Γ.Δ.
1539.48 0,00%
ACAG
0,00%
6.01
BOCHGR
0,00%
5.08
CENER
0,00%
9.58
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
0,00%
8.19
EVR
0,00%
1.495
NOVAL
0,00%
2.3
OPTIMA
0,00%
12.94
TITC
0,00%
44.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
0,00%
1.884
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.74
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.775
ΑΛΜΥ
0,00%
4.05
ΑΛΦΑ
0,00%
1.7675
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.66
ΑΣΚΟ
0,00%
3.3
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.26
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
0,00%
5.68
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.94
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.415
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.52
ΔΑΑ
0,00%
8.098
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
0,00%
12.81
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.93
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.368
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.795
ΕΕΕ
0,00%
33.24
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
0,00%
2.21
ΕΛΛ
0,00%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.235
ΕΛΠΕ
0,00%
7.55
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.12
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.856
ΕΛΧΑ
0,00%
2.09
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.19
ΕΤΕ
0,00%
8.474
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.4
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.94
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.476
ΕΧΑΕ
0,00%
4.725
ΙΑΤΡ
0,00%
1.635
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.35
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.75
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.75
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.61
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.07
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.98
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.155
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.22
ΚΑΡΕΛ
0,00%
330
ΚΕΚΡ
0,00%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.448
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.382
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.16
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.81
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
0,00%
0.793
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.25
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.07
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
0,00%
2.835
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
0,00%
21.5
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
0,00%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.26
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
0,00%
34.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
0,00%
0.778
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
0,00%
28.5
ΟΛΠ
0,00%
30.1
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.55
ΟΠΑΠ
0,00%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.782
ΟΤΕ
0,00%
14.95
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.2
ΠΑΙΡ
0,00%
1.04
ΠΑΠ
0,00%
2.49
ΠΕΙΡ
0,00%
4.365
ΠΕΡΦ
0,00%
5.43
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.46
ΠΛΑΘ
0,00%
4.15
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.224
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
0,00%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.675
ΣΑΡ
0,00%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.56
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.88
ΣΠΙ
0,00%
0.598
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.04
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.642
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.19
ΦΡΛΚ
0,00%
3.975
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Αυτοκινητοβιομηχανία: Καταρρέουν οι μετοχές στην Ευρώπη

Ζοφερές προοπτικές για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προβλέψει οι επενδυτές, ωστόσο η πραγματικότητα αποδεικνύεται σιγά σιγά ακόμη χειρότερη από ό,τι αναμενόταν. Καταρρέουν οι μετοχές του κλάδου που έχει χάσει 24% αυτή την εβδομάδα.

Ήταν μια δύσκολη χρονιά για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και η ελπιδοφόρα ανάκαμψη από την πανδημία του Covid φαίνεται πλέον να έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Ο δείκτης Stoxx 600 Autos & Parts Index είναι ο δεύτερος υποτομέας με τις χειρότερες επιδόσεις στην Ευρώπη μετά τα ορυχεία, ταλαιπωρούμενος από την προβληματική ζήτηση για αυτοκίνητα, τις πιέσεις στα περιθώρια κέρδους και τις εμπορικές εντάσεις της περιοχής με την Κίνα.

Ο δείκτης έχει σημειώσει πτώση 24% από τα υψηλά Απριλίου, σημειώνοντας χαμηλό 10 μηνών αυτή την εβδομάδα, και έχει ιστορικό περαιτέρω πτώσης κατά τη διάρκεια της ύφεσης. Η Volkswagen AG, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της περιοχής, διαπραγματεύεται τώρα στο χαμηλότερο επίπεδο αποτίμησης που έχει καταγραφεί ποτέ.

«Ο κλάδος δεν βρίσκεται ακόμη σε σημείο που να μπορεί να ανακάμψει βιώσιμα, ακόμη και αν μια σύντομη ανάκαμψη είναι πάντα δυνατή», δήλωσε ο Wolf von Rotberg, στρατηγικός αναλυτής μετοχών της Bank J Safra Sarasin. «Είναι το αποκορύφωμα μιας διαρθρωτικής αλλαγής στην ίδια την αγορά, εγχώριων προβλημάτων και της προοπτικής μιας κυκλικής ύφεσης που μπορεί να επιβαρύνει περαιτέρω τη ζήτηση και τα κέρδη».

Oι αυτοκινητοβιομηχανίες πέφτουν από το υψηλό ρεκόρ

Ο κλάδος παλεύει με την υποτονική ζήτηση, ιδίως στην βασική κινεζική αγορά, ενώ οι εταιρείες αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό στα ηλεκτρικά οχήματα από τους παραγωγούς της ασιατικής χώρας. Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και τα αυστηρότερα όρια εκπομπών της ΕΕ για το 2025 που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε πρόστιμα δισεκατομμυρίων, επιτείνουν τα προβλήματα του κλάδου. Η Volkswagen εξετάζει το ενδεχόμενο να κλείσει για πρώτη φορά εργοστάσια στη Γερμανία.

Ο von Rotberg, θεωρεί ότι οι τρεις μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την κινεζική ζήτηση, καθώς πάνω από το ένα τρίτο του όγκου πωλήσεων της BMW, της Mercedes-Benz Group και της Volkswagen κατευθύνεται στην Κίνα. Η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα συμπιέζει τα περιθώρια κέρδους της βιομηχανίας και μπορεί να χρειαστούν μήνες, αν όχι χρόνια, για την αποκατάσταση της ισορροπίας, είπε.

