THEPOWERGAME
Το 2019 ήταν μία ιδιαίτερη χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό καθώς είχε σπάσει το προηγούμενο ρεκόρ τουριστών και όχι μόνο. Ρεκόρ είχαμε αντίστοιχα στις πτήσεις και στους επιβάτες που χρησιμοποίησαν τα ελληνικά αεροδρόμια.
Ήταν η χρονιά που το αεροδρόμιο της Αθήνας αποφάσιζε την επέκταση του καθώς πλέον τα όρια του θα δοκιμάζονταν καθώς σύμφωνα με τις προβολές τα επόμενα χρόνια θα υποδέχονταν ακόμη περισσότερους επισκέπτες, αντίστοιχα έμπαιναν οι βάσεις για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου και η Aegean υπέγραφε την «συμφωνία του αιώνα με την Airbus».
Η συνέχεια του «έργου» είναι γνωστή (παγκόσμια πανδημία, καθίζηση του τουρισμού και των αεροπορικών μεταφορών) για αυτό καλό είναι να δούμε που βρισκόμαστε σήμερα και το σημαντικότερο ποιες είναι οι προβλέψεις για το μέλλον.
Μείον 350.000 πτήσεις
Πριν από λίγες ημέρες ο Eurocontrol, ο Οργανισμός για την ασφάλεια της αεροναυτιλίας στην Γηραιά ήπειρο, έδωσε στοιχεία ειδικά για την ελληνική αγορά από την αρχή του κορονοϊού έως και τα μέσα του φετινού Ιουνίου ενώ προχώρησε και σε πρόβλεψη της αεροπορικής κίνησης για τα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με την έκθεση του Eurocontrol η χώρα μας είναι ανάμεσα σε αυτές που έχουν «χτυπηθεί» περισσότερο από την πανδημία στον τομέα των αερομεταφορών. Συγκεκριμένα σημειώνεται ότι οι συνολικές πτήσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν από την 1η Μαρτίου του 2020 ανέρχονται σε 350.000.
Η καταγραφή της τελευταίας εβδομάδας έδειξε ότι πραγματοποιούνται 1020 πτήσεις, εσωτερικού και εξωτερικού, σε ημερήσια βάση, μία πτώση της τάξης του 47% σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 αλλά υπερδιπλάσιες σε σχέση με το 2020. Όπως ήταν αναμενόμενο την μεγαλύτερη κίνηση την καταγράφει το αεροδρόμιο της Αθήνας με 483 ημερήσιες πτήσεις κατά μέσο όρο (-35% έναντι του 2019) ενώ ο αερομεταφορέας με την μεγαλύτερη κίνηση είναι η Aegean με 234 πτήσεις κατά μέσο όρο (-41% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2019).
Τα τρία σενάρια έως το 2024
Η αεροπορική κίνηση στην Ελλάδα θα αργήσει να επανέλθει στα επίπεδα του 2019 σύμφωνα με τις προβλέψεις και προβολές που πραγματοποίησε o Eurocontrol Statfor. Σύμφωνα με αυτές μόνο στο θετικό σενάριο θα μπορέσει το 2024 να ξεπεραστεί το ρεκόρ του 2019 ενώ στο απαισιόδοξο σενάριο και η φετινή χρονιά θα κινηθεί ακόμη χαμηλότερα από το 2020.
Συγκεκριμένα ο οργανισμός «δούλεψε» πάνω σε τρία σενάρια: Το πρώτο και αισιόδοξο σενάριο θέλει τους εμβολιασμούς (όχι μόνο στην Ελλάδα) να ολοκληρώνονται μέσα στο 2021, το δεύτερο, και πιο ρεαλιστικό, σενάριο που θέλει τους εμβολιασμούς να ολοκληρώνονται μέσα στο 2022 και το τρίτο και αρνητικό σενάριο που θέλει να υπάρχει μια παρατεταμένη αστάθεια λόγω της πανδημίας. Με το θετικό σενάριο η κίνηση στην Ελλάδα θα αγγίξει το 54% της κίνησης του 2019 με το ουδέτερο το 47% και με το αρνητικό το 40% και έτσι η κίνηση θα είναι κάτω από το 2020.
Στο 106% της κίνησης του 2019 προβλέπεται να φθάσουμε το 2024 και μόνο στο θετικό σενάριο.