THEPOWERGAME
Το ποσό των 13 εκατ. συγκέντρωσε από έναν νέο γύρο χρηματοδότησης η ScorePlay, μια υπηρεσία τεχνητής νοημοσύνης για αθλητικά στιγμιότυπα. Στους επενδυτές της πλατφόρμας περιλαμβάνονται ο ιδρυτής του venture capital fund 20VC, Χάρι Στέμπινγκς, η εταιρεία Seven Seven Six VC του συνιδρυτή του Reddit, Αλέξις Οχανιάν, ο αστέρας του NBA και της Εθνικής Ελλάδος, Γιάννης Αντετοκούνμπο, ο πρώην πρωταθλητής της Formula 1 Νίκο Ρόσμπεργκ και η σταρ του γυναικείου ποδοσφαίρου και πρώην αρχηγός της εθνικής ομάδας γυναικών των ΗΠΑ, Άλεξ Μόργκαν.
Να σημειωθεί, ότι ακόμη δεν έχουν γίνει γνωστά τα ποσά που επένδυσε καθένας από τους παραπάνω, στον νέο γύρο των 13 εκατ. δολαρίων της εταιρείας.
Η τεχνολογία της ScorePlay χρησιμοποιείται από περισσότερους από 200 αθλητικούς οργανισμούς παγκοσμίως και βοηθά τις ομάδες να διαχειρίζονται τα highlights και τα στιγμιότυπά τους μέσω AI. Μεταξύ των πελατών της εταιρείας συγκαταλέγονται ομάδες του NBA και του NHL, καθώς και πρωταθλήματα όπως το Major League Soccer και το National Women’s Soccer League.
Ο Οχανιάν δήλωσε στο CNBC, ότι δεν είναι απλώς επενδυτής, αλλά χρησιμοποιεί την τεχνολογία μέσω της ιδιοκτησίας του σε ομάδες ποδοσφαίρου του NWSL και γκολφ του TGL, καθώς και στο νέο του πρωτάθλημα στίβου, Athlos. «Πολλοί αναρωτιούνται πώς έχουμε σημειώσει τόση επιτυχία σε αναδυόμενα αθλήματα σε τόσα διαφορετικά πρωταθλήματα και η ScorePlay είναι ένας από τους βασικούς λόγους», είπε ο Οχανιάν. «Τα τελευταία δύο χρόνια, συνεχίζουν να ξεπερνούν τις προσδοκίες και έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά αναπτύσσοντας την εταιρεία στις Ηνωμένες Πολιτείες. »Είμαι πολύ χαρούμενος που συνεχίζω να επενδύω εκατομμύρια δολάρια σε κάθε γύρο», πρόσθεσε.
Ο επενδυτής Χάρι Στέμπινγκς δήλωσε ότι, καθώς οι ομάδες και οι αθλητές κινούνται προς την παραγωγή περισσότερου δικού τους περιεχομένου και αφηγήσεων, αυτό το εργαλείο θα τους επιτρέψει να προσεγγίσουν τους φιλάθλους με νέους τρόπους. «Η ταχύτητα είναι κρίσιμη στα αθλητικά μέσα, με τη δυνατότητα να κοινοποιούνται στιγμιότυπα μέσα σε μία ώρα και να συμβαδίζουν με τον ταχύτατο κύκλο ειδήσεων», ανέφερε.
Η υπηρεσία ScorePlay, που δημιουργήθηκε το 2021 από τους Βικτοριέν Τισιέ και Ξαβιέ Γκριν, επισημαίνει και οργανώνει αυτόματα το περιεχόμενο, επιτρέποντας στις ομάδες να επιταχύνουν τη διανομή του σε όλους, από τους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς και τους χορηγούς μέχρι τους ίδιους τους αθλητές. «Η ιδέα είναι να μεγιστοποιηθεί η διανομή, τόσο στα δικά σας κοινωνικά κανάλια όσο και μέσω των αθλητών σας, που είναι οι καλύτεροι αφηγητές σας», είπε ο Τισιέ.
Πρόσθεσε ότι, με τόσα διαφορετικά κανάλια, από τα social media έως τις τηλεοπτικές και ψηφιακές πλατφόρμες, είναι σημαντικό οι χρήστες να διανέμουν το καλύτερο περιεχόμενο για κάθε πλατφόρμα. Η ScorePlay αναφέρει τριπλάσια ετήσια ανάπτυξη και δήλωσε ότι είναι κερδοφόρα, με τη συνολική χρηματοδότησή της να ανέρχεται στα 20 εκατομμύρια δολάρια.
Σε προηγούμενους γύρους χρηματοδότησης, έχουν επενδύσει επίσης το οικογενειακό γραφείο 35V τoυ NBAer Κέβιν Ντουράντ και του επιχειρηματία Ριτς Κλάιμαν, καθώς και ο πρώην σταρ του αμερικανικού ποδοσφαίρου Έλι Μάνινγκ.
Οι πολυποίκιλες επενδύσεις του Γιάννη Αντετοκούνμπο
O Γιάννης Αντετοκούνμπο εκτός από τις εξαιρετικές του επιδόσεις στο μπάσκετ και στο NBA, έχει κάνει «χρυσές» business εκτός παρκέ. Από επενδύσεις στο λιανικό εμπόριο, μέχρι ενεργειακά ποτά και κρασιά.
