Γ.Δ.
1468.01 -0,08%
ACAG
+1,05%
5.77
CENER
+0,73%
9.6
CNLCAP
+1,42%
7.15
DIMAND
-0,33%
9.07
NOVAL
-0,18%
2.765
OPTIMA
-0,49%
12.16
TITC
+2,37%
32.35
ΑΑΑΚ
0,00%
5.6
ΑΒΑΞ
-2,36%
1.406
ΑΒΕ
0,00%
0.465
ΑΔΜΗΕ
+1,35%
2.245
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
-0,33%
3.06
ΑΛΦΑ
+0,36%
1.666
ΑΝΔΡΟ
-1,20%
6.6
ΑΡΑΙΓ
+0,61%
11.62
ΑΣΚΟ
0,00%
2.81
ΑΣΤΑΚ
-4,81%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.6
ΑΤΤ
+2,88%
9.3
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,34%
5.95
ΒΙΟΚΑ
+0,83%
2.44
ΒΙΟΣΚ
+3,57%
1.45
ΒΙΟΤ
0,00%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-1,53%
1.605
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,56%
17.88
ΔΑΑ
+0,28%
8.02
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+0,86%
11.73
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,62%
0.323
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.62
ΕΕΕ
+0,12%
33.48
ΕΚΤΕΡ
-3,43%
2.11
ΕΛΒΕ
0,00%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.19
ΕΛΛ
-1,08%
13.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,46%
2.03
ΕΛΠΕ
-0,48%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+2,21%
2.31
ΕΛΤΟΝ
+1,13%
1.79
ΕΛΧΑ
+0,98%
1.848
ΕΝΤΕΡ
-0,50%
8.01
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,54%
1.28
ΕΤΕ
-3,96%
8.096
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.33
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+0,59%
2.05
ΕΧΑΕ
+1,91%
4.795
ΙΑΤΡ
-3,70%
1.69
ΙΚΤΙΝ
+1,11%
0.4095
ΙΛΥΔΑ
+5,00%
1.89
ΙΝΚΑΤ
-1,00%
4.95
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.1
ΙΝΛΟΤ
-0,32%
1.246
ΙΝΤΕΚ
+0,34%
5.92
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+1,98%
1.285
ΙΝΤΚΑ
-0,90%
3.32
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
0,00%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
+0,69%
1.465
ΚΟΡΔΕ
+0,60%
0.502
ΚΟΥΑΛ
-2,84%
1.164
ΚΟΥΕΣ
+1,68%
5.46
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,87%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
+0,57%
0.884
ΛΑΜΔΑ
+0,13%
7.49
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.4
ΛΑΝΑΚ
+4,52%
0.925
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
-0,37%
2.71
ΜΕΡΚΟ
-0,44%
45
ΜΙΓ
+0,54%
3.715
ΜΙΝ
+0,85%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,20%
23.6
ΜΟΝΤΑ
-4,61%
3.52
ΜΟΤΟ
-23,47%
2.12
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,24%
25.06
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.955
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,38%
37.14
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
+4,07%
0.972
ΞΥΛΚ
-1,39%
0.283
ΞΥΛΠ
+1,92%
0.424
ΟΛΘ
+0,47%
21.2
ΟΛΠ
-5,82%
25.9
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.55
ΟΠΑΠ
+0,38%
16.04
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.9
ΟΤΕ
+1,22%
14.99
ΟΤΟΕΛ
+0,51%
11.9
ΠΑΙΡ
+0,46%
1.09
ΠΑΠ
+0,42%
2.38
ΠΕΙΡ
-0,05%
3.778
ΠΕΤΡΟ
-0,23%
8.74
ΠΛΑΘ
-1,31%
4.155
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
-8,00%
0.23
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-2,72%
5
ΡΕΒΟΙΛ
-1,25%
1.975
ΣΑΡ
-0,55%
10.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.347
ΣΙΔΜΑ
-1,18%
1.67
ΣΠΕΙΣ
-0,89%
6.68
ΣΠΙ
+0,90%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.27
ΤΖΚΑ
-3,30%
1.465
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,63%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,51%
3.91
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Πετρέλαιο: Αυξήθηκαν τα αποθέματα αργού στην Κίνα

Η Κίνα κατέγραψε αύξηση στα αποθέματα σε αργό πετρέλαιο τον Οκτώβριο, ενώ ταυτόχρονα η επεξεργασία στα διυλιστήρια υποχώρησε από το ιστορικό υψηλό και οι εισαγωγές αυξήθηκαν ελαφρά από τον Σεπτέμβριο.

