Γ.Δ.
1548.93 -0,19%
ACAG
-0,33%
5.99
AEM
-0,69%
4.3695
AKTR
+0,60%
5.05
BOCHGR
0,00%
5
CENER
+0,87%
9.26
CNLCAP
+0,70%
7.2
DIMAND
+0,36%
8.38
EVR
0,00%
1.5
NOVAL
+2,02%
2.53
OPTIMA
-0,60%
13.2
TITC
-4,11%
43.15
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
0,00%
1.96
ΑΒΕ
-0,43%
0.459
ΑΔΜΗΕ
+0,54%
2.795
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.77
ΑΛΜΥ
-2,15%
4.1
ΑΛΦΑ
+1,91%
1.7635
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-0,95%
10.4
ΑΣΚΟ
+1,29%
3.14
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
-7,43%
1.37
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+0,57%
0.71
ΑΤΤΙΚΑ
+2,87%
2.51
ΒΙΟ
+1,24%
5.7
ΒΙΟΚΑ
-0,86%
1.73
ΒΙΟΣΚ
+1,01%
1.495
ΒΙΟΤ
+8,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,35%
1.43
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,21%
18.7
ΔΑΑ
-0,95%
8.32
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.46
ΔΕΗ
+1,04%
13.59
ΔΟΜΙΚ
-0,36%
2.78
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,65%
0.349
ΕΒΡΟΦ
+0,48%
2.08
ΕΕΕ
-1,33%
35.64
ΕΚΤΕΡ
+5,01%
2.2
ΕΛΒΕ
+4,00%
5.2
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.2
ΕΛΛ
-0,34%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,22%
2.25
ΕΛΠΕ
+1,82%
7.84
ΕΛΣΤΡ
+0,46%
2.19
ΕΛΤΟΝ
-2,08%
1.792
ΕΛΧΑ
+0,91%
1.998
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+3,17%
1.14
ΕΤΕ
-0,85%
8.18
ΕΥΑΠΣ
-0,60%
3.33
ΕΥΔΑΠ
-1,15%
6.02
ΕΥΡΩΒ
-0,84%
2.367
ΕΧΑΕ
-0,62%
4.79
ΙΑΤΡ
-2,91%
2
ΙΚΤΙΝ
+2,53%
0.365
ΙΛΥΔΑ
+0,83%
1.815
ΙΝΛΙΦ
-0,42%
4.76
ΙΝΛΟΤ
+1,70%
1.078
ΙΝΤΕΚ
+0,51%
5.93
ΙΝΤΕΤ
+1,79%
1.135
ΙΝΤΚΑ
+2,53%
3.045
ΚΑΡΕΛ
+0,63%
322
ΚΕΚΡ
0,00%
1.26
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.83
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.446
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.3
ΚΟΥΕΣ
+0,31%
6.5
ΚΡΙ
0,00%
16.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-2,82%
0.966
ΛΑΒΙ
+1,23%
0.82
ΛΑΜΔΑ
-1,15%
6.9
ΛΑΜΨΑ
-0,54%
37
ΛΑΝΑΚ
-4,41%
0.975
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
-5,43%
0.244
ΛΟΓΟΣ
-1,69%
1.74
ΛΟΥΛΗ
-0,31%
3.18
ΜΑΘΙΟ
+0,31%
0.64
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.83
ΜΕΝΤΙ
-3,40%
2.27
ΜΕΡΚΟ
+2,06%
39.6
ΜΙΓ
+0,18%
2.85
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
+2,58%
21.48
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.79
ΜΟΤΟ
+4,07%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.645
ΜΠΕΛΑ
-0,75%
26.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,26%
3.79
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.32
ΜΠΤΚ
0,00%
0.72
ΜΥΤΙΛ
+0,81%
34.88
ΝΑΚΑΣ
-3,09%
3.14
ΝΑΥΠ
-2,78%
0.7
ΞΥΛΚ
-1,13%
0.262
ΞΥΛΠ
0,00%
0.328
ΟΛΘ
0,00%
29
ΟΛΠ
+0,31%
32.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.54
ΟΠΑΠ
0,00%
16.77
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,12%
0.8
ΟΤΕ
-0,56%
14.22
ΟΤΟΕΛ
-0,75%
10.64
ΠΑΙΡ
-0,49%
1.015
ΠΑΠ
+0,41%
2.44
ΠΕΙΡ
+0,69%
4.386
ΠΕΡΦ
-0,38%
5.25
ΠΕΤΡΟ
-0,75%
7.96
ΠΛΑΘ
-0,51%
3.925
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-8,39%
0.284
ΠΡΕΜΙΑ
-1,08%
1.284
ΠΡΟΝΤΕΑ
-1,61%
6.1
ΠΡΟΦ
+1,15%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
-1,21%
11.4
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,87%
0.349
ΣΙΔΜΑ
-1,92%
1.53
ΣΠΕΙΣ
-0,35%
5.66
ΣΠΙ
-2,37%
0.576
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+0,35%
1.425
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,79%
1.26
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,36%
1.646
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+2,00%
0.204
ΦΡΛΚ
0,00%
4.29
ΧΑΙΔΕ
-0,77%
0.645

