Γ.Δ.
1482 -0,03%
ACAG
+0,51%
5.89
CENER
0,00%
9.7
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+1,01%
8.98
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+1,49%
12.28
TITC
+0,16%
30.8
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-0,27%
1.46
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
+0,22%
2.26
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
0,00%
3.07
ΑΛΦΑ
-0,38%
1.716
ΑΝΔΡΟ
+2,11%
6.76
ΑΡΑΙΓ
+0,08%
11.9
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.8
ΑΣΤΑΚ
+2,02%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+5,49%
9.6
ΑΤΤΙΚΑ
+0,79%
2.56
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.98
ΒΙΟΚΑ
-0,84%
2.35
ΒΙΟΣΚ
+4,33%
1.445
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-1,84%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
18.12
ΔΑΑ
-0,08%
7.992
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+1,39%
11.66
ΔΟΜΙΚ
+4,26%
3.795
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,25%
0.325
ΕΒΡΟΦ
+4,19%
1.615
ΕΕΕ
-0,36%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+0,58%
4.345
ΕΛΒΕ
-1,82%
5.4
ΕΛΙΝ
+1,78%
2.29
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.08
ΕΛΠΕ
-0,46%
7.585
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.25
ΕΛΤΟΝ
+1,26%
1.774
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.882
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,86%
1.345
ΕΤΕ
+0,14%
8.426
ΕΥΑΠΣ
-1,78%
3.31
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
-0,18%
2.236
ΕΧΑΕ
+0,41%
4.84
ΙΑΤΡ
-1,15%
1.72
ΙΚΤΙΝ
+0,12%
0.4195
ΙΛΥΔΑ
+2,02%
1.765
ΙΝΚΑΤ
+0,10%
4.995
ΙΝΛΙΦ
+1,17%
5.2
ΙΝΛΟΤ
-1,11%
1.246
ΙΝΤΕΚ
+0,16%
6.08
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-1,98%
1.235
ΙΝΤΚΑ
-0,15%
3.405
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-2,33%
1.47
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,66%
1.495
ΚΟΡΔΕ
+0,40%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,83%
1.208
ΚΟΥΕΣ
+0,75%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,87%
1.14
ΛΑΒΙ
0,00%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.4
ΛΑΜΨΑ
-2,19%
35.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,50%
2.63
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,12%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-2,01%
3.655
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,44%
23.92
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
+1,78%
2.86
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,08%
25.22
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,88%
36.82
ΝΑΚΑΣ
+2,21%
2.78
ΝΑΥΠ
-0,86%
0.922
ΞΥΛΚ
+0,36%
0.277
ΞΥΛΠ
0,00%
0.426
ΟΛΘ
-1,89%
20.8
ΟΛΠ
-0,18%
27.5
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.58
ΟΠΑΠ
-0,06%
16
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.897
ΟΤΕ
-0,27%
14.51
ΟΤΟΕΛ
+0,51%
11.76
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-0,85%
3.955
ΠΕΤΡΟ
+0,23%
8.88
ΠΛΑΘ
+0,47%
4.265
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,51%
1.162
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,35%
5.11
ΡΕΒΟΙΛ
+2,83%
2
ΣΑΡ
+1,07%
11.3
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,45%
0.35
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.68
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
+4,80%
0.698
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.23
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
+0,74%
4.105
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Επεκτάσεις και νέες γραμμές προαστιακού σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Έβρο

Ο διαγωνισμός για την προαστιακή γραμμή Άνω Λιόσια – Ελευσίνα – Μέγαρα, με αναβάθμιση τμήματος της παλαιάς μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Πατρών, είναι μόνο μία από τις νέες γραμμές προαστιακού που σχεδιάζονται, παράλληλα με τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα. Η προαστιακή γραμμή που θα συνδέει τα Άνω Λιόσια με τα Μέγαρα, προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, θα προκηρυχθεί άμεσα καθώς είναι ένα από τα έργα υποδομών που εντάχθηκαν στο Ταμείο Ανάκαμψης με προθεσμία ολοκλήρωσης τον Δεκέμβριο του 2025.

Μέσα στο καλοκαίρι προκηρύσσεται, με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου ως ενιαία εργολαβία η σύνδεση του 6ου προβλήτα του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) με το σιδηροδρομικό δίκτυο και η ανάπτυξη του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στη Δυτική Θεσσαλονίκη.

