Γ.Δ.
1408.79 +0,51%
ACAG
-0,19%
5.34
BOCHGR
+2,06%
4.45
CENER
+1,90%
8.56
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+1,22%
8.3
NOVAL
-1,08%
2.285
OPTIMA
+1,42%
12.9
TITC
+0,93%
38
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,86%
1.384
ΑΒΕ
0,00%
0.46
ΑΔΜΗΕ
+0,64%
2.36
ΑΚΡΙΤ
+1,46%
0.695
ΑΛΜΥ
-0,41%
3.645
ΑΛΦΑ
+0,26%
1.5345
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,84%
9.66
ΑΣΚΟ
+2,77%
2.6
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.78
ΑΤΤ
0,00%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
-0,46%
2.16
ΒΙΟ
+0,96%
5.24
ΒΙΟΚΑ
+2,28%
1.795
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,96%
2.08
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,12%
18.28
ΔΑΑ
+0,15%
8.002
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,77%
11.74
ΔΟΜΙΚ
+3,15%
2.785
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,76%
0.298
ΕΒΡΟΦ
-0,35%
1.405
ΕΕΕ
-0,41%
33.6
ΕΚΤΕΡ
-2,77%
1.406
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.98
ΕΛΛ
+0,76%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,70%
1.676
ΕΛΠΕ
+1,87%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-0,98%
2.03
ΕΛΤΟΝ
+1,20%
1.86
ΕΛΧΑ
+2,44%
1.844
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-2,65%
1.1
ΕΤΕ
-0,29%
6.904
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.14
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.72
ΕΥΡΩΒ
-0,05%
2.035
ΕΧΑΕ
+1,28%
4.355
ΙΑΤΡ
+2,60%
1.58
ΙΚΤΙΝ
+0,98%
0.3085
ΙΛΥΔΑ
+3,45%
1.8
ΙΝΚΑΤ
-0,42%
4.73
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+4,49%
0.93
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.7
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+6,23%
2.815
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,85%
1.16
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-0,69%
1.44
ΚΟΡΔΕ
+2,93%
0.422
ΚΟΥΑΛ
+5,88%
1.08
ΚΟΥΕΣ
+1,27%
5.59
ΚΡΙ
-0,70%
14.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.924
ΛΑΒΙ
+0,14%
0.72
ΛΑΜΔΑ
-1,10%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
+0,28%
3.63
ΜΕΝΤΙ
+2,48%
2.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
+1,18%
3.005
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,15%
19.42
ΜΟΝΤΑ
-1,33%
3.7
ΜΟΤΟ
+1,84%
2.495
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
24.86
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,54%
3.68
ΜΠΡΙΚ
+0,48%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.9
ΟΛΠ
+2,01%
30.45
ΟΛΥΜΠ
+2,22%
2.3
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.76
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,25%
0.792
ΟΤΕ
-0,13%
15.19
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
10.18
ΠΑΙΡ
+3,78%
0.988
ΠΑΠ
-2,52%
2.32
ΠΕΙΡ
+1,06%
3.627
ΠΕΡΦ
+0,56%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,76%
7.92
ΠΛΑΘ
-1,01%
3.92
ΠΛΑΚΡ
-2,88%
13.5
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.176
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,39%
5.11
ΡΕΒΟΙΛ
+0,31%
1.6
ΣΑΡ
+0,75%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+2,14%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,97%
1.555
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,47%
0.5
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
+1,41%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+3,13%
8.25
ΦΡΙΓΟ
-1,89%
0.208
ΦΡΛΚ
+2,11%
3.625
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Το φθινόπωρο οι προσφορές για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Προς το τέλος του φθινοπώρου αναμένεται να υποβληθούν οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (Ο.Λ.Α) και την παραχώρηση του εμπορευματικού λιμένα «Φίλιππος Β» στην Καβάλα. Η εικόνα που μεταφέρουν τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ αλλά και οι υποψήφιοι επενδυτές δείχνει πως πρόκειται για δύο εντελώς διαφορετικές περιπτώσεις.

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης καταλαμβάνει τεράστια έκταση, έχει αναξιοποίητα περιουσιακά στοιχεία (π.χ. μαρίνα) και το μεγάλο στοίχημα για τον επενδυτή θα είναι να βρει φορτία. Αντίθετα το «Φίλιππος Β» είναι ένα λιμάνι – φάντασμα που σήμερα χρησιμοποιείται από ελάχιστες επιχειρήσεις, ενώ υπάρχουν και εμφανή ή αφανή τεχνικά ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπίσει ο διαχειριστής. Τις τελευταίες ημέρες βρίσκονται σε εξέλιξη οι επί τόπου επισκέψεις ενδιαφερόμενων επενδυτών ενώ θα ακολουθήσουν νέες συσκέψεις με το ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να διαμορφωθούν οι τελικές προσφορές.

Μέχρι το χειμώνα προβλέπεται πως θα έχουν επιλυθεί και κάποιες από τις εκκρεμότητες για την ανάπτυξη των δύο λιμανιών. Για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αναμένονται τον Οκτώβριο δύο δικαστικές αποφάσεις για τις τιμές με τις οποίες θα πραγματοποιηθούν οι απαλλοτριώσεις τόσο των 200 στρεμμάτων εντός του Ο.Λ.Α. που κατείχαν ιδιώτες, αλλά και για την κατασκευή της ανατολικής περιφερειακής οδού που θα συνδέει το λιμάνι με την Εγνατία Οδό. Ο διαγωνισμός για την ανατολική περιφερειακή οδό Αλεξανδρούπολης, προϋπολογισμού κοντά στα 55 εκατ. ευρώ και μήκους 5,8 χιλιομέτρων, προβλέπεται πως θα προκηρυχθεί μέσα στο καλοκαίρι. Το έργο εξασφαλίζει τη σύνδεση του λιμανιού με την Εγνατία Οδό μέσω κλειστής οδού.

