Γ.Δ.
1415.14 +0,58%
ACAG
+1,38%
5.88
CENER
+0,31%
9.83
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
+0,12%
8.51
NOVAL
-1,10%
2.69
OPTIMA
0,00%
11.9
TITC
+0,52%
28.8
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,85%
1.418
ΑΒΕ
0,00%
0.442
ΑΔΜΗΕ
-0,89%
2.215
ΑΚΡΙΤ
-1,37%
0.72
ΑΛΜΥ
-0,38%
2.65
ΑΛΦΑ
+0,87%
1.5735
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+1,07%
11.38
ΑΣΚΟ
+1,69%
3
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+2,50%
2.46
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,75%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-3,63%
2.39
ΒΙΟΣΚ
+1,55%
1.31
ΒΙΟΤ
-9,48%
0.21
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,10%
16.58
ΔΑΑ
+0,57%
7.76
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+0,36%
11.22
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,30%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+1,69%
1.505
ΕΕΕ
-0,32%
31.4
ΕΚΤΕΡ
-1,19%
4.15
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+3,57%
2.32
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,61%
2.53
ΕΛΠΕ
+0,64%
7.89
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.11
ΕΛΤΟΝ
+0,83%
1.71
ΕΛΧΑ
+0,75%
1.874
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.95
ΕΠΙΛΚ
-10,00%
0.117
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+2,38%
1.29
ΕΤΕ
-0,21%
7.682
ΕΥΑΠΣ
+1,30%
3.12
ΕΥΔΑΠ
+0,74%
5.45
ΕΥΡΩΒ
-1,35%
2.042
ΕΧΑΕ
-0,10%
4.84
ΙΑΤΡ
+2,29%
1.565
ΙΚΤΙΝ
-0,42%
0.3585
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.735
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.04
ΙΝΛΙΦ
-1,89%
4.66
ΙΝΛΟΤ
+2,41%
1.19
ΙΝΤΕΚ
+1,27%
5.59
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-2,47%
1.185
ΙΝΤΚΑ
+2,17%
3.3
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.365
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-1,86%
1.58
ΚΟΡΔΕ
-3,36%
0.46
ΚΟΥΑΛ
+0,16%
1.232
ΚΟΥΕΣ
+0,76%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,89%
11.35
ΚΤΗΛΑ
-2,78%
1.75
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
-0,23%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+0,15%
6.75
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-2,97%
2.61
ΜΑΘΙΟ
-1,48%
0.8
ΜΕΒΑ
+1,02%
3.96
ΜΕΝΤΙ
-2,22%
2.64
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,55%
3.6
ΜΙΝ
-3,03%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
23.24
ΜΟΝΤΑ
+2,90%
3.19
ΜΟΤΟ
+1,11%
2.735
ΜΟΥΖΚ
-2,90%
0.67
ΜΠΕΛΑ
+1,12%
27.02
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,58%
3.41
ΜΠΡΙΚ
+1,35%
1.875
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,35%
35.94
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
+7,36%
0.496
ΟΛΘ
+3,41%
21.2
ΟΛΠ
+0,79%
25.5
ΟΛΥΜΠ
-0,40%
2.47
ΟΠΑΠ
+1,02%
14.82
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,55%
0.907
ΟΤΕ
+1,33%
13.74
ΟΤΟΕΛ
-1,05%
11.28
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
+0,82%
2.47
ΠΕΙΡ
+0,74%
3.544
ΠΕΤΡΟ
+0,73%
8.24
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.82
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+0,53%
1.128
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,87%
6.85
ΠΡΟΦ
+1,65%
4.61
ΡΕΒΟΙΛ
+4,00%
2.08
ΣΑΡ
-0,18%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
-1,61%
1.53
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
+3,50%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,31%
19.57
ΤΖΚΑ
-1,08%
1.375
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,50%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-5,88%
0.224
ΦΡΛΚ
+1,42%
3.925
ΧΑΙΔΕ
+0,76%
0.665

Ράλι για το diesel: Γιατί αυξάνεται η τιμή του

Απροσδόκητο ράλι στην τιμή του diesel καταγράφεται το τελευταίο διάστημα. Τα futures της τιμή του καυσίμου που τροφοδοτεί την παγκόσμια οικονομία σε Ευρώπη και  ΗΠΑ αγγίζουν υψηλά οκτώ μηνών, ενώ παρόμοια είναι και η αυξητική τάση στην Ασία.