Περίπου 560.000 βαρέλια ανά ημέρα (bpd) μπήκαν στα αποθέματα τον Οκτώβριο, με βάση υπολογισμούς που χρησιμοποιούν επίσημα στοιχεία για τις εισαγωγές, την εγχώρια παραγωγή και την απόδοση των διυλιστηρίων. Πρόκειται για αντιστροφή σε σχέση με τον Σεπτέμβριο, όταν τα διυλιστήρια βυθίστηκαν στις δεξαμενές αποθήκευσης, επεξεργαζόμενα 240.000 βαρέλια ημερησίως περισσότερα από όσα ήταν διαθέσιμα από τις εισαγωγές και την εγχώρια παραγωγή.

Τα διυλιστήρια του μεγαλύτερου εισαγωγέα αργού στον κόσμο έχουν αντλήσει αποθέματα σε τρεις μήνες μέχρι στιγμής το 2023, τον Απρίλιο, τον Ιούλιο και τον Σεπτέμβριο. Ωστόσο, τους υπόλοιπους επτά μήνες μέχρι τον Οκτώβριο έχουν σημειωθεί προσθήκες στα αποθέματα αρκετά μεγάλες ώστε να υπεραντισταθμίσουν τις αναλήψεις, με περίπου 680.000 bpd να αποθηκεύονται τους πρώτους 10 μήνες του έτους.

Η Κίνα δεν αποκαλύπτει τους όγκους του αργού που εισρέουν ή εξέρχονται από τα στρατηγικά και εμπορικά αποθέματα, αλλά όπως τονίζεται στο ρεπορτάζ του Reuters, μια εκτίμηση μπορεί να γίνει αφαιρώντας την ποσότητα του αργού που έχει υποστεί επεξεργασία από το σύνολο του αργού που είναι διαθέσιμο από τις εισαγωγές και την εγχώρια παραγωγή.

Πετρέλαιο: 15,05 εκατομμύρια bpd επεξεργάστηκαν τα διυλιστήρια της Κίνας τον Οκτώβριο

Τα διυλιστήρια της Κίνας επεξεργάστηκαν 63,93 εκατομμύρια μετρικούς τόνους αργού τον Οκτώβριο, που αντιστοιχούν σε 15,05 εκατομμύρια bpd, σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας που δημοσιεύθηκαν στις 15 Νοεμβρίου. Η διακίνηση μειώθηκε από το ρεκόρ του Σεπτεμβρίου, που ήταν 15,48 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα, σε μεγάλο βαθμό καθώς τα εγχώρια περιθώρια συρρικνώθηκαν εν μέσω της επιβραδυνόμενης αύξησης της ζήτησης και οι εξαγωγές υποχώρησαν καθώς τα διυλιστήρια προσέκρουσαν στα όρια των ποσοστώσεων.

Οι εισαγωγές αργού ήταν 48,97 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι και η εγχώρια παραγωγή ήταν 17,33 εκατομμύρια, δίνοντας ένα σύνολο 66,3 εκατομμυρίων, που αντιστοιχεί σε 15,61 εκατομμύρια bpd. Η αφαίρεση της απόδοσης των διυλιστηρίων από το συνολικό διαθέσιμο αργό αφήνει ένα πλεόνασμα 560.000 bpd που πρέπει να τοποθετηθεί σε εμπορικά ή στρατηγικά αποθέματα.

Το μοτίβο της Κίνας όσον αφορά τις εισαγωγές σε αργό πετρέλαιο και την επεξεργασία από τα διυλιστήρια φέτος ήταν να αγοράζει περισσότερο αργό όταν οι τιμές ήταν χαμηλές και να ενισχύει τη διύλιση όταν η εγχώρια ζήτηση ανακάμπτει και οι εξαγωγικές ποσοστώσεις είναι διαθέσιμες, επιτρέποντάς τους να επωφεληθούν από τα υψηλά περιθώρια κέρδους για τα καύσιμα στην Ασία, ιδίως για το ντίζελ.

Αντίθετα, όταν οι τιμές του αργού ανέβαιναν, όπως συνέβη από τον Ιούλιο και μετά, αφού ο κορυφαίος εξαγωγέας και ντε φάκτο ηγέτης του ΟΠΕΚ+, η Σαουδική Αραβία μείωσε την παραγωγή κατά 1 εκατομμύριο επιπλέον βαρέλια ημερησίως, η Κίνα έτεινε να περιορίζει τις εισαγωγές τους επόμενους μήνες. Αυτό υποδηλώνει ότι τα κινεζικά διυλιστήρια είναι αρκετά άνετα στο να χρησιμοποιήσουν τα άφθονα αποθέματά τους για να μετριάσουν το υψηλό κόστος του αργού πετρελαίου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!