Γ.Δ.
1480.83 -0,11%
ACAG
0,00%
5.86
CENER
+0,10%
9.71
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+1,01%
8.98
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+0,99%
12.22
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-0,68%
1.454
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
+0,22%
2.26
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
0,00%
3.07
ΑΛΦΑ
-1,28%
1.7005
ΑΝΔΡΟ
+2,11%
6.76
ΑΡΑΙΓ
-0,25%
11.86
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.8
ΑΣΤΑΚ
+2,02%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+4,62%
9.52
ΑΤΤΙΚΑ
+0,79%
2.56
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,17%
5.97
ΒΙΟΚΑ
-0,42%
2.36
ΒΙΟΣΚ
+3,97%
1.44
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-1,84%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,22%
18.06
ΔΑΑ
-0,15%
7.986
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+0,96%
11.61
ΔΟΜΙΚ
+7,14%
3.9
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,25%
0.325
ΕΒΡΟΦ
+5,16%
1.63
ΕΕΕ
-0,54%
33.04
ΕΚΤΕΡ
+0,23%
4.33
ΕΛΒΕ
-1,82%
5.4
ΕΛΙΝ
+1,78%
2.29
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,72%
2.075
ΕΛΠΕ
-0,66%
7.57
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.25
ΕΛΤΟΝ
+0,34%
1.758
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.882
ΕΝΤΕΡ
+1,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,47%
1.34
ΕΤΕ
-0,31%
8.388
ΕΥΑΠΣ
-1,78%
3.31
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.77
ΕΥΡΩΒ
-0,45%
2.23
ΕΧΑΕ
-0,52%
4.795
ΙΑΤΡ
-1,72%
1.71
ΙΚΤΙΝ
-0,95%
0.415
ΙΛΥΔΑ
+2,02%
1.765
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.99
ΙΝΛΙΦ
-1,17%
5.08
ΙΝΛΟΤ
-1,27%
1.244
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.05
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-3,65%
1.45
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,00%
1.49
ΚΟΡΔΕ
+0,40%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+2,50%
1.228
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,43%
1.145
ΛΑΒΙ
0,00%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,40%
7.38
ΛΑΜΨΑ
-2,19%
35.8
ΛΑΝΑΚ
-6,32%
0.89
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.66
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,12%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-0,80%
3.7
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,36%
23.9
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
+1,07%
2.84
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.49
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,77%
36.78
ΝΑΚΑΣ
+2,21%
2.78
ΝΑΥΠ
-0,86%
0.922
ΞΥΛΚ
+0,36%
0.277
ΞΥΛΠ
-3,76%
0.41
ΟΛΘ
-1,89%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
-0,39%
2.57
ΟΠΑΠ
-0,12%
15.99
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.897
ΟΤΕ
-0,21%
14.52
ΟΤΟΕΛ
+0,51%
11.76
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-1,20%
3.941
ΠΕΤΡΟ
-0,68%
8.8
ΠΛΑΘ
0,00%
4.245
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,51%
1.162
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,35%
5.11
ΡΕΒΟΙΛ
+2,83%
2
ΣΑΡ
+0,36%
11.22
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,45%
0.35
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.68
ΣΠΕΙΣ
-0,87%
6.84
ΣΠΙ
+4,80%
0.698
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.23
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,49%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.08
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

ΕΕΤΤ: Η δύσκολη εξίσωση με τα πρόστιμα στις ταχυμεταφορές

Αντιμέτωπη με δύο δύσκολες αποφάσεις βρίσκεται η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, η Ολομέλεια της οποίας αναμένεται εντός των προσεχών εβδομάδων να αποφασίσει για τα πρόστιμα στις εταιρείες ταχυμεταφορών (courier), μετά τη βροχή καταγγελιών για όσα συνέβησαν κατά τη διάρκεια της πρώτης, αλλά και της δεύτερης καραντίνας. Από τη μία πλευρά θεωρεί πως πρέπει να αναγνωριστούν ελαφρυντικά στις εταιρείες, καθώς η κατάσταση ήταν πραγματικά πρωτοφανής. Από την άλλη πλευρά, αν τα πρόστιμα είναι αρκετά μικρά θα θεωρηθούν «χάδι».

