Γ.Δ.
1406.66 +0,36%
ACAG
-0,19%
5.34
BOCHGR
+2,06%
4.45
CENER
+2,14%
8.58
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+1,22%
8.3
NOVAL
-1,08%
2.285
OPTIMA
+1,57%
12.92
TITC
+1,33%
38.15
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,72%
1.386
ΑΒΕ
0,00%
0.46
ΑΔΜΗΕ
+1,28%
2.375
ΑΚΡΙΤ
+1,46%
0.695
ΑΛΜΥ
-0,41%
3.645
ΑΛΦΑ
+0,39%
1.5365
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,84%
9.66
ΑΣΚΟ
+2,77%
2.6
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.78
ΑΤΤ
+0,98%
0.62
ΑΤΤΙΚΑ
-0,46%
2.16
ΒΙΟ
+0,96%
5.24
ΒΙΟΚΑ
+2,28%
1.795
ΒΙΟΣΚ
-0,37%
1.36
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,96%
2.08
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,12%
18.28
ΔΑΑ
-0,13%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,94%
11.76
ΔΟΜΙΚ
+3,15%
2.785
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,76%
0.298
ΕΒΡΟΦ
-0,35%
1.405
ΕΕΕ
-0,59%
33.54
ΕΚΤΕΡ
-2,77%
1.406
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,25%
1.985
ΕΛΛ
+0,76%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,06%
1.682
ΕΛΠΕ
+1,65%
6.785
ΕΛΣΤΡ
-0,98%
2.03
ΕΛΤΟΝ
+1,20%
1.86
ΕΛΧΑ
+3,22%
1.858
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,44%
1.125
ΕΤΕ
-0,06%
6.92
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.14
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-0,10%
2.034
ΕΧΑΕ
+1,28%
4.355
ΙΑΤΡ
+2,60%
1.58
ΙΚΤΙΝ
+0,98%
0.3085
ΙΛΥΔΑ
+3,45%
1.8
ΙΝΚΑΤ
-0,53%
4.725
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+4,49%
0.93
ΙΝΤΕΚ
-0,53%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+4,91%
2.78
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,85%
1.16
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-0,69%
1.44
ΚΟΡΔΕ
+2,93%
0.422
ΚΟΥΑΛ
+4,51%
1.066
ΚΟΥΕΣ
+1,45%
5.6
ΚΡΙ
-0,70%
14.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.924
ΛΑΒΙ
+0,14%
0.72
ΛΑΜΔΑ
-1,24%
7.18
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
+0,28%
3.63
ΜΕΝΤΙ
+2,48%
2.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
+1,18%
3.005
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,09%
19.41
ΜΟΝΤΑ
-1,33%
3.7
ΜΟΤΟ
+1,84%
2.495
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,57%
24.8
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,54%
3.68
ΜΠΡΙΚ
+0,48%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.9
ΟΛΠ
+1,84%
30.4
ΟΛΥΜΠ
+2,22%
2.3
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.76
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,25%
0.792
ΟΤΕ
-0,13%
15.19
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
10.18
ΠΑΙΡ
+3,78%
0.988
ΠΑΠ
-2,52%
2.32
ΠΕΙΡ
+1,09%
3.628
ΠΕΡΦ
0,00%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+0,76%
7.92
ΠΛΑΘ
-0,63%
3.935
ΠΛΑΚΡ
-2,88%
13.5
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.176
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,39%
5.11
ΡΕΒΟΙΛ
-2,82%
1.55
ΣΑΡ
+0,56%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+2,14%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,97%
1.555
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,47%
0.5
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
+1,41%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+3,13%
8.25
ΦΡΙΓΟ
-1,89%
0.208
ΦΡΛΚ
+1,97%
3.62
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

ΟΣΕ: Στα 1,2 δισ. ευρώ η ανάταξη και συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου

Στο έργο της ανάταξης και συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας αναφέρθηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας, στο 4ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών-ITC 2021, που συνδιοργάνωσαν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr, στο Μέγαρο-Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.

