THEPOWERGAME
Σύσταση «buy» και τιμή στόχο τα 16,40 ευρώ δίνει για τη μετοχή του ΟΠΑΠ η Axia Ventures, εν όψει των αποτελεσμάτων β΄ τριμήνου που θα ανακοινώσει ο Οργανισμός την Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου, μετά το κλείσιμο της αγοράς.
Η χρηματιστηριακή προβλέπει αύξηση των ακαθάριστων εσόδων (GGR) στα 533 εκατ. ευρώ ευρώ, καθαρά κέρδη 105,2 εκατ. ευρώ και EBITDA 180,2 εκατ. ευρώ. ευρώ.
Οι επιδόσεις του ΟΠΑΠ θα αντικατοπτρίζουν τη ζήτηση για τα παιχνίδια του UEFA EURO 2024, σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του τμήματος του διαδικτυακού καζίνο, που θα πρέπει να οδηγήσει το GGR υψηλότερα. Από την άλλη πλευρά, όπως έχει ήδη καθοδηγήσει η διοίκηση, αναμένουμε αυξημένα λειτουργικά έξοδα, που σχετίζονται κυρίως με την προώθηση του EURO και την καμπάνια που σχετίζεται με το λανσάρισμα νέου παιχνιδιού, του Eurojackpot. Προβλέπουμε ότι το GGR του ομίλου το 2ο τρίμηνο του 24 θα διαμορφωθεί στα 533 εκατ. ευρώ (+7% σε ετήσια βάση), το EBITDA στα ευρώ 180,2 εκατ. ευρώ (+1,2% σε ετήσια βάση) και τα καθαρά κέρδη στα 105,2 εκατ. ευρώ ή 1,1% χαμηλότερα σε ετήσια βάση.
Ομοίως με τα προηγούμενα έτη, η Axia αναμένει ότι ο ΟΠΑΠ θα ανακοινώσει προμέρισμα για τη χρήση 24, το οποίο υπολογίζει σε 0,5 ευρώ ανά μετοχή. «Αναμένουμε ότι η αύξηση του GGR θα συνεχιστεί το 2ο τρίμηνο, παρά τον ορατό αντίκτυπο του πληθωρισμού στην τοπική λιανική ζήτηση». Η τριμηνιαία ανάπτυξη του ΟΠΑΠ θα οδηγηθεί από το στοίχημα (τόσο online όσο και offline) καθώς και από το online καζίνο.
Όπως σημειώνει η Axia, η ανάπτυξη του ΟΠΑΠ θα είναι σημαντική για την οικονομία και την οικονομία του ΟΠΑΠ. Για το στοίχημα, το 2Q24 το GGR προβλέπεται να αυξηθεί έντονα κατά 18,2% σε ετήσια βάση σε περίπου 179,4 εκατ. ευρώ, αντανακλώντας την αντίδραση στα ποδοσφαιρικά γεγονότα, που σχετίζονται κυρίως με τους αγώνες του UEFA EURO 2024, αλλά και με το ελληνικό πρωτάθλημα Super League και το τις επιδόσεις των τοπικών ποδοσφαιρικών ομάδων. Η ζήτηση για το διαδικτυακό στοίχημα αναμένεται να είναι ιδιαίτερα ισχυρή, δεδομένης της μεγάλης ώθησης προς αυτό το κανάλι από τον ΟΠΑΠ (καθώς και από τον ανταγωνισμό) για τους αγώνες του EURO.
Το GGR της Λοταρίας το 2ο τρίμηνο του 24 εκτιμάται ότι θα μειωθεί -0,2% σε ετήσια βάση και θα διαμορφωθεί σε 177,3 εκατ. ευρώ. Οι προσπάθειες της διοίκησης για την ανανέωση της Kino και της Lotto αλλά και η έναρξη του Eurojackpot να έχουν θετικό αντίκτυπο στη ζήτηση σε αυτή την κατηγορία. Από την άλλη από την άλλη πλευρά, παρά την αυξημένη σε ετήσια βάση κίνηση στα πρακτορεία λόγω των παιχνιδιών EURO, το Kino να επηρεάζεται από την αυξημένη εστίαση των παικτών στους ποδοσφαιρικούς αγώνες αλλά και από τις συνεχιζόμενες πληθωριστικές πιέσεις που περιορίζουν την αγοραστική δύναμη των παικτών.
Οι πιέσεις στο διαθέσιμο εισόδημα θα είναι πιο εμφανείς στις άμεσες και παθητικές λοταρίες λόγω της φύσης των παιχνιδιών και του κοινού τους, και παρά τις προσπάθειες της διοίκησης να βελτιώσει τις επιδόσεις. Το GGR προβλέπεται σε 25,2 εκατ. ευρώ (-15,0% σε ετήσια βάση).
H Axia αναμένει μια μικρή πτώση στα VLTs που αντανακλά κυρίως την αυξημένη ζήτηση για στοιχήματα και online καζίνο κατά τη διάρκεια του το τρίμηνο. Το GGR των VLTs προβλέπεται να μειωθεί κατά 1,5% σε ετήσια βάση το 2ο τρίμηνο σε 79,8 εκατ. ευρώ.