Όπως δήλωσε την Πέμπτη ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρ. Βίνης ο προαστιακός της Δυτικής Θεσσαλονίκης θα λειτουργεί επί υφιστάμενων σιδηροδρομικών γραμμών ή / και νέων τμημάτων γραμμών. Το δίκτυο θα έχει μορφή «Χ» με δυο διασταυρούμενες γραμμές και κοινό ενδιάμεσο τμήμα. Τερματικοί σταθμοί στα δυτικά θα είναι η Σίνδος και τα Διαβατά και τερματικοί σταθμοί προς το κέντρο της πόλης θα είναι ο Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός του ΟΣΕ και αφετέρου στην περιοχή του Λιμένα πλησίον του Προβλήτα 1. Ο προαστιακός σιδηρόδρομος είναι αίτημα κατοίκων και φορέων της Θεσσαλονίκης εδώ και πολλά χρόνια καθώς θα συνδέσει με μέσο σταθερής τροχιάς τη βιομηχανική περιοχή της Σίνδου.

Πρόβλεψη για τη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο ως προαστιακού σιδηροδρόμου κατά μήκος του ποταμού Έβρου υπάρχει και στο τεύχος δημοπράτησης για το μεγάλο έργο των 815 εκατ. ευρώ. Όπως και το έργο της Θεσσαλονίκης η κατασκευή της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής των 178 χιλιομέτρων εντάσσεται στα έξι έργα που προωθεί η ΕΡΓΟΣΕ με ανταγωνιστικό διάλογο.

Ο ανάδοχος θα αναλάβει την αναβάθμιση υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι τα Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα, την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης, την αντιπλημμυρική θωράκιση της σιδηροδρομικής γραμμής και της περιοχής όδευσης και τη βελτίωση σύνδεσης της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής με το Βουλγαρικό Σιδηρόδρομο στο Ορμένιο.

Στο πακέτο των έξι έργων έχουν ενταχθεί και δύο επεκτάσεις του προαστιακού στην Αττική που σχεδιάζονται εδώ και χρόνια χωρίς να προχωρούν. Η πρώτη είναι η επέκταση του προαστιακού στο τμήμα Κορωπί – Λαύριο μήκους 31,7 χιλιομέτρων και εκτιμώμενου κόστους 380 εκατ. ευρώ. Προβλέπονται δύο σιδηροδρομικοί σταθμοί (Κορωπί, Λαύριο) και επτά σιδηροδρομικές στάσεις (Μαρκόπουλο, Καλύβια, Κουβαράς, Κερατέα, Δασκαλειό, Καλοπήγαδο, Θορικό). Σε όλους του σταθμούς και στάσεις θα λειτουργούν χώροι στάθμευσης ώστε, όπως είπε ο κ. Βίνης, να εξυπηρετούνται ευρύτερες ζώνες οικιστικής ανάπτυξης με δυνατότητα πρόσβασης με αυτοκίνητο ή άλλο τοπικό μέσο μαζικής μεταφοράς.

Όπως έγραψε και την Παρασκευή το Powergame.gr, η ΕΡΓΟΣΕ προωθεί την επέκταση του προαστιακού προς το λιμάνι της Ραφήνας με δύο εναλλακτικά σενάρια. Το πρώτο με σύνδεση της υφιστάμενης στάσης του προαστιακού στην Παλλήνη μέσω του κατασκευασμένου σιδηροδρομικού διαδρόμου της οδού Σταυρού – Ραφήνας με το λιμάνι της τελευταίας. Το δεύτερο σενάριο προβλέπει σύνδεση του λιμανιού Ραφήνας μέσω της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής με τη βόρεια έξοδο του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος». Το κόστους του έργου εκτιμάται στα 300 εκατ. ευρώ ενώ οι σημερινές μελέτες
προβλέπουν σταθμούς στην Παλλήνη, την Αρτέμιδα και την Ραφήνα.

Τέλος, την εξασφάλιση της λειτουργίας του προαστιακού, με τη διατήρηση των οκτώ σιδηροδρομικών στάσεων που λειτουργούν σήμερα, προβλέπει ο σχεδιασμός της ΕΡΓΟΣΕ για την σύνδεση του νέου λιμένα Πάτρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Πρόκειται για κρίσιμο έργο που αφορά το τμήμα Ρίο – νέος λιμένας Πατρών, εκτιμώμενου κόστους 429 εκατ. ευρώ. Για να κατευναστούν οι αντιδράσεις της τοπικής δημοτικής αρχής και κατοίκων, το υπουργείο Υποδομών προωθεί λύση που περιλαμβάνει υπόγεια διέλευση από τον πυκνό αστικό ιστό της Πάτρα (μέσω τεχνικής λύσης Cut and Cover) συνολικού μήκους 5,16 χιλιομέτρων από τα 10,9 χιλιόμετρα. Και αυτό το έργο είναι στο πακέτο των έξι διαγωνισμών με ανταγωνιστικό διάλογο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!