THEPOWERGAME
Τεράστιος θα είναι ο όγκος κατασκευής για τους εργολάβους την επόμενη τριετία, λόγω των μεγάλων δημόσιων έργων αλλά και κάποιων εμβληματικών ιδιωτικών, όπως για παράδειγμα το Ελληνικό.
Στους οδικούς άξονες ενδεικτικά αναφέρουμε τον ΒΟΑΚ, τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας (E65), τον Πατρών – Πύργου και την Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (flyover). Εκκρεμούν η ολοκλήρωση του μετρό Θεσσαλονίκης, η κατασκευή της Γραμμής 4 του μετρό Αθήνας και η επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό της Αθήνας προς Ίλιον.
Προ ημερών τρεις υποψήφιοι υπέβαλλαν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για τη σύμβαση παραχώρησης του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Πρόκειται για την κοινοπραξία Mytilineos – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, την κοινοπραξία της ΑΒΑΞ με τον γαλλικό όμιλο EGIS και τον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που κατέθεσε αυτόνομη προσφορά. Ο παραχωρησιούχος θα κληθεί να κατασκευάσει, αναβαθμίσει και να διαχειριστεί το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, με δικαίωμα προαίρεσης για την κατασκευή και του τμήματος από τον Κίσσαμο μέχρι τα Χανιά. Το συνολικό μήκος του αυτοκινητοδρόμου προσεγγίζει τα 157 χιλιόμετρα, με το εκτιμώμενο κόστος να κινείται σε επίπεδο κοντά στο 1,7 δισ. ευρώ. Υπενθυμίζεται πως το δεύτερο τμήμα του ΒΟΑΚ, από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη, υλοποιείται μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), με ανάδοχο την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Intrakat. Η σύμβαση προβλέπει πως ο ανάδοχος θα αναλάβει να διαχειριστεί ολόκληρο το τμήμα από τη Χερσόνησο μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, μήκους 36,5 χιλιομέτρων. Το εκτιμώμενο κόστος του συγκεκριμένου τμήματος κινείται κοντά στα 360 εκατ. ευρώ. Η κατασκευή του τμήματος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος έχει ήδη ανατεθεί στην ΑΚΤΩΡ.