Γ.Δ.
1478.17 +1,21%
ACAG
-0,17%
5.85
CENER
+0,21%
9.66
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
0,00%
9
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
0,00%
12.24
TITC
+2,81%
32.9
ΑΑΑΚ
0,00%
5.6
ΑΒΑΞ
-0,14%
1.408
ΑΒΕ
-2,11%
0.463
ΑΔΜΗΕ
+1,58%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.95
ΑΛΜΥ
-2,26%
3.03
ΑΛΦΑ
+2,22%
1.703
ΑΝΔΡΟ
-0,30%
6.7
ΑΡΑΙΓ
-0,35%
11.5
ΑΣΚΟ
-1,75%
2.8
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.4
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.58
ΑΤΤ
-2,12%
9.24
ΑΤΤΙΚΑ
+0,39%
2.59
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,51%
5.88
ΒΙΟΚΑ
-2,05%
2.39
ΒΙΟΣΚ
-0,34%
1.47
ΒΙΟΤ
+8,47%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.34
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.9
ΔΑΑ
+0,03%
7.962
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+1,99%
11.77
ΔΟΜΙΚ
+0,13%
3.765
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.322
ΕΒΡΟΦ
-1,23%
1.6
ΕΕΕ
+1,80%
33.92
ΕΚΤΕΡ
+0,48%
2.11
ΕΛΒΕ
0,00%
5.65
ΕΛΙΝ
-0,92%
2.16
ΕΛΛ
+1,09%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,61%
1.958
ΕΛΠΕ
+1,79%
7.4
ΕΛΣΤΡ
-1,32%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,10%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,64%
1.89
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,39%
1.29
ΕΤΕ
+1,35%
8.11
ΕΥΑΠΣ
+0,90%
3.35
ΕΥΔΑΠ
+2,65%
5.81
ΕΥΡΩΒ
+2,32%
2.118
ΕΧΑΕ
0,00%
4.8
ΙΑΤΡ
+0,30%
1.67
ΙΚΤΙΝ
-0,37%
0.4085
ΙΛΥΔΑ
-4,57%
1.775
ΙΝΚΑΤ
+0,40%
4.99
ΙΝΛΙΦ
-0,38%
5.18
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.234
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.89
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.285
ΙΝΤΚΑ
+0,76%
3.33
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-1,68%
1.46
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
+0,68%
1.49
ΚΟΡΔΕ
-0,41%
0.49
ΚΟΥΑΛ
-0,51%
1.166
ΚΟΥΕΣ
-1,10%
5.38
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.18
ΛΑΒΙ
+1,48%
0.894
ΛΑΜΔΑ
+2,28%
7.61
ΛΑΜΨΑ
+2,20%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.91
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
-2,23%
2.63
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
+0,25%
4.02
ΜΕΝΤΙ
-3,69%
2.61
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45
ΜΙΓ
-2,00%
3.67
ΜΙΝ
+5,83%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,20%
23.52
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.68
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.68
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,65%
24.76
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,57%
3.53
ΜΠΡΙΚ
+0,51%
1.96
ΜΠΤΚ
+9,45%
0.695
ΜΥΤΙΛ
+0,27%
36.48
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-0,41%
0.97
ΞΥΛΚ
-0,71%
0.279
ΞΥΛΠ
-5,03%
0.378
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,37%
25.95
ΟΛΥΜΠ
-0,39%
2.56
ΟΠΑΠ
+1,07%
16.11
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
-0,39%
15.17
ΟΤΟΕΛ
+1,54%
11.86
ΠΑΙΡ
-0,46%
1.075
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
+3,50%
3.9
ΠΕΡΦ
-0,70%
7.1
ΠΕΤΡΟ
-0,23%
8.58
ΠΛΑΘ
-0,84%
4.14
ΠΛΑΚΡ
+1,31%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.23
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.162
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,20%
5.01
ΡΕΒΟΙΛ
+0,77%
1.965
ΣΑΡ
+1,67%
10.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,44%
0.352
ΣΙΔΜΑ
-0,60%
1.67
ΣΠΕΙΣ
-0,30%
6.66
ΣΠΙ
+8,46%
0.692
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.23
ΤΖΚΑ
+1,37%
1.485
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,24%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
+2,73%
0.226
ΦΡΛΚ
0,00%
3.925
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