Οι ακραίες καιρικές συνθήκες του καλοκαιριού έχουν αντισταθμίσει τις συνήθεις καλοκαιρινές μειώσεις της τιμής του ντίζελ, αποτελώντας άλλο ένα πληθωριστικό πονοκέφαλο για τις κεντρικές τράπεζες τη στιγμή που ορισμένες εξ αυτών αναμένεται να προχωρήσουν σε παύση της αύξησης των επιτοκίων τους.

Παράλληλα, η νέα κρίση αυτή αποτελεί πρόβλημα τόσο για τους αγρότες, όσο και τους επαγγελματίες οδηγούς και τα νοικοκυριά ενόψει του επερχόμενου χειμώνα.

Καθοριστικός παράγοντας η διακοπή της λειτουργίας διυλιστηρίων λόγω καύσωνα

Η αύξηση των τιμών οφείλεται, παράλληλα, στη διακοπή της λειτουργίας διυλιστηρίων εν μέρει λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που πλήττουν το βόρειο ημισφαίριο. Η μειωμένη προσφορά πετρελαίου από τη Σαουδική Αραβία και τη Ρωσία, παράλληλα, σημαίνει πως πολλά διυλιστήρια χρησιμοποιούν το ελαφρύτερο αμερικανικό πετρέλαιο, περιορίζοντας εκ νέου την παραγωγή κατά 1 εκατομμύρια βαρέλια/ημέρα, σύμφωνα με ανάλυση της JPMorgan Chase & Co.

«Η αυξητική τάση την οποία παρατηρούμε αυτή τη στιγμή οφείλεται στη μειωμένη προσφορά», σημείωσε το στέλεχος της ιταλική εταιρείας διύλισης Saras SpA, Μάρκο Σκιαβέτι.

Η τιμή του ντίζελ συνήθως καταγράφει μείωση κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, λόγω της αύξησης των αποθεμάτων και της μειωμένης κατανάλωσης, σύμφωνα με την Valero Energy Corp.

Η Κίνα δεν έχει καταφέρει να περιορίσει τις ελλείψεις, αφού οι υψηλές τιμές ντίζελ στην κινεζική αγορά έχουν οδηγήσει πολλούς διυλιστές στο να μην εξάγουν τα προϊόντα τους, σύμφωνα με τον αναλυτή της OilChem, Λι Τσουνγουάν. Οι κινεζικές εξαγωγές ντίζελ κυμάνθηκαν κατά μέσο όρο στα 170.000 βαρέλια/ημέρα το τελευταίο τετράμηνο, λιγότερο από το 50% του αντίστοιχου όγκου εξαγωγών το α’ τρίμηνο του έτους, βάσει υπολογισμών της ερευνητικής Kpler τα οποία συγκέντρωσε το Bloomberg.

Ακόμη και πριν από το τρέχον ράλι, το ντίζελ αποτελούσε ένα από τα πιο μεταβλητά μέρη της αγοράς πετρελαίου, με τα αποθέματά του να βρίσκονται 10% και 15% χαμηλότερα από τα συνηθισμένα στις ΗΠΑ και την Ευρώπη αντίστοιχα. Ο κίνδυνος ελλείψεων και απότομων αυξήσεων τιμών αυξήθηκε όταν η Ευρώπη προχώρησε στην εφαρμογή κυρώσεων κατά της Ρωσίας πέρυσι λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.

Τα προβλήματα αυτά αναδεικνύονται ιδιαίτερα όταν υπάρχουν προβλήματα σε μεγάλα διυλιστήρια, όπως η πρόσφατη φωτιά στη μονάδα της Repsol SA στο Μπιλμπάο της Ισπανίας. Στη Μέση Ανατολή, το νέο διυλιστήριο του Κουβέιτ στο Αλ-Ζουρ έχει αντιμετωπίσει πολλά προβλήματα από τη στιγμή που ξεκίνησε να αυξάνει την παραγωγή του.

«Η αγορά των διυλισμένων προϊόντων βρίσκεται σε δύσκολο σημείο», τόνισε το στέλεχος της συμβουλευτικής FGE, Στιβ Σόγιερ, προσθέτοντας πως «η ζήτηση παραμένει σε υψηλότερο από το αναμενόμενο επίπεδο αλλά τα αποθέματα δεν αυξάνονται κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών λόγω των προβλημάτων σε πολλές μονάδες διύλισης ανά τον κόσμο».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!