑΑ
+0,39%
7.74
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
-0,09%
11.44
ΔΟΜΙΚ
+1,64%
3.405
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,31%
0.309
ΕΒΡΟΦ
-2,19%
1.565
ΕΕΕ
-1,02%
33.14
ΕΚΤΕΡ
+0,10%
1.922
ΕΛΒΕ
0,00%
5.45
ΕΛΙΝ
-0,49%
2.04
ΕΛΛ
-0,37%
13.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,45%
1.962
ΕΛΠΕ
+0,93%
7.065
ΕΛΣΤΡ
+0,48%
2.1
ΕΛΤΟΝ
-1,80%
1.64
ΕΛΧΑ
+2,46%
1.83
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.119
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.04
ΕΣΥΜΒ
+1,57%
1.29
ΕΤΕ
-0,05%
7.472
ΕΥΑΠΣ
-0,61%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,53%
5.66
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.96
ΕΧΑΕ
+0,78%
4.515
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.535
ΙΚΤΙΝ
+2,70%
0.38
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.64
ΙΝΚΑΤ
-0,60%
4.94
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.92
ΙΝΛΟΤ
-0,18%
1.14
ΙΝΤΕΚ
+0,85%
5.95
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,86%
2.34
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.23
ΙΝΤΚΑ
+0,33%
3.06
ΚΑΡΕΛ
-0,61%
328
ΚΕΚΡ
0,00%
1.4
ΚΕΠΕΝ
-3,13%
1.55
ΚΛΜ
-0,65%
1.54
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.46
ΚΟΥΑΛ
+2,66%
1.158
ΚΟΥΕΣ
+0,97%
5.2
ΚΡΙ
0,00%
12.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-3,14%
1.08
ΛΑΒΙ
+0,88%
0.8
ΛΑΜΔΑ
+0,14%
6.93
ΛΑΜΨΑ
-0,54%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-1,11%
0.89
ΛΕΒΚ
-3,47%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
-1,20%
2.46
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.71
ΜΕΒΑ
+1,04%
3.9
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.49
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+1,80%
3.395
ΜΙΝ
+2,70%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,12%
21.7
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.91
ΜΟΤΟ
+1,89%
2.7
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
+0,67%
23.92
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.57
ΜΠΡΙΚ
-0,75%
1.98
ΜΠΤΚ
-9,56%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+0,06%
33.4
ΝΑΚΑΣ
-3,52%
2.74
ΝΑΥΠ
-2,60%
0.9
ΞΥΛΚ
+0,68%
0.298
ΞΥΛΠ
-1,54%
0.384
ΟΛΘ
-0,49%
20.5
ΟΛΠ
+0,38%
26.7
ΟΛΥΜΠ
-0,41%
2.45
ΟΠΑΠ
+1,54%
15.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,36%
0.829
ΟΤΕ
+0,34%
14.86
ΟΤΟΕΛ
-2,16%
10.88
ΠΑΙΡ
+2,32%
0.972
ΠΑΠ
0,00%
2.34
ΠΕΙΡ
+1,14%
3.912
ΠΕΡΦ
+0,45%
6.7
ΠΕΤΡΟ
-1,25%
7.88
ΠΛΑΘ
-0,26%
3.89
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
+1,03%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+0,39%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+1,95%
1.83
ΣΑΡ
+0,92%
11.02
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,41%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-1,50%
1.64
ΣΠΕΙΣ
+2,20%
6.5
ΣΠΙ
0,00%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,31%
19.34
ΤΖΚΑ
0,00%
1.4
ΤΡΑΣΤΟΡ
-2,70%
1.08
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.616
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
+0,92%
3.85
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Αυτοκινητοβιομηχανία: Καταρρέουν οι μετοχές στην Ευρώπη

Ζοφερές προοπτικές για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προβλέψει οι επενδυτές, ωστόσο η πραγματικότητα αποδεικνύεται σιγά σιγά ακόμη χειρότερη από ό,τι αναμενόταν. Καταρρέουν οι μετοχές του κλάδου που έχει χάσει 24% αυτή την εβδομάδα.

