Γ.Δ.
1451.59 -0,28%
ACAG
+0,34%
5.83
BOCHGR
+0,22%
4.56
CENER
-0,65%
9.19
CNLCAP
-0,67%
7.45
DIMAND
-2,53%
8.1
NOVAL
-2,34%
2.3
OPTIMA
-1,09%
12.66
TITC
+1,02%
39.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,08%
1.51
ΑΒΕ
-1,33%
0.446
ΑΔΜΗΕ
+0,78%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
+0,11%
4.6
ΑΛΦΑ
-0,56%
1.585
ΑΝΔΡΟ
-2,17%
6.32
ΑΡΑΙΓ
-0,39%
10.26
ΑΣΚΟ
-1,74%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-0,54%
7.36
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,60%
0.666
ΑΤΤΙΚΑ
-1,33%
2.22
ΒΙΟ
-1,09%
5.44
ΒΙΟΚΑ
-1,60%
1.845
ΒΙΟΣΚ
-2,84%
1.54
ΒΙΟΤ
0,00%
0.266
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,73%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
18.4
ΔΑΑ
-0,10%
7.992
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-1,02%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-3,89%
2.84
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,80%
0.313
ΕΒΡΟΦ
+2,46%
1.665
ΕΕΕ
-0,85%
32.52
ΕΚΤΕΡ
-0,34%
1.77
ΕΛΒΕ
+2,51%
4.9
ΕΛΙΝ
-1,40%
2.11
ΕΛΛ
0,00%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,72%
1.93
ΕΛΠΕ
-1,23%
7.255
ΕΛΣΤΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΤΟΝ
+0,75%
1.888
ΕΛΧΑ
-2,08%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
-0,65%
7.66
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.23
ΕΥΔΑΠ
-1,36%
5.81
ΕΥΡΩΒ
-0,09%
2.209
ΕΧΑΕ
-0,66%
4.535
ΙΑΤΡ
0,00%
1.55
ΙΚΤΙΝ
-1,63%
0.331
ΙΛΥΔΑ
-0,50%
1.98
ΙΝΚΑΤ
-0,74%
4.71
ΙΝΛΙΦ
-0,84%
4.75
ΙΝΛΟΤ
-0,31%
0.977
ΙΝΤΕΚ
-0,34%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,64%
2.4
ΙΝΤΕΤ
-2,38%
1.025
ΙΝΤΚΑ
-0,86%
2.875
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
+2,13%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,66%
1.515
ΚΟΡΔΕ
+0,47%
0.431
ΚΟΥΑΛ
-0,69%
1.158
ΚΟΥΕΣ
+0,52%
5.8
ΚΡΙ
-0,98%
15.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.98
ΛΑΒΙ
+0,80%
0.756
ΛΑΜΔΑ
-0,83%
7.14
ΛΑΜΨΑ
-1,60%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.58
ΛΟΥΛΗ
+0,70%
2.88
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,03%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+2,84%
2.17
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-0,34%
2.9
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,87%
20.4
ΜΟΝΤΑ
+2,22%
3.68
ΜΟΤΟ
-1,11%
2.68
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+0,79%
25.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.74
ΜΠΡΙΚ
+0,47%
2.12
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-0,59%
33.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+1,47%
0.828
ΞΥΛΚ
-0,37%
0.272
ΞΥΛΠ
+9,58%
0.366
ΟΛΘ
+1,39%
21.9
ΟΛΠ
+0,84%
30
ΟΛΥΜΠ
+0,43%
2.33
ΟΠΑΠ
-0,57%
15.65
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,38%
0.792
ΟΤΕ
+1,58%
14.8
ΟΤΟΕΛ
-1,70%
10.38
ΠΑΙΡ
-2,81%
0.97
ΠΑΠ
-0,42%
2.38
ΠΕΙΡ
-0,64%
3.89
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
+2,91%
8.48
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.925
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.238
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,80%
6.5
ΠΡΟΦ
+0,39%
5.16
ΡΕΒΟΙΛ
-1,16%
1.71
ΣΑΡ
-0,37%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,89%
0.34
ΣΙΔΜΑ
+0,32%
1.555
ΣΠΕΙΣ
+0,69%
5.84
ΣΠΙ
0,00%
0.524
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.83
ΤΖΚΑ
-6,25%
1.425
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,61%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.15
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,66%
3.775
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.59

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Ζημίες 54 εκατ. ευρώ το 2020

Τη χειρότερη επίδοση από το 2002 σημείωσε πέρυσι ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ). Τα έσοδα διαμορφώθηκαν περίπου στο 1/3 εκείνων του 2019 ενώ κατέγραψε για πρώτη φορά ζημίες προ φόρων ύψους 54 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, τα έσοδα διαμορφώθηκαν σε 151 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας υποχώρηση κατά 62,3%. Τα λειτουργικά αποτελέσματα EBITDA διαμορφώθηκαν σε ζημία 18,7 εκατ. ευρώ έναντι κέρδους ύψους 256,7 εκατ. ευρώ το 2019. Τα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε ζημία 54 εκατ. ευρώ έναντι κέρδους 224,9 εκατ. ευρώ και τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε ζημία ύψους 41,9 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 174,4 εκατ. ευρώ.