Μεταξύ άλλων έχει επενδύσει στην Unrivaled, μια επαγγελματική λίγκα 3×3 γυναικείου μπάσκετ, που διεξάγεται κατά τη διάρκεια της off-season του WNBA, ενώ έχει ανακοινώσει ότι θα είναι παραγωγός στην ταινία «Mykonos».
Ανακοίνωσε επίσης τη σύσταση των Calamos Antetokounmpo Sustainable Equity Funds, μια δέσμη κεφαλαίων ESG που θα είναι προσβάσιμα στους επενδυτές, τον Φεβρουάριο του 2023, από κοινού με τον επίσης ελληνικής καταγωγής επικεφαλής της Calamos Investments, Γιάννη Κουδούνη. Οι δύο πλευρές προχώρησαν στην κοινοπραξία Calamos Antetokounmpo Asset Management LLC, στην οποία είναι συνιδιοκτήτες με μερίδιο 50%.
Λίγους μήνες αργότερα, τον Ιούνιο του 2023 είχε ανακοινώσει τη «γέννηση» μιας νέας εταιρείας με όνομα Ante Inc., η οποία επιβλέπει όλες τις επιχειρηματικές δραστηριότητες των μελών της και πιο συγκεκριμένα του Γιάννη, του Θανάση, του Κώστα και Άλεξ.
Μετά από λίγες ημέρες, o 29χρονος σταρ των Μιλγουόκι Μπακς, που έχει υιοθετήσει τη φιλοσοφία του «money never sleeps», αποκάλυψε τη νέα του επένδυση, το Candy Funhouse, μία εταιρεία με ζαχαρωτά που δραστηριοποιείται σε ΗΠΑ και Καναδά και εμπορεύεται μέσω του διαδικτύου, καραμέλες, σοκολάτες, τσίχλες, γλειφιτζούρια μεταξύ άλλων.
Ο σταρ των Μιλγουόκι Μπακς έχει επενδύσει, με τα αδέλφια του Θανάση, Κώστα και Αλέξη, και στην ποδοσφαιρική ομάδα του αμερικανικού πρωταθλήματος Νάσβιλ, στην οποία είναι ιδιοκτήτης.
Το 2020 αγόρασε ποσοστό μετοχών και στην εταιρεία με είδη υγιεινής διατροφής, Ready Nutrition, την αμερικανική εταιρεία ενεργειακών ποτών, τα προϊόντα της οποίας θα διατεθούν στην Ελλάδα από την εταιρεία The Love Company Hellas.
Όσον αφορά το λιανεμπόριο, το πρώτο παγκοσμίως κατάστημα αθλητικών ειδών των αδελφών Αντετοκούνμπο έχει ανοίξει από το καλοκαίρι του 2022 στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». Το κατάστημα βρίσκεται στον χώρο αναχωρήσεων του αεροδρομίου. Το brand name του καταστήματος δεν θα ήταν άλλο από «ANTETOKOUNBROS».
Μια από τις σημαντικές επενδύσεις του Γιάννη Αντετοκούνμπο πραγματοποιήθηκε στον κλάδο της υγείας και ειδικότερα της τηλεϊατρικής με την ισραηλινή start up Antidote Health.
Σε μία ακόμη επιχειρηματική κίνηση, αυτήν τη φορά στο real estate, προχώρησε πρόσφατα ο Γιάννης Αντετοκούνμπο, με την εξαγορά του Village Cinema Ρέντη έναντι 14,1 εκατ. ευρώ από την Premia. Την εξαγορά δεν την υλοποίησε μόνος του ο Αντετοκούνμπο, αλλά μαζί με μια κοινοπραξία ιδιωτών επενδυτών, στην οποία συμμετέχει ο Ελληνοσουηδός επιχειρηματίας Ηλίας Γεωργιάδης, με τον οποίο ο «Greek Freak» έχει συνεργαστεί και στο παρελθόν, με κοινές επενδύσεις στο κρασί.
Ειδικότερα, ο Γιάννης, ο Θανάσης, ο Κώστας και ο Άλεξ Αντετοκούνμπο μέσω της εταιρείας-ναυαρχίδας τους, ANTE INC., ένωσαν τον Σεπτέμβριο του 2023 τις δυνάμεις τους με τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΙΝΟΠΟΙΕΙΑ (Hellenic Wineries), αφού απέκτησαν περίπου το 10% των ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΟΙΝΟΠΟΙEIΩΝ, οδηγούμενοι από το βαθύ ενδιαφέρον τους για τη γεωργία, το πάθος τους για την εξαγωγή ελληνικών προϊόντων διεθνώς και την επιθυμία τους να υποστηρίξουν την ανάπτυξη ενός ιστορικού τομέα, όπως αυτός της οινοποίησης.
Διαβάστε επίσης
Αλλάζει το παιχνίδι στις ΑΠΕ: Οι τράπεζες και οι νέες προκλήσεις
ΕΕ: Ολικό λίφτινγκ για έναν πιο “φιλόδοξο” προϋπολογισμό
Η ευρωπαϊκή απάντηση στους δασμούς Τραμπ, τα αντίποινα