THEPOWERGAME
Η Κίνα κατέγραψε αύξηση στα αποθέματα σε αργό πετρέλαιο τον Οκτώβριο, ενώ ταυτόχρονα η επεξεργασία στα διυλιστήρια υποχώρησε από το ιστορικό υψηλό και οι εισαγωγές αυξήθηκαν ελαφρά από τον Σεπτέμβριο.
Περίπου 560.000 βαρέλια ανά ημέρα (bpd) μπήκαν στα αποθέματα τον Οκτώβριο, με βάση υπολογισμούς που χρησιμοποιούν επίσημα στοιχεία για τις εισαγωγές, την εγχώρια παραγωγή και την απόδοση των διυλιστηρίων. Πρόκειται για αντιστροφή σε σχέση με τον Σεπτέμβριο, όταν τα διυλιστήρια βυθίστηκαν στις δεξαμενές αποθήκευσης, επεξεργαζόμενα 240.000 βαρέλια ημερησίως περισσότερα από όσα ήταν διαθέσιμα από τις εισαγωγές και την εγχώρια παραγωγή.
Τα διυλιστήρια του μεγαλύτερου εισαγωγέα αργού στον κόσμο έχουν αντλήσει αποθέματα σε τρεις μήνες μέχρι στιγμής το 2023, τον Απρίλιο, τον Ιούλιο και τον Σεπτέμβριο. Ωστόσο, τους υπόλοιπους επτά μήνες μέχρι τον Οκτώβριο έχουν σημειωθεί προσθήκες στα αποθέματα αρκετά μεγάλες ώστε να υπεραντισταθμίσουν τις αναλήψεις, με περίπου 680.000 bpd να αποθηκεύονται τους πρώτους 10 μήνες του έτους.
Η Κίνα δεν αποκαλύπτει τους όγκους του αργού που εισρέουν ή εξέρχονται από τα στρατηγικά και εμπορικά αποθέματα, αλλά όπως τονίζεται στο ρεπορτάζ του Reuters, μια εκτίμηση μπορεί να γίνει αφαιρώντας την ποσότητα του αργού που έχει υποστεί επεξεργασία από το σύνολο του αργού που είναι διαθέσιμο από τις εισαγωγές και την εγχώρια παραγωγή.
Πετρέλαιο: 15,05 εκατομμύρια bpd επεξεργάστηκαν τα διυλιστήρια της Κίνας τον Οκτώβριο
Τα διυλιστήρια της Κίνας επεξεργάστηκαν 63,93 εκατομμύρια μετρικούς τόνους αργού τον Οκτώβριο, που αντιστοιχούν σε 15,05 εκατομμύρια bpd, σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας που δημοσιεύθηκαν στις 15 Νοεμβρίου. Η διακίνηση μειώθηκε από το ρεκόρ του Σεπτεμβρίου, που ήταν 15,48 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα, σε μεγάλο βαθμό καθώς τα εγχώρια περιθώρια συρρικνώθηκαν εν μέσω της επιβραδυνόμενης αύξησης της ζήτησης και οι εξαγωγές υποχώρησαν καθώς τα διυλιστήρια προσέκρουσαν στα όρια των ποσοστώσεων.
Οι εισαγωγές αργού ήταν 48,97 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι και η εγχώρια παραγωγή ήταν 17,33 εκατομμύρια, δίνοντας ένα σύνολο 66,3 εκατομμυρίων, που αντιστοιχεί σε 15,61 εκατομμύρια bpd. Η αφαίρεση της απόδοσης των διυλιστηρίων από το συνολικό διαθέσιμο αργό αφήνει ένα πλεόνασμα 560.000 bpd που πρέπει να τοποθετηθεί σε εμπορικά ή στρατηγικά αποθέματα.
Το μοτίβο της Κίνας όσον αφορά τις εισαγωγές σε αργό πετρέλαιο και την επεξεργασία από τα διυλιστήρια φέτος ήταν να αγοράζει περισσότερο αργό όταν οι τιμές ήταν χαμηλές και να ενισχύει τη διύλιση όταν η εγχώρια ζήτηση ανακάμπτει και οι εξαγωγικές ποσοστώσεις είναι διαθέσιμες, επιτρέποντάς τους να επωφεληθούν από τα υψηλά περιθώρια κέρδους για τα καύσιμα στην Ασία, ιδίως για το ντίζελ.
Αντίθετα, όταν οι τιμές του αργού ανέβαιναν, όπως συνέβη από τον Ιούλιο και μετά, αφού ο κορυφαίος εξαγωγέας και ντε φάκτο ηγέτης του ΟΠΕΚ+, η Σαουδική Αραβία μείωσε την παραγωγή κατά 1 εκατομμύριο επιπλέον βαρέλια ημερησίως, η Κίνα έτεινε να περιορίζει τις εισαγωγές τους επόμενους μήνες. Αυτό υποδηλώνει ότι τα κινεζικά διυλιστήρια είναι αρκετά άνετα στο να χρησιμοποιήσουν τα άφθονα αποθέματά τους για να μετριάσουν το υψηλό κόστος του αργού πετρελαίου.