Γ.Δ.
1469.25 +0,37%
ACAG
-2,23%
5.71
CENER
-0,94%
9.53
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+1,11%
9.1
NOVAL
+0,18%
2.77
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,16%
31.6
ΑΑΑΚ
+4,67%
5.6
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
-2,31%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,66%
3.07
ΑΛΦΑ
-1,25%
1.66
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
11.55
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+0,22%
9.04
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
-1,06%
1.4
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,68%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,79%
17.78
ΔΑΑ
+2,67%
7.998
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+1,13%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,62%
1.62
ΕΕΕ
+0,42%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
2.185
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,90%
2.21
ΕΛΛ
+0,36%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΠΕ
-0,88%
7.335
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
+1,56%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.3
ΕΤΕ
-0,02%
8.43
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.038
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,78%
1.755
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,70%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.1
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+0,56%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,21%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.879
ΛΑΜΔΑ
+2,89%
7.48
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
-6,84%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-1,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,54%
3.695
ΜΙΝ
-0,84%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
23.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.77
ΜΟΥΖΚ
-3,70%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,21%
37
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,91%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,70%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,69%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
+0,61%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,55%
3.78
ΠΕΤΡΟ
+0,69%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,33%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,99%
2
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.74
ΣΠΙ
-0,90%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,77%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.93
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Οι τρεις βασικοί λόγοι που οι Έλληνες επιλέγουν ελληνικά προϊόντα

Ο Καθηγητής στο Τμήμα Marketing & Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ), Γιώργος Μπάλτας βλέποντας την στροφή των Ελλήνων καταναλωτών για αναζήτηση ελληνικών προϊόντων τα πρώτα χρόνια της κρίσης ξεκίνησε μία σχετική έρευνα την οποία επαναλαμβάνει κάθε χρόνο.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον έχουν τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας η οποία πραγματοποιήθηκε πριν από μερικούς μήνες και τα ευρήματα της παρουσίασε ο ίδιος ο Καθηγητής κατά την διάρκεια του συνεδρίου FoodExpo.

Στήριξη της παραγωγής, μείωση της ανεργίας

Σύμφωνα με την έρευνα το 91% όσων συμμετείχαν πιστεύει ότι προτιμώντας ελληνικά προϊόντα, στηρίζει την παραγωγή της χώρας.

Πολύ υψηλός λόγος επιλογής είναι και στήριξη της εργασίας, συγκεκριμένα το 83% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι, προτιμώντας ελληνικά προϊόντα, συμβάλλει στη μείωση της ανεργίας.

Παράλληλα ένα ποσοστό της τάξης του 62% πιστεύει ότι τα ελληνικά προϊόντα έχουν καλύτερη ασφάλεια και ποιότητα.

Όπως ανέφερε στην τοποθέτηση του ο κ. Μπάλτας «ειδικά για την κατηγορία τροφίμων και ποτών η ελληνική προέλευση είναι πολύ μεγάλο πλεονέκτημα.

Ποιοτικό και οικείο το ελληνικό

Υπάρχει εμπεδωμένη στην καταναλωτική συνείδηση η πεποίθηση ότι το προϊόν ελληνικής προέλευσης στην συγκεκριμένη κατηγορία είναι ασφαλές, είναι ποιοτικό, είναι οικείο, είναι ιχνηλατήσιμο, δηλαδή μπορούμε να καταλάβουμε από που έχει προέλθει, από ποια διαδικασία έχει περάσει και αυτό, σε μία τόσο ευαίσθητη αγορά, παίζει πάρα πολύ σημαντικό ρόλο.

Από αυτή την άποψη υπάρχει αδιαμφισβήτητα ένα τεράστιο, παγιωμένο – και κατά την γνώμη μου αν δεν γίνει κάποια φοβερή κρίση εμπιστοσύνης – ένα ακλόνητο πλεονέκτημα».

Ένας δεύτερος σημαντικός λόγος σύμφωνα με την έρευνα, όπως εξήγησε ο κ. Μπάλτας «είναι η συνειδητή προσπάθεια των καταναλωτών να στηρίξουν την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

Μετά από πολλά χρόνια μέσα στην κρίση έχει πλέον γίνει αντιληπτό ότι μία οικονομία χρειάζεται παραγωγική βάση. Χρειάζεται αγροτική παραγωγική και χρειάζεται και βιομηχανική παραγωγή και μεταποίηση.

Από αυτή την άποψη οι καταναλωτές σε ένα τεράστιο ποσοστό (σ.σ. 83% όπως προαναφέρθηκε) κατανοούν την σημασία της παραγωγικής βάσης, ότι πρέπει να βελτιώσουμε την παραγωγική μας ικανότητα, ότι πρέπει να βελτιώσουμε το εμπορικό ισοζύγιο της χώρας, και έτσι μέσα από τις αγορές προσπαθούν να στηρίξουν τις παραγωγικές δυνάμεις της Ελλάδας».

Όπως τόνισε ο κ. Μπάλτας ο συγκεκριμένος λόγος βρίσκει ανταπόκριση σε όλες τις ηλικιακές και κοινωνικές ομάδες.

Τέλος ενδιαφέροντα στοιχεία από την έρευνα του Τμήματος Marketing & Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών είναι ότι 76% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι υπάρχει στροφή των καταναλωτών στα ελληνικής προέλευσης προϊόντα καθώς και ότι ένα 88% των καταναλωτών δηλώνει ότι θέλει να βλέπει στην συσκευασία εάν το προϊόν είναι ελληνικής προέλευσης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!