Γ.Δ.
1536.01 -0,23%
ACAG
0,00%
6.01
BOCHGR
-1,57%
5
CENER
+1,57%
9.73
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,12%
8.18
EVR
-1,34%
1.475
NOVAL
+1,30%
2.33
OPTIMA
+0,15%
12.96
TITC
+1,12%
45
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,74%
1.87
ΑΒΕ
-1,09%
0.452
ΑΔΜΗΕ
+0,73%
2.76
ΑΚΡΙΤ
-1,94%
0.76
ΑΛΜΥ
+4,44%
4.23
ΑΛΦΑ
-1,16%
1.747
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+3,10%
10.99
ΑΣΚΟ
-0,61%
3.28
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,77%
0.772
ΑΤΤΙΚΑ
-0,46%
2.16
ΒΙΟ
+1,41%
5.76
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.935
ΒΙΟΣΚ
-0,63%
1.57
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,77%
2.3
ΓΕΒΚΑ
+1,06%
1.43
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,40%
18.78
ΔΑΑ
+2,22%
8.278
ΔΑΙΟΣ
+6,98%
3.68
ΔΕΗ
+0,47%
12.87
ΔΟΜΙΚ
+0,68%
2.95
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,82%
0.365
ΕΒΡΟΦ
+0,84%
1.81
ΕΕΕ
-0,72%
33
ΕΚΤΕΡ
-0,11%
1.748
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
+1,36%
2.24
ΕΛΛ
-0,35%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,12%
2.26
ΕΛΠΕ
-0,33%
7.525
ΕΛΣΤΡ
+5,66%
2.24
ΕΛΤΟΝ
-0,32%
1.85
ΕΛΧΑ
+0,96%
2.11
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.2
ΕΤΕ
-1,35%
8.36
ΕΥΑΠΣ
+0,88%
3.43
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.95
ΕΥΡΩΒ
-2,10%
2.424
ΕΧΑΕ
+1,80%
4.81
ΙΑΤΡ
+3,06%
1.685
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.35
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΚΑΤ
+1,26%
4.81
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,65%
4.58
ΙΝΛΟΤ
+1,50%
1.086
ΙΝΤΕΚ
-0,50%
5.95
ΙΝΤΕΤ
-2,16%
1.13
ΙΝΤΚΑ
+3,42%
3.33
ΚΑΡΕΛ
0,00%
330
ΚΕΚΡ
0,00%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+0,67%
0.451
ΚΟΥΑΛ
+0,58%
1.39
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.16
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
-1,48%
1
ΛΑΒΙ
+0,88%
0.8
ΛΑΜΔΑ
-1,67%
7.08
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+4,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
-0,65%
3.05
ΜΑΘΙΟ
-0,99%
0.6
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-2,61%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-0,53%
2.82
ΜΙΝ
-5,63%
0.486
ΜΟΗ
-0,47%
21.4
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,39%
25.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,44%
2.25
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,29%
34.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
0,00%
28.5
ΟΛΠ
+2,33%
30.8
ΟΛΥΜΠ
+0,78%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,88%
16.12
ΟΡΙΛΙΝΑ
-2,30%
0.764
ΟΤΕ
-0,13%
14.93
ΟΤΟΕΛ
-0,89%
11.1
ΠΑΙΡ
+2,40%
1.065
ΠΑΠ
+1,61%
2.53
ΠΕΙΡ
-0,60%
4.339
ΠΕΡΦ
-1,47%
5.35
ΠΕΤΡΟ
-0,95%
8.38
ΠΛΑΘ
0,00%
4.15
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-8,57%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
+0,49%
1.23
ΠΡΟΝΤΕΑ
-3,10%
6.25
ΠΡΟΦ
+0,94%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.675
ΣΑΡ
+0,37%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.357
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-1,02%
5.82
ΣΠΙ
+3,68%
0.62
ΣΠΥΡ
-8,61%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
+4,92%
1.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.644
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-0,64%
7.75
ΦΡΙΓΟ
-2,11%
0.186
ΦΡΛΚ
-1,01%
3.935
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Aramco: Αναταράξεις στην αγορά πετρελαίου ελέω Ερυθράς

Οι παγκόσμιες αγορές πετρελαίου θα αντιμετωπίσουν τις διαταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα βραχυπρόθεσμα, αν και οι παρατεταμένες επιθέσεις των Χούθι σε πλοία θα οδηγήσουν σε έλλειψη δεξαμενόπλοιων λόγω μεγαλύτερων ταξιδιών και καθυστέρησης του εφοδιασμού, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του σαουδαραβικού πετρελαϊκού γίγαντα Aramco.

Ο Αμίν Νάσερ δήλωσε στο Reuters ότι αναμένει ότι η αγορά πετρελαίου θα «σφίξει» αφού οι καταναλωτές εξάντλησαν τα αποθέματα κατά 400 εκατομμύρια βαρέλια τα τελευταία δύο χρόνια, γεγονός που άφησε την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα του ΟΠΕΚ ως την κύρια πηγή πρόσθετης προσφοράς για την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης.