Λιμάνι Θεσσαλονίκης: Ανοίγει ο δρόμος για την επένδυση στον 6ο Προβλήτα

Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ το Προεδρικό Διάταγμα για το επικαιροποιημένο master plan του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης, με το οποίο ανοίγει ο δρόμος υλοποίησης του σημαντικότερου έργου υποδομής που πρέπει να κατασκευαστεί στον ΟΛΘ, της επέκτασης του 6ου προβλήτα όπως και πολλών ακόμη αναπτυξιακών έργων.

Με την υπογραφή του Π.Δ. και τη δημοσίευσή του σε ΦΕΚ, αναμένεται, σύντομα, η υπογραφή της σύμβασης του παραπάνω έργου, καθώς έχει επιλεγεί ο προσωρινός ανάδοχος, το σχήμα των εταιρειών ΜΕΤΚΑ- ΤΕΚΑΛ.

Στο ΦΕΚ της 10ης Φεβρουαρίου 2025 (Τεύχος Α, αριθμός Φύλλου 18) δημοσιεύτηκε το Π.Δ. υπ΄αριθμ 12: «Έγκριση Αναπτυξιακού Προγράμματος και Μελέτης Διαχείρισης ( master plan) Λιμένα Θεσσαλονίκης. Όπως σημειώνεται, βάσει της 1/2025 γνωμοδότησης του Συμβουλίου της Επικρατείας και μετά από πρόταση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πολιτισμού, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και των Υφυπουργών Υποδομών και Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, εγκρίνεται:

«Το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα και η Μελέτη Διαχείρισης (Master Plan) του λιμένα Θεσσαλονίκης, με τον καθορισμό των μέγιστων επιτρεπόμενων ορίων της ζώνης λιμένα, των χρήσεων γης και όρων και περιορισμών δόμησης στη χερσαία ζώνη του λιμένα, των επιτρεπόμενων προσχώσεων και των γενικών χαρακτηριστικών των προγραμματιζόμενων έργων, καθώς και της κυκλοφοριακής οργάνωσης του λιμένα».

Μεταξύ πολλών προβλέψεων και ειδικά σε ό,τι αφορά στο Εμπορικό Λιμάνι (Αρθρ 3), σημειώνεται ότι «η  ζώνη του Εμπορικού Λιμένα (Ζώνη Β), υφιστάμενης επιφάνειας 1.164.493 τ.μ. που αναμένεται να ανέλθει στα 1.687.040 τ.μ. μετά τις προγραμματιζόμενες κατά το άρθρο 6 επεκτάσεις του Προβλήτα 6, οργανώνεται χωρικά με τη δημιουργία τριών (3) υποζωνών χρήσεων γης και όρων δόμησης»

Έργο 6ου Προβλήτα και Logistics Center

Σχετικά με το έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα ( υποζώνη Β2) που αφορά στην περιοχή του container terminal, σημειώνεται ότι «η  υφιστάμενη επιφάνεια 420.966 τ.μ., αναμένεται να ανέλθει στα 898.470 τ.μ. μετά την προγραμματιζόμενη (κατά το άρθρο 6) επέκταση του Προβλήτα 6».

«Σε αυτήν την υποζώνη επιτρέπονται δραστηριότητες και λειτουργίες σχετικές με τον ελλιμενισμό και την εξυπηρέτηση πλοίων, πλωτών μέσων, σκαφών και ναυπηγημάτων παροχής λιμενικών υπηρεσιών» όπως επίσης πολλές συνοδευτικές χρήσεις, που αφορούν την εξυπηρέτηση της διακίνησης φορτίων (π.χ. αποθήκες, πρατήρια καυσίμων κ.αλ.) καθώς ακόμη σταθμοί μετεπιβίβασης μέσων μεταφοράς, αλλά και θερμοκοιτίδες επιχειρήσεων.

