Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Bloomberg: O τρόπος καθορισμού του Dated Brent αλλάζει

Μετά από χρόνια διαμάχης, η σημαντικότερη τιμή πετρελαίου στον κόσμο πρόκειται να αλλάξει οριστικά, επιτρέποντας στις προμήθειες αργού από το δυτικό Τέξας (WTI) να συμβάλλουν στον καθορισμό της τιμής εκατομμυρίων βαρελιών πετρελαίου την ημέρα.

Σύμφωνα με το Bloomberg, η αλλαγή οφείλεται στο γεγονός ότι το σημείο αναφοράς, το χρονολογημένο μπρεντ, εξαντλείται σιγά-σιγά από το εμπορεύσιμο πετρέλαιο ώστε να μπορέσει να παραμείνει αξιόπιστο. Γι’ αυτό και ο εκδότης του ο S&P Global Commodity Insights – περισσότερο γνωστός στους traders ως Platts – αναγκάστηκε να προβεί σε μια δραματική αναμόρφωση.

Αλλά το μέλλον του Dated είναι πλέον καθορισμένο. Από τα φορτία για τον Ιούνιο και μετά, το West Texas Intermediate Midland, το πετρέλαιο από το Permian θα γίνει ένα από τις λίγες ποιότητες που θα καθορίζουν το Dated Benchmark.

Αλλά το μέλλον του Dated είναι πλέον καθορισμένο. Από τα φορτία για τον Ιούνιο και μετά, το West Texas Intermediate Midland, το πετρέλαιο από το Permian θα γίνει ένα από τις λίγες ποιότητες που θα καθορίζουν το Dated Benchmark.

Το Bloomberg εξηγεί τι ακριβώς θα συμβεί με μία σειρά ερωτήσεων – απαντήσεων:

-Το Dated μπρεντ, όπως είναι ευρέως γνωστό, συμβάλλει στον καθορισμό της τιμής περίπου των δύο τρίτων του παγκόσμιου πετρελαίου και καθορίζει ακόμη και την τιμή ορισμένων συμφωνιών για το φυσικό αέριο.

Τα κράτη που παράγουν πετρέλαιο συχνά πωλούν τα βαρέλια τους με μικρό πρίμιουμ ή έκπτωση σε σχέση με το Dated, επομένως ο ακριβής μηχανισμός του τρόπου σχηματισμού τους έχει σημασία για αυτά. Επιπλέον,  βρίσκεται στο επίκεντρο ενός πολύπλοκου δικτύου παραγώγων, διαμορφώνοντας τελικά τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης πετρελαίου Brent που διαπραγματεύονται στα χρηματιστήρια. Το Dated επηρεάζει πολλές τιμές του πετρελαίου, επομένως ακόμη και το αργό στο Ντουμπάι θα μπορούσε να αισθανθεί τις επιπτώσεις. 

-Οι έμποροι θα μπορούν να προσφέρουν το WTI Midland προς πώληση από την Ακτή του Κόλπου των ΗΠΑ. Θα παραδίδεται στο Ρότερνταμ και στη συνέχεια η τιμή θα συμψηφίζεται με τη χρήση ενός συντελεστή προσαρμογής των ναύλων, σαν να έχει αποσταλεί από τη Βόρεια Θάλασσα.

Ακολουθώντας μια προσεκτική διαδικασία, η Platts θα αξιολογήσει εάν το πετρέλαιο προσφέρεται σε υψηλότερο ή χαμηλότερο επίπεδο από πέντε υπάρχουσες ποιότητες που ορίζουν το Dated – Brent, Forties, Oseberg, Ekofisk ή Troll. Εάν η Platts κρίνει ότι το WTI Midland είναι η πιο ανταγωνιστική τιμή σε προσφορά τότε θα μπορούσε να ορίσει το Dated.

Η ανάκαμψη των τιμών

-Φανταστείτε οι υπάρχουσες ποιότητες Dated, οι οποίες φέρουν το ακρωνύμιο BFOET, είναι στα 80 δολάρια το βαρέλι. Ένας έμπορος μπορεί να παραλάβει ένα φορτίο WTI Midland στα 79 $ από έναν τερματικό σταθμό στον Κόλπο των ΗΠΑ με επιπλέον κόστος παράδοσης 2 $ στο Ρότερνταμ – περισσότερα από 6.000 μίλια και περίπου 17 ημέρες με το πλοίο. Η Platts θα πρέπει να κάνει αυτό το παραδοτέο φορτίο όμοιο με τις υπάρχουσες ποιότητες BFOET, οι οποίες διακινούνται στη λεγόμενη βάση Free on Board ή FOB στη Βόρεια Θάλασσα.

Για να το κάνει αυτό, θα χρησιμοποιήσει αυτό που αποκαλεί συντελεστή προσαρμογής φορτίου, αφαιρώντας το εκτιμώμενο κόστος μεταφοράς μέσω της Βόρειας Θάλασσας στο Ρότερνταμ. Εάν αυτό ήταν 1 δολάριο το βαρέλι, τότε η σιωπηρή τιμή FOB του WTI Midland στη Βόρεια Θάλασσα θα ήταν περίπου 80 δολάρια.

Η διαδικασία θα δώσει έμφαση στις εκτιμήσεις της Platts για το κόστος της θαλάσσιας μεταφοράς.

Κάποιες αλλαγές έχουν ήδη ξεκινήσει. Τον Φεβρουάριο, η Platts άρχισε να αξιολογεί τις προθεσμιακές τιμές με βάση τη νέα αξιολόγηση. Τα πραγματικά φορτία αργού πετρελαίου από τις ΗΠΑ θα επιτραπεί να συμπεριληφθούν από τις αρχές Μαΐου.

Αλλαγή προς το καλύτερο ή όχι;

Αν υποθέσουμε ότι οι έμποροι κάνουν τις προσαρμογές, θα είναι πολύ σημαντικό για τον όγκο πετρελαίου υπό συναλλαγή.

Μόνο τον Μάρτιο, περίπου 60 δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν περίπου 1,8 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου την ημέρα αναμενόταν να φτάσουν στην Ευρώπη, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!