Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Ράλι για το diesel: Γιατί αυξάνεται η τιμή του

Απροσδόκητο ράλι στην τιμή του diesel καταγράφεται το τελευταίο διάστημα. Τα futures της τιμή του καυσίμου που τροφοδοτεί την παγκόσμια οικονομία σε Ευρώπη και  ΗΠΑ αγγίζουν υψηλά οκτώ μηνών, ενώ παρόμοια είναι και η αυξητική τάση στην Ασία.

Οι ακραίες καιρικές συνθήκες του καλοκαιριού έχουν αντισταθμίσει τις συνήθεις καλοκαιρινές μειώσεις της τιμής του ντίζελ, αποτελώντας άλλο ένα πληθωριστικό πονοκέφαλο για τις κεντρικές τράπεζες τη στιγμή που ορισμένες εξ αυτών αναμένεται να προχωρήσουν σε παύση της αύξησης των επιτοκίων τους.

Παράλληλα, η νέα κρίση αυτή αποτελεί πρόβλημα τόσο για τους αγρότες, όσο και τους επαγγελματίες οδηγούς και τα νοικοκυριά ενόψει του επερχόμενου χειμώνα.

Καθοριστικός παράγοντας η διακοπή της λειτουργίας διυλιστηρίων λόγω καύσωνα

Η αύξηση των τιμών οφείλεται, παράλληλα, στη διακοπή της λειτουργίας διυλιστηρίων εν μέρει λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που πλήττουν το βόρειο ημισφαίριο. Η μειωμένη προσφορά πετρελαίου από τη Σαουδική Αραβία και τη Ρωσία, παράλληλα, σημαίνει πως πολλά διυλιστήρια χρησιμοποιούν το ελαφρύτερο αμερικανικό πετρέλαιο, περιορίζοντας εκ νέου την παραγωγή κατά 1 εκατομμύρια βαρέλια/ημέρα, σύμφωνα με ανάλυση της JPMorgan Chase & Co.

«Η αυξητική τάση την οποία παρατηρούμε αυτή τη στιγμή οφείλεται στη μειωμένη προσφορά», σημείωσε το στέλεχος της ιταλική εταιρείας διύλισης Saras SpA, Μάρκο Σκιαβέτι.

Η τιμή του ντίζελ συνήθως καταγράφει μείωση κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, λόγω της αύξησης των αποθεμάτων και της μειωμένης κατανάλωσης, σύμφωνα με την Valero Energy Corp.

Η Κίνα δεν έχει καταφέρει να περιορίσει τις ελλείψεις, αφού οι υψηλές τιμές ντίζελ στην κινεζική αγορά έχουν οδηγήσει πολλούς διυλιστές στο να μην εξάγουν τα προϊόντα τους, σύμφωνα με τον αναλυτή της OilChem, Λι Τσουνγουάν. Οι κινεζικές εξαγωγές ντίζελ κυμάνθηκαν κατά μέσο όρο στα 170.000 βαρέλια/ημέρα το τελευταίο τετράμηνο, λιγότερο από το 50% του αντίστοιχου όγκου εξαγωγών το α’ τρίμηνο του έτους, βάσει υπολογισμών της ερευνητικής Kpler τα οποία συγκέντρωσε το Bloomberg.

Ακόμη και πριν από το τρέχον ράλι, το ντίζελ αποτελούσε ένα από τα πιο μεταβλητά μέρη της αγοράς πετρελαίου, με τα αποθέματά του να βρίσκονται 10% και 15% χαμηλότερα από τα συνηθισμένα στις ΗΠΑ και την Ευρώπη αντίστοιχα. Ο κίνδυνος ελλείψεων και απότομων αυξήσεων τιμών αυξήθηκε όταν η Ευρώπη προχώρησε στην εφαρμογή κυρώσεων κατά της Ρωσίας πέρυσι λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.

Τα προβλήματα αυτά αναδεικνύονται ιδιαίτερα όταν υπάρχουν προβλήματα σε μεγάλα διυλιστήρια, όπως η πρόσφατη φωτιά στη μονάδα της Repsol SA στο Μπιλμπάο της Ισπανίας. Στη Μέση Ανατολή, το νέο διυλιστήριο του Κουβέιτ στο Αλ-Ζουρ έχει αντιμετωπίσει πολλά προβλήματα από τη στιγμή που ξεκίνησε να αυξάνει την παραγωγή του.

«Η αγορά των διυλισμένων προϊόντων βρίσκεται σε δύσκολο σημείο», τόνισε το στέλεχος της συμβουλευτικής FGE, Στιβ Σόγιερ, προσθέτοντας πως «η ζήτηση παραμένει σε υψηλότερο από το αναμενόμενο επίπεδο αλλά τα αποθέματα δεν αυξάνονται κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών λόγω των προβλημάτων σε πολλές μονάδες διύλισης ανά τον κόσμο».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!