Οι επιθέσεις των Χούθι σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν αναγκάσει πολλές εταιρείες να εκτρέψουν τα φορτία γύρω από την Αφρική. Οι προσκείμενοι στο Ιράν Χούθι λένε ότι ενεργούν σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους κατά τη διάρκεια του συνεχιζόμενου πολέμου του Ισραήλ με τη Γάζα.

Θα υπάρξει ανάγκη για περισσότερα δεξαμενόπλοια

«Εάν πρόκειται για βραχυπρόθεσμο χρονικό διάστημα, τα δεξαμενόπλοια μπορεί να είναι διαθέσιμα… Αλλά αν είναι μακροπρόθεσμα, μπορεί να υπάρξει πρόβλημα», δήλωσε ο Νάσερ σε συνέντευξή του στο περιθώριο του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ αυτής της εβδομάδας στο ελβετικό χιονοδρομικό κέντρο του Νταβός. «Θα υπάρξει ανάγκη για περισσότερα δεξαμενόπλοια και θα πρέπει να κάνουν μεγαλύτερο ταξίδι».

Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν κάνει παύση ή εκτρέπονται από την Ερυθρά Θάλασσα που οδηγεί στη διώρυγα του Σουέζ, την ταχύτερη διαδρομή από την Ασία προς την Ευρώπη, από όπου περνάει περίπου το 12% της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Η εναλλακτική διαδρομή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας της Νότιας Αφρικής προσθέτει 10-14 ημέρες στο ταξίδι.

Η Aramco μπορεί να παρακάμψει το στενό Bab al-Mandab κοντά στην Υεμένη, από όπου οι Χούτι εξαπολύουν επιθέσεις, μέσω ενός αγωγού που θα συνδέει τις ανατολικές πετρελαϊκές εγκαταστάσεις της με τις δυτικές ακτές της και θα της δώσει ταχύτερη πρόσβαση στη διώρυγα του Σουέζ, δήλωσε ο Νάσερ.

Ορισμένα πετρελαιοειδή μπορεί να χρειαστεί να πλεύσουν γύρω από την Αφρική, δήλωσε ο Νάσερ, προσθέτοντας ότι δεν αναμένει ότι οι Χούθις θα επιτεθούν ξανά στις εγκαταστάσεις της Aramco ως αποτέλεσμα των ειρηνευτικών συνομιλιών μεταξύ της Σαουδικής Αραβίας και της Υεμένης.

Ο CE0 της Aramco βλέπει αύξηση της ζήτησης πετρελαίου

Ο Νάσερ δήλωσε ότι βλέπει τη ζήτηση πετρελαίου στα 104 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως (bpd) το 2024, που σημαίνει αύξηση κατά περίπου 1,5 εκατομμύρια bpd μετά από αύξηση κατά 2,6 εκατομμύρια bpd το 2023.

Και η αύξηση της ζήτησης, σε συνδυασμό με τα χαμηλά αποθέματα, θα βοηθήσει στην περαιτέρω σύσφιξη της αγοράς, πρόσθεσε.

Ο Νάσερ δήλωσε ότι τα παγκόσμια αποθέματα έχουν συρρικνωθεί στο χαμηλότερο σημείο του μέσου όρου των πέντε ετών, αφού οι καταναλωτές εξάντλησαν τα υπεράκτια και εσωτερικά αποθέματα κατά 400 εκατομμύρια βαρέλια τα τελευταία δύο χρόνια.

«Το μόνο διαθέσιμο χαρτί σήμερα είναι η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, η οποία είναι περίπου 3,5% παγκοσμίως. Και καθώς η ζήτηση αυξάνεται, θα διαβρωθεί αυτή η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, εκτός αν υπάρξει πρόσθετη προσφορά».

Ο Νάσερ δήλωσε ότι δεν μπορεί να προβλέψει πότε η ζήτηση πετρελαίου θα κορυφωθεί ή θα φτάσει στο ανώτατο σημείο της, καθώς η κατανάλωση ορυκτών καυσίμων μεταφέρεται από τις ανεπτυγμένες στις αναπτυσσόμενες χώρες, οι οποίες γίνονται πλουσιότερες.

«Υπάρχει καλή ανάπτυξη και η ζήτηση είναι πολύ υγιής στην Κίνα», είπε.

Η Aramco έχει επενδύσει σε κινεζικά διυλιστήρια με συνδεδεμένες συμφωνίες προμήθειας αργού και βρίσκεται σε συζητήσεις για περισσότερα, με έμφαση στη μετατροπή υγρών σε χημικά.

«Δεν υπάρχουν πολλά διυλιστήρια σε όλο τον κόσμο που να είναι πλήρως ολοκληρωμένα. Η Κίνα προσφέρει αυτή την ευκαιρία και η ζήτηση για χημικά αναμένεται να αυξηθεί, οπότε είναι μια ελκυστική αγορά», δήλωσε ο Νάσερ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!