Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Ράλι για το diesel: Γιατί αυξάνεται η τιμή του

Απροσδόκητο ράλι στην τιμή του diesel καταγράφεται το τελευταίο διάστημα. Τα futures της τιμή του καυσίμου που τροφοδοτεί την παγκόσμια οικονομία σε Ευρώπη και  ΗΠΑ αγγίζουν υψηλά οκτώ μηνών, ενώ παρόμοια είναι και η αυξητική τάση στην Ασία.

Οι ακραίες καιρικές συνθήκες του καλοκαιριού έχουν αντισταθμίσει τις συνήθεις καλοκαιρινές μειώσεις της τιμής του ντίζελ, αποτελώντας άλλο ένα πληθωριστικό πονοκέφαλο για τις κεντρικές τράπεζες τη στιγμή που ορισμένες εξ αυτών αναμένεται να προχωρήσουν σε παύση της αύξησης των επιτοκίων τους.

Παράλληλα, η νέα κρίση αυτή αποτελεί πρόβλημα τόσο για τους αγρότες, όσο και τους επαγγελματίες οδηγούς και τα νοικοκυριά ενόψει του επερχόμενου χειμώνα.

Καθοριστικός παράγοντας η διακοπή της λειτουργίας διυλιστηρίων λόγω καύσωνα

Η αύξηση των τιμών οφείλεται, παράλληλα, στη διακοπή της λειτουργίας διυλιστηρίων εν μέρει λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που πλήττουν το βόρειο ημισφαίριο. Η μειωμένη προσφορά πετρελαίου από τη Σαουδική Αραβία και τη Ρωσία, παράλληλα, σημαίνει πως πολλά διυλιστήρια χρησιμοποιούν το ελαφρύτερο αμερικανικό πετρέλαιο, περιορίζοντας εκ νέου την παραγωγή κατά 1 εκατομμύρια βαρέλια/ημέρα, σύμφωνα με ανάλυση της JPMorgan Chase & Co.

«Η αυξητική τάση την οποία παρατηρούμε αυτή τη στιγμή οφείλεται στη μειωμένη προσφορά», σημείωσε το στέλεχος της ιταλική εταιρείας διύλισης Saras SpA, Μάρκο Σκιαβέτι.

Η τιμή του ντίζελ συνήθως καταγράφει μείωση κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, λόγω της αύξησης των αποθεμάτων και της μειωμένης κατανάλωσης, σύμφωνα με την Valero Energy Corp.

Η Κίνα δεν έχει καταφέρει να περιορίσει τις ελλείψεις, αφού οι υψηλές τιμές ντίζελ στην κινεζική αγορά έχουν οδηγήσει πολλούς διυλιστές στο να μην εξάγουν τα προϊόντα τους, σύμφωνα με τον αναλυτή της OilChem, Λι Τσουνγουάν. Οι κινεζικές εξαγωγές ντίζελ κυμάνθηκαν κατά μέσο όρο στα 170.000 βαρέλια/ημέρα το τελευταίο τετράμηνο, λιγότερο από το 50% του αντίστοιχου όγκου εξαγωγών το α’ τρίμηνο του έτους, βάσει υπολογισμών της ερευνητικής Kpler τα οποία συγκέντρωσε το Bloomberg.

Ακόμη και πριν από το τρέχον ράλι, το ντίζελ αποτελούσε ένα από τα πιο μεταβλητά μέρη της αγοράς πετρελαίου, με τα αποθέματά του να βρίσκονται 10% και 15% χαμηλότερα από τα συνηθισμένα στις ΗΠΑ και την Ευρώπη αντίστοιχα. Ο κίνδυνος ελλείψεων και απότομων αυξήσεων τιμών αυξήθηκε όταν η Ευρώπη προχώρησε στην εφαρμογή κυρώσεων κατά της Ρωσίας πέρυσι λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.

Τα προβλήματα αυτά αναδεικνύονται ιδιαίτερα όταν υπάρχουν προβλήματα σε μεγάλα διυλιστήρια, όπως η πρόσφατη φωτιά στη μονάδα της Repsol SA στο Μπιλμπάο της Ισπανίας. Στη Μέση Ανατολή, το νέο διυλιστήριο του Κουβέιτ στο Αλ-Ζουρ έχει αντιμετωπίσει πολλά προβλήματα από τη στιγμή που ξεκίνησε να αυξάνει την παραγωγή του.

«Η αγορά των διυλισμένων προϊόντων βρίσκεται σε δύσκολο σημείο», τόνισε το στέλεχος της συμβουλευτικής FGE, Στιβ Σόγιερ, προσθέτοντας πως «η ζήτηση παραμένει σε υψηλότερο από το αναμενόμενο επίπεδο αλλά τα αποθέματα δεν αυξάνονται κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών λόγω των προβλημάτων σε πολλές μονάδες διύλισης ανά τον κόσμο».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!