Ήταν μια δύσκολη χρονιά για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και η ελπιδοφόρα ανάκαμψη από την πανδημία του Covid φαίνεται πλέον να έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Ο δείκτης Stoxx 600 Autos & Parts Index είναι ο δεύτερος υποτομέας με τις χειρότερες επιδόσεις στην Ευρώπη μετά τα ορυχεία, ταλαιπωρούμενος από την προβληματική ζήτηση για αυτοκίνητα, τις πιέσεις στα περιθώρια κέρδους και τις εμπορικές εντάσεις της περιοχής με την Κίνα.

Ο δείκτης έχει σημειώσει πτώση 24% από τα υψηλά Απριλίου, σημειώνοντας χαμηλό 10 μηνών αυτή την εβδομάδα, και έχει ιστορικό περαιτέρω πτώσης κατά τη διάρκεια της ύφεσης. Η Volkswagen AG, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της περιοχής, διαπραγματεύεται τώρα στο χαμηλότερο επίπεδο αποτίμησης που έχει καταγραφεί ποτέ.

«Ο κλάδος δεν βρίσκεται ακόμη σε σημείο που να μπορεί να ανακάμψει βιώσιμα, ακόμη και αν μια σύντομη ανάκαμψη είναι πάντα δυνατή», δήλωσε ο Wolf von Rotberg, στρατηγικός αναλυτής μετοχών της Bank J Safra Sarasin. «Είναι το αποκορύφωμα μιας διαρθρωτικής αλλαγής στην ίδια την αγορά, εγχώριων προβλημάτων και της προοπτικής μιας κυκλικής ύφεσης που μπορεί να επιβαρύνει περαιτέρω τη ζήτηση και τα κέρδη».

Oι αυτοκινητοβιομηχανίες πέφτουν από το υψηλό ρεκόρ

Ο κλάδος παλεύει με την υποτονική ζήτηση, ιδίως στην βασική κινεζική αγορά, ενώ οι εταιρείες αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό στα ηλεκτρικά οχήματα από τους παραγωγούς της ασιατικής χώρας. Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και τα αυστηρότερα όρια εκπομπών της ΕΕ για το 2025 που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε πρόστιμα δισεκατομμυρίων, επιτείνουν τα προβλήματα του κλάδου. Η Volkswagen εξετάζει το ενδεχόμενο να κλείσει για πρώτη φορά εργοστάσια στη Γερμανία.

Ο von Rotberg, θεωρεί ότι οι τρεις μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την κινεζική ζήτηση, καθώς πάνω από το ένα τρίτο του όγκου πωλήσεων της BMW, της Mercedes-Benz Group και της Volkswagen κατευθύνεται στην Κίνα. Η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα συμπιέζει τα περιθώρια κέρδους της βιομηχανίας και μπορεί να χρειαστούν μήνες, αν όχι χρόνια, για την αποκατάσταση της ισορροπίας, είπε.

Η γερμανική εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων υψηλών προδιαγραφών BMW εξέδωσε προειδοποίηση για τα κέρδη της την Τρίτη, προκαλώντας άλλο ένα πλήγμα στον κλάδο, αφού οι ανταγωνίστριες εταιρείες Volkswagen και Porsche AG είχαν ήδη μειώσει τις προοπτικές τους για φέτος. Και τα πράγματα μπορεί να μην έχουν τελειώσει ακόμη, για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με τους αναλυτές της Morgan Stanley, συμπεριλαμβανομένου του Javier Martinez de Olcoz Cerda.

«Βρισκόμαστε μόλις στην αρχή ενός μακροχρόνιου κύκλου αρνητικών περιθωρίων κέρδους και οι προσδοκίες της αγοράς για το 2025-2026 είναι ακόμη υψηλές», έγραψαν σε σημείωμά τους την Τρίτη μετά την προειδοποίηση της BMW. «Ποιος μπορεί να είναι ο επόμενος; Η Stellantis ενδεχομένως, δεδομένου του διογκωμένου αποθέματος και της φιλόδοξης καθοδήγησης για το σύνολο του έτους 2024».

