Γ.Δ.
1482.43 0,00%
ACAG
0,00%
5.86
CENER
0,00%
9.7
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
0,00%
8.89
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
0,00%
12.1
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
0,00%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
0,00%
3.07
ΑΛΦΑ
0,00%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.62
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.89
ΑΣΚΟ
0,00%
2.79
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
0,00%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.1
ΔΑΑ
0,00%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
0,00%
11.5
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.55
ΕΕΕ
0,00%
33.22
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.25
ΕΛΛ
0,00%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.09
ΕΛΠΕ
0,00%
7.62
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.25
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.752
ΕΛΧΑ
0,00%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.295
ΕΤΕ
0,00%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.24
ΕΧΑΕ
0,00%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.419
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.73
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.99
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.14
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
0,00%
1.505
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.497
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.198
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.15
ΛΑΒΙ
0,00%
0.894
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.41
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
0,00%
3.73
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23.58
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
0,00%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
0.93
ΞΥΛΚ
0,00%
0.276
ΞΥΛΠ
0,00%
0.426
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.58
ΟΠΑΠ
0,00%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.899
ΟΤΕ
0,00%
14.55
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
0,00%
4.245
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
0,00%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.945
ΣΑΡ
0,00%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.345
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
0,00%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
0,00%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Μαρίνα Μήλου: Από τη θαλασσοταραχή του Μαΐου στη νηνεμία του Ιουνίου

Στα μέσα Μαΐου, μετά και το επίσημο άνοιγμα του ελληνικού τουρισμού, ο Λιμενάρχης Μήλου άρχισε να λαμβάνει ανώνυμες καταγγελίες για μια εκτός ελέγχου κατάσταση που επικρατούσε στη Μαρίνα Μήλου (Λίμενας Αδάμαντα).

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του powergame.gr οι καταγγέλλοντες έκαναν λόγο για απανωτές δυστοκίες στο άνοιγμα του θαλάσσιου τουρισμού που, ως γνωστόν, έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην οικονομία της Μήλου και των Κυκλάδων γενικότερα.

Διότι η Μήλος είναι από τους πιο περιζήτητους νησιωτικούς προορισμούς της Ελλάδας, ιδιαίτερα δημοφιλής για ημερήσια κρουαζιέρα και τουριστικό yachting χάρη στη σπάνια γεωμορφολογία της.

Επιστολή διαμαρτυρίας από τον ΣΙΤΕΣΑΠ

Την ίδια χρονική περίοδο, μια επιστολή διαμαρτυρίας από τον Σύνδεσμο Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ) και τον εκπρόσωπό του στην Σύρο Αντώνη Λεμονάκη, απεστάλη προς το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Μήλου.

«Πώς περιμένετε να συνεχίσουμε να σας υποστηρίζουμε;» Αυτή ήταν η κατακλείδα της σχετικής επιστολής στην οποία περιέχονταν χαρακτηρισμοί όπως :«επικρατεί ένα μπάχαλο. Δένει όποιος θέλει, όπου και όπως θέλει χωρίς καμιά ασφάλεια».

Ο ΣΙΤΕΣΑΠ θέτοντας τη σημαντικότητα της Μήλου ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού κατήγγειλε μεταξύ άλλων προβλήματα δεσίματος, έλλειψη παροχής νερού αλλά και ρεύματος.

Για αντικρουόμενα συμφέροντα έκαναν λόγο ορισμένοι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στη Μαρίνα Μήλου με μια σειρά από ερωτήματα να αναδύονται.

Πως είναι δυνατόν να έρχονται και να φεύγουν τουριστικά σκάφη όταν δεν λειτουργούν οι βασικές υπηρεσίες; Ποιοι έχουν προτεραιότητα στον Λιμένα Αδάμαντα όσον αφορά τις θέσεις «βιτρίνα»;

Το powergame.gr απευθύνθηκε πρώτα στον Δήμαρχο του νησιού, Μανώλη Μικέλη.

«Κάθε χρόνο βγαίνουν εργολαβίες (θέσεις, παροχή νερού κλπ) βάσει ενός κατεστημένου που υπάρχει και στα γύρω νησιά. Φέτος, επειδή ξεκινήσαμε τον διαγωνισμό ορισμένοι αντέδρασαν, και αυτό επειδή άλλαξε ο Λιμενάρχης. Για αυτό λάβαμε καταγγελίες από επαγγελματίες τουριστικών σκαφών που περισσότερο σχετίζονται με τη θέση που έχουν στη Μαρίνα», εξήγησε.

«Τα συμφέροντα στον Λιμένα της Μήλου είναι μεγάλα», τόνισε λέγοντας πως η νέα διοίκηση δεν άλλαξε κανέναν από τους κανονισμούς που ίσχυαν ως τώρα. Όσο για την έλλειψη ρεύματος και νερού ο κ. Μικέλης διέψευσε τις κατηγορίες.

