Γ.Δ.
1408.05 +0,13%
ACAG
-0,19%
5.34
BOCHGR
-1,13%
4.39
CENER
-1,86%
8.44
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-0,97%
8.2
NOVAL
+0,22%
2.28
OPTIMA
-2,46%
12.7
TITC
+1,05%
38.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+4,86%
1.466
ΑΒΕ
+3,75%
0.47
ΑΔΜΗΕ
+0,42%
2.38
ΑΚΡΙΤ
-4,38%
0.655
ΑΛΜΥ
+0,14%
3.65
ΑΛΦΑ
-0,36%
1.517
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,13%
9.65
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.59
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-4,33%
0.574
ΑΤΤΙΚΑ
+0,46%
2.18
ΒΙΟ
+1,73%
5.3
ΒΙΟΚΑ
-1,68%
1.76
ΒΙΟΣΚ
+1,45%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,96%
2.08
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,55%
18.3
ΔΑΑ
+1,12%
8.15
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.61
ΔΟΜΙΚ
-0,37%
2.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,01%
0.299
ΕΒΡΟΦ
+0,73%
1.38
ΕΕΕ
+0,12%
33.86
ΕΚΤΕΡ
+1,34%
1.51
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.97
ΕΛΛ
+0,76%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,57%
1.74
ΕΛΠΕ
+0,82%
6.765
ΕΛΣΤΡ
-1,24%
1.995
ΕΛΤΟΝ
+1,30%
1.876
ΕΛΧΑ
+0,22%
1.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,90%
1.105
ΕΤΕ
+1,16%
6.962
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-1,04%
5.72
ΕΥΡΩΒ
+0,34%
2.052
ΕΧΑΕ
+2,32%
4.41
ΙΑΤΡ
+0,97%
1.555
ΙΚΤΙΝ
-1,64%
0.3
ΙΛΥΔΑ
+2,15%
1.9
ΙΝΚΑΤ
+0,83%
4.87
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.31
ΙΝΛΟΤ
-0,32%
0.927
ΙΝΤΕΚ
+1,93%
5.81
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,63%
2.5
ΙΝΤΕΤ
+1,81%
1.01
ΙΝΤΚΑ
-1,63%
2.71
ΚΑΡΕΛ
+0,60%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
+2,26%
1.086
ΚΟΥΕΣ
+0,36%
5.56
ΚΡΙ
-0,35%
14.25
ΚΤΗΛΑ
+1,18%
1.72
ΚΥΡΙΟ
-2,75%
0.92
ΛΑΒΙ
+1,52%
0.737
ΛΑΜΔΑ
+0,42%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+1,83%
0.835
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+0,37%
2.71
ΜΑΘΙΟ
-7,74%
0.548
ΜΕΒΑ
+3,93%
3.7
ΜΕΝΤΙ
+1,96%
2.08
ΜΕΡΚΟ
-9,50%
40
ΜΙΓ
-1,48%
2.995
ΜΙΝ
-0,98%
0.505
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,26%
19.4
ΜΟΝΤΑ
-1,33%
3.7
ΜΟΤΟ
-0,59%
2.53
ΜΟΥΖΚ
-1,54%
0.64
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
24.9
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
+0,48%
2.11
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,06%
31.54
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,24%
0.818
ΞΥΛΚ
+0,40%
0.253
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.3
ΟΛΠ
+0,97%
31.3
ΟΛΥΜΠ
+0,87%
2.32
ΟΠΑΠ
+1,41%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
-0,53%
15.05
ΟΤΟΕΛ
+0,20%
10.14
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
0,00%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,41%
3.6
ΠΕΡΦ
-1,10%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
7.88
ΠΛΑΘ
-0,38%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+7,46%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,20%
5.11
ΡΕΒΟΙΛ
-0,32%
1.565
ΣΑΡ
+0,94%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,22%
0.333
ΣΙΔΜΑ
+3,00%
1.545
ΣΠΕΙΣ
-1,77%
5.54
ΣΠΙ
+0,80%
0.506
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.81
ΤΖΚΑ
+0,35%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,37%
1.614
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+4,81%
0.218
ΦΡΛΚ
0,00%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Σούπερ μάρκετ: Oι Έλληνες επιλέγουν ντόπια προϊόντα έναντι private label

Η εντοπιότητα παίζει πλέον πολύ μεγαλύτερο ρόλο στις αγορές των Ελλήνων στα σούπερ μάρκετ από την περίοδο εμφάνισης της Covid και έως σήμερα.

