Γ.Δ.
1403.63 -0,31%
ACAG
+1,69%
5.43
BOCHGR
-0,23%
4.38
CENER
+1,90%
8.6
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
0,00%
2.27
OPTIMA
-0,63%
12.66
TITC
+0,26%
38.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,03%
1.45
ΑΒΕ
-0,64%
0.463
ΑΔΜΗΕ
-0,63%
2.38
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.665
ΑΛΦΑ
-1,65%
1.49
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,98%
9.755
ΑΣΚΟ
+0,76%
2.65
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-1,75%
0.56
ΑΤΤΙΚΑ
+2,30%
2.22
ΒΙΟ
-0,57%
5.24
ΒΙΟΚΑ
-1,14%
1.74
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-1,15%
1.285
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,76%
18.5
ΔΑΑ
-1,33%
8.042
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+1,47%
11.72
ΔΟΜΙΚ
+5,07%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.299
ΕΒΡΟΦ
-0,72%
1.375
ΕΕΕ
+1,84%
34.32
ΕΚΤΕΡ
-0,79%
1.5
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,25%
1.985
ΕΛΛ
-0,38%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,73%
1.764
ΕΛΠΕ
-0,52%
6.73
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2
ΕΛΤΟΝ
-2,46%
1.824
ΕΛΧΑ
-0,65%
1.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,35%
1.1
ΕΤΕ
-2,63%
6.806
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.13
ΕΥΔΑΠ
+0,87%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-1,07%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,11%
4.395
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
+0,17%
0.3015
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.9
ΙΝΚΑΤ
-0,92%
4.835
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.32
ΙΝΛΟΤ
-0,54%
0.924
ΙΝΤΕΚ
-1,03%
5.79
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-2,20%
0.976
ΙΝΤΚΑ
-1,48%
2.67
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,37%
1.475
ΚΟΡΔΕ
-1,19%
0.414
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.076
ΚΟΥΕΣ
-0,36%
5.52
ΚΡΙ
+1,42%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-2,59%
0.715
ΛΑΜΔΑ
+0,70%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+9,76%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-1,10%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+1,34%
3.035
ΜΙΝ
0,00%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,14%
19.15
ΜΟΝΤΑ
-0,81%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,60%
2.525
ΜΟΥΖΚ
-0,79%
0.63
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.71
ΜΠΡΙΚ
+0,48%
2.11
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,45%
31.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+2,69%
0.84
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,90%
21.4
ΟΛΠ
-1,60%
30.75
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.3
ΟΠΑΠ
+0,06%
15.79
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,38%
0.787
ΟΤΕ
-0,27%
14.94
ΟΤΟΕΛ
+1,57%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
+0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,75%
3.5
ΠΕΡΦ
-1,30%
5.33
ΠΕΤΡΟ
+0,25%
7.9
ΠΛΑΘ
-1,27%
3.885
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
+3,70%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,98%
5.07
ΡΕΒΟΙΛ
-1,91%
1.54
ΣΑΡ
0,00%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,20%
0.329
ΣΙΔΜΑ
-1,30%
1.52
ΣΠΕΙΣ
+1,45%
5.6
ΣΠΙ
+1,59%
0.512
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
0,00%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.614
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
-1,92%
0.204
ΦΡΛΚ
-0,69%
3.585
ΧΑΙΔΕ
+0,89%
0.565

ΣΕΛΠΕ: Η οικονομική κρίση θα κρατήσει μέχρι και το 2022

Η οικονομική κρίση θα κρατήσει μέχρι το 2022, λόγω της πανδημίας, υποστηρίζουν 8 στους 10 καταναλωτές. Ταυτόχρονα, ένας στους πέντε θα συνεχίσει να φοράει μάσκα για κάποιο διάστημα και μετά το τέλος της πανδημίας. Μάλιστα, ο φόβος και τα προβλήματα που δημιούργησε η πανδημία, κάνει το 50% των Ελλήνων να μην κάνουν διακοπές φέτος το καλοκαίρι, καθώς ο ένας στους δύο δηλώνει ότι επηρεάζεται από τα επίπεδα εμβολιασμού στη χώρα.