«Το 2020 ήταν, σε κάθε περίπτωση, η πιο δύσκολη χρονιά στην ιστορία της Εταιρείας από την Έναρξη Λειτουργίας του Αεροδρομίου. Η κρίση της πανδημίας COVID-19 (coronavirus) είχε βαθιά και διαρκή επίδραση στην Εταιρεία και στην αεροπορική βιομηχανία εν γένει, με διαρθρωτικές επιπτώσεις πρωτοφανούς μεγέθους», σχολίασε ο πρόεδρος του ΔΑΑ Γιώργος Αρώνης στο σημείωμα των οικονομικών καταστάσεων που απευθύνεται στους μετόχους της εταιρείας.

Ο ίδιος σημείωσε ότι το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων (ACI) εκτίμησε την απώλεια επιβατικής κίνησης παγκοσμίως για το 2020 σε 63% με την Ευρώπη, να χάνει 1,72 δισ. επιβάτες το 2020 καταγράφοντας ακόμη μεγαλύτερη μείωση κατά 70,4% σε σχέση με το 2019. Μάλιστα τα αεροδρόμια της Ε.Ε. επλήγησαν περισσότερο από εκείνα εκτός ΕΕ (-73,0% έναντι -61,9%), ως αποτέλεσμα του μεγέθους των αεροδρομίων, τη σχετική ανθεκτικότητα των εγχώριων αγορών στη Ρωσία και την Τουρκία, καθώς και τους λιγότερο αυστηρούς ταξιδιωτικούς περιορισμούς στην αγορά εκτός ΕΕ.

Η κίνηση των επιβατών στο ΔΑΑ ανήλθε σε 8,08 εκατομμύρια επιβάτες, το χαμηλότερο επίπεδο κίνησης που βίωσε ποτέ, παρουσιάζοντας μείωση 68,4% έναντι του αντίστοιχου επιπέδου του 2019. Μέσα στο προαναφερόμενο πλαίσιο, με στόχο τη διατήρηση της ρευστότητας η διοίκηση του ΔΑΑ έλαβε σημαντικά μέτρα προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ραγδαία μείωση των εσόδων και χρηματοοικονομικών ροών. Τα μέτρα που εξασφάλισαν ρευστότητα ύψους 356,3 εκατ. ευρώ περιέλαβαν:

  • την αναβολή των πληρωμών κεφαλαίου τόσο του δανείου της ΕΤΕπ όσο και του Ομολογιακού Δανείου Δεύτερης Τάξης εντός του 2020 μετά από διαπραγμάτευση με την ΕΤΕπ και τις Ελληνικές Τράπεζες,
  • την ανάληψη νέου δανείου ύψους 140 εκατ. ευρώ,
  • την αναβολή του μεγαλύτερου μέρους του προγράμματος επενδύσεων της Εταιρείας για την κατασκευή παγίων (iv) τη μείωση του λειτουργικού κόστους,
  • συνεχείς προσπάθειες εξασφάλισης εισπράξεων από τους πελάτες,
  • το όφελος από τη απαλλαγή της προκαταβολής φόρου εισοδήματος,
  • τη μη διανομή μερισμάτων εντός του έτους και
  • την αναβολή της πληρωμής της Αμοιβής Χορήγησης Δικαιωμάτων εντός του 2020.

Προοπτικές για το 2021

Ο ΔΑΑ, όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις, αναμένει μια δύσκολη χρονιά και το 2021. Ο στόχος είναι φέρει φέτος 11,5 εκατ. επιβάτες, 42% περισσότερους σε πέρυσι, αλλά μειωμένους κατά 55% σε σχέση με το 2019. Τη χρονιά εκείνη είχε διακινήσει 25,5 εκατ. επιβάτες.

«Το 2021 παραμένει μια δύσκολη χρονιά όσον αφορά την αναμενόμενη ανάκαμψη της κίνησης», αναφέρει ο κ. Αρώνης. «Με την Ελλάδα να βιώνει ένα δεύτερο κύμα πανδημίας, μαζί με τις περισσότερες χώρες του βόρειου ημισφαιρίου, που οδηγούν σε απαγορεύσεις κυκλοφορίας, αυστηρούς ταξιδιωτικούς περιορισμούς και διακοπές λειτουργίας, οι αριθμοί κίνησης θα συνεχίσουν να είναι δραματικά χαμηλοί, τουλάχιστον το πρώτο εξάμηνο του 2021. Πράγματι, η πρόβλεψή μας για την κίνηση επιβατών το 2021 ανέρχεται σε 11,5 εκατομμύρια, σημαντικά αυξημένη σε σύγκριση με το 2020, αλλά εξακολουθεί να είναι 55% χαμηλότερη από τα επίπεδα πριν από την πανδημία».

Τέλος ο ΔΑΑ βρίσκεται σε διαβουλεύσεις με το Ελληνικό Δημόσιο σχετικά με αξιώσεις αποζημίωσης που βασίζονται σε νομικούς και συμβατικούς λόγους, για τις ζημίες που προκλήθηκαν το 2020 ως αποτέλεσμα των επιβαλλόμενων περιορισμών στις ταξιδιωτικές και επιχειρηματικές δραστηριότητες. Η Εταιρεία είναι αισιόδοξη ότι αυτό το ζήτημα θα επιλυθεί φιλικά και θα εγκριθεί από τις αρμόδιες εθνικές και κοινοτικές αρχές το 2021.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!