Γ.Δ.
1552.67 +0,53%
ACAG
-0,50%
5.97
AEM
+0,08%
4.4305
AKTR
+0,10%
5
BOCHGR
+0,60%
5
CENER
+0,11%
9.27
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,73%
8.26
EVR
0,00%
1.51
NOVAL
0,00%
2.48
OPTIMA
-0,45%
13.18
TITC
+0,89%
45.3
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+0,11%
1.888
ΑΒΕ
+2,17%
0.47
ΑΔΜΗΕ
-0,35%
2.81
ΑΚΡΙΤ
+1,99%
0.77
ΑΛΜΥ
+0,72%
4.2
ΑΛΦΑ
+0,40%
1.7525
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
10.5
ΑΣΚΟ
0,00%
3.14
ΑΣΤΑΚ
+2,46%
7.5
ΑΤΕΚ
-9,50%
1.62
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.712
ΑΤΤΙΚΑ
-0,84%
2.37
ΒΙΟ
0,00%
5.75
ΒΙΟΚΑ
-0,55%
1.795
ΒΙΟΣΚ
+0,34%
1.495
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.34
ΓΕΒΚΑ
+1,06%
1.435
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.5
ΔΑΑ
-0,80%
8.422
ΔΑΙΟΣ
+8,24%
3.68
ΔΕΗ
+0,15%
13.37
ΔΟΜΙΚ
+3,20%
2.9
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,99%
0.339
ΕΒΡΟΦ
+4,31%
1.935
ΕΕΕ
+1,52%
36.04
ΕΚΤΕΡ
+7,58%
2.13
ΕΛΒΕ
-1,96%
5
ΕΛΙΝ
+0,91%
2.21
ΕΛΛ
-1,03%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.24
ΕΛΠΕ
+0,26%
7.6
ΕΛΣΤΡ
-1,37%
2.16
ΕΛΤΟΝ
+2,45%
1.838
ΕΛΧΑ
+0,25%
2.005
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,44%
1.145
ΕΤΕ
+0,72%
8.34
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,33%
6.11
ΕΥΡΩΒ
+1,01%
2.397
ΕΧΑΕ
-0,21%
4.805
ΙΑΤΡ
0,00%
2.09
ΙΚΤΙΝ
-1,03%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+4,68%
1.79
ΙΝΛΙΦ
+1,07%
4.74
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.058
ΙΝΤΕΚ
+1,20%
5.89
ΙΝΤΕΤ
-0,92%
1.08
ΙΝΤΚΑ
+2,03%
3.01
ΚΑΡΕΛ
0,00%
330
ΚΕΚΡ
+1,16%
1.305
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.449
ΚΟΥΑΛ
+1,38%
1.318
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.36
ΚΡΙ
0,00%
16.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,05%
0.998
ΛΑΒΙ
+0,12%
0.821
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+2,15%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.258
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.76
ΛΟΥΛΗ
+0,63%
3.22
ΜΑΘΙΟ
+2,31%
0.62
ΜΕΒΑ
0,00%
3.79
ΜΕΝΤΙ
+1,31%
2.32
ΜΕΡΚΟ
0,00%
38.8
ΜΙΓ
-2,08%
2.83
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
+0,57%
21.04
ΜΟΝΤΑ
+1,39%
3.65
ΜΟΤΟ
-0,74%
2.685
ΜΟΥΖΚ
-2,33%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,85%
26.22
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.78
ΜΠΡΙΚ
-1,71%
2.3
ΜΠΤΚ
-9,72%
0.65
ΜΥΤΙΛ
+1,38%
33.9
ΝΑΚΑΣ
-3,68%
3.14
ΝΑΥΠ
-3,80%
0.76
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.265
ΞΥΛΠ
+9,76%
0.36
ΟΛΘ
-1,72%
28.5
ΟΛΠ
+2,30%
31.1
ΟΛΥΜΠ
-1,17%
2.53
ΟΠΑΠ
-0,83%
16.65
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,99%
0.818
ΟΤΕ
+0,41%
14.56
ΟΤΟΕΛ
+0,37%
10.74
ΠΑΙΡ
-3,00%
0.97
ΠΑΠ
-0,40%
2.5
ΠΕΙΡ
+0,23%
4.41
ΠΕΡΦ
+0,57%
5.32
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.14
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.97
ΠΛΑΚΡ
-3,29%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.35
ΠΡΕΜΙΑ
+0,47%
1.276
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
+0,89%
1.7
ΣΑΡ
-0,18%
11.28
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.348
ΣΙΔΜΑ
-2,54%
1.535
ΣΠΕΙΣ
-0,35%
5.66
ΣΠΙ
0,00%
0.602
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.435
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.67
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
+2,00%
7.65
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.206
ΦΡΛΚ
+0,24%
4.21
ΧΑΙΔΕ
+3,08%
0.67

Η&Μ: Η Arket ανοίγει δρόμο για νέο κύκλο επενδύσεων στην Ελλάδα

Με την τοποθέτηση του σήματος Arket -με φυσικό κατάστημα- στην Ελλάδα, η H&M επικαιροποιεί το ενδιαφέρον της για την τοπική αγορά, στην οποία τα τελευταία χρόνια εστίαζε κυρίως σε επενδύσεις για ανακαινίσεις καταστημάτων και υπηρεσίες, χωρίς να προσθέσει νέο κατάστημα στο δίκτυο των 33 σημείων που διαθέτει.