Αυτό προκύπτει από την έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία μετρήσεων NielsenIQ η οποία καταγράφει και σημαντική πτώση την ίδια περίοδο στην προτίμηση των private label προϊόντων.

Συγκεκριμένα οι καταναλωτές τείνουν σε πιο βιώσιμης ανάπτυξης μοντέλα κατανάλωσης με σημαντικά χαρακτηριστικά την εντοπιότητα η οποία κέρδισε 6 μονάδες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, η φιλικότητα προς το περιβάλλον και η φήμη του προϊόντος που εγγυάται την ποιότητα με επιπλέον 5 μονάδες.

Όπως ανέφεραν τα στελέχη της NielsenIQ η συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών αποτελεί παγκόσμιο φαινόμενο.

Στον αντίποδα τα προϊόντα Private Label, δηλαδή τα προϊόντα με το σήμα του σούπερ μάρκετ που κατά κανόνα είναι και τα πλέον φθηνά στο ράφι αντί να αυξήσουν τα μερίδια τους την περίοδο της πανδημίας υποχώρησαν σημαντικά.

Το ενδιαφέρον είναι ότι πέρα από την πτώση που εμφάνισαν κατά τα lockdown η πτώση συνεχίστηκε και μετά το πρώτο τρίμηνο του 2021 και σύμφωνα με την NielsenIQ υπήρξε μία περαιτέρω υποχώρηση κατά 15,4% με τους καταναλωτές που δηλώνουν ότι επιλέγουν μόνο private label σήματα να περιορίζονται στο 37%.

Ποια είναι τα πιο «ελαστικά» προϊόντα

Ένα ενδιαφέρον επίσης εύρημα είναι ότι η Ελλάδα συνεχίζει να πρωτοστατεί στον δείκτη ελαστικότητας της τιμής όπου μία αύξηση τιμής 1% επιφέρει μείωση του αναμενόμενου όγκου 2,5 μονάδες στο σύνολο των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων .

Ο συγκεκριμένος δείκτης ήταν στο 3,2 κατά την προ covid περίοδο, το 2019, στοιχείο που καταδεικνύει ότι η αγορά μας είναι οριακά πιο ανελαστική σε σχέση με πριν. Αυτό δεν συμβαίνει σε όλες κατηγορίες και προϊόντα.

Υπάρχουν κατηγορίες οι οποίες γίνονται λιγότερες ελαστικές, χάνουν λιγότερο όγκο σε πιθανή αύξηση της τιμής, όπως τα μακαρόνια, η μπύρα και η σοκολάτα και άλλες κατηγορίες που γίνονται περισσότερο ελαστικές χάνουν δηλαδή περισσότερο όγκο σε μια δυνητική αύξηση της τιμής όπως είναι το ουίσκι, ο καφές και τα καθαριστικά.

Τέλος η έρευνα κατέγραψε τρεις νέες ανάγκες των Ελλήνων καταναλωτών από την έναρξη της πανδημίας έως σήμερα.

Η πρώτη είναι η ανάγκη για «στοκάρισμα» η οποία μεταφράζεται σε μεγαλύτερα καλάθια, η δεύτερη για υγεία και ασφάλεια η οποία έχει να κάνει τόσο με τα προϊόντα που αυξήθηκαν σημαντικά οι πωλήσεις τους (καθαριστικά και προσωπικής υγιεινής) όσο και με τον τρόπο αγορών (μεγαλύτερα καταστήματα, online αγορές).

Τέλος η τρίτη ανάγκη έχει να κάνει με προϊόντα που επιστρέφουν αξία στους ίδιους και στην κοινωνία όπως είναι η εντοπιότητα όπως προαναφέρθηκε.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!