THEPOWERGAME

Η πρόσφατη συμφωνία πώλησης του 25% της Μαρίνας Ζέας από την ΕΤΑΔ στην D-Marin, που ελέγχεται από το CVC, δείχνει ότι η επενδυτική εταιρεία θέλει να αποκτήσει κυρίαρχη θέση στις μαρίνες σκαφών αναψυχής της χώρας. Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες έως τα τέλη Μαρτίου αναμένεται να κλείσει οικονομικά και η συναλλαγή για τη μεταβίβαση της Μαρίνας Πύλου στην κοινοπραξία των D Marinas Hellas – ΤΕΜΕΣ, ενώ πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι πως στο στόχαστρο του CVC έχει μπει και η ακτή Βουλιαγμένης, που πρόσφατα προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός από την ΕΤΑΔ για την αξιοποίησή της.
Τα σχέδια της D Marinas Hellas
Το CVC απέκτησε το υπόλοιπό 25% της Μαρίνας Ζέας από την ΕΤΑΔ, έναντι 10 εκατ. ευρώ. Η συμφωνία περιλαμβάνει επιπλέον την αύξηση κατά περίπου 40% του ετήσιου σταθερού μισθώματος που καταβάλλει η μισθώτρια Μαρίνα Ζέας Α.Ε στην ΕΤΑΔ για την παραχώρηση της μαρίνας. Συμφερόντων της CVC Capital είναι και η μαρίνα Γουβιών στην Κέρκυρα, η πρώτη ιδιωτική μαρίνα στην Ελλάδα και από τις μεγαλύτερες με 1235 θέσεις ελλιμενισμού, όπως επίσης και η μαρίνα Λευκάδας.
Μετά από σαράντα κύματα και προσφυγές, το νερό φαίνεται ότι μπήκε στα αυλάκι και για τη Μαρίνα Πύλου, καθώς σε λιγότερο από έναν μήνα θα παραχωρηθεί και επίσημα από το Υπερταμείο στην κοινοπραξία των D Marinas Hellas – ΤΕΜΕΣ. Το Σχέδιο Ανάπτυξης προβλέπει την αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών για τη δημιουργία μιας σύγχρονης μαρίνας που θα προσφέρει υπηρεσίες yachting υψηλής ποιότητας. Η νέα μαρίνα της Πύλου θα διαθέτει 130 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη από 8 μ. έως 30 μ. μήκος, χερσαίους χώρους που θα περιλαμβάνουν εμπειρίες αναψυχής και άλλες υπηρεσίες εμπορικές χρήσεις, υπηρεσίες πάρκινγκ και επισκευής σκαφών. Με την ανάπτυξη σύγχρονων υποδομών η μαρίνα της Πύλου στοχεύει να γίνει πόλος έλξης στην ευρύτερη περιοχή.
Παράλληλα, με αυτές τις εξελίξεις το Υπερταμείο, το οποίο κληρονόμησε το πλούσιο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ, σχεδιάζει ένα μπαράζ αξιοποιήσεων. Η συγκεκριμένη κατηγορία τουριστικών λιμένων εξάλλου εμφανίζει επενδυτικό κενό, τη στιγμή κατά την οποία η συνεισφορά τους στην ελληνική οικονομία θα μπορούσε να μεγιστοποιηθεί.
Μαρίνα Αργοστολίου
Μέχρι το καλοκαίρι του 2025 αναμένεται να ολοκληρωθεί η οικονομική τακτοποίηση της παραχώρησης της Μαρίνας Αργοστολίου, σηματοδοτώντας το τέλος μιας μακρόχρονης διαδικασίας. Ανάδοχος στον διαγωνισμό για την παραχώρηση των υπηρεσιών λειτουργίας του λιμένα, καθώς και του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης της μαρίνας για 40 έτη, ανακηρύχθηκε τον Ιούνιο του 2024 η εταιρεία Α1 Yacht Trade με διευθύνοντα σύμβουλο τον Κεφαλονίτη Γεράσιμο Παυλάτο.
Η Α1 Yacht Trade είναι μια διεθνώς αναγνωρισμένη εταιρεία στον τομέα της διαχείρισης και εκμετάλλευσης τουριστικών σκαφών πολυτελείας. Η συμφωνία περιλαμβάνει εκτεταμένες επενδύσεις για την αναβάθμιση της μαρίνας, με σκοπό την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών στους χρήστες της, τόσο για ελλιμενισμό όσο και για επισκευές και συντήρηση σκαφών.
Το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας προβλέπει την ανακαίνιση των υφιστάμενων υποδομών, την επέκταση των εγκαταστάσεων, καθώς και την ενσωμάτωση έξυπνων τεχνολογιών για τη βελτιστοποίηση των υπηρεσιών προς τους επισκέπτες. Επιπλέον, οι εργασίες θα πραγματοποιηθούν με βάση τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές που επιτάσσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, προκειμένου να διασφαλιστεί η αειφόρος ανάπτυξη της μαρίνας.