Υπενθυμίζεται ότι το ελληνικό καταναλωτικό κοινό γνώρισε το brand Arket την περίοδο της πανδημίας, όταν η H&M λάνσαρε το e-shop της αλυσίδας. Είναι η τρίτη μάρκα από το χαρτοφυλάκιο του σουηδικού ομίλου που τοποθετείται στην Ελλάδα, μετά την H&M, την H&M Home και την COS. To χαρτοφυλάκιο της πολυεθνικής περιλαμβάνει επίσης τα brands Weekday, & Other Stories, Sellpy και Monki. Μάλιστα, για την τελευταία, που απευθύνεται κυρίως σε νεανικό κοινό, ο όμιλος έχει αλλάξει το επιχειρηματικό μοντέλο, κλείνοντας καταστήματα και μεταφέροντας έναν αριθμό εξ αυτών υπό την ομπρέλα της Weekday.

Το νέο brand που τοποθετεί στην αγορά η H&M

Το νέο σχετικά με το ντεμπούτο της Arket στην Ελλάδα μετέφερε την περασμένη εβδομάδα ο Daniel Ervér, CEO του H&M Group, στο πλαίσιο conference call για την ενημέρωση των αναλυτών σχετικά με τα οικονομικά αποτελέσματα του δ’ τριμήνου 2024. Όπως ανέφερε, η Arket θα ανοίξει καταστήματα σε 4 χώρες το 2025: στην Ελλάδα, τη Νορβηγία, την Αυστρία και την Ιρλανδία.

Σημειώνεται ότι η Arket, σκανδιναβικό brand που προσφέρει συλλογές για γυναίκες, άντρες, παιδιά και είδη για το σπίτι, αναπτύσσεται με ένα διαφορετικό μοντέλο καταστημάτων, που διαθέτει και χώρο για καφέ και εποχιακά πιάτα και σνακ. Ιδρύθηκε μόλις το 2017, με ό,τι αυτό σημαίνει για τα περιθώρια ανάπτυξης της μάρκας. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο group των 21 χωρών που ανήκει η Ελλάδα για τον όμιλο H&M, το κατάστημα Arket που θα ανοίξει στην Αθήνα θα είναι το τρίτο. Προηγήθηκαν η Πολωνία και η Εσθονία. Το επιτελείο της εταιρείας θεωρεί ότι η Αθήνα, με το ιστορικό υπόβαθρο που διαθέτει, ταιριάζει στη φιλοσοφία της μάρκας, που αναμειγνύει τις σύγχρονες τάσεις της μόδας στη γυναικεία ένδυση υψηλής αισθητικής με τον πολιτισμό.

Οι βασικοί άξονες στρατηγικής της H&M

Η ανάπτυξη του νέου σήματος εντάσσεται στη στρατηγική της H&M, που θέτει στο επίκεντρο για το 2025 την οργανική ανάπτυξη, την ενίσχυση του brand H&M και την εμπειρία αγορών του πελάτη. Αυτοί οι στόχοι εξυπηρετούνται με την έμφαση στον τομέα γυναικείας ένδυσης, την περαιτέρω ανάπτυξη της λειτουργικότητας στο online κανάλι, την αναβάθμιση της εμπειρίας αγορών στα φυσικά καταστήματα και με περαιτέρω επενδύσεις στο marketing. Το μότο του Daniel Ervér είναι ο εκδημοκρατισμός της μόδας και η ανάπτυξη της H&M, με γνώμονα τη διάθεση προϊόντων που μπορούν να τα αποκτήσουν όλοι. Γι’ αυτό και προωθεί διαφορετικές συλλογές για καταναλωτές όλων των οικονομικών τάξεων, με εστίαση στις γυναίκες, που είναι αυτές που ψωνίζουν για τις ίδιες, αλλά και για τα παιδιά, το σπίτι και τους συντρόφους τους.

Στην Ελλάδα αυτήν τη στρατηγική υπηρετεί ο Thomas Estrany, Country Sales Manager, H&M. Στην ευθύνη του έχει, εκτός από την Ελλάδα, τις αγορές Ρουμανίας, Κροατίας, Σερβίας, Βουλγαρίας, Βοσνίας, Κύπρου, Βόρειας Μακεδονίας, Αλβανίας και Κοσσυφοπεδίου.

