THEPOWERGAME
Η Calin Group γεννήθηκε το 1995 από δύο πολύ έμπειρα στελέχη της ελληνικής αγοράς. Δύο δημιουργικά μυαλά με εμπειρία στην αγορά που λειτούργησαν συνθετικά και επιτυχημένα. Με τον συνδυασμό της τεχνογνωσίας της αγοράς χονδρικών και λιανικών πωλήσεων του κ. Ιωσήφ Κολλάρου και με την πολυετή εμπειρία στον τομέα της Επικοινωνίας του κ. Μάρκο Καρλόττι, μπήκαν τα γερά θεμέλια στα οποία στηρίχθηκε η Calin Group. Να που τώρα όμως έχουν έλθει οι δύσκολοι καιροί. Κι αυτό διότι υπήρξε σημαντική υποχώρηση στο γκρουπ λόγω της πανδημίας και του αναγκαστικού λουκέτου στα καταστήματα το 2020 – 2021.
Calin AE: Oικονομικά μεγέθη και καταστήματα
Συγκεκριμένα, για την Calin AE ο κύκλος εργασιών του 2020 διαμορφώθηκε στα 32,988 εκατ. ευρώ από 51,687 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση του 2019, παρουσιάζοντας μείωση 36,18%. Παρά τη σημαντική απώλεια εσόδων που ξεπέρασε το 1/3, η εταιρεία κατάφερε να παραμείνει κερδοφόρος προφανώς γιατί επέλεξε να περιορίσει το κόστος. Τα μικτά κέρδη της ανήλθαν το 2020 στο ποσό των 15,147 εκατ. ευρώ έναντι 24,177 χιλ. ευρώ το 2019, παρουσιάζοντας μείωση 37,35%, γεγονός που οφείλεται κατά κύριο λόγο στη μείωση του κύκλου εργασιών της εταιρείας. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 983 χιλιάδες ευρώ από 4,9 εκατ. ευρώ το 2019, παρουσιάζοντας κάμψη 79,94%. Τα καθαρά κέρδη (δηλαδή μετά από φόρους) ήταν 600 χιλιάδες ευρώ από 3,66 εκατ. ευρώ το 2019.
Μέσα στη χρήση 2020 τέθηκε σε λειτουργία ένα νέο κατάστημα, διαμορφώνοντας το σύνολο των εταιρικών και franchise καταστημάτων στο τέλος του 2020, σε 135. Από την άλλη, ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού παρουσίασε μείωση το 2020 και διαμορφώθηκε σε 405 από 460 εργαζομένους στο τέλος του 2019, δηλαδή καταγράφηκαν 55 απολύσεις. Η Calin έχει την αποκλειστική αντιπροσωπία (master franchisor) του ιταλικού οίκου Calzedonia SPA από τη Βερόνα με τα εμπορικά σήματα Calzedonia, Intimissimi και Tezenis. Επίσης, αναπτύσσει στην Ελλάδα το εμπορικό σήμα του παραπάνω οίκου με τον διακριτικό τίτλο «Falconeri» με προϊόντα ανδρικά, γυναικεία και παιδικά εσώρουχα.
Το όραμα της Calin
Από το 1995 που ιδρύθηκε η εταιρεία, κεντρικό όραμα της διοίκησης ήταν η δημιουργία μιας μοντέρνας εμπορικής εταιρείας, «που να προσφέρει ένα αρμονικό και κυρίως ανθρώπινο περιβάλλον εργασίας σε έναν τομέα δύσκολο και ιδιαίτερα ανταγωνιστικό» όπως έλεγαν οι διαφημίσεις της εποχής. Παρά ταύτα οι 55 απολύσεις πέρυσι δεν ήταν και ό,τι καλύτερο αν και σε μεγάλο βαθμό επιβλήθηκαν από την πανδημία και την κρίση δίχως να αποτελούν επιλογή. Οι κ.κ Ιωσήφ Κολλάρος και Μάρκο Καρλόττι γνωρίζουν πως η κατάσταση θα οδηγούσε σε δύσκολες αποφάσεις, όμως όταν έχεις βραβευτεί για το περιβάλλον εργασίας σου και απολύεις, αυτό αποτελεί μια υποχώρηση.
O Ιωσήφ Κολλάρος, γνωρίζει πως η κρίση φέρνει ανατροπές. Μια από αυτές στην οποία επενδύει συστηματικά είναι το e-commerce. Ο ίδιος θεωρεί πως σε ένα διάστημα ενός με δύο έτη η κατάσταση θα βελτιωθεί. Για αυτό και συμμαζεύει το γκρουπ κοιτάζοντας προς το μέλλον.
Επειδή πάντως η εταιρεία έχει μεγάλη επέκταση μέσω του συστήματος franchising το ερώτημα είναι πόσο κατορθώνει πλέον να βοηθά τους δικαιοπαρόχους της κάτω από συνθήκες πολύ ιδιαίτερες.