Τμήμα του νότιου προβλήτα του Ο.Λ.Α. χρησιμοποιείται σήμερα από τις Ένοπλες Δυνάμεις των ΗΠΑ μέσω της συμφωνίας αμυντικής συνεργασίας με την Ελλάδα και γι’ αυτό το λόγο υπάρχει έντονο αμερικανικό ενδιαφέρον για το διαγωνισμό. Στα πλεονεκτήματα του λιμανιού περιλαμβάνεται και η σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο (κατασκευάστηκε το 2015 αλλά λειτούργησε για πρώτη φορά πρόσφατα…) καθώς και ο σχεδιασμός για τη σιδηροδρομική σύνδεση με τρία βουλγαρικά λιμάνια και το ρουμανικό λιμάνι Ρούσε στον Δούναβη.

Το συγκεκριμένο έργο μπορεί να έχει μακρύ ορίζοντα υλοποίησης αλλά ορισμένα τμήματα προχωρούν. Η αναβάθμιση του τμήματος Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, προϋπολογισμού 815 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνεται στα έξι έργα (συνολικού ύψους 3,3 δισ. ευρώ) διασύνδεσης λιμανιού με το σιδηροδρομικό δίκτυο που προωθεί η ΕΡΓΟΣΕ με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου και αναμένεται να προκηρυχθούν σύντομα.

Ο Ο.Λ.Α. διαχειρίζεται επιπλέον τρία λιμάνια, δύο στη Σαμοθράκη και το αλιευτικό καταφύγιο Μάκρης, ενώ στα πλεονεκτήματα του οργανισμού προστίθενται οι μεγάλοι αναξιοποίητοι χώροι, αλλά και η δυνατότητα για ανάπτυξη μαρίνας. Στο διαγωνισμό που βρίσκεται σε εξέλιξη από το ΤΑΙΠΕΔ συμμετέχουν, στο δεύτερο στάδιο, οι η αμερικανική Quintana Infrastructure & Development, η κοινοπραξία του ομίλου Κοπελούζου (μέσω της Cameron) με τον όμιλο Goldair και τον γαλλικό κολοσσό Bollore, ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) και η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την αμερικανική Black Summit Financial Group, την Euroports και την EFA Group.

Η οικονομική προσφορά θα κρίνει τον επενδυτή που θα επικρατήσει, αλλά το τεύχος του διαγωνισμού προβλέπει πως οι υποψήφιοι πρέπει να καταθέσουν και επιχειρηματικό σχέδιο (business plan) για την ανάπτυξη του Ο.Λ.Α. Δεν είναι γνωστό αν στο business plan περιλαμβάνονται και δεσμευτικές επενδύσεις κατά το πρότυπο του Ο.Λ.Π.

Εντελώς διαφορετική περίπτωση είναι ο διαγωνισμός παραχώρησης του εμπορευματικό λιμένα «Φίλιππος Β» στην Καβάλα ο οποίος σήμερα υπολειτουργεί με ελάχιστους χρήστες. Η εγκατάσταση, που γειτονεύει με τη μονάδα της ELFE (πρώην Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων), χρησιμοποιείται σήμερα από τοπικές εταιρείες μαρμάρων και εξόρυξης μεταλλευμάτων. Στην πλευρά του νέου προβλήτα εκκρεμούν αποφάσεις για τη χερσαία ζώνη, κ.α. Για την ουσιαστική ανάπτυξη του «Φίλιππος Β» απαιτούνται και άλλες αποφάσεις, όπως τονίζουν στο ΤΑΙΠΕΔ, που θα επιτρέψουν, για παράδειγμα, να χρησιμοποιείται από βουλγαρικές επιχειρήσεις.

Ενδιαφέρον για την παραχώρηση του «Φίλιππος Β» έχουν εκδηλώσει η κοινοπραξία της Imerys (θυγατρικές της οποίας χρησιμοποιούν σήμερα το λιμάνι) με τον όμιλο Goldair, η Quintana, ο ΟΛΘ και η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την Black Summit Financial Group και την EFA Group. Όπως εξηγούν από το ΤΑΙΠΕΔ, και τα δύο λιμάνια «χρειάζονται φορτία», πρέπει δηλαδή οι επενδυτές να αναπτύξουν τη δραστηριότητα στον τομέα της μεταφοράς εμπορευμάτων που σήμερα είναι εξαιρετικά περιορισμένη.

Στο Ταμείο έχουν σε εξέλιξη και δύο ακόμα διαγωνισμούς στα λιμάνια, για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας (Ο.Λ.ΗΓ.) που βρίσκεται στο δεύτερο στάδιο με επτά υποψηφίους και του 67% του Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου (Ο.Λ.Η.). με την εκδήλωση ενδιαφέροντος να έχει προγραμματιστεί για τις 30 Ιουλίου. Ακολουθούν τα λιμάνια Κέρκυρας και Βόλου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!