«Υπήρχε και νερό και ρεύμα, και δεν καταλαβαίνω γιατί έχουν ειπωθεί τέτοιες ανακρίβειες από ανθρώπους που οι ίδιοι στην τελική αποτελούν μέρος της διαχείρισης του Λιμένα, εφόσον δραστηριοποιούνται εκεί», συμπλήρωσε, διαβεβαιώνοντας πως το ζήτημα οδεύει προς οριστική επίλυση, τόσο όσον αφορά στο θέμα της εργολαβίας του λιμανιού όσο και για το τελικό σχέδιο των θέσεων των σκαφών.

«Θα επαναλάβω το εξής. Η Μήλος είναι ένα λιμάνι με τεράστια οικονομικά συμφέροντα και αρκετοί επιχειρηματίες κοιτάζουν να δημιουργούν πρόβλημα ενώ τίποτα απολύτως δεν είναι παράνομο. Θεωρώ ότι αυτό μόνο δυσφήμιση κάνει στο νησί».πρόσθεσε

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου της Μήλου, Χρήστος Νίνος, παραδέχτηκε πως για κάποιες ημέρες δεν υπήρχε κάποιος υπεύθυνος για τον συντονισμό της Μαρίνας.

«Δεν υπήρχαν οι υπάλληλοι διότι όσοι ασχολούνται με το Λιμενικό Ταμείο είναι με σύμβαση έργου», εξήγησε σε επικοινωνία με το powergame.gr. Ωστόσο, διαβεβαίωσε πως τον έλεγχο της κατάστασης ανέλαβαν οι Λιμενικές Αρχές. 

Στη συνέχεια, ο διαγωνισμός για την ανάθεση της καβοδεσίας και του συνολικού συντονισμού της μαρίνας Μήλου, προχώρησε με πάνω από δέκα άτομα να δίνουν προσφορά.

Ωστόσο, οι τιμές, ήταν κάτω του κόστους και υπήρχαν απανωτές παραιτήσεις στους μειοδότες, μέχρι τις αρχές Ιουνίου, οπότε και λύθηκε το ζήτημα.

«Μετά από μια σειρά παραιτήσεων στον διαγωνισμό, ο 5ος κατά σειρά μειοδότης αναλαμβάνει εργολαβία από τις 3 Ιουνίου 2021», πληροφόρησε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Μήλου.

Όπως εξήγησε ο κ. Νίνος ο νόμος 4412 για τις Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών για τη διαδικασία των διαγωνισμών έχει αλλάξει και δεν έχει να κάνει ακριβώς με την καβοδεσία αλλά με την παροχή νερού, ρεύματος, κ.ο.κ. Επομένως για να είναι ανοιχτός ο διαγωνισμός θα έπρεπε να γίνει αλλαγή του νόμου.

Εσωτερικές έριδες στο λιμάνι της Μήλου

«Είτε μας αρέσει, είτε όχι, υπάρχουν εσωτερικές έριδες στο λιμάνι της Μήλου που βλάπτουν το σύνολο του νησιού», υπογράμμισε.

Ερωτηθείς για τα κριτήρια κάτω από τα οποία θα ορίζονται οι θέσεις ελλιμενισμού στα τουριστικά σκάφη, ο κ. Νίνος απάντησε:

«Τα κριτήρια αυτά είναι ναυτικά και τον συντονισμό θα αναλάβει ο νέος ανάδοχος. Έχουν να κάνουν με το βάθος και μήκος του σκάφους αλλά αρμόδιος είναι ο νέος μάνατζερ. Το Λιμενικό Ταμείο της Μήλου δεν μπορεί να παρέμβει σε αυτό διότι δεν έχει τις ναυτικές γνώσεις», απάντησε.

Οι ναυλωτές, στα τουριστικά σκάφη, έχουν αρχίσει να αυξάνονται τις τελευταίες δύο εβδομάδες, ενώ διεθνή προβολή πήρε πριν από λίγα εικοσιτετράωρα η Μήλος χάρη στην πρόοδο των εμβολιασμών. Ιδιαίτερη αναφορά στο νησί, έκανε το BBC με ειδικό ρεπορτάζ για τη «Γαλάζια Ελευθερία» και την αύξηση των covidfree ελληνικών προορισμών.

«Αν όλα πάνε καλά με τα τωρινά στοιχεία που υπάρχουν και με την τουριστική ροή που υπάρχει πιστεύω ότι σίγουρα αναμένουμε το 2021 να κυλήσει καλύτερα από το 2020», εκτίμησε ο κ.Νίνος.

Στις 69.163 ευρώ ο τζίρος από τις αφίξεις στη Μήλο το 2019

Βάσει των στοιχείων του Λιμενικού Ταμείου της Μήλου, το 2019 οι συνολικές αφίξεις στον θαλάσσιο τουρισμό ήταν 2.471 σκάφη (1600 επαγγελματικά / 871 ερασιτεχνικά) με τον τζίρο να αγγίζει τις 69.163 ευρώ.

Το 2020 ή πτώση από την πανδημία ήταν κατακόρυφη με συνολικές αφίξεις 1.200 σκάφη (780 επαγγελματικά /  421 ερασιτεχνικά).

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!