Γ.Δ.
1408.05 +0,13%
ACAG
-0,19%
5.34
BOCHGR
-1,13%
4.39
CENER
-1,86%
8.44
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-0,97%
8.2
NOVAL
-0,22%
2.27
OPTIMA
-2,15%
12.74
TITC
+1,05%
38.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+5,87%
1.48
ΑΒΕ
+2,87%
0.466
ΑΔΜΗΕ
+1,05%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
+0,55%
3.665
ΑΛΦΑ
-0,49%
1.515
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,02%
9.66
ΑΣΚΟ
+1,15%
2.63
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-5,00%
0.57
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+1,15%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-1,68%
1.76
ΒΙΟΣΚ
+1,45%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,94%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,88%
18.36
ΔΑΑ
+1,12%
8.15
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
-1,37%
11.55
ΔΟΜΙΚ
-0,93%
2.665
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,01%
0.299
ΕΒΡΟΦ
+1,09%
1.385
ΕΕΕ
-0,35%
33.7
ΕΚΤΕΡ
+1,48%
1.512
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+1,53%
1.99
ΕΛΛ
+1,15%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,21%
1.734
ΕΛΠΕ
+0,82%
6.765
ΕΛΣΤΡ
-0,99%
2
ΕΛΤΟΝ
+0,97%
1.87
ΕΛΧΑ
+0,33%
1.852
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.115
ΕΤΕ
+1,57%
6.99
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.74
ΕΥΡΩΒ
+0,64%
2.058
ΕΧΑΕ
+2,09%
4.4
ΙΑΤΡ
-1,95%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-1,31%
0.301
ΙΛΥΔΑ
+2,15%
1.9
ΙΝΚΑΤ
+1,04%
4.88
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.31
ΙΝΛΟΤ
-0,11%
0.929
ΙΝΤΕΚ
+2,63%
5.85
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,81%
2.48
ΙΝΤΕΤ
+0,60%
0.998
ΙΝΤΚΑ
-1,63%
2.71
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,34%
1.455
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.419
ΚΟΥΑΛ
+2,45%
1.088
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.54
ΚΡΙ
-1,40%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-2,54%
0.922
ΛΑΒΙ
+1,10%
0.734
ΛΑΜΔΑ
-0,28%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,11%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+1,96%
2.08
ΜΕΡΚΟ
-9,50%
40
ΜΙΓ
-1,48%
2.995
ΜΙΝ
-1,96%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,10%
19.37
ΜΟΝΤΑ
-1,60%
3.69
ΜΟΤΟ
-1,38%
2.51
ΜΟΥΖΚ
-2,31%
0.635
ΜΠΕΛΑ
+0,57%
24.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,38%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,24%
0.818
ΞΥΛΚ
0,00%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,41%
21
ΟΛΠ
+0,81%
31.25
ΟΛΥΜΠ
+0,87%
2.32
ΟΠΑΠ
+1,41%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
-0,99%
14.98
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
10.2
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
0,00%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,44%
3.599
ΠΕΡΦ
-1,10%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
7.88
ΠΛΑΘ
0,00%
3.935
ΠΛΑΚΡ
+2,24%
13.7
ΠΡΔ
0,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+0,51%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.57
ΣΑΡ
+0,94%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,22%
0.333
ΣΙΔΜΑ
+2,67%
1.54
ΣΠΕΙΣ
-2,13%
5.52
ΣΠΙ
+0,40%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.81
ΤΖΚΑ
+1,77%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,62%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+2,50%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.208
ΦΡΛΚ
0,00%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Πετρέλαιο: Αυξήθηκαν τα αποθέματα αργού στην Κίνα

Η Κίνα κατέγραψε αύξηση στα αποθέματα σε αργό πετρέλαιο τον Οκτώβριο, ενώ ταυτόχρονα η επεξεργασία στα διυλιστήρια υποχώρησε από το ιστορικό υψηλό και οι εισαγωγές αυξήθηκαν ελαφρά από τον Σεπτέμβριο.

Περίπου 560.000 βαρέλια ανά ημέρα (bpd) μπήκαν στα αποθέματα τον Οκτώβριο, με βάση υπολογισμούς που χρησιμοποιούν επίσημα στοιχεία για τις εισαγωγές, την εγχώρια παραγωγή και την απόδοση των διυλιστηρίων. Πρόκειται για αντιστροφή σε σχέση με τον Σεπτέμβριο, όταν τα διυλιστήρια βυθίστηκαν στις δεξαμενές αποθήκευσης, επεξεργαζόμενα 240.000 βαρέλια ημερησίως περισσότερα από όσα ήταν διαθέσιμα από τις εισαγωγές και την εγχώρια παραγωγή.

