THEPOWERGAME

Ένα Χαλκιδικιώτικο γαστρονομικό πανόραμα, το 2nd Τaste Halkidiki B2B, εκτυλίχθηκε στις 26 Φεβρουαρίου, στη Θεσσαλονίκη, στη μεγάλη αίθουσα εκδηλώσεων «Αιμίλιος Ριάδης» της ΔΕΘ- Helexpo, με 38 παραγωγούς τροφίμων και ποτών από τη Χαλκιδική, να συναντούν, σε B2B meetings, 57 επιχειρήσεις Φιλοξενίας και Εστίασης, παραμονές της έναρξης της θερινής σεζόν.
Η πρωτοβουλία διοργάνωσης, της συνάντησης των κλάδων Φιλοξενίας και Τροφίμων, ανήκει στο Επιμελητήριο Χαλκιδικής και τον πρόεδρό του Γιάννη Κουφίδη, που από χρόνια έχει δώσει προτεραιότητα στην προβολή του Αγροδιατροφικού Κλάδου του νομού, ισχυρό πυλώνα ανάπτυξης, με τις μεταποιητικές επιχειρήσεις- μέλη του Επιμελητηρίου να ξεπερνούν τις 2.500.
Το 1ο Τaste Halkidiki B2B πραγματοποιήθηκε πέρυσι στον Πολύγυρο, με τη συμμετοχή 28 επιχειρήσεων, παραγωγών – μεταποιητών και 35 επιχειρήσεων από τους κλάδους Φιλοξενίας και Εστίασης.
«Φέτος αποφασίσαμε να διοργανώσουμε την εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη, σε συνεργασία και με τις Ενώσεις Ξενοδόχων Χαλκιδικής αλλά και Θεσσαλονίκης. Είδαμε αποτελέσματα πέρυσι, κλείστηκαν συμφωνίες και φέτος απευθυνόμαστε σε μεγαλύτερη δεξαμενή επιχειρήσεων. Μονόδρομος για τον Αγροδιατροφικό αλλά και τον Τουριστικό Κλάδο της Χαλκιδικής, είναι η προώθηση των αγροτικών προϊόντων του νομού. Η Αγροδιατροφή, σε χρονιές που η παραγωγή ελιάς είναι υψηλή, δίνει ως και άνω του 50% του τοπικού ΑΕΠ» δήλωσε στο powergame.gr ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής και Περιφερειακός Σύμβουλος Κ.Μακεδονίας, Γιάννης Κουφίδης.

Σημειώνεται ότι από το 2019 το Επιμελητήριο υλοποιεί την Πρωτοβουλία Taste Halkidiki, που για μία διετία χρηματοδοτήθηκε από την ΑΝΕΤΧΑ και, στη συνέχεια χρηματοδοτείται από πόρους του Επιμελητηρίου. Στο πλαίσιο του Taste Halkidiki, υλοποιούνται Φεστιβάλ Προϊόντων και Γευσιγνωσίας, B2B συναντήσεις, fam trips ενώ προστέθηκε και μία νέα σημαντική δραστηριότητα, που αφορά την εκπαίδευση των επιχειρήσεων.
Όπως εξήγησε η κα Σύλβια Κουμεντάκη, διευθύνουσα σύμβουλος της συμβουλευτικής Chef Stories, που υποστηρίζει το Taste Halkidiki, από πέρυσι παρέχονται υπηρεσίες προς τις επιχειρήσεις που αφορούν την τοποθέτησή τους στην αγορά. Στις εταιρείες που συμμετέχουν στο Taste Halkidiki, δόθηκαν κατευθύνσεις για το πώς θα κάνουν branding, πώς θα οργανώνουν τη συμμετοχή τους σε εκθέσεις, πώς θα κάνουν επισκέψιμες τις εγκαταστάσεις τους και πώς θα συνεργάζονται μέσα από κοινές δράσεις.
Στο 2nd Taste Halkidiki B2B HORECA κυριάρχησαν οι επιχειρήσεις παραγωγής βρώσιμων ελιών και ελαιολάδου αλλά και αρκετές οινοποιΐες του νομού, ενώ παρόντες ήταν και παραγωγοί μελιού και τυροκομικών, παραγωγοί αρτοσκευασμάτων, ξηρών καρπών και βοτάνων.

«Μας ενδιέφερε να παρουσιαστεί όλη η γκάμα των αγροτικών προϊόντων που παράγει η Χαλκιδική. Πολλοί ενδεχομένως δεν γνωρίζουν ότι η Χαλκιδική παράγει κελυφωτό φυστίκι τύπου Αιγίνης, ότι παράγει αλλαντικά από μαύρο χοίρο, μπύρα και βέβαια ελιές βρώσιμες, τυροκομικά, ελαιόλαδο, μέλι» είπε ο κ. Κουφίδης και πρόσθεσε:
«Πρέπει οι επαγγελματίες του τουρισμού και της εστίασης να αντιληφθούν ότι δεν είναι λογικό να σερβίρουν στη Χαλκιδική χωριάτικη σαλάτα και αντί να έχει ελιά Χαλκιδικής, να έχει, για παράδειγμα, ελιά Καλαμών. Δεν είναι δυνατό να βρίσκεσαι σε μία ταβέρνα που έχει τριγύρω μόνο ελαιόδενδρα και, στο τραπέζι, το μπουκαλάκι με το λάδι να είναι από την Κρήτη και όχι από την περιοχή. Είναι ζήτημα νοοτροπίας των επιχειρηματιών που πρέπει να αντιληφθούν ότι η τοπική παραγωγή πρέπει να αναδειχθεί μέσα από τις επιχειρήσεις τους, που θα κερδίσουν και αυτές σε ποιότητα και προτίμηση πελατών, Ελλήνων και ξένων».
Το Επιμελητήριο με το Taste Halkidiki, κάνει προσεκτικά βήματα. Ξεκίνησε από τις τοπικές εκθέσεις στο Νομό, στις οποίες είναι εύκολο να συμμετέχουν οι μικρότερες επιχειρήσεις, μετά είναι οι συμμετοχές των μεσαίων και μεγαλύτερων σε εκθέσεις όπως η Detrop και η Food Expo. To επόμενο βήμα είναι η συμμετοχή στις μεγαλύτερες εκθέσεις τροφίμων και ποτών στον κόσμο, πέρυσι στη SIAL και φέτος στην Αnuga, με τις επιχειρήσεις που εκδήλωσαν ενδιαφέρον. Σταδιακά χτίζεται η εξοικείωση των επιχειρήσεων με τις δράσεις που θα τις φέρουν πλησιέστερα στην αγορά.
Διαβάστε επίσης
Τα 6 σημάδια που δείχνουν πως το “αφεντικό” σας θέλει να παραιτηθείτε
Δεν είναι μόνο η τεχνητή νοημοσύνη. Τα φάρμακα της Κίνας επίσης εκπλήσσουν τον κόσμο
Οι αστερίσκοι της αγοράς στη νέα πράσινη συμφωνία της Κομισιόν