Επιπλέον προβλέπεται η  κατασκευή Logistic Center που περιλαμβάνει την κατασκευή ενός νέου κτηρίου στη βάση του Προβλήτα 6, μέγιστης επιφάνειας 60.000 τ.μ., και διαμόρφωση χώρων στάθμευσης για την εξυπηρέτηση του εν λόγω κτηρίου, ενώ επιπλέον προβλέπεται η κατασκευή νέων σιλό και δεξαμενών για την αποθήκευση δημητριακών, υγρών φορτίων και πετρελαιοειδών.

To Επιβατικό Λιμάνι

Ο Επιβατικός Λιμένας ( Ζώνη Α) συνολικής επιφάνειας 385.507 τ.μ., χωρίζεται σε δύο Υποζώνες. Στην Υποζώνη Α ( περιοχή 1ου Προβλήτα) επιφάνειας 31.627 τ.μ., αποτελεί λιμενική ζώνη επιβατικής, τουριστικής και πολιτιστικής δραστηριότητας.

«Σε αυτήν επιτρέπονται δραστηριότητες και λειτουργίες σχετικές με τον ελλιμενισμό και την εξυπηρέτηση πλοίων, καθώς και οι ακόλουθες χρήσεις: εξυπηρέτηση επιβατών, χώρος υποδοχής χρήσεων τουρισμού, αναψυχής και πολιτισμού (μουσεία), εμπορικά καταστήματα, υπεραγορές και πολυκαταστήματα, γραφεία, εγκαταστάσεις ειδικής τουριστικής υποδομής και λοιπές τουριστικές επιχειρήσεις», όπως επίσης  «στάθμευση (κτήρια-γήπεδα) αυτοκινήτων μέχρι 3,5 τόνους κοινής χρήσης, μοτοσικλετών, μοτοποδηλάτων και τουριστικών λεωφορείων, δημόσιες υπηρεσίες συναφείς με την λειτουργία του λιμένα»

Στην πιο πάνω υποζώνη επιτρέπονται επίσης  «υδατοδρόμιο, πεδίο προσγείωσης/απογείωσης ελικοπτέρων και εγκαταστάσεις ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ)».

Πρόγραμμα Έργων (Άρθρο 6)

Στο Άρθρο 6 αναφέρονται τα έργα που εγκρίνεται να υλοποιηθούν, λιμενικά, κτιριακά, έργα υποδομής όπως και έργα πολιτιστικού χαρακτήρα.

Ετσι, στη Ζώνη Α – Επιβατικός Λιμένας, επιτρέπεται, μεταξύ άλλων, η αποκατάσταση του διατηρητέου κτιρίου του Παλαιού Τελωνειακού Σταθμού, η κατασκευή επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας και ακτοπλοϊας, η αναστήλωση του συγκροτήματος των παλαιών στάβλων.

Στη Ζώνη Β – Εμπορικός λιμένας: Επιτρέπεται «η επέκταση του Προβλήτα 6 με  επέκταση του δυτικού τμήματος κατά περίπου 990 μ. νοτίως και επέκταση του ανατολικού τμήματος κατά περίπου 800 μ. νοτίως. Το έργο της επέκτασης του ανωτέρω προβλήτα περιλαμβάνει επίσης επέκταση του χερσαίου χώρου με επίχωση σε όλο το πλάτος του, κατά μήκος και όπισθεν του νέου κρηπιδώματος. Στα έργα του Προβλήτα 6 περιλαμβάνονται η βυθοκόρηση-εκβάθυνση του διαύλου προσέγγισης και της περιοχής ελιγμού των πλοίων, οι απαραίτητες υποδομές και ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις και ο εξοπλισμός για την εξυπηρέτηση της διαδικασίας φορτοεκφόρτωσης πλοίων, καθώς και η επέκταση των υποδομών του σιδηροδρομικού σταθμού».

Να σημειωθεί ότι με το νέο master plan επιλύονται και ζητήματα ρυμοτομίας, καθώς  «τροποποιείται το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο του Δήμου Θεσσαλονίκης, στην περιοχή εντός των ορίων της χερσαίας ζώνης του λιμένα Θεσσαλονίκης».

Διαβάστε επίσης

Μπορεί η Ευρώπη να αντέξει να είναι ο τελευταίος free trader στον κόσμο;

Πώς η luxury βιομηχανία επιχειρεί να ξανακερδίσει τη μεσαία τάξη

Κομισιόν: 1,64 δισ. ετησίως πρέπει να επενδύει η Ελλάδα για ενεργειακές υποδομές

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!