THEPOWERGAME
Σε παραγγελία – μαμούθ 270 αεροσκαφών από την Boeing και την Airbus προχώρησε η αεροπορική εταιρία United Airlines όπως ανακοίνωσε χθες, Τρίτη 29 Ιουνίου. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη παραγγελία που έχει κάνει ποτέ μέχρι τώρα, στοχεύοντας στην οικονομική ανάπτυξη μετά την πανδημία με τη χρήση μεγαλύτερων αεροσκαφών για τις εσωτερικές πτήσεις.
Η παραγγελία της Boeing περιλαμβάνει 200 αεροσκάφη Boeing 737 MAX και 70 Airbus A321neo με οικονομικό κόστος άνω των 30 δισ. δολαρίων σε σημερινές τιμές, ενώ θα ενισχύσει την ικανότητα διεξαγωγής εσωτερικών πτήσεων της United κατά 30%, ώστε να ανταγωνιστεί καλύτερα τόσο τον προνομιακό τουρισμό, όσο και τον τουρισμό χαμηλού κόστους.
Η παραγγελία αυτή δημιουργεί μία δυναμική για τους κατασκευαστές αεροσκαφών που επιδιώκουν να αλλάξουν σελίδα μετά την κατακόρυφη πτώση της ταξιδιωτικής κίνησης από την COVID-19, τουλάχιστον στις ΗΠΑ, ενώ σηματοδοτεί ένα μεγάλο στοίχημα για την ανάκαμψη των επιχειρηματικών ταξιδιών.
Ο εκτελεστικός διευθυντής της United Σκοτ Κίρμπι δήλωσε ότι η παραγγελία των αεροσκαφών «θα επιταχύνει τη λειτουργία μας, για να καλύψουμε την ανάκαμψη της αεροπορικής διακίνησης».
Η τρίτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία των ΗΠΑ επί τη βάσει του τζίρου της θα αντικαταστήσει τα περισσότερα από τα αεροσκάφη της που χρησιμοποιούνται στις περιφερειακές πτήσεις και θα προχωρήσει σε μία συνολική αναδιαμόρφωση της καμπίνας των αεροσκαφών, με περισσότερες προνομιακές θέσεις.
«Με έναν αριθμό νέων επιχειρήσεων να επιστρέφουν σε λειτουργία ή να προγραμματίζουν την επαναλειτουργία τους, η United φέρνει στο προσκήνιο την αμερικανική ταξιδιωτική βιομηχανία» δήλωσε ο Πίτερ Μακνάλι, αναλυτής στην εταιρία ερευνών Third Bridge.
Η νίκη της Boeing έναντι της Airbus στον αριθμό των αεροσκαφών που έχουν πωληθεί μετριάζεται από τη συνεχιζόμενη προσήλωση της Ευρώπης στη –στρατηγικά- σημαντική κατηγορία των αεροσκαφών ενός διαδρόμου καμπίνας.
Αυτό επέτρεψε στην Airbus να εξασφαλίσει το ¼ της παραγγελίας, εκεί ακριβώς που η Boeing βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα κενό στη γκάμα των αεροσκαφών της, πιέζοντας την αμερικανική εταιρία να εξετάσει το ενδεχόμενο ενός νέου αεροσκάφους για την αντικατάσταση του Boeing 757 που έχει μεγαλύτερη ακτίνα δράσης.
Η Boeing εμφανίζεται να υπολογίζει ότι η συμφωνία με την United θα αποδείξει ότι το MAX 10 μπορεί να καλύψει τις απαιτήσεις για τα ¾ των αποστολών, ενώ εξετάζει τις επιλογές της για ένα νέο μεγαλύτερο μοντέλο αεροσκάφους προκειμένου να καλύψει τη μειωμένη ζήτηση μετά την πανδημία, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναλυτών.
Στο μεταξύ, η Airbus συνεχίζει να προωθεί το αεροσκάφος A321neo ως ένα «προνομιακό» προϊόν.