THEPOWERGAME
Από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, οι bears αγορών κάνουν πάρτι, παίζοντας ιδιαίτερα αρνητικά στοιχήματα έναντι της Ευρώπης, τονίζει η Société Générale, ωστόσο δεν λαμβάνουν υπόψη τους τι έχει ήδη αποτιμηθεί, υποβαθμίζοντας τη νομισματική και δημοσιονομική πολιτική αντίδραση στην τρέχουσα κρίση και την ικανότητα των εταιρειών και των νοικοκυριών να προσαρμοστούν σε ένα νέο καθεστώς πληθωρισμού. «Επιλέξαμε να μην παρασυρθούμε σε αυτήν την απαισιοδοξία και κρατήσαμε εποικοδομητική στάση για τις ευρωπαϊκές μετοχές. Κοιτάζοντας το μέλλον, συνεχίζουμε να βλέπουμε άνοδο στις ευρωπαϊκές μετοχές, αν και μικρότερη μετά το πρόσφατο ράλι, και εντοπίζουμε ευκαιρίες, ειδικά σε τρεις κλάδους, για το 2023», τονίζει η γαλλική τράπεζα. «Με λίγα λόγια, δεν θα χορέψουμε στον ρυθμό των αρκούδων», όπως σημειώνει.
Τρεις αγαπημένοι κλάδοι στην Ευρώπη
- Τράπεζες – Overweight. Η τράπεζα διατηρεί την overweight στάση της για τον τραπεζικό τομέα, ο οποίος συνέχισε να έχει καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με το σύνολο της αγοράς (-2,0% τους τελευταίους τρεις μήνες έναντι -2,5% για τον STOXX 600). Ο κλάδος απολαμβάνει επιτέλους ένα περιβάλλον υψηλότερων επιτοκίων, ενώ ο πληθωρισμός είναι ο μοχλός της ανάπτυξης των εταιρικών δανείων, καθώς οι εταιρείες πρέπει να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις κεφαλαίου κίνησης. Η συνολική κερδοφορία βρίσκεται σε υψηλό δέκα ετών, με την απόδοση ιδίων κεφαλαίων RoE στο 9,4%, αλλά η σχετική αποτίμηση παραμένει κοντά στο ιστορικό χαμηλό, με το P/B στο 0,6x (έναντι 1,7x για την αγορά, discount 64%). .
«Το οικονομικό μας σενάριο προβλέπει μόνο μια ήπια ύφεση στις ΗΠΑ, με μόνο δύο αρνητικά τρίμηνα του ΑΕΠ στις αρχές του 2024, ενώ η Ευρωζώνη (με εξαίρεση τη Γερμανία) θα αποφύγει την ύφεση», σημειώνει η Société. Ωστόσο, οι πιστωτικές αγορές προεξοφλούν τις κακές ειδήσεις πριν φτάσουν και η γαλλική τράπεζα αναμένει ότι το 2023 θα εξελιχθεί με παρόμοιο τρόπο με το 2009, όταν τα spread μειώθηκαν ακόμη και όταν τα κέρδη απογοήτευσαν και οι χρεοκοπίες αυξήθηκαν. Επιπλέον, οι αναλυτές της πιστεύουν ότι η επέκταση των καθαρών επιτοκιακών εσόδων NII θα είναι πιο σημαντική και πιο ισχυρή από οποιαδήποτε υποβάθμιση της πιστωτικής ποιότητας. Πράγματι, ο δείκτης CET1 βρίσκεται στο υψηλό όλων των εποχών για τον κλάδο, ενώ η ελκυστική μερισματική απόδοση 7,3%, φαίνεται καλά καλυμμένη με τρέχοντα δείκτη αποπληρωμής 39%.
- Πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Βαθιά αξία και υποστηρικτική προοπτική. Σύμφωνα με την SG, η αγορά πετρελαίου θα παραμένει ελλειμματική κάθε τρίμηνο έως το τέλος του 2023, με τα αποθέματα πιθανόν να παραμείνουν κάτω από τον μέσο όρο της πενταετίας το 2023. Λαμβάνοντας υπόψη μια ήπια ύφεση στις ΗΠΑ που αρχίζει το 2024, δεν αναμένει οι τιμές να πέσουν κάτω από το τρέχον επίπεδο, καθώς η αγορά πρέπει να αφομοιώσει το άνοιγμα της Κίνας και τη μετατόπιση των ρωσικών ροών. Επίσης, η πιθανότητα μιας πυρηνικής συμφωνίας με το Ιράν έχει μειωθεί, ωθώντας οποιαδήποτε επιστροφή του ιρανικού πετρελαίου πέραν του προγνωστικού ορίζοντα του δ’ τριμήνου του 2023. Τέλος, αναμένει από τον ΟΠΕΚ να τηρήσει την περικοπή κατά 2 εκατ. βαρέλια/ημέρα, η οποία θα μεταφραστεί σε πραγματική μείωση της προσφοράς κατά 1,1 εκατ. βαρέλια/ημέρα το 2023.
Ο κλάδος του πετρελαίου και του φυσικού αερίου παραμένει συνδεδεμένος με την πορεία της τιμής του πετρελαίου, η οποία η Société δεν αναμένει να υποχωρήσει σημαντικά από το τρέχον επίπεδο. Ωστόσο, η σχετική απόδοση του κλάδου πρόσφατα αποσυσχετίστηκε από την τιμή του πετρελαίου χάρη στα υψηλά περιθώρια διύλισης και τις υψηλές τιμές του φυσικού αερίου. Ενώ ο κλάδος κινδυνεύει από την παρακράτηση φόρου («φόροι στα απροσδόκητα κέρδη»), δεδομένου του τρέχοντος ενεργειακού πλαισίου, φαίνεται ότι αυτός ο κίνδυνος έχει ήδη τιμολογηθεί καλά από την αγορά, καθώς ο κλάδος διαπραγματεύεται με Ρ/E 12 στο 5,4x, με discount 57% σε σχέση με το σύνολο της αγοράς. «Δεδομένων των πολύ ελκυστικών αποτιμήσεων και μιας υποστηρικτικής προοπτικής, εμμένουμε σε μια ισχυρή στάση overweight στον κλάδο, η οποία είναι “απαραίτητη” κατά την άποψή μας στο τρέχον πλαίσιο μιας ενεργειακής κρίσης», τονίζει η τράπεζα.
- Αυτοκινητοβιομηχανία και εξαρτήματα αυτοκινήτων. Αυξανόμενοι όγκοι. Οι περιορισμοί της εφοδιαστικής αλυσίδας μειώνονται, γεγονός που μεταφράζεται σε υψηλότερους όγκους για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τόσο στην Ευρωζώνη όσο και στις ΗΠΑ, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων έχουν φτάσει σε υψηλά ενός έτους, αλλά δεν έχουν ακόμη επιστρέψει στα προ του COVID-19 επίπεδά τους. Επίσης, ενώ οι τελευταίες οικονομικές έρευνες δείχνουν συνεχιζόμενη αποδυνάμωση της εμπιστοσύνης και των νέων παραγγελιών, ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας συγκαταλέγεται μεταξύ των ελάχιστων «φωτεινών σημείων», χάρη σε μια συσσώρευση παραγγελιών. Τα στοιχεία στη Γερμανία εξακολουθούν να δείχνουν ότι η βιομηχανική παραγωγή αυτοκινήτων συνεχίζει να υστερεί στις νέες παραγγελίες.
Αυτή η συσσώρευση παραγγελιών ήταν πολύ υποστηρικτική για την αυτοκινητοβιομηχανία, επιτρέποντας στις εταιρείες αυτοκινήτων να αυξήσουν τις τιμές ή/και να βελτιώσουν το μείγμα τους. Με τη χαλάρωση των διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας, η Société αναμένει ότι τα περιθώρια κέρδους θα είναι υπό πίεση (επιδεινούμενο μείγμα, δυνητικά χαμηλότερες τιμές), αλλά αυτό έχει ήδη αποτιμηθεί. «Αν και αναμένουμε επιδείνωση των περιθωρίων, είμαστε αισιόδοξοι, καθώς πιστεύουμε ότι οι υψηλότεροι όγκοι θα μπορούσαν να αμβλύνουν τον αντίκτυπο στα κέρδη ανά μετοχή του κλάδου. Με δείκτη P/E στο 5,9x, ο κλάδος παραμένει σε περιοχή βαθιάς αξίας, με discount 53% σε σχέση με την αγορά», καταλήγει η γαλλική τράπεζα.