Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Ρωσικό Πετρέλαιο: Φθηνότερη η μεταφορά παρά τις κυρώσεις

Οι κυρώσεις της G7 δεν ήταν δυνατόν να αυξήσουν το κόστος παράδοσης του ρωσικού πετρελαίου, στερώντας από το Κρεμλίνο τα πετροδολάρια. Η πτώση της τιμής με την οποία μεταφέρεται το πετρέλαιο, δίνει την δυνατότητα στη Ρωσία να αρπάξει μεγαλύτερο κομμάτι εσόδων από Ινδία και Κίνα.

Η τιμή για την παράδοση της ναυαρχίδας της χώρας, του αργού πετρελαίου Urals, σε πελάτες στην Ασία από το ρωσικό λιμάνι Νοβοροσίσκ της Μαύρης Θάλασσας έχει πέσει στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Οκτώβριο, σύμφωνα με στοιχεία της Argus Media Ltd. Ακόμη και ένα θεωρητικό κόστος, που αποδίδεται μόνο στις κυρώσεις, έχει υποχωρήσει, εκτιμά ο οργανισμός τιμολόγησης, σύμφωνα με πληροφορίες του πρακτορείου Bloomberg.

Η πτώση επιτρέπει στις ρωσικές επιχειρήσεις να αρπάξουν μεγαλύτερο κομμάτι των εσόδων από κάθε βαρέλι πετρελαίου που πωλούν σε πελάτες στην Κίνα και την Ινδία, που είναι πλέον μακράν οι μεγαλύτερες αγορές της χώρας από τότε που οι Ευρωπαίοι σταμάτησαν να αγοράζουν για να πιέσουν τη Μόσχα λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.

Η αδυναμία αυτή μπορεί να απογοητεύσει τους δυτικούς υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, δεδομένου ότι δεκάδες δεξαμενόπλοια που προηγουμένως συμμετείχαν στο ρωσικό εμπόριο πετρελαίου έχουν ακινητοποιηθεί μετά τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν στα πλοία αυτά από τα κράτη της G7 και τους συμμάχους τους από τον Οκτώβριο.

Ρωσικό πετρέλαιο: Πτώση του κόστους μεταφοράς 

Τώρα κοστίζει 7,2 εκατομμύρια δολάρια για παράδοση ενός εκατομμυρίου βαρελιών ρωσικού πετρελαίου Urals στη βόρεια Κίνα από το Novorrossiysk, μειωμένο κατά 3,2 εκατομμύρια δολάρια από τις αρχές Απριλίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Argus. Η εταιρεία κατανέμει επίσης με ακρίβεια πόσο από αυτό το κόστος οφείλεται άμεσα στις κυρώσεις. Το κόστος αυτό έχει πέσει στα 2,8 εκατομμύρια δολάρια, μια πτώση 4 εκατομμυρίων δολαρίων κατά το ίδιο χρονικό διάστημα.

Από τον Οκτώβριο, υπήρξε μια σταθερή ροή κυρώσεων σε πλοία που συνδέονται με τη Ρωσία, συμπεριλαμβανομένης της ρωσικής κρατικής ναυτιλιακής εταιρείας Sovcomflot PJSC και πιο πρόσφατα σε ορισμένα πλοία που συμμετείχαν στην μαύρη αγορά.

Πτώση των ασφαλίστρων πετρελαιοφόρων της Ρωσίας

Για τα πλοία που μεταφέρουν αργό πετρέλαιο από τη Βαλτική προς την Ινδία, το ασφάλιστρο ήταν 7,40 δολάρια το βαρέλι τον Απρίλιο και είναι 4 δολάρια σήμερα. Υπήρξε μια απότομη πτώση, και μια εξίσου γρήγορη ανάκαμψη τον Μάιο, προτού οι ναύλοι και το ποσό που αποδίδεται στις κυρώσεις, αρχίσουν να διολισθαίνουν και πάλι.

Το ρωσικό πετρέλαιο στην τιμή εξαγωγής, και μέχρι να φτάσει στους πελάτες στην Κίνα και την Ινδία, είναι τώρα πολύ πάνω από το ανώτατο όριο τιμών της G7 που είναι 60 δολάρια το βαρέλι. Βρίσκεται περίπου στα 75 δολάρια το βαρέλι στη Βαλτική και τη Μαύρη Θάλασσα, και στη συνέχεια περίπου 10 δολάρια περισσότερο μέχρι να φτάσει στην Κίνα και την Ινδία.

Βρέθηκε για τελευταία φορά κάτω από το ανώτατο όριο τιμών στις αρχές Ιανουαρίου στο σημείο εξαγωγής, πράγμα που σημαίνει ότι κανένας δυτικός πάροχος υπηρεσιών δεν θα έπρεπε, στα χαρτιά τουλάχιστον, να παρέχει υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων των ναυτιλιακών και ασφαλιστικών υπηρεσιών για το εμπόριο από τότε.

Διαβάστε επίσης

Αθήνα: Στο top10 των γαστρονομικών προορισμών του TripAdvisor

H&M: Η μάχη εντυπώσεων και οι προκλήσεις

Οι επενδύσεις στο δίκτυο θα ξεκλειδώσουν τα έργα και την αιολική βιομηχανία

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!