Γ.Δ.
1551.71 +0,06%
ACAG
+0,17%
5.99
AEM
+0,52%
4.6205
BOCHGR
-0,40%
5.04
CENER
-0,31%
9.57
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
+1,11%
8.17
EVR
+0,67%
1.5
NOVAL
-2,02%
2.42
OPTIMA
-0,15%
13.38
TITC
+1,94%
44.75
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,31%
1.954
ΑΒΕ
-0,22%
0.46
ΑΔΜΗΕ
+1,87%
2.72
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
-0,48%
4.15
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.802
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+0,28%
10.9
ΑΣΚΟ
-0,91%
3.26
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
+9,73%
1.24
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.8
ΑΤΤ
-1,32%
0.748
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.43
ΒΙΟ
-0,82%
6.07
ΒΙΟΚΑ
+0,27%
1.86
ΒΙΟΣΚ
+0,33%
1.525
ΒΙΟΤ
+9,57%
0.252
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,71%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+0,35%
1.435
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,76%
18.6
ΔΑΑ
+0,02%
8.582
ΔΑΙΟΣ
+1,74%
3.5
ΔΕΗ
+1,13%
13.42
ΔΟΜΙΚ
+0,56%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,91%
0.333
ΕΒΡΟΦ
+0,78%
1.94
ΕΕΕ
-0,71%
33.46
ΕΚΤΕΡ
-0,45%
1.772
ΕΛΒΕ
0,00%
5.3
ΕΛΙΝ
-1,36%
2.17
ΕΛΛ
+0,69%
14.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,44%
2.27
ΕΛΠΕ
-0,07%
7.465
ΕΛΣΤΡ
-0,89%
2.24
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.78
ΕΛΧΑ
-0,71%
2.095
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,42%
1.18
ΕΤΕ
+0,52%
8.43
ΕΥΑΠΣ
+0,30%
3.35
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.93
ΕΥΡΩΒ
-0,21%
2.433
ΕΧΑΕ
-0,30%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,53%
1.89
ΙΚΤΙΝ
+0,43%
0.353
ΙΛΥΔΑ
+1,45%
1.755
ΙΝΚΑΤ
-1,35%
5.11
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
+0,88%
4.6
ΙΝΛΟΤ
+0,37%
1.072
ΙΝΤΕΚ
-0,98%
6.04
ΙΝΤΕΤ
-3,08%
1.1
ΙΝΤΚΑ
+0,64%
3.165
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-1,82%
1.345
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
+0,89%
0.455
ΚΟΥΑΛ
+0,71%
1.41
ΚΟΥΕΣ
+1,29%
6.26
ΚΡΙ
+0,63%
15.9
ΚΤΗΛΑ
+2,86%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1
ΛΑΒΙ
+1,64%
0.87
ΛΑΜΔΑ
+0,86%
7.01
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΟΓΟΣ
+4,94%
1.7
ΛΟΥΛΗ
-0,31%
3.24
ΜΑΘΙΟ
-6,31%
0.624
ΜΕΒΑ
0,00%
3.85
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.28
ΜΕΡΚΟ
0,00%
38.6
ΜΙΓ
0,00%
2.895
ΜΙΝ
-3,92%
0.49
ΜΟΗ
+0,65%
21.72
ΜΟΝΤΑ
-1,33%
3.7
ΜΟΤΟ
-0,35%
2.85
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,47%
25.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,43%
2.29
ΜΠΤΚ
-9,93%
0.635
ΜΥΤΙΛ
+0,40%
34.82
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.16
ΝΑΥΠ
+0,25%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.279
ΞΥΛΠ
+7,59%
0.34
ΟΛΘ
-0,37%
27.3
ΟΛΠ
0,00%
30.1
ΟΛΥΜΠ
+0,39%
2.58
ΟΠΑΠ
+0,91%
16.68
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,74%
0.79
ΟΤΕ
-1,01%
14.73
ΟΤΟΕΛ
+0,91%
11.14
ΠΑΙΡ
+5,42%
1.07
ΠΑΠ
-0,78%
2.53
ΠΕΙΡ
+0,61%
4.477
ΠΕΡΦ
+0,18%
5.51
ΠΕΤΡΟ
-0,49%
8.16
ΠΛΑΘ
+1,88%
4.075
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.376
ΠΡΕΜΙΑ
+0,95%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+1,15%
5.29
ΡΕΒΟΙΛ
-0,30%
1.69
ΣΑΡ
+0,35%
11.54
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,83%
0.357
ΣΙΔΜΑ
+0,64%
1.57
ΣΠΕΙΣ
+1,72%
5.9
ΣΠΙ
+1,67%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.47
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,83%
1.704
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.75
ΦΡΙΓΟ
+5,53%
0.21
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.105
ΧΑΙΔΕ
-1,46%
0.675

