THEPOWERGAME
Παράταση αναμένεται να δοθεί στην υποχρέωση έκδοσης Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου από το υπουργείο Περιβάλλοντος. Ο λόγος; Για να μπορέσουν να γίνουν ομαλά οι ηλεκτρονικές μεταβιβάσεις ακινήτων.
Υπενθυμίζεται ότι από την 1η Ιουλίου δεν θα επιτρέπεται να γίνεται καμία μεταβίβαση ακινήτου αν δεν έχει εκδοθεί προηγουμένως η ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου.
Η αγορά δηλώνει ανέτοιμη να εφαρμόσει το νέο μέτρο ενώ από σήμερα, Τρίτη 29 Ιουνίου όλες οι αγοραπωλησίες ακίνητων θα γίνονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας myProperty της ΑΑΔΕ.
Ωστόσο, αναμένεται να δοθεί παράταση καθώς πολλά αρχεία δεν είναι ακόμα ψηφιοποιημένα, όπως ανέφερε στον τηλεοπτικό σταθμό Mega ο κ. Μιχάλης Καλογιαννάκης Πρόεδρος Διπλωματούχων Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών.
Τι είναι και πώς λειτουργεί η ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου
Με την ηλεκτρονική ταυτότητα κτηρίου δημιουργείται για πρώτη φορά πλήρης ηλεκτρονικός φάκελος για κάθε ακίνητο.
Αυτός ο «ηλεκτρονικός φάκελος» περιλαμβάνει την οικοδομική άδεια, το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης, τα σχέδια κατόψεων, τον πίνακα χιλιοστών, το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής κ.ά..
Πρέπει να εκδοθεί κατά την μεταβίβαση όλων των ακινήτων, για την οριστική διευθέτηση αυθαιρέτων κατηγορίας 4, για όλα τα νέα κτίρια, κατά την έκδοση οικοδομικής άδειας ή έγκριση εργασιών (προσθήκη ορόφου, ριζική ανακαίνιση)
Σύμφωνα με τον κ. Καλογιάννη «κάθε πολίτης που πρέπει να βγάλει ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου πρέπει να πάει στον μηχανικό του ο οποίος θα το εξηγήσει τα βήματα, πρέπει να συγκεντρώσει κάποια χαρτιά. Το πιο χρονοβόρο είναι τα σχέδια της άδειας. Αν είναι παλιές θα χρειαστεί χρόνος. Το πρώτο βήμα είναι δύσκολο γι αυτό θα δοθεί παράταση».