Ισχυρές επιδόσεις για το διαδικτυακό καζίνο
Το διαδικτυακό καζίνο θα συνεχίσει τις ισχυρές επιδόσεις του, δεδομένης της ελκυστικότητάς του στους παίκτες, ενώ η προώθηση για το διαδικτυακό στοιχημάτων για τα παιχνίδια του EURO να λειτουργήσει ως ώθηση στη ζήτηση. Το εκτιμώμενο GGR για το online καζίνο το 2ο τρίμηνο είναι 71,4 εκατ. ευρώ.
Το GGR του ομίλου για το 2ο τρίμηνο του 24 προβλέπεται στα 533,1 εκατ. ευρώ, +7,0% σε ετήσια βάση. Εξαιρουμένου του φόρου GGR και του παράγοντα προμηθειών του πράκτορα, τα καθαρά έσοδα από τυχερά παιχνίδια προβλέπεται να διαμορφωθούν σε 263,8 εκατ. ευρώ ή 7% υψηλότερα σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Το EBITDA στο 2ο τρίμηνο εκτιμάται σε 180,2 εκατ. ευρώ, ή 1,2% υψηλότερα σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Το πιεσμένο περιθώριο EBITDA (πτώση 190 μ.β.) αντανακλά i) τα αυξημένα έξοδα μισθοδοσίας (εκτιμώμενο: +13,6% σε ετήσια βάση στο 2ο τρίμηνο), καθώς οι μισθοί και τα ημερομίσθια προσαρμόστηκαν υψηλότερα κατά τη διάρκεια του έτους και ii) τα σημαντικά υψηλότερα έξοδα προώθησης (εκτιμώμενο: +37,9% σε ετήσια βάση στο 2ο τρίμηνο), που σχετίζονται με την προώθηση των παιχνιδιών EURO καθώς και με την έναρξη του Eurojackpot.
«Προβλέπουμε EBT στο 2ο τρίμηνο ύψους 143,6 εκατ. ευρώ ή σταθερό σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, καθώς λαμβάνουμε υπόψη τις δαπάνες αποσβέσεων ύψους 34 εκατ. ευρώ για το τρίμηνο και 2,5 εκατ. ευρώ σε καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα. Τα καθαρά κέρδη για το 2ο τρίμηνο του 24 εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν σε 105,2 εκατ. ευρώ ή 1,1% χαμηλότερα σε σχέση με πέρυσι, διαμορφώνοντας έναν πραγματικό φορολογικό συντελεστή 25% (έναντι 24,7% πέρυσι) και υψηλότερες μειοψηφίες», αναφέρει η Axia.
Συνολικά, οι προσδοκίες είναι για μια καλή τριμηνιαία επίδοση, παρά τις πληθωριστικές πιέσεις στη διαθέσιμη εισοδήματος, με βάση τη σταθερή ζήτηση για στοιχήματα και online καζίνο. Οι επιδόσεις στο 1ο εξάμηνο του 24 είναι σε καλό δρόμο με τις προβλέψεις της διοίκησης για τα EBITDA του έτους (προβλέψεις για το GGR του FY24 ύψους 2,15-2,2 δισ. ευρώ και EBITDA ύψους 2,15-2,2 δισ. ευρώ). 750-770m). Η προοπτική μιας καλύτερης πληρωμής (για τον ΟΠΑΠ) σε σχέση με το 3ο τρίμηνο του 23 αποτελεί ένα ανοδικό ρίσκο για την εταιρεία (εμείς αντιλαμβανόμαστε ότι τα επίπεδα πληρωμών τον Ιούλιο και τον Αύγουστο είναι ομαλοποιημένα έναντι της αυξημένης πίεσης του ΟΠΑΠ και της τομέα που βίωσε τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο πέρυσι).
Όσον αφορά το ενδιάμεσο μέρισμα, πέρυσι ο ΟΠΑΠ είχε ανακοινώσει ενδιάμεσο μέρισμα 1,0 ευρώ ανά μετοχή, «ύψους από το οποίο, όπως καταλαβαίνουμε, περίπου το 50% αφορούσε τα κέρδη από την πώληση της συμμετοχής στην Betano (είχε καταχωρηθεί στο P&L το 4ο τρίμηνο του 22). Καθώς η κερδοφορία φέτος στο 1ο εξάμηνο αναμένεται να είναι παρόμοια με τα περσινά επίπεδα, θα περιμέναμε ένα ενδιάμεσο μέρισμα για το οικονομικό έτος 24 ύψους 0,50 ευρώ ανά μετοχή», καταλήγει η Axia.
Διαβάστε επίσης
Μόδα και γυναικεία σπορ καταλύτες για νέα επιχειρηματικά deals
Πώς η Τουρκία ανοίγει την πίσω πόρτα για είσοδο ρωσικού αερίου στην ΕΕ
Gastrade: 1η Οκτωβρίου η εμπορική λειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης