Γ.Δ.
1401.58 0,00%
ACAG
0,00%
5.35
BOCHGR
0,00%
4.36
CENER
0,00%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
0,00%
2.31
OPTIMA
0,00%
12.72
TITC
0,00%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.396
ΑΒΕ
0,00%
0.46
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.38
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.58
ΑΣΚΟ
0,00%
2.53
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
0,00%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
0,00%
5.19
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.755
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.9
ΔΑΑ
0,00%
7.99
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
0,00%
11.65
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.29
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.41
ΕΕΕ
0,00%
33.74
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.98
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.632
ΕΛΠΕ
0,00%
6.675
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.05
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
0,00%
6.924
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.036
ΕΧΑΕ
0,00%
4.3
ΙΑΤΡ
0,00%
1.54
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.74
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.75
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.28
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.89
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.974
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.45
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.41
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.02
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.52
ΚΡΙ
0,00%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.924
ΛΑΒΙ
0,00%
0.719
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.2
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.75
ΜΟΤΟ
0,00%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.9
ΟΛΠ
0,00%
29.85
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.25
ΟΠΑΠ
0,00%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.79
ΟΤΕ
0,00%
15.21
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.1
ΠΑΙΡ
0,00%
0.952
ΠΑΠ
0,00%
2.38
ΠΕΙΡ
0,00%
3.589
ΠΕΡΦ
0,00%
5.38
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.86
ΠΛΑΘ
0,00%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.595
ΣΑΡ
0,00%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.327
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.525
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
0,00%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
0,00%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.212
ΦΡΛΚ
0,00%
3.55
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Πετρέλαιο: Χρειάζεται αύξηση της ζήτησης ως απάντηση στον ΟΠΕΚ+

Η αύξηση στην παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου πρέπει να επιταχυνθεί τους επόμενους μήνες, διαφορετικά η αγορά θα δυσκολευτεί να απορροφήσει την αύξηση της προσφοράς σε πετρέλαιο, που σχεδιάζει να κάνει ο ΟΠΕΚ+ από τον Οκτώβριο, καταγράφει το Reuters, επικαλούμενο στοιχεία, αναλυτές και πηγές της βιομηχανίας.

Η αύξηση της ζήτησης για πετρέλαιο κατά τους πρώτους επτά μήνες του έτους από τους κορυφαίους καταναλωτές, τις ΗΠΑ και την Κίνα, δεν ανταποκρίθηκε σε ορισμένες προσδοκίες, ακόμη και πριν οι ανανεωμένοι φόβοι για ύφεση στις ΗΠΑ προκαλέσουν παγκόσμιο sell-off μετοχών και ομολόγων αυτή την εβδομάδα. Εάν η οικονομία επιβραδυνθεί περαιτέρω, η αύξηση της ζήτησης πετρελαίου πιθανότατα θα επιβραδυνθεί μαζί της. Αυτό σημαίνει ότι ο ΟΠΕΚ+ θα πρέπει είτε να καθυστερήσει τα σχέδια για την άντληση περισσότερου πετρελαίου είτε να αποδεχθεί χαμηλότερες τιμές για υψηλότερη προσφορά, ανέφεραν οι αναλυτές.

«Υπό τις παρούσες συνθήκες σημαντικού κινδύνου ύφεσης, είναι απίθανο ο ΟΠΕΚ+ να προχωρήσει με τις προγραμματισμένες αυξήσεις του Οκτωβρίου», δήλωσε ο Gary Ross, διευθύνων σύμβουλος της Black Gold Investors και βετεράνος παρατηρητής του ΟΠΕΚ.

Η τιμή του πετρελαίου έπεσε κάτω από τα 80 δολάρια το βαρέλι τον Αύγουστο – λιγότερο από ό, τι τα περισσότερα μέλη του ΟΠΕΚ+ πρέπει να ισοσκελίσουν τους προϋπολογισμούς τους. «Η ζήτηση πετρελαίου έχει σίγουρα καθοδικό κίνδυνο», δήλωσε ο Neil Atkinson, ανεξάρτητος αναλυτής που εργάστηκε στο παρελθόν στον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, επικαλούμενος την ανησυχία για τις οικονομίες της Κίνας και των ΗΠΑ. «Είναι πολύ δύσκολο να δούμε πώς οι τιμές μπορούν να αυξηθούν σημαντικά εάν η ζήτηση είναι πιο αργή από ό,τι νομίζαμε», είπε, προσθέτοντας ότι αναμένει ότι ο ΟΠΕΚ+ θα σταματήσει την αύξηση της παραγωγής του.

