THEPOWERGAME
Στα 14 ευρώ ανεβάζει η Euroxx την τιμή – στόχο για τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με έκθεσή της την Παρασκευή.
Σύμφωνα με την έκθεση η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι πλέον ο μεγαλύτερος κατασκευαστικός όμιλος της χώρας με ανεκτέλεστο υπόλοιπο περίπου 3 δισ. ευρώ (το 22% από τις αγορές του εξωτερικού) και αναμένεται να επωφεληθεί από τα νέα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης καθώς και τις αυξημένες ιδιωτικές επενδύσεις.
Επιπλέον κατέχει ηγετική θέση στην αγορά παραχωρήσεων αφού ελέγχει ποσοστά από 17% – 100% σε τρεις ώριμες συμβάσεις παραχώρησης οδικών αξόνων (που προσφέρουν δηλαδή μερίσματα).
Παράλληλα μέσω της συμμετοχής στο νέο αεροδρόμιο Καστελλίου και του τουριστικού συγκροτήματος με καζίνο στο Ελληνικό αποκτά ισχυρή παρουσία και στον πολλά υποσχόμενο τουριστικό κλάδο.
Μέσω της συμμετοχής με 37,3% στην ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, τον μεγαλύτερο «παίκτη» στην ελληνική αγορά ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ) με εγκατεστημένη ισχύ 890 MW, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει σημαντική παρουσία και στον ελκυστικό τομέα της πράσινης ενέργειας.
Οι αναλυτές της Euroxx εκτιμούν πως οι παραχωρήσεις και οι ΑΠΕ θα οδηγήσουν την κερδοφορία του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε επίπεδα ρεκόρ για την περίοδο μέχρι το 2024. Επίσης, η ρευστότητα από τις οδικές παραχωρήσεις θα επιτρέψει στον όμιλο να προχωρήσει στην καταβολή μερισμάτων μετά το 2023.
Οι προβλέψιμες αποδόσεις των ΑΠΕ και των εσόδων από τις εν λειτουργία παραχωρήσεις στηρίζουν τη θέση της Euroxx όπως αναφέρεται στην έκθεση.
Στα θετικά περιλαμβάνεται και «η έμπειρη διοίκηση» η οποία οδήγησε επιτυχώς τον όμιλο στα δύσκολα και απαιτητικά χρόνια της οικονομικής κρίσης, ειδικά στον κατασκευαστικό κλάδο.
Τέλος καταλύτες για την πορεία της μετοχής θα είναι κατά τους αναλυτές η τυχόν επικράτηση του ομίλου στο διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και η τελική επενδυτική απόφαση για τη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο στην Κομοτηνή.
Για την τελευταία ανακοινώθηκε την Παρασκευή συμφωνία με την Motor Oil για την από κοινού προώθηση της επένδυσης.