THEPOWERGAME
Πέρασε σχεδόν ένας χρόνος όταν στις 13-14 Ιουνίου του 2020, κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης για την επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού στη Σαντορίνη, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης είχαν ανακοινώσει τη δράση «Plastic-Free Σαντορίνη».
Ήταν η πρώτη φορά που είχε ακουστεί η καμπάνια για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος με τη διαδικασία ΣΔΙΤ και με βασικούς συμμάχους την Lidl Hellas και το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη.
Μάλιστα η Θήρα ανακηρύχθηκε από πέρσι, το «Πρώτο Νησί στο Αιγαίο Ελεύθερο Από Πλαστικό» αποτελώντας και την αφετηρία για να επεκταθεί η δράση και σε άλλους προορισμούς.
Σήμερα, με αφορμή την παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος (5 Ιουνίου) η Lidl Hellas επενδύοντας 700.000 ευρώ για τις ανάγκες της δράσης στο πλαίσιο του προγράμματος «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης» που τελείται υπό την αιγίδα του υπουργείου Τουρισμού ανακοινώνει τους νέους plastic free προορισμούς: τα Χανιά τη Χαλκιδική, τη Ρόδο, την Κω και την Κέρκυρα
Ο σκοπός της ενέργειας αυτής είναι να αποτελέσει την καρδιά σύγχρονου κοινωνικού πολιτισμού που θα εμπνεύσει και να δώσει κίνητρα για τη συμμετοχή και άλλων προορισμών.
Όπως άλλωστε έχει διαβεβαιώσει ο υπουργός Τουρισμού, πέρα από το ισχυρό συμβολικό της βάρος (ευαισθητοποίηση – call to action), η δράση περιλαμβάνει και υποστηρικτικές ενέργειες προς διαφορετικούς stakeholders, καθώς και digital προβολή.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι κατά τους μήνες της τουριστικής αιχμής η παράκτια ρύπανση αυξάνεται κατά 117% και το 87% είναι πλαστικό.
Όπως μάλιστα είχε καταγγείλει και ο δήμαρχος Θήρας, Αντώνης Σιγάλας προβλέπεται ότι το 2050 θα υπάρχουν στη θάλασσα πιο πολλά πλαστικά από ψάρια, γεγονός που επιβάλλει την ολική στροφή για την προστασία των ελληνικών θαλασσών και ακτών.