Γ.Δ.
1393.49 -0,74%
ACAG
-0,37%
5.4
BOCHGR
0,00%
4.4
CENER
+0,23%
8.7
CNLCAP
+2,05%
7.45
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
-0,66%
2.25
OPTIMA
-0,79%
12.6
TITC
-0,64%
38.75
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,14%
1.432
ΑΒΕ
-0,22%
0.453
ΑΔΜΗΕ
-0,42%
2.365
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
+2,72%
3.96
ΑΛΦΑ
-0,88%
1.4665
ΑΝΔΡΟ
-0,63%
6.34
ΑΡΑΙΓ
-1,86%
9.48
ΑΣΚΟ
-1,46%
2.7
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.98
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,68%
8.72
ΑΤΤ
-3,40%
0.568
ΑΤΤΙΚΑ
+0,45%
2.25
ΒΙΟ
-1,34%
5.17
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
1.82
ΒΙΟΣΚ
-3,51%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.295
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,22%
18.62
ΔΑΑ
-1,23%
8.05
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
-1,12%
11.45
ΔΟΜΙΚ
-0,70%
2.85
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,05%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.415
ΕΕΕ
-2,11%
33.48
ΕΚΤΕΡ
-0,93%
1.498
ΕΛΒΕ
+1,72%
4.74
ΕΛΙΝ
+1,01%
2
ΕΛΛ
-0,76%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,14%
1.74
ΕΛΠΕ
+0,67%
6.795
ΕΛΣΤΡ
-1,00%
1.98
ΕΛΤΟΝ
+1,29%
1.88
ΕΛΧΑ
+1,63%
1.868
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,36%
1.12
ΕΤΕ
-2,11%
6.666
ΕΥΑΠΣ
+1,28%
3.16
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.84
ΕΥΡΩΒ
-0,50%
2
ΕΧΑΕ
-1,92%
4.34
ΙΑΤΡ
-1,95%
1.505
ΙΚΤΙΝ
+0,34%
0.295
ΙΛΥΔΑ
-0,52%
1.9
ΙΝΚΑΤ
+0,21%
4.84
ΙΝΛΙΦ
-2,76%
4.23
ΙΝΛΟΤ
-0,76%
0.913
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.85
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
+5,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,75%
2.655
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,93%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+2,03%
1.51
ΚΟΡΔΕ
+0,72%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+1,33%
1.064
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.54
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
-1,15%
1.72
ΚΥΡΙΟ
+2,89%
0.926
ΛΑΒΙ
-0,56%
0.71
ΛΑΜΔΑ
+1,70%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.254
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+2,46%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-2,46%
2.97
ΜΙΝ
+1,98%
0.515
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,10%
19.61
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,78%
2.6
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
-0,80%
24.68
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,54%
3.72
ΜΠΡΙΚ
-0,47%
2.12
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,13%
31.06
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-4,33%
0.84
ΞΥΛΚ
+0,39%
0.255
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,39%
21.9
ΟΛΠ
+0,16%
31.35
ΟΛΥΜΠ
+0,43%
2.33
ΟΠΑΠ
-0,96%
15.51
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.79
ΟΤΕ
-0,60%
14.94
ΟΤΟΕΛ
-0,77%
10.36
ΠΑΙΡ
+0,20%
0.99
ΠΑΠ
-0,42%
2.35
ΠΕΙΡ
-0,77%
3.465
ΠΕΡΦ
+0,57%
5.34
ΠΕΤΡΟ
-0,75%
7.9
ΠΛΑΘ
+1,01%
4
ΠΛΑΚΡ
+5,84%
14.5
ΠΡΔ
+8,90%
0.318
ΠΡΕΜΙΑ
+0,51%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+1,78%
5.15
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.57
ΣΑΡ
-0,74%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,91%
0.325
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.54
ΣΠΕΙΣ
+0,69%
5.8
ΣΠΙ
-3,32%
0.495
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,15%
19.89
ΤΖΚΑ
-1,05%
1.415
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,61%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.25
ΦΡΙΓΟ
+0,97%
0.208
ΦΡΛΚ
+1,26%
3.62
ΧΑΙΔΕ
+4,42%
0.59

Κεραμέως: Οι τέσσερις άξονες του Αναβαθμισμένου Σχολείου

Το νέο, αναβαθμισμένο σχολείο παρουσίασε απόψε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σε εκδήλωση με θέμα «Κάνουμε πράξη στο όνειρο». Οι μεγάλες αλλαγές που έρχονται στη σχολική εκπαίδευση και τις οποίες παρουσίασε ο πρωθυπουργός θα θεσμοθετηθούν με το νομοσχέδιο της αρμόδιας υπουργού Νίκης Κεραμέως, που θα κατατεθεί εντός του Ιουλίου στη Βουλή προς συζήτηση και ψήφιση.

Ειδικότερα, το νομοσχέδιο για το «αναβαθμισμένο σχολείο», που θα ισχύσει από το Σεπτέμβριο στηρίζεται σε τέσσερις άξονες τους οποίους ανέλυσε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.

