THEPOWERGAME
Ο Καθηγητής στο Τμήμα Marketing & Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ), Γιώργος Μπάλτας βλέποντας την στροφή των Ελλήνων καταναλωτών για αναζήτηση ελληνικών προϊόντων τα πρώτα χρόνια της κρίσης ξεκίνησε μία σχετική έρευνα την οποία επαναλαμβάνει κάθε χρόνο.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρον έχουν τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας η οποία πραγματοποιήθηκε πριν από μερικούς μήνες και τα ευρήματα της παρουσίασε ο ίδιος ο Καθηγητής κατά την διάρκεια του συνεδρίου FoodExpo.
Στήριξη της παραγωγής, μείωση της ανεργίας
Σύμφωνα με την έρευνα το 91% όσων συμμετείχαν πιστεύει ότι προτιμώντας ελληνικά προϊόντα, στηρίζει την παραγωγή της χώρας.
Πολύ υψηλός λόγος επιλογής είναι και στήριξη της εργασίας, συγκεκριμένα το 83% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι, προτιμώντας ελληνικά προϊόντα, συμβάλλει στη μείωση της ανεργίας.
Παράλληλα ένα ποσοστό της τάξης του 62% πιστεύει ότι τα ελληνικά προϊόντα έχουν καλύτερη ασφάλεια και ποιότητα.
Όπως ανέφερε στην τοποθέτηση του ο κ. Μπάλτας «ειδικά για την κατηγορία τροφίμων και ποτών η ελληνική προέλευση είναι πολύ μεγάλο πλεονέκτημα.
Ποιοτικό και οικείο το ελληνικό
Υπάρχει εμπεδωμένη στην καταναλωτική συνείδηση η πεποίθηση ότι το προϊόν ελληνικής προέλευσης στην συγκεκριμένη κατηγορία είναι ασφαλές, είναι ποιοτικό, είναι οικείο, είναι ιχνηλατήσιμο, δηλαδή μπορούμε να καταλάβουμε από που έχει προέλθει, από ποια διαδικασία έχει περάσει και αυτό, σε μία τόσο ευαίσθητη αγορά, παίζει πάρα πολύ σημαντικό ρόλο.
Από αυτή την άποψη υπάρχει αδιαμφισβήτητα ένα τεράστιο, παγιωμένο – και κατά την γνώμη μου αν δεν γίνει κάποια φοβερή κρίση εμπιστοσύνης – ένα ακλόνητο πλεονέκτημα».
Ένας δεύτερος σημαντικός λόγος σύμφωνα με την έρευνα, όπως εξήγησε ο κ. Μπάλτας «είναι η συνειδητή προσπάθεια των καταναλωτών να στηρίξουν την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.
Μετά από πολλά χρόνια μέσα στην κρίση έχει πλέον γίνει αντιληπτό ότι μία οικονομία χρειάζεται παραγωγική βάση. Χρειάζεται αγροτική παραγωγική και χρειάζεται και βιομηχανική παραγωγή και μεταποίηση.
Από αυτή την άποψη οι καταναλωτές σε ένα τεράστιο ποσοστό (σ.σ. 83% όπως προαναφέρθηκε) κατανοούν την σημασία της παραγωγικής βάσης, ότι πρέπει να βελτιώσουμε την παραγωγική μας ικανότητα, ότι πρέπει να βελτιώσουμε το εμπορικό ισοζύγιο της χώρας, και έτσι μέσα από τις αγορές προσπαθούν να στηρίξουν τις παραγωγικές δυνάμεις της Ελλάδας».
Όπως τόνισε ο κ. Μπάλτας ο συγκεκριμένος λόγος βρίσκει ανταπόκριση σε όλες τις ηλικιακές και κοινωνικές ομάδες.
Τέλος ενδιαφέροντα στοιχεία από την έρευνα του Τμήματος Marketing & Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών είναι ότι 76% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι υπάρχει στροφή των καταναλωτών στα ελληνικής προέλευσης προϊόντα καθώς και ότι ένα 88% των καταναλωτών δηλώνει ότι θέλει να βλέπει στην συσκευασία εάν το προϊόν είναι ελληνικής προέλευσης.