Γ.Δ.
1366.72 -1,85%
ACAG
-2,36%
5.38
BOCHGR
-2,00%
4.4
CENER
-2,28%
8.15
CNLCAP
+2,10%
7.3
DIMAND
-2,19%
8.5
NOVAL
-2,99%
2.27
OPTIMA
-1,57%
12.56
TITC
-2,16%
34.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-4,29%
1.34
ΑΒΕ
-4,26%
0.449
ΑΔΜΗΕ
-0,64%
2.33
ΑΚΡΙΤ
+2,21%
0.695
ΑΛΜΥ
-3,49%
3.59
ΑΛΦΑ
-1,73%
1.537
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
-3,20%
9.225
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,68%
8.7
ΑΤΤ
-29,70%
1.065
ΑΤΤΙΚΑ
-3,77%
2.04
ΒΙΟ
-2,84%
4.955
ΒΙΟΚΑ
-1,73%
1.7
ΒΙΟΣΚ
-6,19%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-2,86%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-3,85%
1.25
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,50%
17.08
ΔΑΑ
-1,70%
7.726
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-4,97%
11.47
ΔΟΜΙΚ
-7,53%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,33%
0.287
ΕΒΡΟΦ
-3,87%
1.365
ΕΕΕ
-0,73%
32.74
ΕΚΤΕΡ
-6,08%
1.39
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
-2,96%
1.97
ΕΛΛ
-1,50%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,27%
1.638
ΕΛΠΕ
-2,14%
6.62
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,53%
1.88
ΕΛΧΑ
-3,06%
1.648
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-4,35%
1.1
ΕΤΕ
-0,12%
6.88
ΕΥΑΠΣ
-1,90%
3.1
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.74
ΕΥΡΩΒ
-1,45%
1.977
ΕΧΑΕ
-3,18%
4.115
ΙΑΤΡ
-3,49%
1.52
ΙΚΤΙΝ
+0,33%
0.302
ΙΛΥΔΑ
-4,31%
1.665
ΙΝΚΑΤ
-2,08%
4.7
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.29
ΙΝΛΟΤ
-2,13%
0.874
ΙΝΤΕΚ
-3,41%
5.39
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-4,49%
2.55
ΚΑΡΕΛ
+0,59%
340
ΚΕΚΡ
-8,33%
1.1
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
-2,39%
0.408
ΚΟΥΑΛ
-5,84%
1
ΚΟΥΕΣ
-3,23%
5.4
ΚΡΙ
-4,98%
13.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-5,12%
0.89
ΛΑΒΙ
-6,49%
0.72
ΛΑΜΔΑ
-3,60%
6.96
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
+0,79%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-2,38%
1.23
ΛΟΥΛΗ
-1,47%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
-3,14%
3.7
ΜΕΝΤΙ
-3,33%
2.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-4,88%
3.02
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,54%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-2,75%
3.53
ΜΟΤΟ
-2,78%
2.445
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-2,03%
24.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-4,89%
30.74
ΝΑΚΑΣ
-1,92%
3.06
ΝΑΥΠ
-0,90%
0.878
ΞΥΛΚ
+0,40%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-2,39%
20.4
ΟΛΠ
+2,59%
29.7
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.31
ΟΠΑΠ
-0,87%
14.85
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,25%
0.796
ΟΤΕ
-2,60%
14.6
ΟΤΟΕΛ
-2,91%
10.02
ΠΑΙΡ
-7,02%
0.9
ΠΑΠ
+0,85%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,72%
3.535
ΠΕΡΦ
-8,59%
5
ΠΕΤΡΟ
-2,53%
7.72
ΠΛΑΘ
-1,38%
3.945
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
-8,57%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
-0,99%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-3,50%
4.96
ΡΕΒΟΙΛ
-6,15%
1.525
ΣΑΡ
+1,76%
10.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,65%
0.33
ΣΙΔΜΑ
-2,85%
1.535
ΣΠΕΙΣ
-1,06%
5.62
ΣΠΙ
-3,40%
0.512
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.76
ΤΖΚΑ
-3,86%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,23%
1.6
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-0,87%
0.228
ΦΡΛΚ
-3,63%
3.45
ΧΑΙΔΕ
-2,59%
0.565

Goldman Sachs: Πόσο θα επηρεάσει τις τιμές η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα

Το κόστος των θαλάσσιων μεταφορών έχει αυξηθεί ραγδαία εξαιτίας της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, με το κόστος μεταφοράς από την Ασία στην Ευρώπη να ενισχύεται κατά 350% και από την Ασία στις ΗΠΑ κατά 100%, όπως σημειώνει σε έκθεσή της η Goldman Sachs.

