THEPOWERGAME

Η αμερικανική ένωση εστιατορίων ζήτησε από τον Πρόεδρο, Ντόναλντ Τραμπ, να μην επιβληθούν δασμοί στα τρόφιμα και τα ποτά, εκτιμώντας ότι αυτοί θα μπορούσαν να κοστίσουν στον κλάδο πάνω από 12 δισεκατομμύρια δολάρια και να οδηγήσουν σε αυξήσεις τιμών για τους καταναλωτές.
Σε επιστολή προς τον πρόεδρο, η Εθνική Ένωση Εστιατορίων ανέφερε ότι οι επιχειρήσεις δεν θα έχουν άλλη επιλογή από το να αυξήσουν τις τιμές, εάν επιβληθούν δασμοί, επικαλούμενη τα ήδη χαμηλά περιθώρια κέρδους του κλάδου, που κυμαίνονται από 3% έως 5% κατά μέσο όρο. Ο Τραμπ είχε δεσμευτεί κατά την προεκλογική του εκστρατεία να συγκρατήσει τον πληθωρισμό.
«Σας καλούμε να εξαιρέσετε τα προϊόντα διατροφής και ποτών, ώστε να ελαχιστοποιηθεί ο αντίκτυπος στους ιδιοκτήτες εστιατορίων και τους καταναλωτές», ανέφερε η ένωση στην επιστολή της, την οποία είδε το Bloomberg News. «Αυτό θα βοηθήσει στη διατήρηση σταθερών τιμών στα μενού».
Η ένωση εκτίμησε τον πιθανό αντίκτυπο που θα έχουν οι δασμοί Τραμπ, υποθέτοντας την επιβολή δασμών 25% σε προϊόντα διατροφής και ποτά από το Μεξικό και τον Καναδά.
Στην επιστολή της, που εστάλη νωρίτερα μέσα στον μήνα, η ένωση επαίνεσε ορισμένα σχέδια του Τραμπ, συμπεριλαμβανομένης της πρότασής του να καταργήσει τη φορολογία στα φιλοδωρήματα και της δέσμευσής του να επανεξετάσει τις εμπορικές συμφωνίες. Ωστόσο, υποστήριξε ότι τα προϊόντα διατροφής και ποτών δεν συμβάλλουν σημαντικά στα εμπορικά ελλείμματα που ο Τραμπ έχει δεσμευτεί να αντιμετωπίσει.
«Για πολλά προϊόντα διατροφής, το κατάλληλο κλίμα και οι συνθήκες καλλιέργειας δεν υπάρχουν στις ΗΠΑ καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ώστε να παραχθούν στις ποσότητες που απαιτούνται για τις επιχειρήσεις μας», ανέφερε η ένωση στην επιστολή, η οποία υπογράφεται από τη διευθύνουσα σύμβουλο Μισέλ Κόρσμο.
Το κόστος των τροφίμων αντιπροσωπεύει περίπου 33 σεντς από κάθε δολάριο πωλήσεων, επομένως οι δασμοί θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μείωση των κερδών κατά περίπου 30% για τον μέσο μικρό επιχειρηματία εστιατορίου, ανέφερε η ένωση. Τα μέλη της επισημαίνουν ότι η αύξηση του κόστους των τροφίμων αποτελεί μία από τις κύριες προκλήσεις για την ανάπτυξή τους.
Τα εστιατόρια παλεύουν να προσελκύσουν πελάτες μετά από χρόνια αυξήσεων τιμών στην οικονομία, που έχουν οδηγήσει πολλούς καταναλωτές να περιορίσουν τα έξοδά τους και να δώσουν προτεραιότητα σε άλλες ανάγκες. Μεγάλες αλυσίδες έχουν λανσάρει οικονομικά μενού με ποικίλους βαθμούς επιτυχίας. Ορισμένες, όπως η McDonald’s, έχουν προειδοποιήσει για τη συνεχιζόμενη οικονομική πίεση στους καταναλωτές με χαμηλά εισοδήματα.
«Αυτή τη στιγμή, τα εστιατόρια δεν έχουν περιθώρια ελιγμών», δήλωσε ο Τζο Πάουλακ από την εταιρεία συμβούλων υπηρεσιών εστίασης Technomic.
Διαβάστε επίσης
Οι επενδυτές φοβούνται ότι ο πληθωρισμός επιστρέφει. Μπορεί να έχουν δίκιο
Η Disney σε νέο στρατηγείο: Ωδή στο industrial μακριά από τα παραμύθια
Πώς η νίκη του Μερτς επηρεάζει την ενεργειακή πολιτική της ΕΕ