THEPOWERGAME

Εντός του Μαρτίου θα γίνουν οι ανακοινώσεις από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης και την ΑΑΔΕ για τον τρόπο εφαρμογής της ηλεκτρονικής τιμολόγησης στις επιχειρήσεις. Με την ενεργοποίηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης κλείνει ένας μεγάλος κύκλος παρεμβάσεων που στόχο είχαν τον περιορισμό της φοροδιαφυγής και την αύξηση των δημοσίων εσόδων. Μάλιστα, το προηγούμενο έτος τα έσοδα από τη φοροδιαφυγή ξεπέρασαν τα 2 δισ. ευρώ, ενώ φέτος υπολογίζονται πρόσθετα έσοδα 1,2 δισ. ευρώ. Όπως αναφέρουν πηγές από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με την ενεργοποίηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, από την 1η Ιουλίου, μπαίνει τέλος στα πλαστά και εικονικά τιμολόγια, καθώς η έκδοση των τιμολογίων θα γίνεται από τους 27 πιστοποιημένους παρόχους.
Σύμφωνα με το σχέδιο, σε πρώτη φάση θα ενταχθούν οι μεγάλες επιχειρήσεις και εν συνεχεία οι υπόλοιπες. Ουσιαστικά, θα τεθούν κριτήρια τζίρου με τις πολύ μεγάλες επιχειρήσεις να είναι οι πρώτες που θα ενταχθούν στην ηλεκτρονική τιμολόγηση.
Η διαδικασία για την ηλεκτρονική τιμολόγηση
Οι επιχειρήσεις θα στέλνουν τα στοιχεία συναλλαγής στον πιστοποιημένο πάροχο που θα επιλέξουν και θα εκδίδεται το ηλεκτρονικό τιμολόγιο το οποίο θα λαμβάνουν και οι δύο πλευρές. Παράλληλα, σε πραγματικό χρόνο το τιμολόγιο θα ανεβαίνει και στα MyDATA. Έτσι, λοιπόν, η ΑΑΔΕ θα γνωρίζει το ύψος της συναλλαγής και τον ΦΠΑ που καταβλήθηκε. Για παράδειγμα, η φορολογική διοίκηση θα ξέρει ότι σε μία ημέρα έγιναν για παράδειγμα συναλλαγές 500 εκατ. ευρώ και ο οφειλόμενος ΦΠΑ ανέρχεται σε 100 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι πολλές επιχειρήσεις στην Ελλάδα εφαρμόζουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση, κερδίζοντας παράλληλα από τα κίνητρα που έχουν θεσμοθετηθεί και είναι σε ισχύ μέχρι το τέλος του έτους. Συγκεκριμένα, έχουν ταχύτερες επιστροφές φόρων, παραγραφή φορολογικών υποθέσεων στα τρία χρόνια και υπεραποσβέσεις για τεχνολογικό εξοπλισμό. Τα κίνητρα αφορούν όλες τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες που εκδίδουν αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο τα τιμολόγια τους τα οποία διαβιβάζονται στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA. Από το οικονομικό επιτελείο αναφέρουν ότι κάποια από τα κίνητρα θα συνεχισθούν.
Με στόχο την πλήρη διαφάνεια στις συναλλαγές του Δημοσίου με τις επιχειρήσεις που προμηθεύουν το Δημόσιο έχει ήδη ενεργοποιηθεί η ηλεκτρονική τιμολόγηση. Ολες οι επιχειρήσεις, που συναλλάσσονται με ένα τμήμα του ελληνικού Δημοσίου, έχουν ενταχθεί στο σύστημα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, ενώ από τον Ιανουάριο του 2025 όλες οι δαπάνες περνούν από το νέο σύστημα. Αυτό σημαίνει ότι το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους γνωρίζει μέχρι και το τελευταίο δεκαδικό ψηφίο κάθε συναλλαγής σε πραγματικό χρόνο.
Με το νέο σύστημα ηλεκτρονικής τιμολόγησης που σταδιακά θα καλύψει το σύνολο των φορέων του Δημοσίου όλες οι συμβάσεις και οι προμήθειες θα είναι σε γνώση του κράτους που θα γνωρίζει που πηγαίνουν τα χρήματα του προϋπολογισμού. Θα γνωρίζει, επίσης, εάν ένας φορέας έχει δαπανήσει το σύνολο του ποσού για παράδειγμα στο πρώτο εξάμηνο.
Διαβάστε επίσης
Εξαγωγές: Ποιοι κλάδοι υπεραποδίδουν και πού υστερούμε
SOS από τους επιχειρηματίες στη Γερμανία: Τώρα κυβέρνηση ή ποτέ, κύριε Μερτς!
Clean Industrial Deal: Οι προσδοκίες της αγοράς ενόψει του σχεδίου της Κομισιόν