Επιπλέον, σοβαρή δυσκολία υπάρχει όσον αφορά στην κατανομή των προστίμων. Πόσο πρέπει να είναι το πρόστιμο για την πρώτη καραντίνα, με αναγνώριση ελαφρυντικών και πόσο για τη δεύτερη καραντίνα κατά τη διάρκεια της οποίας οι καταναλωτές είδαν να επαναλαμβάνονται τα ίδια φαινόμενα, ενώ οι εταιρείες είχαν χρόνο προετοιμασίας.

Η αντίδραση της ΕΕΤΤ ήταν αναμενόμενη καθώς σε όλη τη διάρκεια του 2020, αλλά και στις αρχές του 2021 έφταναν στην Επιτροπή περίπου 9 με 10 καταγγελίες την ημέρα για τις πρακτικές των εταιρειών ταχυμεταφορών. Ενώ σε όλη τη διάρκεια του 2019 είχαν φτάσει στην ΕΕΤΤ περίπου 400 καταγγελίες, το 2020 άγγιξαν τις 3.400 με αύξηση σχεδόν 750%! Έτσι δημιουργήθηκε ειδική ομάδα για να εξεταστούν οι καταγγελίες και παράλληλα κλήθηκαν οι εταιρείες να καταθέσουν έγγραφες εξηγήσεις για τα περιστατικά που καταγγέλλονται.

Στο επίκεντρο των καταγγελιών βρίσκονται τόσο οι καθυστερήσεις στην παράδοση δεμάτων στη διάρκεια της πρώτης, αλλά και της δεύτερης, καραντίνας, όσο και η πρακτική των διανομέων να αφήνουν ειδοποιητήρια στους αποδέκτες για παραλαβή των δεμάτων από τα γραφεία της εταιρείας ταχυμεταφορών ακόμα και όταν οι τελευταίοι βρίσκονταν στα σπίτια ή στα γραφεία τους. Και για τις καθυστερήσεις οι εταιρείες έχουν πλήθος επιχειρημάτων που συνδέονται με την τεράστια αύξηση του όγκου δεμάτων που χρειάστηκε να μεταφέρουν. Δεν ισχύει το ίδιο με την πρακτική των ειδοποιητηρίων η οποία, σύμφωνα με καταγγελίες που έχει η ΕΕΤΤ, συνεχίζεται ακόμα και σήμερα από ορισμένες εταιρείες του κλάδου.

Γιατί οι διανομείς αντί να χτυπούν τα κουδούνια των πελατών και να παραδίδουν τα δέματα αφήνουν ειδοποιητήρια, επειδή δήθεν δεν βρήκαν τον παραλήπτη; Γιατί πολλές φορές έχουν κληθεί να εκτελέσουν μεγάλο αριθμό παραγγελιών μέσα στην ίδια ημέρα και για λόγους χρόνου αποφεύγουν τις παραδόσεις. Αντ’ αυτού υποχρεώνουν τον πελάτη να πάει στο τοπικό κατάστημα της εταιρείας ταχυμεταφορών και να παραλάβει το δέμα του. Υπενθυμίζεται πως οι εταιρείες υποχρεούνται, με βάση την άδεια λειτουργίας τους, και σε δεύτερη απόπειρα παράδοσης του δέματος στον παραλήπτη. Και αυτό το θέμα ερευνάται από την ΕΕΤΤ.

Επιπλέον, υπάρχει και θέμα επάρκειας του στόλου οχημάτων των εταιρειών ταχυμεταφορών όπως υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς. Κατά τη διάρκεια της καραντίνας επιστρατεύθηκαν ιδιοκτήτες ταξί, φορτηγών, ακόμα και σχολικών λεωφορείων (!) για να διανεμηθούν τα δέματα που προέρχονταν από ηλεκτρονικές αγορές.

Οι διοικήσεις των εταιρειών επικαλούνται τις συνθήκες ανωτέρας βίας που δημιουργήθηκαν λόγω πανδημίας και επισημαίνουν τις σημαντικές επενδύσεις που πραγματοποίησαν τον τελευταίο χρόνο προκειμένου να ανταπεξέλθουν στην έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και των αποστολών δεμάτων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!