ΕΛΣΤΑΤ: Το 54% των τροχαίων συμβαίνουν σε κατοικημένες περιοχές

Το 54% των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα προκαλείται εντός των κατοικημένων περιοχών όταν ο μέσος όρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκεται στο 38%. Ευάλωτη κατηγορία παραμένουν οι μοτοσικλετιστές, με το 38% του συνόλου των ατυχημάτων να τους αφορά, όταν ο αντίστοιχος μέσος όρος της ΕΕ είναι 18%, αλλά με σαφώς διαφορετικές συνθήκες οδήγησης, καθώς το κλίμα κυρίως της Βόρειας Ευρώπης είναι διαφορετικό και δεν επιτρέπει εύκολες και καθημερινές μετακινήσεις όλο τον χρόνο, σε αντίθεση με την χώρα μας όπου τα δίκυκλα κυκλοφορούν όλο τον χρόνο.

Στην Ελλάδα, το ποσοστό που εμπλέκεται στα ατυχήματα και αφορά τις ηλικίες άνω των 64 ετών, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, αγγίζει το 21% όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην ΕΕ είναι δύο μονάδες παραπάνω. Ωστόσο σε Ελλάδα και Ευρώπη το 13% των τροχαίων ατυχημάτων αφορούν ηλικίες 18-24 ετών. Άξιο λόγου είναι ότι το 21% των ατυχημάτων αφορά πεζούς, με τον μέσο όρο της Ευρώπης να βρίσκεται στο 20%.

Σύμφωνα με τις αναλύσεις των στοιχείων ατυχημάτων στην Ελλάδα και τη συγκριτική τους εξέταση με αντίστοιχες αναλύσεις (ECERSO, ITF-IRTAD) από την ευρωπαϊκή πραγματικότητα προκύπτει ότι οι πιο κρίσιμοι παράγοντες (κατά σειρά σπουδαιότητας) που συμβάλουν στην πρόκληση των οδικών ατυχημάτων και ειδικά των σοβαρών ατυχημάτων, στη χώρα μας είναι η οδήγηση με υψηλές ταχύτητες, τα υψηλά ποσοστά κυκλοφορίας μοτοσικλετιστών, τα χαμηλά ποσοστά χρήσης ζώνης και κράνους (ιδίως στους συνεπιβάτες) και η ανοργάνωτη και απροστάτευτη κυκλοφορία ευάλωτων χρηστών της οδού. Φυσικά δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε και την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή και η χρήση κινητού τηλεφώνου, με την τάση πολλών οδηγών για επιθετική οδήγηση.

Οι βασικές γενεσιουργές αιτίες του υψηλού αριθμού οδικών ατυχημάτων στη χώρα μας εντοπίζονται κυρίως στην μη επαρκή αστυνόμευση -ώστε να γίνεται αντιληπτή από όλους τους οδηγούς ότι πρέπει να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους στο δρόμο- την οδική υποδομή και την συνολική οργάνωση του χώρου και της κυκλοφορίας στις πόλεις οι οποίες είναι προσανατολισμένες κυρίως για την κίνηση των οχημάτων και δεν λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες των ευάλωτων χρηστών των δρόμων (δικυκλιστές, πεζοί, κ.λπ.) και την ασφάλειά τους, καθώς και το υπεραστικό οδικό δίκτυο (ειδικά το επαρχιακό) το οποίο είναι μελετημένο και κατασκευασμένο με παρωχημένες προδιαγραφές, έχει ανεπαρκή συντήρηση και αρκετές ατέλειες που δυστυχώς δεν προφυλάσσει και δεν συγχωρεί τα λάθη των οδηγών. Από την άλλη δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε την αδιαφορία των υπευθύνων σχετικά με την τήρηση των κανόνων για σωστή κυκλοφοριακή συμπεριφορά.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!