Γ.Δ.
1447.96 -0,53%
ACAG
0,00%
5.81
BOCHGR
0,00%
4.55
CENER
-1,62%
9.1
CNLCAP
-0,67%
7.45
DIMAND
-1,08%
8.22
NOVAL
-0,85%
2.335
OPTIMA
-0,16%
12.78
TITC
+0,26%
39.2
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,43%
1.52
ΑΒΕ
-0,44%
0.45
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.58
ΑΚΡΙΤ
-3,55%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,63%
4.52
ΑΛΦΑ
-0,66%
1.5835
ΑΝΔΡΟ
-0,93%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-2,04%
10.09
ΑΣΚΟ
-1,74%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-0,54%
7.36
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,19%
0.662
ΑΤΤΙΚΑ
-0,89%
2.23
ΒΙΟ
-1,27%
5.43
ΒΙΟΚΑ
-0,53%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,95%
1.57
ΒΙΟΤ
0,00%
0.266
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-1,09%
1.355
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,22%
18.34
ΔΑΑ
+0,13%
8.01
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-1,53%
11.57
ΔΟΜΙΚ
-1,86%
2.9
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,35%
0.308
ΕΒΡΟΦ
+2,15%
1.66
ΕΕΕ
-1,16%
32.42
ΕΚΤΕΡ
-0,11%
1.774
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
-0,93%
2.12
ΕΛΛ
0,00%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,34%
1.918
ΕΛΠΕ
-0,89%
7.28
ΕΛΣΤΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΤΟΝ
+0,85%
1.89
ΕΛΧΑ
-1,67%
1.888
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,42%
1.19
ΕΤΕ
-0,60%
7.664
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.23
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.88
ΕΥΡΩΒ
+0,09%
2.213
ΕΧΑΕ
-1,20%
4.51
ΙΑΤΡ
0,00%
1.55
ΙΚΤΙΝ
-2,08%
0.3295
ΙΛΥΔΑ
-0,50%
1.98
ΙΝΚΑΤ
-0,63%
4.715
ΙΝΛΙΦ
+0,21%
4.8
ΙΝΛΟΤ
-0,61%
0.974
ΙΝΤΕΚ
-0,34%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-2,86%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-1,03%
2.87
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-0,43%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,33%
1.47
ΚΟΡΔΕ
+0,93%
0.433
ΚΟΥΑΛ
+0,17%
1.168
ΚΟΥΕΣ
-0,35%
5.75
ΚΡΙ
0,00%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.98
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.745
ΛΑΜΔΑ
-0,97%
7.13
ΛΑΜΨΑ
-1,06%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.58
ΛΟΥΛΗ
+0,70%
2.88
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+0,34%
2.92
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,07%
20.36
ΜΟΝΤΑ
-3,61%
3.47
ΜΟΤΟ
-0,92%
2.685
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,32%
25.22
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.73
ΜΠΡΙΚ
-0,47%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-1,00%
33.74
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+1,47%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,83%
0.268
ΞΥΛΠ
+9,58%
0.366
ΟΛΘ
+1,85%
22
ΟΛΠ
-0,34%
29.65
ΟΛΥΜΠ
-0,43%
2.31
ΟΠΑΠ
-0,76%
15.62
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,38%
0.792
ΟΤΕ
+0,07%
14.58
ΟΤΟΕΛ
-0,95%
10.46
ΠΑΙΡ
+2,71%
1.025
ΠΑΠ
-0,84%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,79%
3.884
ΠΕΡΦ
-1,83%
5.37
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.28
ΠΛΑΘ
-0,76%
3.9
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.238
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.176
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.9
ΠΡΟΦ
+0,39%
5.16
ΡΕΒΟΙΛ
-1,45%
1.705
ΣΑΡ
-0,19%
10.76
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.337
ΣΙΔΜΑ
+0,32%
1.555
ΣΠΕΙΣ
+0,69%
5.84
ΣΠΙ
0,00%
0.524
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.85
ΤΖΚΑ
-3,29%
1.47
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,61%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.15
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
-1,05%
3.76
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.59

Aramco: Αναταράξεις στην αγορά πετρελαίου ελέω Ερυθράς

Οι παγκόσμιες αγορές πετρελαίου θα αντιμετωπίσουν τις διαταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα βραχυπρόθεσμα, αν και οι παρατεταμένες επιθέσεις των Χούθι σε πλοία θα οδηγήσουν σε έλλειψη δεξαμενόπλοιων λόγω μεγαλύτερων ταξιδιών και καθυστέρησης του εφοδιασμού, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του σαουδαραβικού πετρελαϊκού γίγαντα Aramco.

Ο Αμίν Νάσερ δήλωσε στο Reuters ότι αναμένει ότι η αγορά πετρελαίου θα «σφίξει» αφού οι καταναλωτές εξάντλησαν τα αποθέματα κατά 400 εκατομμύρια βαρέλια τα τελευταία δύο χρόνια, γεγονός που άφησε την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα του ΟΠΕΚ ως την κύρια πηγή πρόσθετης προσφοράς για την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης.