Η γερμανική εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων υψηλών προδιαγραφών BMW εξέδωσε προειδοποίηση για τα κέρδη της την Τρίτη, προκαλώντας άλλο ένα πλήγμα στον κλάδο, αφού οι ανταγωνίστριες εταιρείες Volkswagen και Porsche AG είχαν ήδη μειώσει τις προοπτικές τους για φέτος. Και τα πράγματα μπορεί να μην έχουν τελειώσει ακόμη, για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με τους αναλυτές της Morgan Stanley, συμπεριλαμβανομένου του Javier Martinez de Olcoz Cerda.

«Βρισκόμαστε μόλις στην αρχή ενός μακροχρόνιου κύκλου αρνητικών περιθωρίων κέρδους και οι προσδοκίες της αγοράς για το 2025-2026 είναι ακόμη υψηλές», έγραψαν σε σημείωμά τους την Τρίτη μετά την προειδοποίηση της BMW. «Ποιος μπορεί να είναι ο επόμενος; Η Stellantis ενδεχομένως, δεδομένου του διογκωμένου αποθέματος και της φιλόδοξης καθοδήγησης για το σύνολο του έτους 2024».

Οι αναλυτές έχουν υποβαθμίσει σχετικά αργά τις κλήσεις τους μέχρι στιγμής. Ο κλάδος παρουσιάζει τη μεγαλύτερη δυνητική άνοδο στους μέσους στόχους τιμών, με κέρδη 33% να βλέπουν τους επόμενους 12 μήνες, επιβεβαιώνοντας το καθεστώς βαθιάς αξίας του. Οι προβλέψεις για τα κέρδη βρίσκονται σε καθοδική πορεία, αλλά μπορεί να μειωθούν πολύ περισσότερο αν οι προοπτικές σκοτεινιάσουν.

Ο φθηνότερος τομέας στην Ευρώπη

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ο φθηνότερος τομέας στην Ευρώπη, καθώς διαπραγματεύονται μόλις 5,4 φορές τα μελλοντικά κέρδη κατά μέσο όρο. Αυτό είναι σχεδόν ένα ρεκόρ έκπτωσης 60% σε σχέση με τον ευρύτερο Stoxx Europe 600. Η εμπιστοσύνη στην αξία των επιχειρήσεών τους έχει διαβρωθεί τόσο πολύ που τώρα διαπραγματεύονται με έκπτωση περίπου 40% σε σχέση με την προθεσμιακή λογιστική τους αξία, το χαμηλότερο άκρο ενός εύρους τιμών 20 ετών.

«Από την άποψη του κινδύνου/απόδοσης, ορισμένα ονόματα φαίνονται αρκετά ελκυστικά», δήλωσε ο Mathieu Racheter, επικεφαλής της στρατηγικής μετοχών της Julius Baer Group Ltd., αναφέροντας τη Mercedes-Benz και την Porsche ως τα αγαπημένα ονόματα της τράπεζας, επισημαίνοντας ότι τα ζητήματα της αλυσίδας εφοδιασμού είτε επιλύονται είτε βρίσκονται καθ’ οδόν προς τα εκεί. Για τη Mercedes-Benz, ο Racheter δήλωσε ότι η υποτιμημένη αποτίμηση και η απόδοση άνω του 10%, όταν συνυπολογίζονται οι επαναγορές και τα μερίσματα, προσφέρουν μια ευκαιρία.

«Αναμένουμε βελτιωμένα αποτελέσματα το τέταρτο τρίμηνο του 2024 και το 2025», είπε. «Ο κλάδος αντιμετωπίζει επίσης διαρθρωτικές προκλήσεις, αλλά οι μετοχές είναι ήδη τιμολογημένες για την καταστροφή».

Οι καταθλιπτικές αποτιμήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών και η άνοδος των στόχων τιμών
Οι καταθλιπτικές αποτιμήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών και η άνοδος των στόχων τιμών

Βέβαια, ο κλάδος ήταν ο λιγότερο προτιμώμενος στην Ευρώπη στην έρευνα της Bank of America Corp. για τους διαχειριστές κεφαλαίων του Αυγούστου. Περαιτέρω έντονες πρόσφατες πωλήσεις έδειξαν ότι οι επενδυτές δεν έχουν ακόμη ολοκληρώσει τη μείωση της έκθεσης και θα μπορούσαν να είναι ευαίσθητοι σε περισσότερες κακές ειδήσεις, σύμφωνα με τη Marija Veitmane, ανώτερη στρατηγικό σύμβουλο πολλαπλών περιουσιακών στοιχείων της State Street Global Markets.

«Σε γενικές γραμμές, δεν περιμένουμε ότι οι τιμές θα αρχίσουν να ανακάμπτουν μέχρι να βελτιωθούν οι προοπτικές των κερδών», δήλωσε η ίδια. «Προς το παρόν, οι υποβαθμίσεις των κερδών ξεπερνούν απότομα τις αναβαθμίσεις – εξ ου και η περαιτέρω υποαπόδοση».

Διαβάστε επίσης

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!