THEPOWERGAME

Σχεδόν 40.000 πελάτες πρόσθεσε ο ΟΤΕ στην πλατφόρμα Cosmote TV το β’ εξάμηνο του 2024. Συγκεκριμένα, οι συνδέσεις συνδρομητικής τηλεόρασης μέσα στο 2024 αυξήθηκαν κατά 49.000, εκ των οποίων οι 10.000 προστέθηκαν στο α’ εξάμηνο του έτους και οι υπόλοιπες 39.000 προστέθηκαν στο β’ εξάμηνο του έτους και αφού ενεργοποιήθηκε η συμφωνία διαμοιρασμού του περιεχομένου τους, μεταξύ Cosmote και Nova.
Συνολικά, η συνδρομητική πλατφόρμα του ΟΤΕ για την παροχή υπηρεσιών τηλεόρασης ξεπέρασαν τις 700.000 για πρώτη φορά μέσα στο γ’ τρίμηνο του 2024. Και ο OTE, αν και δεν ανακοινώνει τα μεγέθη της συνδρομητικής τηλεόρασης, προχθές έκανε λόγο για αύξηση των εσόδων του από τη συνδρομητική τηλεόραση κατά 11% μόνον μέσα στο δ’ τρίμηνο του 2024. Πρόκειται για αύξηση υψηλότερη του πληθωρισμού, αλλά και του μέσου όρου αύξησης των συνολικών εσόδων του.
Η διοίκηση του ΟΤΕ απέδωσε τη διεύρυνση αυτήν στη συμφωνία με τη Nova. Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, η συμφωνία αυτή, εκτός από το ότι παρέχει τη δυνατότητα πρόσβασης σε πιο πλούσιο αθλητικό περιεχόμενο, ενισχύει την αξία των υπηρεσιών και ταυτόχρονα αποτελεί μια αποτελεσματική πολιτική δράσης κατά της πειρατείας.
Αναπόφευκτα, η συμφωνία αυτή βοήθησε και την ανάπτυξη της συνολικής αγοράς συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα. Η διείσδυση της υπηρεσίας, ενώ επί μεγάλο διάστημα ήταν χαμηλότερη του 30%, στο τέλος του 2024 ανήλθε στο 32% (των νοικοκυριών), πλησιάζοντας το 1,4 εκατ. συνδρομητές.
Στην αύξηση αυτήν της διείσδυσης της συνδρομητικής τηλεόρασης συντείνουν δύο παράγοντες. Πρώτον, η αύξηση της διείσδυσης στη χώρα μας των ευρυζωνικών συνδέσεων υπερυψηλών ταχυτήτων (FTTH), οι οποίες, εφόσον υλοποιηθούν, μπορούν εύκολα και με χαμηλό κόστος να ενσωματώσουν υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης και μάλιστα με τη χρήση σήματος πολύ υψηλής ευκρίνειας (HD, UHD). Δεύτερον, η συμφωνία των δύο εταιρειών ΟΤΕ και Nova έδωσε ώθηση στη νόμιμη αγορά, αφού η συμπερίληψη του premium περιεχομένου σε ένα πακέτο, με ένα μικρό επιπρόσθετο κόστος, το καθιστά πιο ανταγωνιστικό προς τις πειρατικές προσφορές.
Παρά όμως την αύξηση της διείσδυσης της συνδρομητικής τηλεόρασης, αυτή παραμένει ακόμη υποδεέστερη της αντίστοιχης στην Ε.Ε., η οποία ανέρχεται στο 50% των νοικοκυριών. Επομένως, υπάρχουν ακόμη περιθώρια ανάπτυξης της αγοράς.
Προς την κατεύθυνση αυτήν θα συμβάλει καθοριστικά και το νέο θεσμικό πλαίσιο που ψηφίζεται στη Βουλή αυτές τις μέρες. Το νέο πλαίσιο που φέρνει το υπ. Πολιτισμού προβλέπει κυρώσεις και στους χρήστες παράνομων συνδρομητικών υπηρεσιών τηλεόρασης και όχι μόνον στους πωλητές ή αυτούς που κερδίζουν χρήματα από την παράνομη χρήση αυτών των υπηρεσιών. Τόσο ο ΟΤΕ, όσο και η Nova πίεζαν επί πολλούς μήνες την κυβέρνηση να ισχύσουν οι νέες αυτές ρυθμίσεις.
Διαβάστε επίσης
Επιστροφή στα ορυκτά για τους πετρελαϊκούς κολοσσούς
Τέμπη: Σε δοκιμασία το πολιτικό σύστημα από την κοινωνική έκρηξη
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πώς θα παρατείνετε τη ζωή της μπαταρίας