Οι επιθέσεις των Χούθι σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν αναγκάσει πολλές εταιρείες να εκτρέψουν τα φορτία γύρω από την Αφρική. Οι προσκείμενοι στο Ιράν Χούθι λένε ότι ενεργούν σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους κατά τη διάρκεια του συνεχιζόμενου πολέμου του Ισραήλ με τη Γάζα.

Θα υπάρξει ανάγκη για περισσότερα δεξαμενόπλοια

«Εάν πρόκειται για βραχυπρόθεσμο χρονικό διάστημα, τα δεξαμενόπλοια μπορεί να είναι διαθέσιμα… Αλλά αν είναι μακροπρόθεσμα, μπορεί να υπάρξει πρόβλημα», δήλωσε ο Νάσερ σε συνέντευξή του στο περιθώριο του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ αυτής της εβδομάδας στο ελβετικό χιονοδρομικό κέντρο του Νταβός. «Θα υπάρξει ανάγκη για περισσότερα δεξαμενόπλοια και θα πρέπει να κάνουν μεγαλύτερο ταξίδι».

Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν κάνει παύση ή εκτρέπονται από την Ερυθρά Θάλασσα που οδηγεί στη διώρυγα του Σουέζ, την ταχύτερη διαδρομή από την Ασία προς την Ευρώπη, από όπου περνάει περίπου το 12% της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Η εναλλακτική διαδρομή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας της Νότιας Αφρικής προσθέτει 10-14 ημέρες στο ταξίδι.

Η Aramco μπορεί να παρακάμψει το στενό Bab al-Mandab κοντά στην Υεμένη, από όπου οι Χούτι εξαπολύουν επιθέσεις, μέσω ενός αγωγού που θα συνδέει τις ανατολικές πετρελαϊκές εγκαταστάσεις της με τις δυτικές ακτές της και θα της δώσει ταχύτερη πρόσβαση στη διώρυγα του Σουέζ, δήλωσε ο Νάσερ.

Ορισμένα πετρελαιοειδή μπορεί να χρειαστεί να πλεύσουν γύρω από την Αφρική, δήλωσε ο Νάσερ, προσθέτοντας ότι δεν αναμένει ότι οι Χούθις θα επιτεθούν ξανά στις εγκαταστάσεις της Aramco ως αποτέλεσμα των ειρηνευτικών συνομιλιών μεταξύ της Σαουδικής Αραβίας και της Υεμένης.

Ο CE0 της Aramco βλέπει αύξηση της ζήτησης πετρελαίου

Ο Νάσερ δήλωσε ότι βλέπει τη ζήτηση πετρελαίου στα 104 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως (bpd) το 2024, που σημαίνει αύξηση κατά περίπου 1,5 εκατομμύρια bpd μετά από αύξηση κατά 2,6 εκατομμύρια bpd το 2023.

Και η αύξηση της ζήτησης, σε συνδυασμό με τα χαμηλά αποθέματα, θα βοηθήσει στην περαιτέρω σύσφιξη της αγοράς, πρόσθεσε.

Ο Νάσερ δήλωσε ότι τα παγκόσμια αποθέματα έχουν συρρικνωθεί στο χαμηλότερο σημείο του μέσου όρου των πέντε ετών, αφού οι καταναλωτές εξάντλησαν τα υπεράκτια και εσωτερικά αποθέματα κατά 400 εκατομμύρια βαρέλια τα τελευταία δύο χρόνια.

«Το μόνο διαθέσιμο χαρτί σήμερα είναι η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, η οποία είναι περίπου 3,5% παγκοσμίως. Και καθώς η ζήτηση αυξάνεται, θα διαβρωθεί αυτή η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, εκτός αν υπάρξει πρόσθετη προσφορά».

Ο Νάσερ δήλωσε ότι δεν μπορεί να προβλέψει πότε η ζήτηση πετρελαίου θα κορυφωθεί ή θα φτάσει στο ανώτατο σημείο της, καθώς η κατανάλωση ορυκτών καυσίμων μεταφέρεται από τις ανεπτυγμένες στις αναπτυσσόμενες χώρες, οι οποίες γίνονται πλουσιότερες.

«Υπάρχει καλή ανάπτυξη και η ζήτηση είναι πολύ υγιής στην Κίνα», είπε.

Η Aramco έχει επενδύσει σε κινεζικά διυλιστήρια με συνδεδεμένες συμφωνίες προμήθειας αργού και βρίσκεται σε συζητήσεις για περισσότερα, με έμφαση στη μετατροπή υγρών σε χημικά.

«Δεν υπάρχουν πολλά διυλιστήρια σε όλο τον κόσμο που να είναι πλήρως ολοκληρωμένα. Η Κίνα προσφέρει αυτή την ευκαιρία και η ζήτηση για χημικά αναμένεται να αυξηθεί, οπότε είναι μια ελκυστική αγορά», δήλωσε ο Νάσερ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!