THEPOWERGAME
Οι μετοχές της Tesla σημείωσαν άνοδο 10% την Τετάρτη, αφού η κατασκευάστρια εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων μείωσε κάποιες ανησυχίες για την ανάπτυξη με την πρόβλεψη ότι οι πωλήσεις θα αυξηθούν φέτος και δήλωσε ότι θα διαθέσει πιο προσιτά μοντέλα στις αρχές του 2025.
Η είδηση χαροποίησε τους επενδυτές που προετοιμάζονταν για τα χειρότερα μετά από μια ταραχώδη εβδομάδα στην Tesla. Βοήθησε επίσης τη Wall Street να αποτινάξει τα αδύναμα αποτελέσματα της εταιρείας που περιλάμβαναν την πρώτη τριμηνιαία μείωση των εσόδων της σε σχεδόν τέσσερα χρόνια και χαμηλότερα από τα αναμενόμενα κέρδη.
«Η πρώτη εντύπωση για εμάς είναι ότι ο διευθύνων σύμβουλος Έλον Μασκ κατευνάζει την αγορά επιταχύνοντας την κυκλοφορία νέων προϊόντων», ανέφεραν σε σημείωμά τους οι αναλυτές της Jefferies, με επικεφαλής τον Philippe Houchois.
Η εταιρεία βρισκόταν σε καλό δρόμο να προσθέσει σχεδόν 50 δισ. δολάρια στην αγοραία της αξία, με βάση τις κινήσεις πριν από την αγορά. Η μετοχή της έχει υποχωρήσει 42% μέχρι στιγμής φέτος εν μέσω σκληρού ανταγωνισμού και πτώσης των πωλήσεων.
Η στρατηγική ανάπτυξης θα μπορούσε να ενισχύσει την υποστήριξη των μετόχων για την ψηφοφορία που θα διεξαχθεί τον Μάιο σχετικά με το πακέτο αποζημίωσης ύψους 56 δισ. δολαρίων για τον διευθύνοντα σύμβουλο Έλον Μασκ, το οποίο ακυρώθηκε από δικαστήριο του Delaware τον Ιανουάριο.
Ορισμένοι επενδυτές της Tesla, όπως ο Ross Gerber – πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Gerber Kawasaki Wealth & Investment Management – είχαν δηλώσει τις τελευταίες ημέρες ότι σχεδίαζαν να αντιταχθούν στο πακέτο, επικαλούμενοι την πτώση της τιμής της μετοχής της Tesla και ένα συμβιβασμένο διοικητικό συμβούλιο.
Αρκετοί αναλυτές εξέλαβαν τις παρατηρήσεις της Tesla ότι τα φθηνότερα μοντέλα της θα κατασκευάζονταν χρησιμοποιώντας τις τρέχουσες πλατφόρμες και γραμμές παραγωγής που εννοούσε ως ένδειξη ότι είχε υποχωρήσει από τα πιο φιλόδοξα σχέδια για ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο που αναμενόταν να κοστίζει 25.000 δολάρια.
«Διαβάζουμε το “πιο προσιτό” ως δυνητικά αποσυμφορημένες εκδόσεις Model Y/Model 3 με βελτιώσεις στο λογισμικό και τις δυνατότητες AI/hardware, αλλά σε χαμηλότερες τιμές», δήλωσε ο αναλυτής της Morgan Stanley, Adam Jonas.
Ο Μασκ αρνήθηκε να παράσχει λεπτομέρειες για τα πιο προσιτά μοντέλα, και αντ’ αυτού πέρασε μεγάλο μέρος της κλήσης για τα κέρδη στις προσπάθειες της Tesla να διαφοροποιήσει τις δραστηριότητές της με την τεχνητή νοημοσύνη, τα ανθρωποειδή ρομπότ και τη λειτουργία ενός στόλου αυτόνομων οχημάτων – όλα βασισμένα σε προϊόντα λογισμικού και υλικού που δεν έχει ακόμη αναπτύξει πλήρως.
«Αν και οι λεπτομέρειες για τα νέα μοντέλα είναι λιγοστές, αυτή ήταν μια έξυπνη κίνηση από τον Μασκ, καθώς δικαιολογεί τις αρνητικές ταμειακές ροές και τις υψηλότερες κεφαλαιακές δαπάνες», δήλωσε η Kathleen Brooks, διευθύντρια ερευνών στην XTB.
«Σε αντίθεση με πολλές εταιρείες που συρρικνώνουν τις κεφαλαιουχικές δαπάνες στο τρέχον περιβάλλον, η Tesla πηγαίνει ενάντια στο ρεύμα … και την (βάζει) σε ισχυρή θέση καθώς η αγορά EV γίνεται πιο ανταγωνιστική και η ευαισθησία στις τιμές αυξάνεται», πρόσθεσε η Brooks.