Γ.Δ.
1397.87 +0,02%
ACAG
-1,12%
5.31
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
+0,97%
8.32
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,08%
37.5
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
0,00%
1.378
ΑΒΕ
+0,88%
0.458
ΑΔΜΗΕ
-0,43%
2.34
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,64%
3.6
ΑΛΦΑ
-1,47%
1.5395
ΑΝΔΡΟ
-1,87%
6.3
ΑΡΑΙΓ
+1,01%
9.54
ΑΣΚΟ
-1,18%
2.51
ΑΣΤΑΚ
+1,16%
6.98
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
-0,68%
8.7
ΑΤΤ
+4,41%
0.616
ΑΤΤΙΚΑ
+0,93%
2.16
ΒΙΟ
-0,19%
5.16
ΒΙΟΚΑ
-0,29%
1.735
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,93%
17.92
ΔΑΑ
+0,85%
8.048
ΔΑΙΟΣ
-2,73%
3.56
ΔΕΗ
-0,09%
11.74
ΔΟΜΙΚ
-1,64%
2.705
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,69%
0.291
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,03%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-0,56%
1.416
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,76%
1.955
ΕΛΛ
-1,12%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,86%
1.634
ΕΛΠΕ
-1,47%
6.7
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+1,12%
1.808
ΕΛΧΑ
+1,22%
1.822
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.12
ΕΤΕ
-1,68%
6.918
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-0,78%
2.024
ΕΧΑΕ
0,00%
4.31
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-1,72%
1.715
ΙΝΚΑΤ
+0,85%
4.73
ΙΝΛΙΦ
-1,17%
4.24
ΙΝΛΟΤ
-0,68%
0.874
ΙΝΤΕΚ
+0,18%
5.65
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,24%
0.972
ΙΝΤΚΑ
+0,57%
2.635
ΚΑΡΕΛ
+0,60%
338
ΚΕΚΡ
+2,56%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+5,82%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+1,58%
1.026
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.56
ΚΡΙ
-1,74%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,95%
0.904
ΛΑΒΙ
-0,55%
0.722
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-3,91%
0.246
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,73%
2.72
ΜΑΘΙΟ
-8,92%
0.592
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+3,48%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-0,83%
3
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,47%
19.23
ΜΟΝΤΑ
-4,21%
3.64
ΜΟΤΟ
+2,43%
2.525
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,83%
24.4
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-0,96%
2.07
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+0,32%
31.5
ΝΑΚΑΣ
+1,37%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,79%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
-0,67%
29.8
ΟΛΥΜΠ
-1,30%
2.27
ΟΠΑΠ
+2,22%
15.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,38%
0.794
ΟΤΕ
+1,13%
15.18
ΟΤΟΕΛ
-0,98%
10.14
ΠΑΙΡ
+1,64%
0.99
ΠΑΠ
-0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
-1,41%
3.579
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
+0,77%
7.84
ΠΛΑΘ
+0,25%
3.975
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.176
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-0,98%
5.05
ΡΕΒΟΙΛ
+1,27%
1.6
ΣΑΡ
-1,85%
10.62
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-1,63%
1.505
ΣΠΕΙΣ
-0,36%
5.58
ΣΠΙ
+1,19%
0.51
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.79
ΤΖΚΑ
-3,55%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.618
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Bloomberg: O τρόπος καθορισμού του Dated Brent αλλάζει

Μετά από χρόνια διαμάχης, η σημαντικότερη τιμή πετρελαίου στον κόσμο πρόκειται να αλλάξει οριστικά, επιτρέποντας στις προμήθειες αργού από το δυτικό Τέξας (WTI) να συμβάλλουν στον καθορισμό της τιμής εκατομμυρίων βαρελιών πετρελαίου την ημέρα.

Σύμφωνα με το Bloomberg, η αλλαγή οφείλεται στο γεγονός ότι το σημείο αναφοράς, το χρονολογημένο μπρεντ, εξαντλείται σιγά-σιγά από το εμπορεύσιμο πετρέλαιο ώστε να μπορέσει να παραμείνει αξιόπιστο. Γι’ αυτό και ο εκδότης του ο S&P Global Commodity Insights – περισσότερο γνωστός στους traders ως Platts – αναγκάστηκε να προβεί σε μια δραματική αναμόρφωση.

Αλλά το μέλλον του Dated είναι πλέον καθορισμένο. Από τα φορτία για τον Ιούνιο και μετά, το West Texas Intermediate Midland, το πετρέλαιο από το Permian θα γίνει ένα από τις λίγες ποιότητες που θα καθορίζουν το Dated Benchmark.

