Γ.Δ.
1454.73 +0,15%
ACAG
0,00%
5.84
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+0,77%
9.18
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+1,92%
7.97
NOVAL
+0,22%
2.29
OPTIMA
+0,96%
12.68
TITC
0,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,07%
1.51
ΑΒΕ
0,00%
0.449
ΑΔΜΗΕ
-0,58%
2.585
ΑΚΡΙΤ
+2,90%
0.71
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
+1,61%
1.605
ΑΝΔΡΟ
-0,94%
6.34
ΑΡΑΙΓ
+0,30%
10.1
ΑΣΚΟ
+0,71%
2.85
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+1,19%
0.678
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
+2,09%
5.38
ΒΙΟΚΑ
+0,80%
1.88
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,99%
18.38
ΔΑΑ
+0,25%
8.02
ΔΑΙΟΣ
-5,03%
3.4
ΔΕΗ
+1,29%
11.75
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,97%
0.311
ΕΒΡΟΦ
+1,99%
1.79
ΕΕΕ
+0,37%
32.3
ΕΚΤΕΡ
+4,34%
1.826
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+3,21%
2.25
ΕΛΛ
+3,45%
15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,03%
1.958
ΕΛΠΕ
-0,21%
7.285
ΕΛΣΤΡ
-0,48%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,75%
1.87
ΕΛΧΑ
+0,64%
1.892
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,42%
1.19
ΕΤΕ
+0,41%
7.872
ΕΥΑΠΣ
+2,49%
3.29
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.82
ΕΥΡΩΒ
+0,18%
2.254
ΕΧΑΕ
+1,57%
4.54
ΙΑΤΡ
+2,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-1,80%
0.328
ΙΛΥΔΑ
+1,27%
2
ΙΝΚΑΤ
-0,21%
4.82
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+1,40%
1.012
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.85
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,63%
2.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+1,40%
2.9
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,65%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,67%
1.525
ΚΟΡΔΕ
+0,23%
0.43
ΚΟΥΑΛ
-1,69%
1.16
ΚΟΥΕΣ
+2,39%
6
ΚΡΙ
-1,30%
15.15
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,14%
0.736
ΛΑΜΔΑ
-0,28%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
+0,70%
2.88
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-0,47%
2.1
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+2,63%
2.93
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
-1,17%
20.32
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
+0,56%
2.705
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+0,48%
25.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
+0,72%
33.64
ΝΑΚΑΣ
-0,71%
2.8
ΝΑΥΠ
-8,76%
0.75
ΞΥΛΚ
+1,11%
0.274
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-1,36%
21.7
ΟΛΠ
-0,67%
29.85
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,32%
15.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,88%
0.805
ΟΤΕ
-0,88%
14.72
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
+1,05%
3.932
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,24%
8.26
ΠΛΑΘ
+0,38%
3.935
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+6,01%
1.27
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,82%
6.8
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
+1,46%
1.735
ΣΑΡ
+0,93%
10.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,50%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+0,95%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
0,00%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,24%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
+2,16%
3.78
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Goldman Sachs: Πόσο θα επηρεάσει τις τιμές η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα

Το κόστος των θαλάσσιων μεταφορών έχει αυξηθεί ραγδαία εξαιτίας της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, με το κόστος μεταφοράς από την Ασία στην Ευρώπη να ενισχύεται κατά 350% και από την Ασία στις ΗΠΑ κατά 100%, όπως σημειώνει σε έκθεσή της η Goldman Sachs.

Ορισμένοι σχολιαστές και επενδυτές ανησυχούν ότι η άνοδος του κόστους θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντική άνοδο τον πληθωρισμό των παγκόσμιων αγαθών, ιδιαίτερα από τη στιγμή που οι πληθωριστικές πιέσεις από τα προβλήματα που προκάλεσε η πανδημία στις εφοδιαστικές αλυσίδες, είναι πρόσφατες στη μνήμη τους.

Η Goldman Sachs έρχεται να υποβαθμίσει τις ανησυχίες αυτές, σημειώνοντας ότι το υψηλότερο κόστος θαλάσσιων μεταφορών δεν θα οδηγήσει σε αξιοσημείωτη άνοδο τον πληθωρισμό για δύο λόγους. Πρώτον, η τρέχουσα αύξηση των θαλάσσιων μεταφορών δεν συμπίπτει με το γενικευμένο κλείσιμο εργοστασίων και την άνοδο της ζήτησης που συνέβαλε στην εκτίναξη του πληθωρισμού στον απόηχο της πανδημίας. Συνεπώς, είναι λιγότερα τα περιθώρια ενίσχυσης των τιμών σήμερα.

Δεύτερον, το κόστος διεθνών μεταφορών αντιστοιχεί σε μικρό μέρος της τιμής των αγαθών τελικής κατανάλωσης (γύρω στο 1,5% κατά μέσο όρο), με το κόστος θαλάσσιων μεταφορών να αντιστοιχεί σε ακόμη χαμηλότερο ποσοστό της τελικής τιμής (γύρω στο 0,7%). Άρα, με λογικές υποθέσεις για τον τρόπο επιρροής της τιμής, μία άνοδος της τάξης του 100% στο κόστος θαλάσσιων μεταφορών μπορεί να οδηγήσει τον πληθωρισμό σε άνοδο κατά περίπου 0,4 ποσοστιαίες μονάδες και τον συνολικό δομικό πληθωρισμό κατά περίπου 0,1 ποσοστιαία μονάδα.

Επίσης, η Goldman Sachs εκτιμά ότι το αυξημένο κόστος θαλάσσιων μεταφορών από τον περασμένο Δεκέμβριο μπορεί να οδηγήσει τον παγκόσμιο δομικό πληθωρισμό σε άνοδο κατά 12 μονάδες βάσης, με ελαφρώς μεγαλύτερες επιπτώσεις για την Ευρώπη (+24 μονάδες βάσης στη Μ. Βρετανία και +21 μονάδες βάσης στην Ευρωζώνη) και ελαφρώς μικρότερες για τις ΗΠΑ (+6 μονάδες βάσης).

Το βασικό σενάριο της Goldman Sachs προβλέπει ότι το υψηλότερο κόστος θαλάσσιων μεταφορών θα προσθέσει 0,1 ποσοστιαίες μονάδες στο παγκόσμιο ετήσιο δομικό πληθωρισμό έως το τέλος του 2024, υπό την προϋπόθεση ότι θα συνεχιστούν τα προβλήματα. Σε ένα ακραίο σενάριο, όπου το αυξημένο κόστος μεταφοράς θα περάσει πλήρως στους καταναλωτές, ένα ενδεχόμενο που η GS θεωρεί απίθανο, η τράπεζα προβλέπει ότι ο παγκόσμιος πληθωρισμός θα ενισχυθεί κατά 0,2 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ η ώθηση του δομικού πληθωρισμού θα είναι πολύ μικρότερη.

Έτσι, οι αναλυτές της αμερικανικής τράπεζας καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι θα υπάρξουν μόνο ήπιες ανοδικές πληθωριστικές πιέσεις από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα και την ανακατεύθυνση των εμπορικών πλοίων, οι οποίες εμποδίζουν μία πιο μεγάλη άνοδο στο μεταφορικό κόστος στο μέλλον.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!