Αυτά προκύπτουν από την 4η μελέτη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος, για την καταγραφή των καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο, μέσω της εξαμηνιαίας έρευνας καταναλωτικού κλίματος λιανεμπορίου που πραγματοποιείται με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Σύμφωνα με την έρευνα, καταγράφεται ανησυχία του κοινού σε σχέση με την επίδραση της πανδημίας στην οικονομία, με το 83% του κοινού να θεωρεί ότι η οικονομική κρίση, λόγω της πανδημίας, θα συνεχιστεί και το 2022, ενώ το 14% θεωρεί ότι θα κρατήσει ως το τέλος του 2021 και το 3% ότι έχει ήδη τελειώσει. Ωστόσο, παρά την ανησυχία για τις οικονομικές εξελίξεις, η εικόνα σε σχέση με την επίδραση της πανδημίας στην αγοραστική συμπεριφορά είναι διαφορετική. Αξιοσημείωτο είναι ότι το κοινό, είτε έχει σταματήσει, είτε αναμένεται να σταματήσει άμεσα τις περισσότερες από τις συνήθειες που υιοθέτησε τον τελευταίο χρόνο μόλις επιλυθεί το υγειονομικό πρόβλημα. Οι περισσότεροι καταναλωτές έχουν σταδιακά μειώσει την απολύμανση, ενώ δεν έχουν σταματήσει τη χρήση μάσκας, η οποία όμως αναμένεται να σταματήσει άμεσα μόλις βελτιωθεί η κατάσταση. Πάντως το 21% των καταναλωτών δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν να φορούν μάσκα σε κάποιες δραστηριότητες, ακόμα και μετά το τέλος της πανδημίας.

Η έξαρση των κρουσμάτων θα έχει αντίκτυπο στις διακοπές του καλοκαιριού

Ενδιαφέροντα ευρήματα καταγράφονται σε σχέση με τις προβλέψεις των καταναλωτών που αφορούν τις διακοπές του φετινού καλοκαιριού. Μόλις το 15% των καταναλωτών δηλώνουν ότι θα κάνουν διακοπές όπως έκαναν κάθε χρόνο. Μάλιστα, το 25% λέει ότι θα κάνει διακοπές, αλλά πιο περιορισμένα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Το 46% δηλώνει ότι δεν θα κάνει διακοπές φέτος, ενώ ένα ποσοστό 14% δεν έχει αποφασίσει. Τα ποσοστά αυτά είναι πιο δυσοίωνα σε σχέση με μετρήσεις της άνοιξης του 2021, κάτι που δείχνει και την αναστροφή του κλίματος μετά και τα νέα επιδημιολογικά δεδομένα των τελευταίων εβδομάδων, αλλά και την επίδραση των εξελίξεων στην οικονομία.

Σε σχέση με το θέμα του εμβολιασμού και την αναμενόμενη επίδρασή του στην αγοραστική συμπεριφορά, από την έρευνα προκύπτει πως η επίδραση αυτή είναι περιορισμένη. Συγκεκριμένα καταγράφεται, ότι τα χαμηλά επιδημιολογικά δεδομένα (κρούσματα διασωληνωμένοι κλπ.) σε ποσοστό 61% και η πραγματοποίηση σελφ-τεστ από το προσωπικό των καταστημάτων σε ποσοστό 55%, είναι σημαντικότεροι παράγοντες στην απόφαση για αγορά τουριστικού πακέτου σε σχέση με τον εμβολιασμό του προσωπικού και των καταναλωτών. Παρ’ όλα αυτά, περίπου 1 στους 2 επηρεάζεται από τους εμβολιασμούς. Το 48% (το 22% πολύ και το 26% αρκετά) επηρεάζεται από τον εμβολιασμό του ίδιου (του καταναλωτή δηλαδή) και το 47% (το 27% πολύ και το 20% αρκετά) από τον εμβολιασμό του προσωπικού των καταστημάτων. Πάντως το 72% του δείγματος απάντησε, είτε ότι έχει εμβολιαστεί, είτε ότι σκοπεύει να εμβολιαστεί άμεσα.

Τέλος, καταγράφεται το ποσοστό εμβολιασμού, το οποίο οι καταναλωτές πιστεύουν ότι θα πρέπει να επιτευχθεί ώστε να επιστρέψετε στις ίδιες αγοραστικές συνήθειες που είχατε πριν την πανδημία. Το 42% δηλώνει ότι δεν επηρεάζεται από το επίπεδο εμβολιασμού, ενώ το 6% δηλώνει ότι έχει επιστρέψει ήδη. Όμως το 53% επιζητεί ένα επίπεδο εμβολιασμού τουλάχιστον 50%, ενώ 1 στους 3 καταναλωτές τουλάχιστον 80%.

Να σημειωθεί ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο-Ιούλιο του 2021, σε δείγμα 857 καταναλωτών πανελλαδικά. Καταγράφονται ιδιαίτερα ενδιαφέροντα συμπεράσματα και τάσεις σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες του κοινού από την επίδραση της πανδημίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!