Για τους πρώτους επτά μήνες του 2024, οι εισαγωγές αργού της Κίνας ανήλθαν σε 10,89 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, μειωμένες κατά 2,4% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία την Τετάρτη. Η πτώση της κατανάλωσης ντίζελ στην Κίνα, καθώς αυξάνεται η χρήση φορτηγών που κινούνται με LNG, επιβαρύνει την εγχώρια ζήτηση καυσίμων, όπως και μια υποτονική οικονομία που πλήττεται από την παρατεταμένη κρίση στον τομέα των ακινήτων.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η κατανάλωση πετρελαίου μέχρι τον Ιούλιο αυξήθηκε κατά 220.000 bpd σε ετήσια βάση σε μέσο όρο 20,25 εκατομμυρίων bpd, σύμφωνα με υπολογισμούς του Reuters που βασίζονται σε κυβερνητικές εκτιμήσεις. Η ζήτηση θα πρέπει να επιταχυνθεί για να φτάσει την πρόβλεψη της κυβέρνησης για το 2024 για 20,5 εκατομμύρια bpd.

Ο ΟΠΕΚ εκτιμάει την αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης στα 2,15 εκατομμύρια bpd το πρώτο εξάμηνο του 2024, ενώ ο IEA εκτιμά ότι ήταν 735.000 bpd. Η εκτίμηση του ΟΠΕΚ για την αύξηση της ζήτησης το πρώτο εξάμηνο έχει αλλάξει ελάχιστα από ό, τι ήταν στην αρχή του έτους. Ο IEA μείωσε την εκτίμησή του για την αύξηση της ζήτησης το πρώτο εξάμηνο από 1,19 εκατομμύρια bpd που προέβλεπε τον Ιανουάριο.

Ο IEA εκτιμά ότι η κατανάλωση της Κίνας συρρικνώθηκε το δεύτερο τρίμηνο, ενώ ο ΟΠΕΚ εκτιμά ότι αυξήθηκε κατά περισσότερο από 800.000 bpd. Η Κίνα είναι ένας από τους κύριους λόγους για τη διαφορά στις προοπτικές για ολόκληρο το έτος, καθώς και για το πρώτο εξάμηνο.

Η παγκόσμια ανάπτυξη θα πρέπει να επιταχυνθεί λίγο το δεύτερο εξάμηνο, εάν οι εκτιμήσεις του ΟΠΕΚ για τη ζήτηση του πρώτου εξαμήνου ήταν σωστές. Αλλά αν ο IEA έχει δίκιο, η ζήτηση θα πρέπει να επιταχυνθεί γρήγορα. Το δεύτερο εξάμηνο είναι συνήθως η περίοδος της υψηλότερης κατανάλωσης, καθώς το απλό γεγονός της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης αυξάνει τη ζήτηση πετρελαίου και επειδή περιλαμβάνει την περίοδο αιχμής, τη συγκομιδή του βόρειου ημισφαιρίου και τις αγορές για την προετοιμασία για το χειμώνα.

Για να φτάσει η αύξηση της ζήτησης στην πρόβλεψη του ΟΠΕΚ για ολόκληρο το έτος, θα πρέπει να επιταχυνθεί κατά μέσο όρο στα 2,30 εκατομμύρια bpd το δεύτερο εξάμηνο, σύμφωνα με υπολογισμούς του Reuters.

