Γ.Δ.
1483.25 +0,06%
ACAG
+0,51%
5.89
CENER
-0,62%
9.64
CNLCAP
+1,42%
7.15
DIMAND
+0,79%
8.96
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+0,83%
12.2
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-0,68%
1.454
ΑΒΕ
-1,53%
0.45
ΑΔΜΗΕ
-0,22%
2.25
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+0,98%
3.1
ΑΛΦΑ
-0,09%
1.721
ΑΝΔΡΟ
-1,51%
6.52
ΑΡΑΙΓ
-0,34%
11.85
ΑΣΚΟ
+1,43%
2.83
ΑΣΤΑΚ
+2,02%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+3,08%
9.38
ΑΤΤΙΚΑ
-0,79%
2.52
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,17%
5.97
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+3,97%
1.44
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-1,84%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
18.08
ΔΑΑ
-0,53%
7.956
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+0,87%
11.6
ΔΟΜΙΚ
+6,87%
3.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,25%
0.325
ΕΒΡΟΦ
+5,16%
1.63
ΕΕΕ
-0,18%
33.16
ΕΚΤΕΡ
+0,46%
4.34
ΕΛΒΕ
-1,82%
5.4
ΕΛΙΝ
+1,33%
2.28
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.085
ΕΛΠΕ
-0,59%
7.575
ΕΛΣΤΡ
-1,78%
2.21
ΕΛΤΟΝ
+0,34%
1.758
ΕΛΧΑ
-0,32%
1.886
ΕΝΤΕΡ
+1,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,09%
1.335
ΕΤΕ
-0,19%
8.398
ΕΥΑΠΣ
-1,78%
3.31
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.73
ΕΥΡΩΒ
+0,36%
2.248
ΕΧΑΕ
-0,62%
4.79
ΙΑΤΡ
-1,72%
1.71
ΙΚΤΙΝ
-0,48%
0.417
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.99
ΙΝΛΙΦ
-1,17%
5.08
ΙΝΛΟΤ
-1,11%
1.246
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,23%
2.56
ΙΝΤΕΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
336
ΚΕΚΡ
-2,99%
1.46
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
+0,33%
1.51
ΚΟΡΔΕ
-1,01%
0.492
ΚΟΥΑΛ
+1,67%
1.218
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,88%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,43%
1.145
ΛΑΒΙ
0,00%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,54%
7.37
ΛΑΜΨΑ
-2,19%
35.8
ΛΑΝΑΚ
-3,16%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,12%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-0,80%
3.7
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,19%
23.86
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
+0,71%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,08%
25.22
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.49
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,93%
36.84
ΝΑΚΑΣ
+2,21%
2.78
ΝΑΥΠ
-0,86%
0.922
ΞΥΛΚ
+0,36%
0.277
ΞΥΛΠ
-3,76%
0.41
ΟΛΘ
-1,89%
20.8
ΟΛΠ
+0,18%
27.6
ΟΛΥΜΠ
-0,39%
2.57
ΟΠΑΠ
0,00%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.897
ΟΤΕ
-0,21%
14.52
ΟΤΟΕΛ
+0,51%
11.76
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-1,35%
3.935
ΠΕΤΡΟ
-0,23%
8.84
ΠΛΑΘ
0,00%
4.245
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,54%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
+2,83%
2
ΣΑΡ
0,00%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,45%
0.35
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.68
ΣΠΕΙΣ
-0,87%
6.84
ΣΠΙ
+0,30%
0.668
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.23
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,49%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
+0,49%
4.095
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Μετρό Θεσσαλονίκης: Στην EY η προετοιμασία διαγωνισμού για λειτουργία

Στην πρόσληψη δύο συμβούλων που θα προετοιμάσουν το διεθνή διαγωνισμό, εκτιμώμενης αξίας άνω των 400 εκατ. ευρώ, για την λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) προχώρησε η Αττικό Μετρό.

Η EY προσελήφθη ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος και το γραφείο «Γ. Δ. Καλλιμόπουλος – Κ. Θ. Λουκόπουλος – Α. Π. Χιωτέλλης Δικηγορική Εταιρεία» ως νομικός σύμβουλος.

Ταυτόχρονα, όπως είχε δηλώσει προ τριμήνου ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος εξετάζονται οι νομοθετικές ρυθμίσεις που απαιτούνται «για να υπάρξει ιδιωτικός πάροχος λειτουργίας» σε μετρό στην Ελλάδα.

Ο ιδιώτης θα αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση τόσο της βασικής γραμμής, όσο και της επέκτασης προς Καλαμαριά, τα οποία αναμένεται να λειτουργήσουν μέσα στο 2023. Πολλά θα εξαρτηθούν, όμως, από τις εξελίξεις με τα αρχαία στον σταθμό «Βενιζέλου».

Στην κοινοπραξία κατασκευής του Mετρό Θεσσαλονίκης (μαζί με την ΑΚΤΩΡ) συμμετέχει και η ιαπωνική HitachiRail η οποία είναι σήμερα μέλος του ομίλου που λειτουργεί το μετρό της Κοπεγχάγης.

Εκτός από τον ιαπωνικό όμιλο που κατά πάσα πιθανότητα θα εκδηλώσει ενδιαφέρον, στην Ευρώπη λειτουργούν και άλλες γραμμές μετρό από ιδιώτες όπως η ιταλική ΑΤΜ, η γαλλική Keolis, κ.α.

Ο διαγωνισμός για τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι στοίχημα για την Αττικό Μετρό αφού για πρώτη φορά αναλαμβάνει ιδιώτης να λειτουργήσει δίκτυο αστικών συγκοινωνιών.

Επιπλέον στη Θεσσαλονίκη θα λειτουργήσει μία από τις λίγες πλήρως αυτοματοποιημένες γραμμές μετρό στην Ευρώπη με συρμούς χωρίς οδηγό.

Η εταιρεία που θα λειτουργήσει το μετρό πρέπει να έχει επιλεγεί σχεδόν ενάμισι χρόνο νωρίτερα ώστε να πραγματοποιήσει τις απαραίτητες δοκιμές.

Στην Κοπεγχάγη, που αποτελεί και ένα από τα τελευταία παραδείγματα λειτουργίας γραμμής μετρό χωρίς οδηγό από ιδιώτη, συστάθηκε ένας ολιγομελής κρατικός οργανισμός που εποπτεύει την τήρηση της σύμβασης παραχώρησης.

Η σύμβαση ανατέθηκε στην ιδιωτική εταιρεία MetroService A/S στην οποία συμμετέχουν η ιταλική AziendaTrasportiMilanesi (ATM) και η ιαπωνική HitachiRail STS.

Η ΑΤΜ είναι ο δημοτικός φορέας μέσων μαζικής μεταφοράς του Μιλάνου, ενώ η Hitachi είναι ήδη μέλος της κοινοπραξίας κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης μετά και την εξαγορά της ιταλικής Ansaldo.

Στην Ευρώπη λειτουργούν ελάχιστες γραμμές μετρό χωρίς οδηγό. Εκτός από την Κοπεγχάγη, πλήρως αυτοματοποιημένοι συρμοί μετρό κυκλοφορούν στη γραμμή 9 της Βαρκελώνης και στη γραμμή 14 του Παρισιού.

Αντίστοιχο σύστημα θα εγκατασταθεί και στη γραμμή 4 του μετρό Αθήνας η σύμβαση για το πρώτο τμήμα της οποίας υπεγράφη αυτές τις ημέρες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!