Στο στόχαστρο οι μαρίνες Ρόδου και Σκιάθου
Αν και μέχρι στιγμής δεν υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα και «οδικός χάρτης» για το πότε θα προχωρήσουν οι νέοι διαγωνισμοί για τις υπόλοιπες μαρίνες, ψηλά στη «λίστα» βρίσκεται η μαρίνα Μανδρακίου στη Ρόδο. Αυτήν τη στιγμή υπολειτουργεί και δεν διαθέτει τα τυπικά χαρακτηριστικά ενός τουριστικού λιμένα, με το Ταμείο να έχει θέσει ως στόχο να μετατραπεί σε μία μαρίνα διεθνών προδιαγραφών. Στο πλαίσιο αυτό, μόλις προ ημερών δημοσίευσε πρόσκληση υποβολής προσφορών για την «Πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου αναφορικά με την εκπόνηση νέου MasterPlan, Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και Συνοδών Μελετών του Λιμένα Ρόδου». Παράλληλα, η Ρόδος ετοιμάζεται να υποδεχθεί ένα από τα πιο φιλόδοξα αναπτυξιακά έργα στον τομέα του τουρισμού και της ναυτιλίας, καθώς η αναβάθμιση της μαρίνας της πόλης μπαίνει σε τελική ευθεία. Με επένδυση που ξεπερνά τα 220 εκατ. ευρώ, το έργο περιλαμβάνει την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό των λιμενικών εγκαταστάσεων, καθώς και τη δημιουργία ενός πολυτελούς τουριστικού προορισμού υψηλών προδιαγραφών.
Ο σχεδιασμός προβλέπει τέσσερις φάσεις ανάπτυξης, που θα μεταμορφώσουν τη μαρίνα της Ρόδου σε έναν σύγχρονο κόμβο φιλοξενίας σκαφών αναψυχής, εμπορικών δραστηριοτήτων και οικιστικής ανάπτυξης. Ο χώρος θα περιλαμβάνει πολυτελές ξενοδοχείο, συγκροτήματα κατοικιών, καταστήματα λιανικής και εστίασης, καθώς και ψυχαγωγικές εγκαταστάσεις. Παράλληλα, η επέκταση των λιμενικών υποδομών θα αυξήσει τις θέσεις ελλιμενισμού από 440 σε 620, δίνοντας νέα δυναμική στην περιοχή.
Σημαντικό στοιχείο του έργου αποτελεί η ανάπτυξη του οικιστικού τομέα, με την ανέγερση 22 πολυτελών επαύλεων και 13 μεζονετών, που θα απευθύνονται τόσο σε διεθνείς επενδυτές όσο και σε Έλληνες αγοραστές, με στόχο την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας.
Το επόμενο στοίχημα για το Υπερταμείο είναι να χωροθετήσει και να καθορίσει τις χρήσεις γης για τη μαρίνα της Σκιάθου, ώστε να συνάδουν με τη νομοθεσία. Η μαρίνα έχει χερσαία έκταση 49,5 στρεμμάτων περίπου και δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 350 σκαφών.
Τι συμβαίνει με τη Μαρίνα Καλαμαριάς και Ναυπλίου
Σε σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες εξελίσσεται η υπόθεση της Μαρίνας Καλαμαριάς, καθώς την κατάσταση περιπλέκει ιδιαίτερα η προσφυγή του Δήμου Καλαμαριάς στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με την οποία ζητεί να ακυρωθεί το Προεδρικό Διάταγμα που εκδόθηκε τον Φεβρουάριο του 2023, το οποίο ενέκρινε το masterplan της μαρίνας.
Πρόσφατο δόθηκε πράσινο φως και να ξεκινήσουν οι εργασίες ανάπλασης της μαρίνας Ναυπλίου από την ΤΕΚΑΛ, που είναι ο επενδυτής και μαζί η εταιρεία που θα αναλάβει να φέρει εις πέρας τα έργα κατασκευής της νέας εγκατάστασης. Ο χρόνος εκτέλεσης των έργων υπολογίζεται ότι είναι περίπου 18 μήνες από τη στιγμή που θα ξεκινήσουν.
Στον χώρο της μαρίνας προβλέπεται να δημιουργηθούν εμπορικές εγκαταστάσεις (λ.χ. σούπερ μάρκετ). Στόχος της παραχωρησιούχου είναι να δημιουργηθούν και γραφεία εταιρειών μίσθωσης αυτοκινήτων και minivan για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών της μαρίνας και των επιβατών των σκαφών, οι οποίοι θα ελλιμενίζονται σε αυτήν. Όσον αφορά στο σούπερ μάρκετ, προβλέπεται ότι θα υπάρχει διαθέσιμος χώρος 500 τ.μ. και υπόγειοι χώροι για αποθήκες, αντλιοστάσια και υποσταθμό. Η μαρίνα, στον υπόγειο χώρο της, θα διαθέτει 60 θέσεις στάθμευσης και περίπου 190 θέσεις υπαίθριας στάθμευσης. Η συνολική δομημένη επιφάνεια θα είναι 3.014 τ.μ. και ο υπαίθριος χώρος είναι 42 στρέμματα. Η ΤΕΚΑΛ, βάσει της σύμβασης που υπέγραψε, θα έχει τη διαχείρισή της για 40+3 έτη.
Διαβάστε επίσης
Ποιοι συνταξιούχοι δικαιούνται δωρεάν φάρμακα
Ουκρανία: Οι κερδισμένοι στην Ευρώπη από το κυνικό παιχνίδι του Τραμπ
Εξοικονόμηση βενζίνης: Tips για πιο αποδοτική οδήγηση