Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Goldman Sachs: Πόσο θα επηρεάσει τις τιμές η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα

Το κόστος των θαλάσσιων μεταφορών έχει αυξηθεί ραγδαία εξαιτίας της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, με το κόστος μεταφοράς από την Ασία στην Ευρώπη να ενισχύεται κατά 350% και από την Ασία στις ΗΠΑ κατά 100%, όπως σημειώνει σε έκθεσή της η Goldman Sachs.

Ορισμένοι σχολιαστές και επενδυτές ανησυχούν ότι η άνοδος του κόστους θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντική άνοδο τον πληθωρισμό των παγκόσμιων αγαθών, ιδιαίτερα από τη στιγμή που οι πληθωριστικές πιέσεις από τα προβλήματα που προκάλεσε η πανδημία στις εφοδιαστικές αλυσίδες, είναι πρόσφατες στη μνήμη τους.

Η Goldman Sachs έρχεται να υποβαθμίσει τις ανησυχίες αυτές, σημειώνοντας ότι το υψηλότερο κόστος θαλάσσιων μεταφορών δεν θα οδηγήσει σε αξιοσημείωτη άνοδο τον πληθωρισμό για δύο λόγους. Πρώτον, η τρέχουσα αύξηση των θαλάσσιων μεταφορών δεν συμπίπτει με το γενικευμένο κλείσιμο εργοστασίων και την άνοδο της ζήτησης που συνέβαλε στην εκτίναξη του πληθωρισμού στον απόηχο της πανδημίας. Συνεπώς, είναι λιγότερα τα περιθώρια ενίσχυσης των τιμών σήμερα.

Δεύτερον, το κόστος διεθνών μεταφορών αντιστοιχεί σε μικρό μέρος της τιμής των αγαθών τελικής κατανάλωσης (γύρω στο 1,5% κατά μέσο όρο), με το κόστος θαλάσσιων μεταφορών να αντιστοιχεί σε ακόμη χαμηλότερο ποσοστό της τελικής τιμής (γύρω στο 0,7%). Άρα, με λογικές υποθέσεις για τον τρόπο επιρροής της τιμής, μία άνοδος της τάξης του 100% στο κόστος θαλάσσιων μεταφορών μπορεί να οδηγήσει τον πληθωρισμό σε άνοδο κατά περίπου 0,4 ποσοστιαίες μονάδες και τον συνολικό δομικό πληθωρισμό κατά περίπου 0,1 ποσοστιαία μονάδα.

Επίσης, η Goldman Sachs εκτιμά ότι το αυξημένο κόστος θαλάσσιων μεταφορών από τον περασμένο Δεκέμβριο μπορεί να οδηγήσει τον παγκόσμιο δομικό πληθωρισμό σε άνοδο κατά 12 μονάδες βάσης, με ελαφρώς μεγαλύτερες επιπτώσεις για την Ευρώπη (+24 μονάδες βάσης στη Μ. Βρετανία και +21 μονάδες βάσης στην Ευρωζώνη) και ελαφρώς μικρότερες για τις ΗΠΑ (+6 μονάδες βάσης).

Το βασικό σενάριο της Goldman Sachs προβλέπει ότι το υψηλότερο κόστος θαλάσσιων μεταφορών θα προσθέσει 0,1 ποσοστιαίες μονάδες στο παγκόσμιο ετήσιο δομικό πληθωρισμό έως το τέλος του 2024, υπό την προϋπόθεση ότι θα συνεχιστούν τα προβλήματα. Σε ένα ακραίο σενάριο, όπου το αυξημένο κόστος μεταφοράς θα περάσει πλήρως στους καταναλωτές, ένα ενδεχόμενο που η GS θεωρεί απίθανο, η τράπεζα προβλέπει ότι ο παγκόσμιος πληθωρισμός θα ενισχυθεί κατά 0,2 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ η ώθηση του δομικού πληθωρισμού θα είναι πολύ μικρότερη.

Έτσι, οι αναλυτές της αμερικανικής τράπεζας καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι θα υπάρξουν μόνο ήπιες ανοδικές πληθωριστικές πιέσεις από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα και την ανακατεύθυνση των εμπορικών πλοίων, οι οποίες εμποδίζουν μία πιο μεγάλη άνοδο στο μεταφορικό κόστος στο μέλλον.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!