THEPOWERGAME

Τυπικά για να καταφέρει ένας/μια εργαζόμενος/-η να αυξήσει τον μισθό, πρέπει να αναζητήσει εργασία αλλού. Αυτή είναι η επικρατέστερη συνταγή, αλλά δεν είναι πάντα εφαρμόσιμη. Σε ορισμένες οικονομίες η ευελιξία στην αναζήτηση εναλλακτικών θέσεων εργασίας είναι περιορισμένη. Ακόμη και στις ΗΠΑ, όπου η οικονομία είναι η ισχυρότερη όλου του κόσμου, οι προσλήψεις κινούνται στα χαμηλότερα επίπεδα της τελευταίας δεκαετίας, εξαιρουμένης της δίμηνης αδράνειας που είχε καταγραφεί στην αρχή της πανδημίας της νόσου Covid-19 την άνοιξη του 2020.
Σε έρευνα του Business Insider, ωστόσο, εξερευνώνται τρόποι ώστε να μπορεί ο εργαζόμενος να διεκδικήσει αύξηση μισθού από τον ίδιο εργοδότη. Πρώτα απ’ όλα είναι απαραίτητο να απενεχοποιηθεί το άτομο που θα το επιδιώξει. «Θέλω να παροτρύνω τον κόσμο να εγκαταλείψει την νοοτροπία πώς είναι κακό να ζητήσει αύξηση μισθού» δήλωσε η Τζένιφερ Τόστι-Κάρας, καθηγήτρια οργανωσιακής συμπεριφοράς στο Business Insider.
Σε πρόσφατο βιβλίο του με τίτλο «Empowering Yourself: The Organizational Game Revealed» (Ενδυναμώστε τον Εαυτό Σας: η Αποκάλυψη του Οργανωσιακού Παιχνιδιού), ο Χάρβεϊ Κόλμαν υπογραμμίζει πως είναι τρία τα βασικά χαρακτηριστικά που καθορίζουν την ανέλιξη στον χώρο εργασίας:
- Η απόδοση,
- η εικόνα και
- η έκθεση.
Από αυτά τα τρία, ο ίδιος εκτιμά πως η απόδοση αναλογεί μόνον σ’ ένα 10% και η εικόνα καλύπτει το 30%. Η έκθεση, δηλαδή ο βαθμός που οι υπόλοιποι στον χώρο εργασίας γνωρίζουν τη συμβολή και τις συνεισφορές του ατόμου, έχει τη μεγαλύτερη βαρύτητα στο 60%. Το τελευταίο «άλλαξε τους όρους του παιχνιδιού σε ότι αφορά τη σταδιοδρομία μου», είχε δηλώσει η Μάντελιν Μαν, στέλεχος σε εταιρεία προσλήψεων που έχει αναλάβει πελάτες που κατέληξαν να εργάζονται στις Google, Netflix, Deloitte και άλλες φημισμένες εταιρείες.
Διίστανται, ωστόσο, οι απόψεις για την κατάλληλη στιγμή να ζητήσει κανείς αύξηση μισθού. Ο Χάρσαλ Βάρπ, σύμβουλος σε θέματα καριέρας, δηλώνει στο Business Insider πως οι συνθήκες είναι ευνοϊκές όταν η εταιρεία έχει μια μεγάλη επιτυχία. Θωρεί, ωστόσο, πως εάν ένας εργαζόμενος θεωρεί πως έχει ισχυρά επιχειρήματα για να ζητήσει αύξηση τότε δεν σημαίνει πως πρέπει να περιμένει απαραιτήτως την κατάλληλη στιγμή.
Ειδήμονες τονίζουν στην Wall Street Journal πως είναι λάθος η διεκδίκηση μιας μισθολογικής αύξησης την ημέρα αξιολόγησης των εργαζομένων. Όπως συμβαίνει και με άλλα ζητήματα που έχουν κάποια βαρύτητα για την εταιρεία και το προσωπικό, οι συζητήσεις αυτές μπορούν να γίνονται σ’ ένα ευρύτερο αλλά όχι αόριστο πλαίσιο. Κεντρικό ερώτημα στον εργοδότη θα ήταν «ποιος είναι ο τρόπος για να αποκτήσω μια αύξηση μισθού;» Διότι, εν τέλει, μια λύση θα πρέπει να είναι βιώσιμη για τον όλον τον οργανισμό και όχι μόνο για το άτομο.
Εξίσου σημαντικό είναι να μη χάνει ο/η εργαζόμενος/η επαφή με τα επιτεύγματα του/της. Εάν δεν προβάλει κανείς τη συμβολή στην εταιρεία, δύσκολα θα το πράξει κάποιος άλλος. Συν τοις άλλοις, ιστοσελίδες στις ΗΠΑ -όπως οι Payscale.com, Salary.com και Glassdoor.com ή το Linkedin.com- προσφέρουν συγκρίσεις μισθών σε διαφορετικές θέσεις και κλάδους. Στο πλαίσιο συζητήσεων με τους προϊστάμενους για τις αποδοχές τους, οι εργαζόμενοι μπορούν να εκφράσουν τις φιλοδοξίες τους στον χώρο εργασίας, ώστε να αναλάβουν και νέες ευθύνες. Βέβαια, υπάρχει και μια δυσάρεστη έκβαση. «Το χειρότερο σενάριο είναι να αναλάβει κανείς τον διπλάσιο όγκο εργασίας χωρίς πρόσθετο τίτλο ή επιπλέον αμοιβή» προειδοποιεί ο Χάρσαλ Βάρπ.
Διαβάστε επίσης
Η Snappi και οι άλλοι: Οι διαφορές από Revolut, Klarna, N26
Απεργία 28 Φεβρουαρίου: Αναλυτικά οι κλάδοι που συμμετέχουν
Λάμπες LED: Πώς να εξοικονομήσετε έξυπνα ενέργεια