Πού επενδύει η H&M στην Ελλάδα

Ο Thomas Estrany ηγείται από το 2022 της θυγατρικής της H&M, που έχει παρουσία στην Ελλάδα από το 2007 και λειτουργεί 33 καταστήματα σε 15 πόλεις. Σημειώνεται ότι η σουηδική πολυεθνική έχει «παγώσει» τις επενδύσεις στην επέκταση του δικτύου της τα τελευταία χρόνια, μετά το άνοιγμα της COS στο Golden Hall, λίγο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας. Αν και καλύπτει τις πιο σημαντικές πόλεις της χώρας, συμπεριλαμβανομένων νησιών όπως η Κρήτη (με καταστήματα σε Χανιά και Ηράκλειο) και η Ρόδος, υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης συγκριτικά με τον ανταγωνισμό της Zara και των άλλων σημάτων του ισπανικού ομίλου Inditex, που είναι ο βασικός ανταγωνιστικής της H&M παγκοσμίως.

Στο πλαίσιο αυτό, το επιτελείο της ελληνικής θυγατρικής αναζητεί νέες ευκαιρίες στην αγορά του real estate. Ωστόσο, βάζει ψηλά τον πήχη σε κριτήρια που βασίζονται στην πελατειακή βάση, τις τοποθεσίες και τις επιχειρηματικές συνθήκες, ώστε να εξασφαλίζει υψηλή επισκεψιμότητα, δημοφιλία και τις καλύτερες συνθήκες για να λειτουργεί.

Επενδύσεις προωθούνται σε ανακαινίσεις αλλά και επεκτάσεις καταστημάτων, όπως έγινε με το κατάστημα H&M στο River West και το κατάστημα της Ερμού, ενώ έπεται ανάλογο project στο κατάστημα H&M στον Πειραιά. Η εταιρεία επενδύει επίσης στην omnichannel προσέγγιση αγορών, με διασύνδεση φυσικών καταστημάτων και e-shop. Το πολυκαναλικό μοντέλο απαιτεί επίσης επενδύσεις τόσο σε τεχνολογίες στο ψηφιακό δίκτυο, όσο και στα φυσικά καταστήματα, τάση που ακολουθεί και ο ανταγωνισμός. Στο πλαίσιο αυτό, η H&M προσφέρει μεταξύ άλλων δυνατότητες εικονικής αναζήτησης προϊόντων, δυνατότητα αναζήτησης μέσω σκαναρίσματος, αναζήτηση διαθεσιμότητας στο κατάστημα, δυνατότητα αγοράς από το e-shop και παράδοσης στο κατάστημα κ.ο.κ.

Τα οικονομικά μεγέθη και οι συνεργασίες στην Ελλάδα και στον κόσμο

Η Ελλάδα, μία από τις 77 χώρες στις οποίες επιχειρεί η H&M, παράγει πωλήσεις περί τα 185 εκατ. ευρώ, με βάση τον ισολογισμό που δημοσίευσε η ελληνική θυγατρική για το 2023, με κέρδη προ φόρων 6,3 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 2,4 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος, με δίκτυο παγκοσμίως άνω των 3.800 καταστημάτων, έκλεισε το 2024 με πωλήσεις 20,7 δισ. ευρώ, μεικτά κέρδη 11 δισ. ευρώ και περίπου 1 δισ. ευρώ καθαρά κέρδη. Διαθέτει ομάδα με περίπου 400 σχεδιαστές, ενώ αναπτύσσει και αποκλειστικές συλλογές σε συνεργασία με γνωστούς οίκους. Μάλιστα, στα τέλη του 2024 γιόρτασε επέτειο 20 ετών συνεργασίας με μεγάλα ονόματα της μόδας, Viktor & Rolf, Versace, Marni και Moschino, μέχρι Stella McCartney και Sonia Rykiel. Η αφετηρία ήταν το 2024 με τον Karl Lagerfeld, ενώ η πιο πρόσφατη συνεργασία είναι με τον Glenn Martens για τη φθινοπωρινή συλλογή του 2025.

Επίσης, ο όμιλος, παγκοσμίως, αλλά και στην Ελλάδα, δίνει έμφαση στη βιωσιμότητα και στην κυκλικότητα των προϊόντων, με στόχο το μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Με ορίζοντα το 2030, σχεδιάζει να πετύχει με μια σειρά από δράσεις μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 56%, ώστε μέχρι το 2040 να έχει μηδενικές εκπομπές. Παράλληλα, εστιάζει στα υλικά που χρησιμοποιούνται στη διαδικασία παραγωγής, με στόχο να προέρχονται όλα από βιώσιμες διαδικασίες μέχρι το 2030. Για το 2025 στόχος είναι το 30% των υλικών που προέρχονται για εμπορικά αγαθά να ανακυκλώνονται.

Διαβάστε επίσης

Ξεκινά η διαδικασία για το νέo Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αττικής

Ανακαινίζω Νοικιάζω: Ξεκινά με αυξημένη επιδότηση, ποιους αφορά

EnEarth: Τι σημαίνει η επιδότηση 120 εκατ. ευρώ από ΕΕ για το Prinos CO2

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!