Γ.Δ.
1453.27 +0,05%
ACAG
0,00%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
0,00%
9.11
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
7.82
NOVAL
0,00%
2.285
OPTIMA
0,00%
12.56
TITC
0,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.494
ΑΒΕ
0,00%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
0,00%
5.27
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.865
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
11.6
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.755
ΕΕΕ
0,00%
32.18
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
0,00%
7.3
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.08
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.856
ΕΛΧΑ
0,00%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
0,00%
7.84
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.25
ΕΧΑΕ
0,00%
4.47
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.334
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.975
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.83
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.998
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.429
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.18
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.86
ΚΡΙ
0,00%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
0,00%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
0,00%
20.56
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.56
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
0,00%
30.05
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
0,00%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
0,00%
14.85
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.891
ΠΕΡΦ
0,00%
5.39
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.55
ΠΡΟΦ
0,00%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
0,00%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.575
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
0,00%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
0,00%
3.7
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Ρωσία: Οι θαλάσσιες ροές αργού μειώθηκαν σε χαμηλό τριμήνου

Η Ρωσία μείωσε τις θαλάσσιες εξαγωγές αργού στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Αύγουστο πριν από τη συνάντηση των υπουργών πετρελαίου του ΟΠΕΚ+ αυτό το Σαββατοκύριακο, όπου η συμμόρφωση με τις περικοπές παραγωγής θα βρεθεί στο επίκεντρο. Η κίνηση αυτή έγινε μετά την εκτίναξη των αποστολών τον Οκτώβριο.

Περίπου 2,7 εκατομμύρια βαρέλια αργού την ημέρα μεταφέρθηκαν από τα ρωσικά λιμάνια την εβδομάδα έως τις 19 Νοεμβρίου, σύμφωνα με τα στοιχεPEία παρακολούθησης δεξαμενόπλοιων που παρακολουθεί το Bloomberg. Αυτό ήταν μειωμένο κατά 580.000 βαρέλια ημερησίως από τον αναθεωρημένο αριθμό για την περίοδο έως τις 12 Νοεμβρίου, η μεγαλύτερη πτώση σε σχέση με την εβδομάδα εδώ και τέσσερις και πλέον μήνες.

Η Μόσχα δήλωσε στις αρχές Αυγούστου ότι θα παρατείνει τους περιορισμούς των εξαγωγών με μειωμένο ρυθμό 300.000 βαρέλια ημερησίως κάτω από το μέσο επίπεδο Μαΐου-Ιουνίου μέχρι το τέλος του έτους, μια πολιτική που επιβεβαιώθηκε νωρίτερα αυτόν τον μήνα. Εάν το βάρος πέσει εξ ολοκλήρου στο αργό, αυτό θα σήμαινε θαλάσσιες μεταφορές 3,28 εκατομμυρίων βαρελιών ημερησίως. Ωστόσο, ο αναπληρωτής πρωθυπουργός Αλεξάντερ Νόβακ δήλωσε στο Interfax τον περασμένο μήνα ότι η μείωση κατανέμεται τόσο στο αργό όσο και στα διυλισμένα προϊόντα. Αυτό περιπλέκει τις εκτιμήσεις σχετικά με το αν η Ρωσία τηρεί τη δέσμευσή της μετά την επιβολή προσωρινής απαγόρευσης εξαγωγής καυσίμων από την κυβέρνηση τον Σεπτέμβριο.

Συνεδριάζει την Κυριακή η ομάδα πετρελαιοπαραγωγών του ΟΠΕΚ+,

Η ομάδα πετρελαιοπαραγωγών του ΟΠΕΚ+, της οποίας ηγούνται από κοινού η Ρωσία και η Σαουδική Αραβία, θα συνεδριάσει στη Βιέννη στις 26 Νοεμβρίου, όταν θα εξετάσει πώς θα ανταποκριθεί στις προοπτικές εξασθένησης της αγοράς πετρελαίου, καθώς και τον καθορισμό στόχων παραγωγής για το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Η λιγότερο ευμετάβλητη μέση ροή τεσσάρων εβδομάδων μειώθηκε στα 3,23 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, μειωμένη κατά περίπου 200.000 βαρέλια ημερησίως από το αναθεωρημένο ποσοστό για την περίοδο έως τις 12 Νοεμβρίου. Αυτό ήταν το χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων οκτώ εβδομάδων, αλλά εξακολουθεί να υπερβαίνει κατά περίπου 340.000 βαρέλια ημερησίως τις αποστολές κατά την περίοδο έως τις 20 Αυγούστου, όταν οι περικοπές των εξαγωγών αργού της Μόσχας ήταν οι βαθύτερες.