Με λουκέτο κινδυνεύει 1 στα 5 διυλιστήρια παγκοσμίως

Με «λουκέτο» κινδυνεύει πάνω από το 21% της παγκόσμιας δυναμικότητας διύλισης πετρελαίου, καθώς τα περιθώρια κέρδους της βενζίνης αποδυναμώνονται και η πίεση για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα αυξάνεται, διαπιστώνει ανάλυση της εταιρείας συμβούλων ενέργειας Wood Mackenzie που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη.

Από 465 περιουσιακά στοιχεία διύλισης που αναλύθηκαν, η συμβουλευτική εταιρεία κατέταξε περίπου το 21% της παγκόσμιας δυναμικότητας διύλισης του 2023 σε κάποιο κίνδυνο κλεισίματος, αναφέρει το Reuters.

Η Ευρώπη και η Κίνα φιλοξενούν τον μεγαλύτερο αριθμό εγκαταστάσεων υψηλού κινδύνου, απειλώντας περίπου 3,9 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως (bpd) διυλιστικής ικανότητας, διαπίστωσε η Wood Mac, με βάση την εκτίμησή της για τα καθαρά χρηματικά περιθώρια, το κόστος των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, την ιδιοκτησία, τις περιβαλλοντικές επενδύσεις και τη στρατηγική αξία των διυλιστηρίων, όπως σημειώνει το energygame.gr

Υπάρχουν 11 ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις που αντιπροσωπεύουν το 45% όλων των εγκαταστάσεων υψηλού κινδύνου, σύμφωνα με την έκθεση. Περίπου 30 ευρωπαϊκά διυλιστήρια έχουν ήδη κλείσει από το 2009, σύμφωνα με στοιχεία του βιομηχανικού οργανισμού Concawe, ενώ σχεδόν 90 εξακολουθούν να λειτουργούν.

Αυτό το κύμα κλεισίματος προκλήθηκε από τον ανταγωνισμό των νεότερων και πιο πολύπλοκων εργοστασίων στη Μέση Ανατολή και την Ασία, καθώς και από τις επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19.

Τα περιθώρια κέρδους της βενζίνης αναμένεται να αποδυναμωθούν μέχρι το τέλος της δεκαετίας, καθώς η ζήτηση μειώνεται και οι κυρώσεις στη Ρωσία χαλαρώνουν, ενώ οι αναμενόμενοι φόροι άνθρακα θα αρχίσουν επίσης να δαγκώνουν, όπως έδειξε η ανάλυση της Wood Mac.

Το λειτουργικό κόστος θα μπορούσε να αυξηθεί τόσο πολύ που «το κλείσιμο μπορεί να είναι η μόνη επιλογή», δήλωσε η Emma Fox, ανώτερη αναλύτρια της Wood Mac για τα πετρέλαια και τα χημικά.

Εν τω μεταξύ, το τεράστιο διυλιστήριο πετρελαίου Dangote της Νιγηρίας θα μπορούσε να βάλει τέλος στο εμπόριο βενζίνης από την Ευρώπη προς την Αφρική που διαρκεί δεκαετίες και αξίζει 17 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, αυξάνοντας την πίεση στα ευρωπαϊκά διυλιστήρια που ήδη κινδυνεύουν να κλείσουν από τον αυξημένο ανταγωνισμό.

Το διυλιστήριο Dangote, με δυναμικότητα έως και 650.000 bpd, άρχισε να παράγει τον Ιανουάριο, αλλά δεν συμπεριλήφθηκε στην ανάλυση της Wood Mac.

Οι επτά εγκαταστάσεις υψηλού κινδύνου στην Κίνα είναι ανεξάρτητα διυλιστήρια μικρής κλίμακας. Ορισμένες φορές αποκαλούνται «τσαγιέρες», τα διυλιστήρια αυτά υπόκεινται σε αυστηρότερους κυβερνητικούς κανονισμούς και ανταγωνίζονται τις μεγαλύτερες ολοκληρωμένες εγκαταστάσεις που είναι συνήθως κρατικές και πιο πολύπλοκες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!