Ο κ. Πατέρας αναφέρθηκε στο φυσικό αντικείμενο και τον σχεδιασμό της χρηματοδότησης του έργου, το οποίο θα είναι 10ετούς διάρκειας και θα συνδυάζει πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, ιδιωτικούς πόρους και ίσως πόρους από Structural Funds της ΕΕ.

«Σε ό,τι αφορά στην συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, σχεδιάζεται και μελετάται ένα εξαιρετικά κρίσιμο για τον Οργανισμό και τον σιδηρόδρομο γενικότερα, δεκαετές έργο, με συγχρηματοδότηση πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και ιδιωτικών κεφαλαίων, με σκοπό την μεθοδευμένη αντιμετώπιση των προβλημάτων του δικτύου και την αναβάθμιση της αξιοπιστίας του.

Το έργο αυτό, ύψους 1,2 δισ. ευρώ, έχει σύνθετες χρηματοδοτικά και λειτουργικά απαιτήσεις και ο Οργανισμός εργάζεται για την ωρίμανσή του», τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ.

Στη συνέχεια, ο κ. Πατέρας τόνισε ότι ο Οργανισμός έχει θέσει σε εφαρμογή ένα πλάνο σύνδεσης όλων των, περί του σιδηροδρόμου, δραστηριοτήτων και των stakeholders που συνδυαστικά μπορούν να λειτουργήσουν ως «μοχλός εκτίναξης» του μεταφορικού εμπορικού έργου.

Συγκεκριμένα, αυτό της σύνδεσης του σιδηροδρόμου με την εφοδιαστική, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τα βόρεια σύνορα της χώρας.

Στο πλαίσιο αυτό, μελετάται η ευρύτερη ανάπτυξη των σιδηροδρομικών συνδέσεων στη Μαγνησία με τη σύνδεση των τριών ΒΙΠΕ, του λιμένα και του αεροδρομίου της Αγχιάλου. Επίσης, σχεδιάζεται η σύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής με το αεροδρόμιο στην Αλεξανδρούπολη, δημιουργώντας μια περαιτέρω δυναμική στη σύνδεση μέσω Ορμενίου με τα σύνορα με τη Βουλγαρία και την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών στην περιοχή.

Ακόμη, όπως υπογράμμισε ο κ. Πατέρας, σχεδιάζεται η ανάπτυξη κέντρων εφοδιαστικής στη Δυτική Μακεδονία στα πλαίσια και της ευρύτερης ανάπτυξης της περιοχής στη μεταλιγνιτική εποχή.

Επιπροσθέτως, η σύνδεση μέσω του έργου του Δυτικού Προαστιακού (επίσης χρηματοδοτούμενου από το Ταμείο Ανάκαμψης) με το λιμάνι της Ελευσίνας και η επαναδημοπράτηση του διαμετακομιστικού κέντρου του Θριασίου (Θριάσιο ΙΙ), «με όρους πιο ανταγωνιστικούς και ελκυστικούς της προηγούμενης προσπάθειας, προκειμένου να έχουμε επιτυχή έκβαση της διαγωνιστικής διαδικασίας».

Τέλος, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ αναφέρθηκε και σε άλλες επιμέρους ενέργειες, όπως την ψηφιακή αναβάθμιση του σιδηροδρόμου, με την υλοποίηση του ήδη ενταγμένου στο RRF έργου παροχής wi-fi, τηλεματικής και «έξυπνου» εισιτηρίου και στην τουριστική και προαστιακή αξιοποίηση του μετρικού δικτύου της Πελοποννήσου, που θα μελετηθεί μέσω μίας σύνθετης και συνδυαστικής μελέτης σκοπιμότητας που βρίσκεται υπό σχεδιασμό και «θα δώσει μεγάλη δυναμική στην τουριστική ανάπτυξη της Πελοποννήσου», αλλά θα εντάξει και εμπορικές διασυνδέσεις με ΒΙΠΕ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!