Γ.Δ.
1407.68 +0,44%
ACAG
0,00%
5.35
BOCHGR
+1,83%
4.44
CENER
+0,83%
8.47
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+1,22%
8.3
NOVAL
-0,65%
2.295
OPTIMA
+0,94%
12.84
TITC
+1,33%
38.15
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,14%
1.394
ΑΒΕ
-0,65%
0.457
ΑΔΜΗΕ
+0,64%
2.36
ΑΚΡΙΤ
+1,46%
0.695
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
+0,26%
1.5345
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,73%
9.65
ΑΣΚΟ
+2,37%
2.59
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.78
ΑΤΤ
-1,30%
0.606
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+1,16%
5.25
ΒΙΟΚΑ
+2,28%
1.795
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,96%
2.08
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,46%
18.34
ΔΑΑ
+0,35%
8.018
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,26%
11.68
ΔΟΜΙΚ
+3,89%
2.805
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,76%
0.298
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.41
ΕΕΕ
-0,12%
33.7
ΕΚΤΕΡ
-1,80%
1.42
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+4,55%
2.07
ΕΛΛ
+0,76%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,35%
1.654
ΕΛΠΕ
+1,95%
6.805
ΕΛΣΤΡ
-0,98%
2.03
ΕΛΤΟΝ
+1,20%
1.86
ΕΛΧΑ
+2,78%
1.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-0,26%
6.906
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.14
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.72
ΕΥΡΩΒ
+0,10%
2.038
ΕΧΑΕ
+0,81%
4.335
ΙΑΤΡ
+2,60%
1.58
ΙΚΤΙΝ
+1,15%
0.309
ΙΛΥΔΑ
+4,60%
1.82
ΙΝΚΑΤ
-0,63%
4.72
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+4,27%
0.928
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.7
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,89%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,85%
1.16
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,38%
1.43
ΚΟΡΔΕ
+3,41%
0.424
ΚΟΥΑΛ
+4,12%
1.062
ΚΟΥΕΣ
+0,72%
5.56
ΚΡΙ
-0,70%
14.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.924
ΛΑΒΙ
+0,97%
0.726
ΛΑΜΔΑ
-1,10%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
-1,93%
3.55
ΜΕΝΤΙ
+2,97%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-0,34%
2.96
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,99%
19.39
ΜΟΝΤΑ
-3,20%
3.63
ΜΟΤΟ
+2,04%
2.5
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
24.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,78%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.9
ΟΛΠ
+1,68%
30.35
ΟΛΥΜΠ
+3,11%
2.32
ΟΠΑΠ
-0,51%
15.72
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,25%
0.792
ΟΤΕ
-0,66%
15.11
ΟΤΟΕΛ
-0,20%
10.08
ΠΑΙΡ
+3,78%
0.988
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+1,03%
3.626
ΠΕΡΦ
+1,30%
5.45
ΠΕΤΡΟ
+1,53%
7.98
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.965
ΠΛΑΚΡ
-2,88%
13.5
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.166
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,39%
5.11
ΡΕΒΟΙΛ
-1,25%
1.575
ΣΑΡ
+0,37%
10.76
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.329
ΣΙΔΜΑ
+1,97%
1.555
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,09%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
-3,52%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+3,13%
8.25
ΦΡΙΓΟ
-1,89%
0.208
ΦΡΛΚ
+1,13%
3.59
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Franchising: Άντεξε στην Ελλάδα παρά την πανδημία

Με την εστίαση να πρωταγωνιστεί οι αλυσίδες που αναπτύσσονται μέσω franchising κατάφεραν να αυξήσουν έστω και οριακά τις δυνάμεις τους στην ελληνική αγορά.

Το franchising συνεχίζει να αποτελεί έναν αξιόπιστο πυλώνα για την ελληνική οικονομία, μιας και έχοντας διανύσει μια υπερτριακονταετή πορεία, έχει αποδειχθεί μια εξαιρετική μέθοδος συγκροτημένης ανάπτυξης για επιχειρήσεις από όλους σχεδόν τους κλάδους. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας του FRANCHISE SUCCESS MEDIA GROUP, στην ελληνική αγορά αναπτύσσονται 535 αλυσίδες franchise και ο αριθμός των καταστημάτων franchise ανέρχεται στα 11.600.

Αναφορικά με τον συνολικό αριθμό των καταστημάτων franchise, σημειώθηκε αύξηση της τάξης του 1,1%, σε σχέση με το 2019, παρά τις δυσμενείς συνθήκες που βιώσαμε λόγω πανδημίας. Επιπλέον, ο συνολικός αριθμός των καταστημάτων που εντάσσονται σε δίκτυα franchise (εταιρικά, franchise, shop in shop, corners), υπολογίζεται σε 20.616 σημεία πώλησης.

Όσον αφορά την κατανομή του συνολικού αριθμού των σημείων franchise ανά κατηγορία, τη σκυτάλη κρατά η Εστίαση με 22% και αιχμή τον χώρο του καφέ και του σνακ. Το lockdown και η παραμονή στο σπίτι ώθησαν σε αύξηση το e-commerce, το οποίο και συνέβαλε στην διατήρηση της δυναμικής του κλάδου. Ακολουθεί η κατηγορία Τρόφιμα – Ποτά με 21%,οι Υπηρεσίες με 19%, η Λιανική με 17%, η Εκπαίδευση με 9%, η Ένδυση με 6%, η Προσωπική Φροντίδα με 3% και ο Οικιακός Εξοπλισμός με 3%.

Αποχωρήσεις και λουκέτα

Στο σύνολο των κατηγοριών εκτός του κλάδου των Υπηρεσιών, φαίνεται πως 13 αλυσίδες σταμάτησαν την ανάπτυξη τους μέσω franchising. Εκτός αγοράς βγήκαν 4 δίκτυα προερχόμενα από τις κατηγορίες Ένδυση, Λιανική και Τρόφιμα – Ποτά, ενώ 3 διεθνείς αλυσίδες εγκατέλειψαν την ελληνική αγορά.

Ταυτόχρονα, σημαντικός αριθμός συστημάτων franchise προχώρησε σε μετασχηματισμό του concept, έτσι ώστε να απαντά αποτελεσματικότερα στις προκλήσεις της εποχής. Εξαιρετικά ενδιαφέρον ήταν ότι στα υγιή συστήματα franchise, σε αυτά που αναδεικνύονται ηγέτες της επόμενης ημέρας, η σταδιακή αυτή προσαρμογή συνοδεύτηκε και από προγράμματα υποβοήθησης – ενίσχυσης των franchisees και σε πάρα πολλές περιπτώσεις, υπήρξε ενεργή συμμετοχή τους όχι μόνο στην υλοποίηση αλλά και στον σχεδιασμό, δείγμα υγιούς αντιμετώπισης της κρίσης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!