Αλλά το μέλλον του Dated είναι πλέον καθορισμένο. Από τα φορτία για τον Ιούνιο και μετά, το West Texas Intermediate Midland, το πετρέλαιο από το Permian θα γίνει ένα από τις λίγες ποιότητες που θα καθορίζουν το Dated Benchmark.

Το Bloomberg εξηγεί τι ακριβώς θα συμβεί με μία σειρά ερωτήσεων – απαντήσεων:

-Το Dated μπρεντ, όπως είναι ευρέως γνωστό, συμβάλλει στον καθορισμό της τιμής περίπου των δύο τρίτων του παγκόσμιου πετρελαίου και καθορίζει ακόμη και την τιμή ορισμένων συμφωνιών για το φυσικό αέριο.

Τα κράτη που παράγουν πετρέλαιο συχνά πωλούν τα βαρέλια τους με μικρό πρίμιουμ ή έκπτωση σε σχέση με το Dated, επομένως ο ακριβής μηχανισμός του τρόπου σχηματισμού τους έχει σημασία για αυτά. Επιπλέον,  βρίσκεται στο επίκεντρο ενός πολύπλοκου δικτύου παραγώγων, διαμορφώνοντας τελικά τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης πετρελαίου Brent που διαπραγματεύονται στα χρηματιστήρια. Το Dated επηρεάζει πολλές τιμές του πετρελαίου, επομένως ακόμη και το αργό στο Ντουμπάι θα μπορούσε να αισθανθεί τις επιπτώσεις. 

-Οι έμποροι θα μπορούν να προσφέρουν το WTI Midland προς πώληση από την Ακτή του Κόλπου των ΗΠΑ. Θα παραδίδεται στο Ρότερνταμ και στη συνέχεια η τιμή θα συμψηφίζεται με τη χρήση ενός συντελεστή προσαρμογής των ναύλων, σαν να έχει αποσταλεί από τη Βόρεια Θάλασσα.

Ακολουθώντας μια προσεκτική διαδικασία, η Platts θα αξιολογήσει εάν το πετρέλαιο προσφέρεται σε υψηλότερο ή χαμηλότερο επίπεδο από πέντε υπάρχουσες ποιότητες που ορίζουν το Dated – Brent, Forties, Oseberg, Ekofisk ή Troll. Εάν η Platts κρίνει ότι το WTI Midland είναι η πιο ανταγωνιστική τιμή σε προσφορά τότε θα μπορούσε να ορίσει το Dated.

Η ανάκαμψη των τιμών

-Φανταστείτε οι υπάρχουσες ποιότητες Dated, οι οποίες φέρουν το ακρωνύμιο BFOET, είναι στα 80 δολάρια το βαρέλι. Ένας έμπορος μπορεί να παραλάβει ένα φορτίο WTI Midland στα 79 $ από έναν τερματικό σταθμό στον Κόλπο των ΗΠΑ με επιπλέον κόστος παράδοσης 2 $ στο Ρότερνταμ – περισσότερα από 6.000 μίλια και περίπου 17 ημέρες με το πλοίο. Η Platts θα πρέπει να κάνει αυτό το παραδοτέο φορτίο όμοιο με τις υπάρχουσες ποιότητες BFOET, οι οποίες διακινούνται στη λεγόμενη βάση Free on Board ή FOB στη Βόρεια Θάλασσα.

Για να το κάνει αυτό, θα χρησιμοποιήσει αυτό που αποκαλεί συντελεστή προσαρμογής φορτίου, αφαιρώντας το εκτιμώμενο κόστος μεταφοράς μέσω της Βόρειας Θάλασσας στο Ρότερνταμ. Εάν αυτό ήταν 1 δολάριο το βαρέλι, τότε η σιωπηρή τιμή FOB του WTI Midland στη Βόρεια Θάλασσα θα ήταν περίπου 80 δολάρια.

Η διαδικασία θα δώσει έμφαση στις εκτιμήσεις της Platts για το κόστος της θαλάσσιας μεταφοράς.

Κάποιες αλλαγές έχουν ήδη ξεκινήσει. Τον Φεβρουάριο, η Platts άρχισε να αξιολογεί τις προθεσμιακές τιμές με βάση τη νέα αξιολόγηση. Τα πραγματικά φορτία αργού πετρελαίου από τις ΗΠΑ θα επιτραπεί να συμπεριληφθούν από τις αρχές Μαΐου.

Αλλαγή προς το καλύτερο ή όχι;

Αν υποθέσουμε ότι οι έμποροι κάνουν τις προσαρμογές, θα είναι πολύ σημαντικό για τον όγκο πετρελαίου υπό συναλλαγή.

Μόνο τον Μάρτιο, περίπου 60 δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν περίπου 1,8 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου την ημέρα αναμενόταν να φτάσουν στην Ευρώπη, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!