Τα διυλιστήρια του μεγαλύτερου εισαγωγέα αργού στον κόσμο έχουν αντλήσει αποθέματα σε τρεις μήνες μέχρι στιγμής το 2023, τον Απρίλιο, τον Ιούλιο και τον Σεπτέμβριο. Ωστόσο, τους υπόλοιπους επτά μήνες μέχρι τον Οκτώβριο έχουν σημειωθεί προσθήκες στα αποθέματα αρκετά μεγάλες ώστε να υπεραντισταθμίσουν τις αναλήψεις, με περίπου 680.000 bpd να αποθηκεύονται τους πρώτους 10 μήνες του έτους.

Η Κίνα δεν αποκαλύπτει τους όγκους του αργού που εισρέουν ή εξέρχονται από τα στρατηγικά και εμπορικά αποθέματα, αλλά όπως τονίζεται στο ρεπορτάζ του Reuters, μια εκτίμηση μπορεί να γίνει αφαιρώντας την ποσότητα του αργού που έχει υποστεί επεξεργασία από το σύνολο του αργού που είναι διαθέσιμο από τις εισαγωγές και την εγχώρια παραγωγή.

Πετρέλαιο: 15,05 εκατομμύρια bpd επεξεργάστηκαν τα διυλιστήρια της Κίνας τον Οκτώβριο

Τα διυλιστήρια της Κίνας επεξεργάστηκαν 63,93 εκατομμύρια μετρικούς τόνους αργού τον Οκτώβριο, που αντιστοιχούν σε 15,05 εκατομμύρια bpd, σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας που δημοσιεύθηκαν στις 15 Νοεμβρίου. Η διακίνηση μειώθηκε από το ρεκόρ του Σεπτεμβρίου, που ήταν 15,48 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα, σε μεγάλο βαθμό καθώς τα εγχώρια περιθώρια συρρικνώθηκαν εν μέσω της επιβραδυνόμενης αύξησης της ζήτησης και οι εξαγωγές υποχώρησαν καθώς τα διυλιστήρια προσέκρουσαν στα όρια των ποσοστώσεων.

Οι εισαγωγές αργού ήταν 48,97 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι και η εγχώρια παραγωγή ήταν 17,33 εκατομμύρια, δίνοντας ένα σύνολο 66,3 εκατομμυρίων, που αντιστοιχεί σε 15,61 εκατομμύρια bpd. Η αφαίρεση της απόδοσης των διυλιστηρίων από το συνολικό διαθέσιμο αργό αφήνει ένα πλεόνασμα 560.000 bpd που πρέπει να τοποθετηθεί σε εμπορικά ή στρατηγικά αποθέματα.

Το μοτίβο της Κίνας όσον αφορά τις εισαγωγές σε αργό πετρέλαιο και την επεξεργασία από τα διυλιστήρια φέτος ήταν να αγοράζει περισσότερο αργό όταν οι τιμές ήταν χαμηλές και να ενισχύει τη διύλιση όταν η εγχώρια ζήτηση ανακάμπτει και οι εξαγωγικές ποσοστώσεις είναι διαθέσιμες, επιτρέποντάς τους να επωφεληθούν από τα υψηλά περιθώρια κέρδους για τα καύσιμα στην Ασία, ιδίως για το ντίζελ.

Αντίθετα, όταν οι τιμές του αργού ανέβαιναν, όπως συνέβη από τον Ιούλιο και μετά, αφού ο κορυφαίος εξαγωγέας και ντε φάκτο ηγέτης του ΟΠΕΚ+, η Σαουδική Αραβία μείωσε την παραγωγή κατά 1 εκατομμύριο επιπλέον βαρέλια ημερησίως, η Κίνα έτεινε να περιορίζει τις εισαγωγές τους επόμενους μήνες. Αυτό υποδηλώνει ότι τα κινεζικά διυλιστήρια είναι αρκετά άνετα στο να χρησιμοποιήσουν τα άφθονα αποθέματά τους για να μετριάσουν το υψηλό κόστος του αργού πετρελαίου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!