Οι αναλυτές έχουν υποβαθμίσει σχετικά αργά τις κλήσεις τους μέχρι στιγμής. Ο κλάδος παρουσιάζει τη μεγαλύτερη δυνητική άνοδο στους μέσους στόχους τιμών, με κέρδη 33% να βλέπουν τους επόμενους 12 μήνες, επιβεβαιώνοντας το καθεστώς βαθιάς αξίας του. Οι προβλέψεις για τα κέρδη βρίσκονται σε καθοδική πορεία, αλλά μπορεί να μειωθούν πολύ περισσότερο αν οι προοπτικές σκοτεινιάσουν.

Ο φθηνότερος τομέας στην Ευρώπη

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ο φθηνότερος τομέας στην Ευρώπη, καθώς διαπραγματεύονται μόλις 5,4 φορές τα μελλοντικά κέρδη κατά μέσο όρο. Αυτό είναι σχεδόν ένα ρεκόρ έκπτωσης 60% σε σχέση με τον ευρύτερο Stoxx Europe 600. Η εμπιστοσύνη στην αξία των επιχειρήσεών τους έχει διαβρωθεί τόσο πολύ που τώρα διαπραγματεύονται με έκπτωση περίπου 40% σε σχέση με την προθεσμιακή λογιστική τους αξία, το χαμηλότερο άκρο ενός εύρους τιμών 20 ετών.

«Από την άποψη του κινδύνου/απόδοσης, ορισμένα ονόματα φαίνονται αρκετά ελκυστικά», δήλωσε ο Mathieu Racheter, επικεφαλής της στρατηγικής μετοχών της Julius Baer Group Ltd., αναφέροντας τη Mercedes-Benz και την Porsche ως τα αγαπημένα ονόματα της τράπεζας, επισημαίνοντας ότι τα ζητήματα της αλυσίδας εφοδιασμού είτε επιλύονται είτε βρίσκονται καθ’ οδόν προς τα εκεί. Για τη Mercedes-Benz, ο Racheter δήλωσε ότι η υποτιμημένη αποτίμηση και η απόδοση άνω του 10%, όταν συνυπολογίζονται οι επαναγορές και τα μερίσματα, προσφέρουν μια ευκαιρία.

«Αναμένουμε βελτιωμένα αποτελέσματα το τέταρτο τρίμηνο του 2024 και το 2025», είπε. «Ο κλάδος αντιμετωπίζει επίσης διαρθρωτικές προκλήσεις, αλλά οι μετοχές είναι ήδη τιμολογημένες για την καταστροφή».

Οι καταθλιπτικές αποτιμήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών και η άνοδος των στόχων τιμών
Οι καταθλιπτικές αποτιμήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών και η άνοδος των στόχων τιμών

Βέβαια, ο κλάδος ήταν ο λιγότερο προτιμώμενος στην Ευρώπη στην έρευνα της Bank of America Corp. για τους διαχειριστές κεφαλαίων του Αυγούστου. Περαιτέρω έντονες πρόσφατες πωλήσεις έδειξαν ότι οι επενδυτές δεν έχουν ακόμη ολοκληρώσει τη μείωση της έκθεσης και θα μπορούσαν να είναι ευαίσθητοι σε περισσότερες κακές ειδήσεις, σύμφωνα με τη Marija Veitmane, ανώτερη στρατηγικό σύμβουλο πολλαπλών περιουσιακών στοιχείων της State Street Global Markets.

«Σε γενικές γραμμές, δεν περιμένουμε ότι οι τιμές θα αρχίσουν να ανακάμπτουν μέχρι να βελτιωθούν οι προοπτικές των κερδών», δήλωσε η ίδια. «Προς το παρόν, οι υποβαθμίσεις των κερδών ξεπερνούν απότομα τις αναβαθμίσεις – εξ ου και η περαιτέρω υποαπόδοση».

Διαβάστε επίσης

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!