THEPOWERGAME
Σε σύσταση αγοράς για τη μετοχή της Motor Oil, με τιμή στόχο τα 17 ευρώ προχωρά η Goldman Sachs, η οποία στην έκθεσή της για τα διυλιστήρια της νοτιοανατολικής Ευρώπης αναφέρεται με θετικά λόγια και για τα Ελληνικά Πετρέλαια (αν και διατηρεί ουδέτερη στάση για την μετοχή).
Για την Motor Oil στην έκθεση αναφέρεται πως το διυλιστήριο του ομίλου είναι σε ιδανική θέση ώστε να επωφεληθεί από την αύξηση των περιθωρίων στη διύλιση. Προβλέπουν πως οι καθαρές ταμειακές ροές την περίοδο 2021 / 22 θα είναι υψηλές παρά τις εν εξελίξει επενδύσεις στη μονάδα Νάφθας και στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).
Όπως τόνιζε και η διοίκηση της εισηγμένης στην ετήσια έκθεση για το 2020, βασική επιδίωξη τα επόμενα χρόνια «είναι η επίτευξη περιθωρίων διύλισης στο ανώτερο εύρος του κλάδου στηριζόμενη στην ευελιξία παραγωγής του τεχνολογικά προηγμένου Διυλιστηρίου της. Η επένδυση της κατασκευής του νέου συγκροτήματος Νάφθας η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί το α’ τρίμηνο του 2022 εντάσσεται στο πλαίσιο της παραπάνω στρατηγικής». Σημαντικό μέρος της επένδυσης θα χρηματοδοτηθεί από τα αντληθέντα κεφάλαια μέσω του πρόσφατου ομολογιακού δανείου.
Οι αναλυτές της Goldman Sachs εκτιμούν πως το μέρισμα ανά μετοχή της Motor Oil θα κινηθεί μεταξύ 0,9 – 1,1 ευρώ για την περίοδο 2021 – 2022 πρόβλεψη που οδηγεί σε μερισματική απόφαση περί το 8%, μία από τις μεγαλύτερες στα διυλιστήρια της νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Για τα ΕΛΠΕ επισημαίνεται πως έχει «σχετικά υψηλής ποιότητας καλάθι προϊόντων σε σχέση με τους ανταγωνιστές της στην περιοχή». Προβλέπουν πως ο όμιλος θα επωφεληθεί από τη διεύρυνση των περιθωρίων διύλισης καθώς η διύλιση συνεισφέρει το μεγαλύτερο ποσοστό των κερδών του. Οσο για τα μερίσματα εκτιμούν πως θα ανακάμψουν από τα 0,1 ευρώ ανά μετοχή το 2020 σε 0,5 ευρώ ανά μετοχή το 2023.