THEPOWERGAME
Την αποτελεσματική και ταχεία τροφοδότηση των βαρέων οχημάτων τους επιδιώκουν οι Volvo Group, Daimler Truck και TRATON Group στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, δρομολογώντας τη δημιουργία κοινοπραξίας για την κατασκευή τουλάχιστον 1.700 σταθμών ταχείας φόρτισης εντός πενταετίας.
Είναι μια επένδυση που αξιολογείται σε πρώτη φάση στα 500 εκατ. ευρώ. Οι τρεις μεγαλύτερες κατασκευάστριες φορτηγών στην Ευρώπη επιφυλάσσονται με την περαιτέρω επέκταση του δικτύου αυτού στο μέλλον.
Τόνισαν, ωστόσο, πως από ένα σημείο και έπειτα θα χρειαστεί η συμμετοχή επιπλέον συνεταίρων και δημόσιων φορέων.
Η έλλειψη σταθμών ταχείας φόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι ένα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των μεταφορών για να υλοποιήσει την πλήρη μετάβαση στην πράσινη ενέργεια.
Απαραίτητοι 50.000 φορτιστές σε όλη την Ευρώπη
Σύμφωνα με εκτιμήσεις του κλάδου μεταφορών, είναι απαραίτητο να κατασκευαστούν 50.000 φορτιστές σε όλη την Ευρώπη μέχρι το 2030.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Traton, Ματίας Γκρούντλερ, είπε στους Financial Times πως προς το παρόν υπάρχουν 10 σταθμοί φόρτισης για βαρεά οχήματα στην Ευρώπη. Στον όμιλο της Traton υπάγονται οι Scania, ΜΑΝ, Volkswagen, Caminhões e Ônibus, NAVISTAR και RIO.
Απώτερος στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι να εκμηδενίσει τις εκπομπές ρύπων μέχρι το 2050.
Αναλυτικότερα για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο θα πρέπει να έχουν τεθεί σε λειτουργία 15.000 σταθμοί φόρτισης υψηλών προδιαγραφών το αργότερο μέχρι το 2025 και 50.000 μέχρι το 2030, σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) για τα ηλεκτροκίνητα φορτηγά.
Σε αυτή τη φάση, η συμφωνία των Volvo Group, Daimler Truck και TRATON Group δεν είναι δεσμευτική, αλλά η κοινοπραξία έχει ήδη «βαπτιστεί» EV.
Οι επικεφαλής και των τριών κατασκευαστών τόνισαν στη βρετανική εφημερίδα πως αναμένεται έγκριση από τις αρμόδιες αρχές.
Η δυνατότητα φόρτισης των βαρέων οχημάτων θα μπορεί να γίνεται από ένα 45λεπτο, ένα χρονικό διάστημα που είναι υποχρεωτικό για διάλειμμα ενός επαγγελματία οδηγού φορτηγών, έως και μια διανυκτέρευση.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Daimler Truck, Μάρτιν Ντάουμ, ανάφερε πως είναι κοινός στόχος για τους κατασκευαστές φορτηγών στην Ευρώπη να επιτύχουν τον μηδενισμό των εκπομπών ρύπων μέχρι το 2050.
Ωστόσο «είναι πολύ σημαντικό να συμβαδίσει η εκτέλεση δρομολογίων από ηλεκτροκίνητα φορτηγά μαζί με τη δημιουργία ενός δικτύου σταθμών φόρτισης».
Ανάλογη πρωτοβουλία έλαβε τον Μάρτιο ένας αριθμός αυτοκινητοβιομηχανιών
Ανάλογη πρωτοβουλία έλαβε τον Μάρτιο ένας αριθμός αυτοκινητοβιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένων των Volkswagen, Daimler, BMW και Ford.
Η κοινοπραξία αυτή ονομάζεται Ionity, με τη Renault και Shell να εκφράζουν πρόσφατα ενδιαφέρον για να συμμετάσχουν σε αυτήν.
Η τελική προθεσμία για την υποβολή προσφορών λήγει αυτόν τον μήνα, με την απόκτηση μεριδίου 20% με 25% στην Ionity να αποτιμάται στα 400 με 500 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με πηγές του Reuters.
H Tesla, στο μεταξύ, ανακοίνωσε πως θα διαθέσει από το επόμενο έτος τη χρήση του δικτύου της Supercharger στη Νορβηγία στα ηλεκτροκίνητα οχήματα και άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών.
Το δίκτυο σταθμών φόρτισης της Tesla θεωρείται πως είναι το πιο αποτελεσματικό, ιδιαίτερα για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. H ACEA είχε τονίσει πρόσφατα που είναι απαραίτητο να τεθούν δεσμευτικοί στόχοι για να στεφθεί με επιτυχία το στοίχημα της ηλεκτροκίνησης.