Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Σούπερ μάρκετ: Oι Έλληνες επιλέγουν ντόπια προϊόντα έναντι private label

Η εντοπιότητα παίζει πλέον πολύ μεγαλύτερο ρόλο στις αγορές των Ελλήνων στα σούπερ μάρκετ από την περίοδο εμφάνισης της Covid και έως σήμερα.

Αυτό προκύπτει από την έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία μετρήσεων NielsenIQ η οποία καταγράφει και σημαντική πτώση την ίδια περίοδο στην προτίμηση των private label προϊόντων.

Συγκεκριμένα οι καταναλωτές τείνουν σε πιο βιώσιμης ανάπτυξης μοντέλα κατανάλωσης με σημαντικά χαρακτηριστικά την εντοπιότητα η οποία κέρδισε 6 μονάδες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, η φιλικότητα προς το περιβάλλον και η φήμη του προϊόντος που εγγυάται την ποιότητα με επιπλέον 5 μονάδες.

Όπως ανέφεραν τα στελέχη της NielsenIQ η συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών αποτελεί παγκόσμιο φαινόμενο.

Στον αντίποδα τα προϊόντα Private Label, δηλαδή τα προϊόντα με το σήμα του σούπερ μάρκετ που κατά κανόνα είναι και τα πλέον φθηνά στο ράφι αντί να αυξήσουν τα μερίδια τους την περίοδο της πανδημίας υποχώρησαν σημαντικά.

Το ενδιαφέρον είναι ότι πέρα από την πτώση που εμφάνισαν κατά τα lockdown η πτώση συνεχίστηκε και μετά το πρώτο τρίμηνο του 2021 και σύμφωνα με την NielsenIQ υπήρξε μία περαιτέρω υποχώρηση κατά 15,4% με τους καταναλωτές που δηλώνουν ότι επιλέγουν μόνο private label σήματα να περιορίζονται στο 37%.

Ποια είναι τα πιο «ελαστικά» προϊόντα

Ένα ενδιαφέρον επίσης εύρημα είναι ότι η Ελλάδα συνεχίζει να πρωτοστατεί στον δείκτη ελαστικότητας της τιμής όπου μία αύξηση τιμής 1% επιφέρει μείωση του αναμενόμενου όγκου 2,5 μονάδες στο σύνολο των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων .

Ο συγκεκριμένος δείκτης ήταν στο 3,2 κατά την προ covid περίοδο, το 2019, στοιχείο που καταδεικνύει ότι η αγορά μας είναι οριακά πιο ανελαστική σε σχέση με πριν. Αυτό δεν συμβαίνει σε όλες κατηγορίες και προϊόντα.

Υπάρχουν κατηγορίες οι οποίες γίνονται λιγότερες ελαστικές, χάνουν λιγότερο όγκο σε πιθανή αύξηση της τιμής, όπως τα μακαρόνια, η μπύρα και η σοκολάτα και άλλες κατηγορίες που γίνονται περισσότερο ελαστικές χάνουν δηλαδή περισσότερο όγκο σε μια δυνητική αύξηση της τιμής όπως είναι το ουίσκι, ο καφές και τα καθαριστικά.

Τέλος η έρευνα κατέγραψε τρεις νέες ανάγκες των Ελλήνων καταναλωτών από την έναρξη της πανδημίας έως σήμερα.

Η πρώτη είναι η ανάγκη για «στοκάρισμα» η οποία μεταφράζεται σε μεγαλύτερα καλάθια, η δεύτερη για υγεία και ασφάλεια η οποία έχει να κάνει τόσο με τα προϊόντα που αυξήθηκαν σημαντικά οι πωλήσεις τους (καθαριστικά και προσωπικής υγιεινής) όσο και με τον τρόπο αγορών (μεγαλύτερα καταστήματα, online αγορές).

Τέλος η τρίτη ανάγκη έχει να κάνει με προϊόντα που επιστρέφουν αξία στους ίδιους και στην κοινωνία όπως είναι η εντοπιότητα όπως προαναφέρθηκε.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!