THEPOWERGAME
Η Ρωσία επιθυμεί να αυξήσει το εμπόριο με την Κίνα μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού και να γίνει ο κορυφαίος προμηθευτής της σε υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), δήλωσε σήμερα ο αντιπρόεδρος της ρωσικής κυβέρνησης Αλεξάντερ Νόβακ.
Ο πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν επισκέφθηκε την Κίνα αυτήν την εβδομάδα και απηύθυνε έκκληση για διεθνείς επενδύσεις στη Βόρεια Θαλάσσια Οδό, η οποία -όπως είπε- μπορεί να διευρύνει το εμπόριο μεταξύ Ανατολής και Δύσης.
Ο Νόβακ, ο οποίος συμμετείχε στην αντιπροσωπεία που επισκέφθηκε την Κίνα, συνάντησε τον αντιπρόεδρο της κινεζικής κυβέρνησης, Ντινγκ Σουεσιάνγκ και μίλησε σε ένα ρωσο-κινεζικό επιχειρηματικό φόρουμ, όπως ανακοίνωσε η ρωσική κυβέρνηση. Νόβακ και Ντινγκ Σουεσιάνγκ συζήτησαν τρόπους ενίσχυσης των εμπορικών όγκων μέσω των δύο χωρών στους τουλάχιστον 50 εκατομμύρια μετρικούς τόνους φορτίου που θα αποστέλλονται μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού.
Σύμφωνα με τον Ρώσο αξιωματούχο, η Μόσχα είναι αυτήν τη στιγμή ο τέταρτος μεγαλύτερος προμηθευτής υγροποιημένου φυσικού αερίου της Κίνας. Η Ρωσία ανταγωνίζεται το Κατάρ, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Αυστραλία στην παγκόσμια αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).
«Η Ρωσία μπορεί να γίνει ο κύριος αξιόπιστος προμηθευτής υγροποιημένου φυσικού αερίου της Κίνας, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα έργα που πρόκειται να τεθούν σε εφαρμογή» υπογράμμισε ο Νόβακ.
Ο ενεργειακός δρόμος προς την Κίνα μέσω Αρκτικής
Η Βόρεια Θαλάσσια Οδός ξεκινάει από το Μουρμάνσκ, κοντά στα σύνορα της Ρωσίας με τη Νορβηγία, και κατευθύνεται προς τα ανατολικά μέχρι τον Βερίγγειο Πορθμό, κοντά στην Αλάσκα.
Το 2022 η Ρωσία ενέκρινε ένα αναπτυξιακό σχέδιο για τη συγκεκριμένη θαλάσσια διαδρομή που περνά από την Αρκτική, βάζοντας πλώρη για κύκλο εργασιών 80 εκατομμυρίων τόνων σε φορτίο το 2024 και 150 εκατομμυρίων τόνων το 2030.
Η Ρωσία θεωρεί από καιρό τη συγκεκριμένη διαδρομή ως εναλλακτική λύση στη διώρυγα του Σουέζ. Αν και είναι δύσκολη από φυσικής απόψεως λόγω του πυκνού πάγου κατά τη χειμερινή περίοδο, θα μπορούσε να μειώσει τους χρόνους των θαλάσσιων μεταφορών μεταξύ Ευρώπης και Ασίας σε μια εποχή που το εμπόριο της Ρωσίας με τις δυτικές χώρες βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα μετά την απόφαση της Μόσχας να εισβάλει στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022.