THEPOWERGAME
Έδαφος μεταξύ των Ευρωπαίων καταναλωτών κερδίζουν οι «έξυπνες» οικιακές συσκευές -τάση που αρχίσει να επιβεβαιώνεται τοις πράγμασι και στην Ελλάδα. Πρόκειται για συσκευές όπως «έξυπνοι» θερμοστάτες που ρυθμίζουν εξ αποστάσεως τη θερμοκρασία του σπιτιού μέσω app για το κινητό, «ευφυείς» λαμπτήρες ή «έξυπνες» τηλεοράσεις ή και οι «έξυπνες» ηλεκτρικές σκούπες.
Όλες αυτές οι smart οικιακές συσκευές «πατούν» πάνω στη συνδεσιμότητα και την περίοδο της πανδημίας με τα lockdowns και τον περιορισμό των μετακινήσεων έγιναν ακόμη πιο δημοφιλή μεταξύ των Ευρωπαίων. Ως αποτέλεσμα η λεγόμενη αγορά smart home στην Ευρώπη βρίσκεται από τις αρχές του έτους σε συνεχή ανοδική πορεία.
Οι πωλήσεις «έξυπνων» οικιακών συσκευών το πρώτο τρίμηνο του έτους βρέθηκαν στο υψηλότερο σημείο της τελευταίας διετίας. Μόνο το πρώτο τρίμηνο ανά την Ευρώπη αγοράστην 23 εκατ. «έξυπνες» οικιακές συσκευές. Πρόκειται για μια αύξηση πωλήσεων κατά 25,6% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με την International Data Corporation (IDC).
Συνολικά φέτος οι κάτοικοι της Ευρώπης αναμένεται να αγοράσουν περισσότερα από 120 εκατ. συσκευές που ανήκουν στην κατηγορία των smart. Η αγορά του smart home στην Ευρώπη αναμένεται μάλιστα -σύμφωνα με τους αναλυτές- να συνεχίσει την αναπτυξιακή της πορεία, προσεγγίζοντας πωλήσεις 210 εκατ. συσκευών το 2025.
Η εκτίμηση αυτή μεταφράζεται σε μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων «έξυπνων» οικιακών συσκευών κατά 14% την περίοδο έως το 2025.
Τι αγοράζουν οι Ευρωπαίοι
Η ανάπτυξη των smart οικιακών προϊόντων αφορά όλες τις προϊοντικές κατηγορίες της αγοράς. Ο μεγαλύτερος όγκος των αγορών των Ευρωπαίων στην κατηγορία smart home αφορά προϊόντα ψυχαγωγίας βίντεο και τις ‘έξυπνες’ τηλεοράσεις.
Μεγάλη ανάπτυξη πωλήσεων σημειώνεται και στην κατηγορία των μικρών οικιακών συσκευών smart home: ειδικά οι πωλήσεις στην κατηγορία «έξυπνες» ηλεκτρικές σκούπες κινούνται έντονα ανοδικά, δεδομένης και της σταδιακής αποκλιμάκωσης των τιμών τους, τάση που ισχύει και στην Ελλάδα.
Οι πωλήσεις «έξυπνων» οικιακών συσκευών, που σχετίζονται με την ψυχαγωγία μέσω βίντεο, έφτασαν τα 11 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2021 στην Ευρώπη, με μερίδιο αγοράς 46,6% και αύξηση 24,9%. Οι έξυπνες τηλεοράσεις αντιπροσώπευαν το 79,4% της κατηγορίας.
Ποια brands προτιμούν
Όσον αφορά τις εταιρείες που πρωταγωνίστησαν στην αγορά smart home το στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο του 2021, την πρωτιά κατέλαβε η Samsung, ενώ δεύτερη τερμάτισε η Amazon.com. Την τρίτη θέση της ευρωπαϊκής αγοράς ‘έξυπνων» οικιακών συσκευών κέρδισε η Google, με την LG Electronics και τη Sony να ακολουθούν.
Η Samsung συγκέντρωσε τους τρεις πρώτους μήνες του έτους το 12,4% της αγοράς στην Ευρώπη, ενώ Amazon.com και Google κονταροχτυπήθηκαν στην τρίτη θέση με μερίδιο αγοράς 11,6% έκαστη. Η LG Electronics κατέκτησε την εξεταζόμενη περίοδο μερίδιο 9% των συνολικών πωλήσεων, ενώ η Sony απέσπασε το 4,5%.