Η επεξεργασία πετρελαίου της Ρωσίας σημείωσε άλμα την εβδομάδα έως τις 15 Νοεμβρίου στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων σχεδόν τριών μηνών, καθώς τα διυλιστήρια της χώρας επέστρεψαν το μεγαλύτερο μέρος της δυναμικότητάς τους μετά την εποχιακή συντήρηση.

Εν τω μεταξύ, οι ΗΠΑ επέβαλαν κυρώσεις σε τρεις ναυτιλιακές εταιρείες που εδρεύουν στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα για φερόμενη παραβίαση του ανώτατου ορίου τιμών 60 δολαρίων ανά βαρέλι για το ρωσικό πετρέλαιο, στον δεύτερο γύρο κυρώσεων για προφανείς παραβιάσεις του μέτρου. Αυτό έρχεται μετά την αποστολή ειδοποιήσεων από το υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ σε εταιρείες διαχείρισης πλοίων όσον αφορά περισσότερα από 100 πλοία για τα οποία υπάρχουν υποψίες ότι μπορεί να έχουν παραβιάσει το ανώτατο όριο τιμών που επιβλήθηκε μετά την εισβολή στην Ουκρανία.

Τα εβδομαδιαία έσοδα του Κρεμλίνου από τους εξαγωγικούς δασμούς πετρελαίου μειώθηκαν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο μηνών, με την πτώση του όγκου να αντισταθμίζεται εν μέρει από τον υψηλότερο δασμολογικό συντελεστή του Νοεμβρίου.

Από τον Ιανουάριο, οι παραγωγοί πετρελαίου της Ρωσίας πρόκειται να πληρώσουν υψηλότερο φόρο παραγωγής για να χρηματοδοτήσουν τις αυξημένες επιδοτήσεις στα μεταγενέστερα στάδια, οι οποίες επανήλθαν τον Οκτώβριο, αφού μειώθηκαν στο μισό τον προηγούμενο μήνα. Ο εξαγωγικός δασμός πρόκειται να καταργηθεί στο τέλος του τρέχοντος έτους στο πλαίσιο των μακροχρόνιων σχεδίων φορολογικής μεταρρύθμισης της Ρωσίας.

Ροές αργού πετρελαίου ανά προορισμό

Οι θαλάσσιες ροές αργού της Ρωσίας κατά τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 19 Νοεμβρίου υποχώρησαν στα 3,23 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως. Αυτό ήταν μειωμένο από τα αναθεωρημένα 3,43 εκατ. βαρέλια ημερησίως την περίοδο έως τις 12 Νοεμβρίου. Οι αποστολές υποχώρησαν σε χαμηλό οκτώ εβδομάδων και ήταν περίπου 360.000 βαρέλια ημερησίως κάτω από τον μέσο όρο που παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια της αύξησης των όγκων μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου.

Σε όλα τα στοιχεία δεν περιλαμβάνονται τα φορτία που προσδιορίζονται ως ποιότητα KEBCO του Καζακστάν. Πρόκειται για φορτία που πραγματοποιούνται από την KazTransoil JSC, τα οποία διέρχονται από τη Ρωσία για εξαγωγή μέσω του Νοβοροσίσκ και του λιμανιού της Βαλτικής Ust-Luga και δεν υπόκεινται σε κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή σε ανώτατο όριο τιμών.

Τα βαρέλια από το Καζακστάν αναμειγνύονται με αργό ρωσικής προέλευσης για να δημιουργηθεί ένας ομοιόμορφος βαθμός εξαγωγής. Μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, το Καζακστάν έχει αλλάξει το εμπορικό σήμα των φορτίων του για να τα διακρίνει από εκείνα που αποστέλλονται από ρωσικές εταιρείες.

Οι αποστολές προς Ασία μειώθηκαν σε σε 2,73 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως 

Οι παρατηρούμενες αποστολές προς τους πελάτες της Ρωσίας στην Ασία, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που δεν έχουν τελικό προορισμό, μειώθηκαν σε 2,73 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως κατά τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 19 Νοεμβρίου, έναντι αναθεωρημένων 2,93 εκατομμυρίων βαρελιών ημερησίως κατά την περίοδο έως τις 12 Νοεμβρίου. Αυτό είναι πολύ χαμηλότερο από το μέγιστο των περίπου 3,6 εκατομμυρίων βαρελιών ημερησίως που σημειώθηκε τον Μάιο.

Περίπου 1,17 εκατομμύρια βαρέλια αργού φορτώθηκαν σε δεξαμενόπλοια με προορισμό την Κίνα κατά τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 19 Νοεμβρίου. Οι θαλάσσιες εισαγωγές της Κίνας συμπληρώνονται από περίπου 800.000 βαρέλια αργού την ημέρα που παραδίδονται απευθείας από τη Ρωσία με αγωγό, είτε απευθείας, είτε μέσω Καζακστάν.

