THEPOWERGAME

Η ασυγκράτητη όρεξη της Κίνας για bubble tea δημιούργησε έναν ακόμα δισεκατομμυριούχο, τον Yun’an Wang, ιδρυτή της Guming Holdings Ltd, καθώς η αρχική δημόσια προσφορά (IPO) της εταιρείας στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ συγκέντρωσε 233 εκατομμύρια δολάρια, εκτοξεύοντας την αξία της συμμετοχής του Wang στο 1,1 δισ. δολάρια.
Παρότι ο ίδιος ανήκει πλέον στο κλαμπ των δισεκατομμυριούχων, το Bloomberg σημειώνει πως οι μετοχές της εταιρείας υποχώρησαν 6,4% κάτω από την τιμή εισαγωγής, αντικατοπτρίζοντας τις επιφυλάξεις των επενδυτών για τη βιωσιμότητα της βιομηχανίας.
Ο Wang προστίθεται στη λίστα των Κινέζων δισεκατομμυριούχων, που προέρχονται από τη ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά του bubble tea. Το 2018 η αξία αυτής της αγοράς ήταν 9,6 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ μέχρι το 2027 αναμένεται να φτάσει τα 71 δισεκατομμύρια. Παρόλα αυτά, η έντονη ανταγωνιστικότητα του κλάδου, οι συνεχείς πόλεμοι τιμών και η κορεσμένη αγορά των μεγάλων αστικών κέντρων καθιστούν τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη μια πρόκληση.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η εξέλιξη του bubble tea
Ξεκινώντας από την Ταϊβάν ως ένα ζαχαρούχο και υψηλής θερμιδικής αξίας αναψυκτικό, το τσάι με τα φρουτώδη bubbles έχει προκαλέσει φρενίτιδα στην κινεζική ηπειρωτική χώρα, ενώ εξαπλώνεται με ραγδαίους ρυθμούς σε όλη την υφήλιο.
Όλο και περισσότερες αλυσίδες αφοσιώνονται στο δημοφιλές ρόφημα και ανταγωνίζονται για να προσφέρουν όχι μόνο περισσότερες γεύσεις, αλλά και πιο υγιεινές εκδοχές όπως το τσάι latte, ή το φρεσκοκομμένο μείγμα παγωμένου τσαγιού με χυμό φρούτων ή κομματάκια κομπόστας.
Η στρατηγική του Wang στη βιομηχανία bubble tea
Η Guming Holdings Ltd. ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές της λόγω της στρατηγικής της να στοχεύει μικρότερες πόλεις και επαρχιακές περιοχές της Κίνας, αντί για τις πολυπληθείς μητροπόλεις όπως το Πεκίνο και η Σαγκάη. Σύμφωνα με τον Wang, αυτές οι περιοχές προσφέρουν υψηλότερα ποσοστά ανάπτυξης και μικρότερο ανταγωνισμό, καθιστώντας τις ιδανικές για επέκταση.
Ο ίδιος ξεκίνησε την επιχείρησή του το 2010 στην ιδιαίτερη πατρίδα του, το Daxi της επαρχίας Zhejiang, όπου η αρχική πορεία ήταν ιδιαίτερα δύσκολη. Η χαμηλή ζήτηση είχε ως αποτέλεσμα οι πωλήσεις να είναι μόλις 100 γουάν (14 δολάρια) ημερησίως. Ωστόσο, με την πάροδο των ετών, η Guming επεκτάθηκε ραγδαία και μέχρι το τέλος του 2023 είχε φτάσει να διαθέτει σχεδόν 10.000 καταστήματα, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση στην κινεζική αγορά bubble tea με μερίδιο 9,1%, πίσω μόνο από τον ηγέτη της αγοράς, Mixue Group.
Η αγορά και οι προκλήσεις
Η επιτυχία της Guming και η πορεία του Wang προς τη λίστα των δισεκατομμυριούχων αντανακλούν τη δυναμική του τομέα, αλλά και τις προκλήσεις του. Οι συνεχείς προωθητικές ενέργειες, οι μειώσεις τιμών και η πληθώρα ανταγωνιστών δημιουργούν αβεβαιότητα για την κερδοφορία. Για παράδειγμα, η Chabaidao, μία άλλη γνωστή αλυσίδα, σημείωσε πτώση σχεδόν 50% στην αξία της μετοχής της από τότε που εισήχθη στο χρηματιστήριο τον Απρίλιο του 2023. Παρόλα αυτά, ο Wang και οι επενδυτές του ποντάρουν στη στρατηγική εστίασης σε μικρότερες πόλεις, θεωρώντας ότι εκεί βρίσκεται το μέλλον της αγοράς.
Η ιστορία του Wang αποτελεί παράδειγμα της επιχειρηματικότητας στην Κίνα, αποδεικνύοντας ότι ακόμα και σε κορεσμένες αγορές, η σωστή στρατηγική μπορεί να δημιουργήσει δισεκατομμυριούχους. Με την Guming να συνεχίζει να επεκτείνεται, μένει να φανεί εάν η στρατηγική αυτή θα αντέξει στον ανταγωνισμό και στις οικονομικές διακυμάνσεις.
Διαβάστε επίσης
Αντισυστημισμός 2025: Ένας δυσεπίλυτος γρίφος
Εξωδικαστικός: Μόνο το 8,2% των δανείων είναι ρυθμισμένο
Ρεύμα: Βαρίδι 2,42 δισ. οι ληξιπρόθεσμες οφειλές το 2023