THEPOWERGAME

Σε δύο πολύ κεντρικά σημεία της Αθήνας, ο Όμιλος ΑΒΑΞ προχωράει εντατικά τα έργα για τη Γραμμή 4, διαμορφώνοντας μία εντυπωσιακών διαστάσεων εικόνα κάτω από την γη, που αποτυπώνεται από τις λήψεις με drone.
Να σημειωθεί ότι και οι δύο σταθμοί βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο υλοποίησης, φέρνοντας την πόλη ένα βήμα πιο κοντά στη νέα εποχή αστικής μετακίνησης.
Σταθμός «Δικαστήρια»: 40 εργαζόμενοι – 1.000 τόνοι χώμα την ημέρα
Στην συμβολή των οδών Ευελπίδων και Μουστοξύδη, υπάρχει το εργοτάξιο του σταθμού «Δικαστήρια» της Γραμμής 4. Το εμβαδόν του σκάμματος είναι 1.600 τετραγωνικά μέτρα, κάτι που αντιστοιχεί σε μισό γήπεδο ποδοσφαίρου ή τέσσερα γήπεδα μπάσκετ.
Από τον Ιούλιο του 2023, περισσότεροι από 40 εργαζόμενοι δουλεύουν, απομακρύνοντας καθημερινά έως και 1.000 τόνους χώματος. Μεγάλα φορτηγά εκτελούν μέχρι και 35 δρομολόγια ημερησίως. Η εκσκαφή έχει ήδη φτάσει σε βάθος 26 μέτρων, από τα συνολικά 35, ενώ μέχρι σήμερα έχουν απομακρυνθεί 40.000 κυβικά μέτρα χώματος.
Όταν ολοκληρωθεί, ο σταθμός «Δικαστήρια» θα προσφέρει καλύτερη πρόσβαση όχι μόνο στο δικαστικό συγκρότημα αλλά και στις γειτονιές του Γκύζη και της Κυψέλης, αναβαθμίζοντας αισθητά την καθημερινότητα.
Σταθμός «Ακαδημίας»: Μέγεθος σκάμματος όσο 26 πισίνες ολυμπιακών διαστάσεων
Παράλληλα στο κέντρο της Αθήνας, ανάμεσα στο Πνευματικό Κέντρο και την Αθηναϊκή Τριλογία, ο σταθμός «Ακαδημίας» παίρνει μορφή. Η εκσκαφή έχει ήδη φτάσει στα 22 μέτρα, από τα συνολικά 25 μέτρα βάθους. Ο όγκος της εκσκαφής είναι όσο 26 πισίνες ολυμπιακών διαστάσεων ή όσο ένα οικοδομικό τετράγωνο 4όροφων πολυκατοικιών.
Ο σταθμός «Ακαδημίας» θα λειτουργεί ως κόμβος, προσφέροντας απρόσκοπτη σύνδεση με τη Γραμμή 2 μέσω υπόγειας διάβασης 140 μέτρων. Η σήραγγα αποβαθρών εκτείνεται σε μήκος 95 μέτρων. Οι αποβάθρες θα βρίσκονται 26 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της γης ενώ ο κεντρικός χώρος του σταθμού, επιφάνειας 802 τ.μ., θα προσφέρει έναν σύγχρονο και άνετο χώρο για χιλιάδες επιβάτες καθημερινά.
30 εργαζόμενοι της ΑΒΑΞ δουλεύουν αδιάκοπα, με ακρίβεια και χρησιμοποιώντας εξειδικευμένες τεχνικές εκσκαφής, αλλάζοντας τον χάρτη στις μετακινήσεις των κατοίκων της Αθήνας.
Η Γραμμή 4 προχωρά με ταχείς ρυθμούς
Η διάνοιξη και κατασκευή των σηράγγων της Γραμμής 4 προχωρά πολύ γρήγορα. Οι δύο υπερσύγχρονοι μετροπόντικες της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM θα έχουν ολοκληρώσει τα 12,8 χλμ της διαδρομής τους εντός του 2026.
Ο πρώτος μετροπόντικας, η «Αθηνά», που ξεκίνησε από την Κατεχάκη και έχει κατασκευάσει σήραγγα περίπου 3 χλμ, βρίσκεται αυτή τη στιγμή στον Σταθμό Ιλίσια και αναμένεται να φτάσει στον Ευαγγελισμό στα τέλη του 2025.
Το δεύτερο TBM, η «Νίκη», που ακολουθεί αντίθετη πορεία και κινείται από το Άλσος Βεΐκου προς τον Ευαγγελισμό, βρίσκεται κοντά στον σταθμό Γαλάτσι και αναμένεται να φτάσει στον Ευαγγελισμό στα τέλη του 2026.
Διαβάστε επίσης
Αβοκάντο Κρήτης: Το καλό εισόδημα και τα μεγέθη των εξαγωγών
Η έλλειψη διαθέσιμων γραφείων πιέζει το κέντρο της Αθήνας
Ρεύμα: Βαρίδι 2,42 δισ. οι ληξιπρόθεσμες οφειλές το 2023