THEPOWERGAME
Από τον ΕΦΚΑ στην ΕΤΑΔ
-Όπως προανήγγειλε η στήλη «Big Mouth» ο CEO του Υπερταμείου Γρηγόρης Δημητριάδης θα αξιοποιήσει τον Χρήστο Χάλαρη ο οποίος πρόσφατα αποπέμφθηκε από τον ΕΦΚΑ. Τελικά κανείς δεν πάει… χαμένος καθώς σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες ο Χρήστος Χάλαρης αναμένεται να είναι ο νέος πρόεδρος της Εταιρείας Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ) που είναι θυγατρική του Υπερταμείου. Από την προεδρία της ΕΤΑΔ αποχωρεί ο Αντώνης Μπέζας.
-Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Στέφανος Βλαστός, παραμένει στη θέση του, αλλά θα υπάρξουν ευρείες ανακατατάξεις στα μέλη του Δ.Σ. τα περισσότερα εκ των οποίων παραμένουν στη θέση αυτή πριν από τις εκλογές του 2019. Oι ανακατατάξεις θεωρούνται νίκη του Στέφανου Βλαστού, ο οποίος λέγεται ότι «έφαγε» τον Αντ. Μπέζα, με τον οποίο διατηρούσε κάκιστες σχέσεις. Πάντως στην 10η έκθεση της για την εποπτεία της ελληνικής οικονομίας η Κομισιόν, συνεχίζει να θεωρεί την ΕΤΑΔ και τις υποθέσεις της δημοσιονομική βόμβα για τη χώρα.
Η στήριξη του ΔΑΑ και η πώληση του 30%
-Θετικά για την προώθηση του σχεδίου πώλησης του 30% της Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών (ΔΑΑ) που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» λειτουργεί η στήριξη των 130 εκατ. ευρώ. Η στήριξη προβλέπεται στο σχέδιο νόμου που κατέθεσε την Παρασκευή η κυβέρνηση, μαζί με αντίστοιχη στήριξη προς την Fraport Greece που λειτουργεί τα 14 μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια.
– Ο διαγωνισμός για την πώληση του 30% της ΔΑΑ έχει «παγώσει» λόγω της πανδημίας αν και είχαν περάσει στο δεύτερο στάδιο εννέα από τους μεγαλύτερους επενδυτές υποδομών στον κόσμο. Μεταξύ αυτών οι γαλλικοί όμιλοι ADP Groupe, Vinci Airports και Ardian, οι επενδυτικοί όμιλοι KKR και Global Infrastructure Partners, κ.α. Το ζήτημα είναι ποιοι παραμένουν στο παιχνίδι. Η κρίση ακύρωσε ή καθυστερεί πλήθος ιδιωτικοποιήσεων αεροδρομίων ανά τον κόσμο.
Μία παλιά συναλλαγή μεταξύ Reggeborgh και CVC
-Τι σχέση μπορεί να έχουν δύο από τους μεγαλύτερους ξένους επενδυτές στην Ελλάδα, η ολλανδική Reggeborgh και η αμερικανική CVC εκτός από τα εξοχικά των επικεφαλής τους στην Κέρκυρα; Ο Χένρυ Χόλτερμαν, ο επικεφαλής του ολλανδικού ομίλου και ο επικεφαλής της CVC για την Ευρώπη Ρομπ Λούκας είναι σχεδόν γείτονες στην Κέρκυρα. Η CVC είχε επενδύσει το 2007 στην VolkerWessels, την κατασκευαστική εταιρεία της οικογένειας Wessels που σήμερα ελέγχεται εξ ολοκλήρου από την Reggeborgh. Μάλιστα η αμερικανική επενδυτική εταιρεία είχε παραμείνει για έξι χρόνια στο μετοχικό κεφάλαιο της VolkerWessels και αποχώρησε σταδιακά το 2013. Αγοραστής του ποσοστού της ήταν η Reggeborgh.
Το «Campas Project» εκ νέου στο προσκήνιο
-Στο περιθώριο ήταν τα τελευταία χρόνια, κυρίως λόγω έλλειψης κεφαλαίων, η REDS, η θυγατρική της ΕΛΛΑΚΤΩΡ στα ακίνητα. Είναι γνωστοί οι καυγάδες του δεύτερου μεγαλύτερου μετόχου της REDS, του κ. Χρ. Παναγιωτόπουλου, με την προηγούμενη διοίκηση του ομίλου για τη μη αξιοποίηση των ακινήτων. Τώρα που ο κ. Παναγιωτόπουλος ως συνεργάτης της Reggeborgh βρίσκεται στη διοίκηση της ΕΛΛΑΚΤΩΡ θέλει να αναστήσει και τη REDS.
-Το μεγάλο στοίχημα της τελευταίας είναι η επένδυση των 200 εκατ. για το «Campas Project». Εκτός από το συγκεκριμένο συγκρότημα (ξενοδοχεία, καταστήματα, κλπ), προωθείται και ένα οικιστικό έργο, δίπλα στη διατηρητέα κατοικία του Α. Καμπά. Σε οικόπεδο 4,4 στρεμμάτων θα αναπτυχθούν 17 κατοικίες, σε πέντε ανεξάρτητα διώροφα κτίρια.
Ξεκίνημα της σεζόν του Αγίου Πνεύματος
-Άτυπη έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου αποτελεί το ερχόμενο Σαββατοκύριακο που για ένα μεγάλο τμήμα των εργαζομένων είναι τριήμερο λόγω της αργίας του Αγίου Πνεύματος. Οι άσχημες καιρικές συνθήκες και οι περιορισμοί δεν βοήθησαν έως τώρα να κινηθούν όπως θα περίμεναν οι κοντινοί προορισμοί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη όμως για το τριήμερο οι άνθρωποι του τουρισμού μιλάνε για ενδιαφέρον που θυμίζει παλιές, καλές ημέρες.
-Στα ακτοπλοϊκά των κοντινών νησιών τα εισιτήρια έχουν εξαντληθεί εδώ και ημέρες, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επαναφέρει σχεδόν όλα τα δρομολόγια της ενώ και στις αεροπορικές η πληρότητα έχει ανέβει κατακόρυφα. Πέρα από τα οικονομικά κέρδη του τριημέρου οι άνθρωποι του χώρου θεωρούν ότι θα λειτουργήσει θετικά και στον ψυχολογικό τομέα όσων είναι επιφυλακτικοί στο να ταξιδέψουν με δημόσια μέσα συγκοινωνίας.