Οι ροές σε πλοία που σηματοδοτούν προορισμούς στην Ινδία ήταν κατά μέσο όρο περίπου 1 εκατομμύριο βαρέλια ημερησίως κατά τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 19 Νοεμβρίου.

Τόσο τα κινεζικά όσο και τα ινδικά στοιχεία θα αυξηθούν καθώς θα ξεκαθαρίζουν τα λιμάνια εκφόρτωσης για τα πλοία που δεν δείχνουν προς το παρόν τελικούς προορισμούς.

Το ισοδύναμο περίπου 510.000 βαρελιών ημερησίως βρισκόταν σε πλοία που έδιναν σήμα για το Πορτ Σάιντ ή το Σουέζ στην Αίγυπτο ή αναμένεται να μεταφερθούν από ένα πλοίο σε άλλο στα ανοικτά του λιμανιού της Γιοσού της Νότιας Κορέας. Αυτά τα ταξίδια συνήθως καταλήγουν σε λιμάνια της Ινδίας ή της Κίνας και εμφανίζονται στον παρακάτω χάρτη ως «Άγνωστη Ασία» μέχρι να διαφανεί ο τελικός προορισμός.

Οι «Άλλες άγνωστες» ποσότητες, οι οποίες ανέρχονται σε περίπου 50.000 βαρέλια ημερησίως κατά τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 19 Νοεμβρίου, είναι εκείνες των δεξαμενόπλοιων που δεν εμφανίζουν σαφή προορισμό. Τα περισσότερα από αυτά τα φορτία προέρχονται από τα δυτικά λιμάνια της Ρωσίας και συνεχίζουν να διέρχονται από τη διώρυγα του Σουέζ, αλλά ορισμένα θα μπορούσαν να καταλήξουν στην Τουρκία. Άλλα θα μπορούσαν να μεταφερθούν από το ένα πλοίο στο άλλο, με τις περισσότερες τέτοιες μεταφορές να πραγματοποιούνται τώρα στη Μεσόγειο, στα ανοικτά των ακτών της Ελλάδας.

Οι θαλάσσιες εξαγωγές αργού πετρελαίου προς Ευρώπη και Τουρκία

Οι θαλάσσιες εξαγωγές αργού πετρελαίου της Ρωσίας προς τις ευρωπαϊκές χώρες έχουν καταρρεύσει από τότε που τα στρατεύματα της Μόσχας εισέβαλαν στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022. Μια αγορά που κατανάλωνε περίπου 1,5 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα σε θαλάσσιο αργό μικρών αποστάσεων, προερχόμενο από τερματικούς σταθμούς εξαγωγής στη Βαλτική, τη Μαύρη Θάλασσα και την Αρκτική, έχει χαθεί σχεδόν εντελώς, για να αντικατασταθεί από προορισμούς μεγάλων αποστάσεων στην Ασία, η εξυπηρέτηση των οποίων είναι πολύ πιο δαπανηρή και χρονοβόρα.

Καμία αποστολή ρωσικού αργού δεν έγινε προς τις χώρες της βόρειας Ευρώπης ή προς τις χώρες της Μεσογείου κατά τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 19 Νοεμβρίου.

Οι ροές προς τη Βουλγαρία, τη μοναδική πλέον ευρωπαϊκή αγορά αργού για τη Ρωσία, παρέμειναν αμετάβλητες σε περίπου 104.000 βαρέλια ημερησίως κατά την πιο πρόσφατη περίοδο τεσσάρων εβδομάδων.

Οι εξαγωγές προς την Τουρκία παρέμειναν επίσης αμετάβλητες σε περίπου 390.000 βαρέλια ημερησίως κατά τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 19 Νοεμβρίου. Παραμένουν υπερδιπλάσιες από ό,τι ήταν τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.

Τα δεδομένα παρακολούθησης των πλοίων διασταυρώνονται με τις αναφορές των λιμενικών πρακτόρων, καθώς και με τις ροές και τις κινήσεις των πλοίων που αναφέρονται από άλλους παρόχους πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένων των Kpler και Vortexa Ltd.

Στα 78 εκατ. μειώθηκαν τα έσοδα από εξαγωγές

Οι εισροές στο πολεμικό ταμείο του Κρεμλίνου από τον εξαγωγικό δασμό αργού μειώθηκαν στα 68 εκατομμύρια δολάρια τις επτά ημέρες έως τις 19 Νοεμβρίου, ενώ ο μέσος όρος των εσόδων τεσσάρων εβδομάδων μειώθηκε στα 78 εκατομμύρια δολάρια. Τα εβδομαδιαία έσοδα ήταν τα χαμηλότερα των τελευταίων δύο μηνών, με την πτώση του όγκου να αντισταθμίζεται εν μέρει από τον υψηλότερο δασμολογικό συντελεστή του Νοεμβρίου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!