Ορισμένοι σχολιαστές και επενδυτές ανησυχούν ότι η άνοδος του κόστους θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντική άνοδο τον πληθωρισμό των παγκόσμιων αγαθών, ιδιαίτερα από τη στιγμή που οι πληθωριστικές πιέσεις από τα προβλήματα που προκάλεσε η πανδημία στις εφοδιαστικές αλυσίδες, είναι πρόσφατες στη μνήμη τους.

Η Goldman Sachs έρχεται να υποβαθμίσει τις ανησυχίες αυτές, σημειώνοντας ότι το υψηλότερο κόστος θαλάσσιων μεταφορών δεν θα οδηγήσει σε αξιοσημείωτη άνοδο τον πληθωρισμό για δύο λόγους. Πρώτον, η τρέχουσα αύξηση των θαλάσσιων μεταφορών δεν συμπίπτει με το γενικευμένο κλείσιμο εργοστασίων και την άνοδο της ζήτησης που συνέβαλε στην εκτίναξη του πληθωρισμού στον απόηχο της πανδημίας. Συνεπώς, είναι λιγότερα τα περιθώρια ενίσχυσης των τιμών σήμερα.

Δεύτερον, το κόστος διεθνών μεταφορών αντιστοιχεί σε μικρό μέρος της τιμής των αγαθών τελικής κατανάλωσης (γύρω στο 1,5% κατά μέσο όρο), με το κόστος θαλάσσιων μεταφορών να αντιστοιχεί σε ακόμη χαμηλότερο ποσοστό της τελικής τιμής (γύρω στο 0,7%). Άρα, με λογικές υποθέσεις για τον τρόπο επιρροής της τιμής, μία άνοδος της τάξης του 100% στο κόστος θαλάσσιων μεταφορών μπορεί να οδηγήσει τον πληθωρισμό σε άνοδο κατά περίπου 0,4 ποσοστιαίες μονάδες και τον συνολικό δομικό πληθωρισμό κατά περίπου 0,1 ποσοστιαία μονάδα.

Επίσης, η Goldman Sachs εκτιμά ότι το αυξημένο κόστος θαλάσσιων μεταφορών από τον περασμένο Δεκέμβριο μπορεί να οδηγήσει τον παγκόσμιο δομικό πληθωρισμό σε άνοδο κατά 12 μονάδες βάσης, με ελαφρώς μεγαλύτερες επιπτώσεις για την Ευρώπη (+24 μονάδες βάσης στη Μ. Βρετανία και +21 μονάδες βάσης στην Ευρωζώνη) και ελαφρώς μικρότερες για τις ΗΠΑ (+6 μονάδες βάσης).

Το βασικό σενάριο της Goldman Sachs προβλέπει ότι το υψηλότερο κόστος θαλάσσιων μεταφορών θα προσθέσει 0,1 ποσοστιαίες μονάδες στο παγκόσμιο ετήσιο δομικό πληθωρισμό έως το τέλος του 2024, υπό την προϋπόθεση ότι θα συνεχιστούν τα προβλήματα. Σε ένα ακραίο σενάριο, όπου το αυξημένο κόστος μεταφοράς θα περάσει πλήρως στους καταναλωτές, ένα ενδεχόμενο που η GS θεωρεί απίθανο, η τράπεζα προβλέπει ότι ο παγκόσμιος πληθωρισμός θα ενισχυθεί κατά 0,2 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ η ώθηση του δομικού πληθωρισμού θα είναι πολύ μικρότερη.

Έτσι, οι αναλυτές της αμερικανικής τράπεζας καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι θα υπάρξουν μόνο ήπιες ανοδικές πληθωριστικές πιέσεις από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα και την ανακατεύθυνση των εμπορικών πλοίων, οι οποίες εμποδίζουν μία πιο μεγάλη άνοδο στο μεταφορικό κόστος στο μέλλον.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!