Οι τέσσερις άξονες του «αναβαθμισμένου Σχολείου»

Πιο αναλυτικά, οι τέσσερις άξονες του «αναβαθμισμένου σχολείου» αφορούν:

  1. Το σχολείο των σύγχρονων δεξιοτήτων, με έμφαση στην καλλιέργεια δεξιοτήτων όπως κριτική σκέψη, ενσυναίσθηση, επίλυση προβλημάτων, συνεργασία (καθολική εφαρμογή από τον Σεπτέμβριο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και των Αγγλικών στο νηπιαγωγείο, νέα προγράμματα σπουδών με πυλώνα την καλλιέργεια κριτικής σκέψης)
  2. Ίσες ευκαιρίες για όλους, μέσα από την ενίσχυση της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση για όλους, ως προϋπόθεση για την εξάλειψη των κοινωνικών ανισοτήτων και την επίτευξη ουσιαστικής κοινωνικής κινητικότητας (νηπιαγωγείο από τα 4 έτη για όλους, ενίσχυση των πιο ευάλωτων κοινωνικών ομάδων με ψηφιακό εξοπλισμό συνολικού ύψους 112 εκ. ευρώ, οριζόντιο σχέδιο δράσης για τα άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, διπλασιασμός Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων)
  3. Εναλλακτικές εκπαιδευτικές διαδρομές με επαγγελματική προοπτική, μέσω της ουσιαστικής αναβάθμισης και ανάδειξης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ενίσχυση σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού, σύνδεση δομών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς εργασίας, ίδρυση των πρώτων 6 Πρότυπων ΕΠΑΛ, εφαρμογή του παράλληλου μηχανογραφικού).
  4. Ενίσχυση της θέσης των εκπαιδευτικών μας, περισσότερη αυτονομία στα σχολεία μας και αξιολόγηση με ρυθμίσεις που προβλέπονται στο υπό κατάθεση νομοσχέδιο. Δείχνουμε μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες πιο δημιουργικά, πιο ελεύθερα, πιο αυτόνομα, με παράλληλους μηχανισμούς αξιολόγησης και διαφάνειας.

 Μητσοτάκης: Ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά

«Μεγάλη σημασία αποδίδουμε στις γλώσσες» προέταξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Το γεγονός ότι από την ηλικία των 4 μαθαίνουν μια ξένη γλώσσα. Το νηπιαγωγείο ξεκινάει στα 4. Ξέρουμε ότι οι βασικές συνάψεις του εγκεφάλου έχουν διαμορφωθεί μέχρι τα πρώτα 6-7 χρόνια, αλλά το τι γίνεται έχει μεγαλη σημασία. Ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά. Να έχουν τη δυνατότητα να φοιτήσουν σε ένα δημόσιο σχολειο και να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες να επιλέξουν τι θα κάνουν στη ζωή τους» υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Επίσης, δήλωσε ότι χαίρεται που το μάθημα του επαγγελματικού προσανατολισμού μπαίνει στο ωρολόγιο πρόγραμμα.

Περαιτέρω, επισήμανε πως δεν είναι τυχαίο ότι ένας τους τέσσερις που φοιτούν σε δημόσιο ΙΕΚ είναι απόφοιτοι πανεπιστημίου. «Επέλεξαν έναν άλλο δρόμο ο οποίος θα τους βοηθήσει περισσότερο να διαπρέψουν επαγγελματικά. Δεν μπορούν και δεν πρέπει να πάνε όλοι στο πανεπιστήμιο. Υπάρχουν επαγγέλματα δημιουργικά.

Σίγουρα είναι λαθος να σπρώχνουμε παιδιά σε τμήματα πανεπιστημίων που δεν έχουν μεγάλη ζήτηση. Δεν θα θέλατε να πάτε σε τμήμα στο οποίο μπήκατε τυχαία. Δεν είναι καλό ουτε για εσάς ούτε για τη δημόσια εκπαίδευση» συμπλήρωσε.

«Η αξιολόγηση δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Μαθητές και καθηγητές γίνονται καλύτεροι»

«Καθένας έχει δικαίωμα να διαδηλώνει. Θα ήθελα να τους φωνάξω μέσα και να συζητήσω μαζί τους γιατί τους ενοχλεί η έννοια της αξιολόγησης» ανέφερε εν συνεχεία ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Ειδικότερα, αφού σημείωσε ότι οι μαθητές αξιολογούνται συνέχεια, τόνισε πως η αξιολόγηση δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα.

«Έχει στόχο να βοηθήσει δασκάλους και καθηγητές να γίνουν καλύτεροι» υπογράμμισε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε: «Να σπάσουμε προκαταλήψεις που κρύβονται μόνο σε κούφια λόγια».

Επιπροσθέτως, επισήμανε πως «μπορούμε να συζητήσουμε για το πώς θα γίνει η αξιολόγηση. Ποιος θα αξιολογεί…», σημειώνοντας ότι «η αξιολόγηση συμπεριλαμβάνεται στο νομοσχέδιο και στο χέρι μας είναι να την κάνουμε πράξη με τον πιο παραγωγικό και ουσιαστικό τρόπο. Η αξιολόγηση έχει και τον χαρακτήρα της επιβράβευσης. Ο δάσκαλος και καθηγητής που κάνει το κάτι παραπάνω πιστεύω ότι θέλει μια αναγνώριση ότι δούλεψε σκληρά και προσέφερε κάτι περισσότερο. Είναι σημαντικό να αναγνωρίζεται η σπουδαία δουλειά.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!