THEPOWERGAME
Υπογράφηκε η σύμβαση σύνδεσης του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με ΠΑΘΕ και Εγνατία», παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή και του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Γιώργου Καραγιάννη. Η υπογραφή της σύμβασης πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της «Εγνατία Οδός ΑΕ».
«Στην Ελλάδα ξέρετε καμία φορά συζητάμε για μεγαλεπήβολα σχέδια και μεγαλεπήβολα έργα, αλλά δεν τα κάνουμε ταυτόχρονα. Όσοι ζουν και δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή καταλαβαίνουν και καταλαβαίνουμε και όλοι στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ότι δεν υπάρχει η παραμικρή προοπτική το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να γίνει ένας πολύ σημαντικός εμπορευματικός κόμβος εάν δεν έχει οδική και σιδηροδρομική σύνδεση. Επομένως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά. Αυτό το έργο λοιπόν, το οποίο από το 2010 είχε κολλήσει, πλέον ξεκολλάει. Υπεγράφη σήμερα η σύμβαση για να λυθεί αυτό το πρόβλημα. Είμαστε λοιπόν εδώ για να πούμε ότι μία τεράστια εκκρεμότητα παίρνει το δρόμο της και πολύ σύντομα θα ξεμπλοκάρουμε και τη σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι έτσι ώστε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να γίνει ο κόμβος υποδομών και μεταφορών της ευρύτερης Νοτιοανατολικής Ευρώπης», δήλωσε ο κ. Καραμανλής μετά την υπογραφή της σύνδεσης.
Προηγουμένως πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στα γραφεία της εταιρείας «Εγνατία Οδός ΑΕ», ενώ στη συνέχεια ο κ. Καραμανλής επισκέφθηκε το Δημαρχείο Θεσσαλονίκης και συμμετείχε σε σύσκεψη με το Δήμαρχο, κ. Κωνσταντίνο Ζέρβα.
Τα οφέλη του έργου
Με τη νέα σύνδεση, η κυκλοφορία από ΠΑΘΕ/Εγνατία Οδό προς τον 6ο προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης και αντιστρόφως, θα διεξάγεται μέσω οδογέφυρας απρόσκοπτα, χωρίς ισόπεδους κόμβους και σηματοδότες, με ταχύτητα μελέτης 80 χλμ/ώρα.
Τα οφέλη θα είναι σημαντικά:
Πρώτον, θα αποσυμφορηθεί η δυτική είσοδος της Θεσσαλονίκης. Και αυτό καθώς τα οχήματα μεταφορών με κατεύθυνση το λιμάνι θα εκτρέπονται πριν τη συμβολή της εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ, με αποτέλεσμα την ομαλότερη και ασφαλέστερη ροή τους.
Δεύτερον, θα αποφορτιστεί το τοπικό οδικό δίκτυο από την κίνηση βαρέων φορτηγών και θα αποκατασταθεί η τοπική κυκλοφορία μεταξύ της οδού Καλοχωρίου με την ΠΑΘΕ και μεταξύ του 6ου προβλήτα με το Καλοχώρι.
Τρίτον, το έργο αναμένεται να έχει θετικό αντίκτυπο στο κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον της περιοχής. Εκτιμάται ότι θα αυξήσει τις αξίες των ακινήτων, θα τονώσει την απασχόληση και θα ενισχύσει την τάση αντικατάστασης δραστηριοτήτων με χαμηλές αποδόσεις από δραστηριότητες υψηλών αποδόσεων.
Ιδιαίτερα αναμένεται να ωφελήσει η νέα σύνδεση τις μεταποιητικές εγκαταστάσεις της περιοχής, αφού θα διευκολύνει την άμεση πρόσβαση τους στο εθνικό οδικό δίκτυο.
Τέταρτον, η νέα σύνδεση θα έχει άμεση και θετική επίδραση στις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και ειδικότερα στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών, στην προσέλκυση και ανάπτυξη κέντρων logistics, λόγω της προβλεπόμενης αναβάθμισης του Λιμένα Θεσσαλονίκης σε σημαντικό διαμετακομιστικό κέντρο της Βαλκανικής και της Ανατολικής Μεσογείου.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου
Το έργο σύνδεσης του αυτοκινητοδρόμου Πατρών – Αθηνών – Θεσσαλονίκης – Ευζώνων και Εγνατίας οδού με τον 6ο προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο του Καλοχωρίου, έχει προϋπολογισμό ύψους 75 εκ ευρώ.
Παράλληλα, στο πλαίσιο του έργου αναβαθμίζεται μέρος του τοπικού οδικού δικτύου, με στόχο την βέλτιστη διαχείριση της κυκλοφορίας στο ιδιαίτερα επιβαρυμένο περιβάλλον της Βιομηχανικής Περιοχής (ΒΙΠΕ) Καλοχωρίου και την αποκατάσταση της σύνδεσής της με το λιμάνι και την ΠΑΘΕ.
Αναλυτικότερα, η νέα οδική σύνδεση έχει μήκος 3,5 χλμ. περίπου, από τα οποία 1,4 χλμ. έχουν ήδη κατασκευασθεί.
Αναπτύσσεται επί οδογέφυρας αμφίδρομης κατεύθυνσης κατά το μεγαλύτερο της τμήμα και περιλαμβάνει:
- 6 μεγάλες γέφυρες
- Εργασίες ολοκλήρωσης ανωδομής
- Κατασκευή συνδετήριου κλάδου μεταξύ της επαρχιακής οδού Θεσσαλονίκης – Καλοχωρίου και του αριστερού κλάδου της οδογέφυρας
- Κατασκευή οδικών τμημάτων των κλάδων εισόδου και εξόδου του κόμβου σύνδεσης της οδογέφυρας με την ΠΑΘΕ
- Αναβάθμιση του τοπικού οδικού δικτύου της ΒΙΠΕ Καλοχωρίου, καθώς και αναμόρφωση τμημάτων του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου της ΠΑΘΕ, με την κατασκευή δύο ισόπεδων κόμβων και του κυκλικού ισόπεδου κόμβου της οδού Καλοχωρίου.