Πετρέλαιο: Τα πλάνα του ΟΠΕΚ για την παραγωγή

Ο ΟΠΕΚ+ επιβεβαίωσε την περασμένη εβδομάδα το σχέδιό του να αρχίσει να αυξάνει την παραγωγή από τον Οκτώβριο με την επιφύλαξη ότι θα μπορούσε να διακοπεί ή να αντιστραφεί εάν χρειαστεί. Η αύξηση βασίζεται στη ζήτηση που πλήττει τις προβλέψεις του ΟΠΕΚ, γεγονός που θα αυξήσει την ανάγκη για πετρέλαιο από τον Οργανισμό. Ο ΟΠΕΚ+ αντλεί περισσότερο από το 40% του παγκόσμιου αργού. Εάν πραγματοποιηθεί η πρόβλεψη ζήτησης του ΟΠΕΚ, η ζήτηση αργού από τις χώρες του ΟΠΕΚ+ προβλέπεται να φτάσει τα 43,9 εκατομμύρια bpd το τέταρτο τρίμηνο, από την παραγωγή των 40,8 εκατομμυρίων bpd τον Ιούνιο, θεωρητικά αφήνοντας περιθώριο για επιπλέον παραγωγή.

Ο ΟΠΕΚ+ έχει ακόμη ένα μήνα για να αποφασίσει εάν θα αρχίσει να απελευθερώνει το πετρέλαιο από τον Οκτώβριο και η ομάδα θα μελετήσει τα δεδομένα της αγοράς πετρελαίου τις επόμενες εβδομάδες, δήλωσε πηγή κοντά στην ομάδα στο Reuters.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Saudi Aramco, Amin Nasser, δήλωσε την Τρίτη ότι αναμένει ανάπτυξη μεταξύ 1,6 και 2 εκατομμυρίων bpd το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Δύο πηγές του ΟΠΕΚ δήλωσαν ότι δεν είναι σαφές εάν η ζήτηση αυξάνεται τόσο γρήγορα όσο χρειάζεται για να ανταποκριθεί στον ΟΠΕΚ.

Τι συμβαίνει με ΗΠΑ και Κίνα

Ο IEA αναφέρει ότι η βραδύτερη οικονομική ανάπτυξη και η στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα έχει αλλάξει το παράδειγμα για τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο, η οποία εδώ και χρόνια έχει οδηγήσει σε παγκόσμιες αυξήσεις της κατανάλωσης πετρελαίου. Ο ΟΠΕΚ βλέπει την ισχυρή ανάπτυξη να διατηρείται.

Οι πρώτες ενδείξεις για τις εισαγωγές αργού πετρελαίου της Κίνας τον Αύγουστο, όπως από την εταιρεία πληροφοριών δεδομένων Kpler, δείχνουν μια μικρή ανάκαμψη από τον Ιούλιο. Δύο έμποροι που ασχολούνται με τις αγορές αργού της Δυτικής Αφρικής από την Κίνα δήλωσαν ότι η ζήτηση για πετρέλαιο φόρτωσης τον Αύγουστο ήταν ήπια.

Η παγκόσμια ζήτηση για καύσιμα αεροσκαφών αναμένεται φέτος να ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών, αν και η IATA δήλωσε τον Ιούνιο ότι τα διεθνή ταξίδια στην Ασία παρέμειναν υποτονικά, ειδικά στην Κίνα.

Στον κορυφαίο καταναλωτή πετρελαίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες, η ζήτηση βενζίνης έχει αποδειχθεί δύσκολο να μετρηθεί: οι αναθεωρήσεις των επίσημων στοιχείων την περασμένη εβδομάδα έδειξαν ότι η ζήτηση του Μαΐου βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδο από τον Αύγουστο του 2019. Προηγούμενες εκτιμήσεις και ανεξάρτητοι ιχνηλάτες έδεσαν τη ζήτηση κάτω από πέρυσι.

Τα άσχημα οικονομικά στοιχεία από τις Ηνωμένες Πολιτείες θα μπορούσαν επίσης να προκαλέσουν προβλήματα στις αγορές πετρελαίου, ειδικά για το ντίζελ. Η ζήτηση ντίζελ στις ΗΠΑ ήταν περίπου 4% χαμηλότερη τους πρώτους πέντε μήνες του τρέχοντος έτους από ό, τι το 2023, σύμφωνα με στοιχεία της EIA.

Διαβάστε επίσης

Αττική Οδός: Ποιος αναλαμβάνει την ενδιάμεση περίοδο παραχώρησης

Η Γερμανία κράτησε τα ”σκήπτρα” στο παγωτό το 2023

Προσλαμβάνεται ανεξάρτητος σύμβουλος μηχανικός για ΒΟΑΚ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!